Pénzes Zsolt a Komló Rallye-n Nyírfás Julival autózott egy jó ízűt.
Az idei versenyeken főleg, mint csapatvezetővel találkozhattunk veled, csak Veszprémben és Komlón láthattunk versenyezni, amolyan örömautózás címszóval. A kevés versenykilométer ellenére mégis jöttek az eredmények… Inkább úgy fogalmaznék, hogy voltak jó részeredmények. Igazából amennyi időt és energiát fordítottunk rá, ahhoz képest valóban jók voltak az idők. Egy biztos, hogy ezek között a srácok között, akik egész évben mennek, és minden versenyen indulnak N csoportban, már nem lehet komoly eredményre számítani annak, aki csak néha indul. Nagyon erős mezőny van N csoportban. Egy-egy gyorsaságin lehet jó eredményt elérni, de ahhoz, hogy minden gyorson jó eredményt érjen el valaki, ahhoz mindennek klappolnia kell. Mi szórakozni mentünk, ha tudtunk menni jó időt, akkor az jó érzés volt, de ha megforogtunk, vagy nem mentünk jól, akkor sem szomorkodtunk, nem volt nagy dráma.
Mint csapatvezető, csapat tulajdonos hogy láttad az idei bajnokságot, hogy értékeled? Elég kaotikusnak látom. És mivel nincsenek szabályok, illetve a szabályok nem vonatkoznak mindenkire egyértelműen, így én ezt nem nevezném nagyon bajnokságnak.
Idén kik versenyeztek az autóiddal? Dr. Varga Attila ment az egyik Mitsubishi-vel, másikkal a Baksay - Szabó Ádám, a S1600-as Suzuki-val pedig a Pryma Zoltán. Ezzel a három autóval dolgoztunk az idei évben.
Hogy szerepeltek az autóid? Varga doki autójával csak egy műszaki problémánk volt Veszprém Rallye-n, egy váltót kellett cserélnünk és be tudta fejezni a versenyt. Ő egy megfontoltabb ember, a laza talajt kedveli, és nagy bánatára a Nyirád Rallye kimaradt. Az Ádám még fiatal srác, aki még hibázgat, így tiszta versenye talán csak az Eger Rallye volt, illetve a Veszprém Rallye. Voltak műszaki hibáink is az Ő autójával, talán mondhatom, hogy van még mit kölcsönösen javulnunk. A Pryma Zoli az Ignis-szel ment, ami 100%-os volt az évben, és a bajnokság harmadik helyére tudott beérkezni, amiben nagy szerepe volt a megbízható technikának is. Ő annyit kockáztat amennyire biztosnak érzi. Karcolás nélkül teljesített az évet, maximálisan hozta a megbeszélteket.
Hogy érintik az autóidat, az N4-es Mitsubishiket, az elfogadható alvázszámok szűkítése? Minket ez a probléma nem érint, de volt, amikor érinthetett volna. Azt gondolom, hogy ez is egy olyan döntés, ami nem átgondolt és nem feltétlenül szolgálja a rally érdekeit. Itt megint bizonyos emberek "kiskirálykodnak", anélkül, hogy az érdekelt versenyzőkkel bárki is egyeztetett volna. Ez megint oda vezet, hogy még kevesebb induló lesz a magyar bajnokságban.
Mik a terveid jövőre, mint versenyautó tulajdonos, és mint versenyző? Az autókat szeretném, ha kibérelnék minél több versenyre. A bérlőink Magyarországon versenyeznek az autókkal, mert a szponzoraiknak ez az érdeke. Én nem kívánok itthon versenyezni, a pénzemet itt elkölteni, esetleg ha van kedvem, akkor egy-két versenyen elindulok. Lehet, hogy nem is váltok magyar licencet, majd inkább valahol külföldön váltom ki. Így legalább az itthoni hiteltelen emberek nem tudják az én pénzemet költeni. Versenyezni is olyan helyen szeretnék, ahol a szabályok mindenkire egyformán vonatkoznak.
Külföldi verseny? Januárban megyünk Finnországban, az Arctic Rallye-ra, azon kívül szeretnék a németországi VB futamon is menni, de meglátjuk még.