Pénzes Zsolt lemondott...
RallyRacing interjú
2007-10-05
interjú • forrás: RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
732017840
Napi oldal:
1762
Jelenleg:
1313
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Pénzes Zsolt versenyez, felkészít, szervez, és hétfőig részt vett az RSB munkájában is. Mivel három napja már nyilatkozhat a RallyRacing magazinnak, így hát beszélgettünk…

- Sok lábon állsz. Egyrészt és legfőképpen versenyzel. Milyen az eddigi évetek és mi lesz még a hátralévő két versenyen?
- Szerintem az eddigi év, életünk legjobb éve volt, mert hét versenyen indultunk, hétszer célba is értünk. A magyar bajnokságban a hatból hatszor értünk célba. Sok összetevője van ennek, de legfőképpen az, hogy a Suzuki Ignis tényleg nagyon megbízható és igazi versenyautó. Kevés versenyző van a mezőnyben, akik száz százalékosak voltak. Szuper1600-ban negyedikek vagyunk. Sok esélyünk nincs a harmadik helyre, ezért úgy néz ki, nem is fogunk menni Tapolcán, illetve ha valami változás van a kategóriánkban, akkor esetleg elindulunk Zemplénben. De ez nem valószínű. Ott már lehet, hogy Mitsubishivel megyünk majd, N/4-ben.

- Azért, mert jövőre ezt tervezed egész évre, vagy csak azért, hogy szórakozzatok?
- Igazából csak jól akarjuk érezni magunkat. Van egy Evo IX-esünk, amit idén építettünk, és általában bérbe van adva, de most szeretnénk kipróbálni, és ez egy jó alkalomnak ígérkezik rá.

- Külföld-menő is vagy, voltál idén a Barum IRC futamon. Tervezel még valamit?
- Azt egyik újságban azt olvastuk, hogy ott sem értünk célba, úgyhogy szerintük nem vagyunk menők… :) De jövőre szeretnénk. Most még azon vagyunk, hogy eldöntsük, akarunk-e jövőre itthon versenyezni, vagy csak külföldön, és akkor majd milyen futamokon. Ez egy nagy döntés lesz. Az idei év volt az első az elmúlt tizenvalahány év alatt, hogy minden futamon indultunk. Nem biztos, hogy erőltetnünk kéne, hogy minden futamon elinduljunk Magyarországon. Ugyanazok a pályák, már mindenki fejből tudja őket, szóval itthon nehezebb fejlődni, mint teszem azt egy Barumon, ahol az idegen környezetben ez jobban megy…

- A versenyzés mellett a ralinak nem csak ezen az oldalán állsz, hanem felbukkansz a másik oldalon is. A rali-túra mellett tettél hitet, azzal, hogy te vagy a menedzsment, ha lehet így hívni. Hogy került az életedbe az RTE?
- A rali-túra több mint tíz éve azzal kezdődött, hogy a technikai részével kezdtünk el foglalkozni, arra kért fel Mészáros Iván. Aztán az évek alatt próbáltunk segíteni olyan dolgokban is, ami az Iván idejébe már nem fért bele. Aztán jöttek a különböző névadó -, és kötelező matrica-dolgok, valamint a média, úgyhogy ezzel foglalkoztam a továbbiakban. A technikai dolgokra van egy felállított csapatunk, akik már majdnem 10 év látják el a feladatukat. Amennyire pedig engedik a lehetőségek, az arculattal is próbálunk foglalkozni.

- Mondhatjuk, hogy a rali-túra az egyik szívügyed?
- Azt gondolom, hogy igen. A rali-túra arról szól, amiről a ralinak szólnia kell! Segítenek egymásnak az emberek a szervizparkban, jó hangulatban telnek a versenyek, jól érzik magukat, hogy egy tartalmas hétvége után azt tudják mondani, hogy igen, megérte a fáradalmakat az, hogy két napot az életükből a ralisportra szántak.

- Ezért lettél Te a rali-túra és az MNASZ összekötője?
- Igen, részben ezért, hogy ha van egy lehetőség, akkor próbáljuk még közelebb hozni az MNASZ-t és a rali-túrát. Mindkét fél részéről nyilván volt erre szándék, és azt gondolom, hogy amennyire a lehetőségek engedik, részben sikerült is. Gondolom ezt azért, mert az idei volt az első év, hogy közös gépkönyvet tudtunk kiadni az MNASZ-szel, ami a vizsgáztatások szempontjából volt fontos. Ebben és ilyenekben próbáltam segíteni, most már így múlt időben.

- Megelőztél, mert most akartam rátérni, hogy hétfőn lemondtál az RSB tagságodról. Mi volt ennek az oka?
- Az okok többrétűek. A lehetőségeimhez mérten ez alatt a fél év alatt beleláttam az egész rendszerbe, és igazából függetlenül attól, hogy kik vannak ott, és milyen pozíciót töltenek be, szerintem ez az egész rendszer úgy rossz, ahogy van. Én ezt csak úgy hívom, hogy a piros telefonos rendszer… Mindenki csak telefonál mindenkinek, ezért úgy gondolom, annak, hogy ott üldögéljek havonta egyszer vagy kétszer, nem sok értelme volt. Persze rakódnak az emberekben különböző sérelmek, vagy problémák, és ez mindenhol van, de mikor azt látod, hogy teljesen felesleges, hogy ott üljél, akkor azt gondolom, hogy inkább a gyerekekkel megyek játszani a játszótérre. Ez egy fontosabb történet, minthogy ücsörögjek, és felettem döntsenek dolgokról, anélkül, hogy megkérdeznének.

- Ezek mind a rali-túrát érintő dolgok?
Csak azért kérdezem, hogy ennyire nagy a szembenállás..?
- Ezek nem csak a rali-túrát érintik, hanem úgy összességében az egész rendszert illetően mondom ezt. A rali-túrával az MNASZ elnöksége nem áll szemben. Van egy működő kapcsolat, ami bízunk benne, hogy jobb lett. Vannak bizonyos személyek, akik feladatokat látnak el az MNASZ-en belül, akik esetleg féltékenyek, vagy nem nézik jó szemmel a rali-túra fejlődését vagy irányvonalát. Ezekkel nem tudunk mit kezdeni. Tehát nem az egész MNASZ-szel van a probléma, meg nem is a rali-túrával. Nem azért vagy nem csak azért mondtam le, mert nem tudok az RTE-nek jobban segíteni már, hanem az egyéb dolgok miatt, ami történt Szombathelyen, a Mecsekben, ami történik az összes versenyen… De ugyanezek történtek tavaly is, tavalyelőtt is. Aki ebben benne van, tudja, hogy évekre visszamenőleg igaz, hogy így nem lehet irányítani egy ilyen sportot és egy ilyen szövetséget, hangsúlyozom, függetlenül attól, hogy kik a vezetők. Szerintem az RSB tagok nagy része jól végzi a munkáját, csak adott esetben nem hagyják, hogy jól végezzék a munkájukat, azzal, hogy átnyúlnak felettük is. Szóval nem konkrétan a személyekkel van a baj, mindamellett, hogy szerintem vannak, akik nem hozzáértők, vagy nem látják a működés lényegét.

- Most telt be a pohár?
- Igen, igen. De mindenki pótolható, úgyhogy azt a hatalmas űrt, amit magam után hagytam, biztos be tudják majd tölteni… :):):).
Ez most vicc volt, de a lényeg, hogy feleslegesnek éreztem ezt már. A versenyzők is itt, Magyarországon valahogy furcsán állnak a dolgokhoz, és addig, amíg nem tesznek rendet, nem is fog változni semmi. Rendet pedig csak úgy lehet tenni, ha betartatják a szabályokat mindenkivel! De ha vannak kivételek, akkor mindig mindenki a kivételeket fogja emlegetni. Nehéz azt mondani a versenyzők nagy részének, hogy rád vonatkoznak a szabályok, de ugyanakkor az első tízben lévő bizonyos emberekre pedig nem. Lásd tiltott tréning, tiltott szerviz, és még sorolhatnám. Én még emlékszem azokra az időkre, mikor voltak egyéniségek az első tízben, akiknek volt véleményük a maguk idejében, és ezt ki is merték nyilvánítani. Legyen az egy Ranga, egy Ferjáncz, vagy egy Érdi, és még sokan mások, akik a véleményüknek hangot is adtak. A mostani top-pilótákat nem hallod, hogy olyat nyilatkoznának, ami miatt többi versenyző felnézne rájuk. De persze, akinek nem inge, ne vegye magára.

- Lesz olyan, aki átveszi az összekötő funkciót?
- Amennyit akarnak beszélni a rali-túrával, azt meg tudják oldani. Ott van a Markó Tibi, aki a rendezőket képviseli, ugye ő is kötődik a rali-túrához a rendezvényeivel. De azt gondolom, hogy eddig is, ha akartak valamit, elérték a Mészáros Ivánt, ezután is el fogják tudni érni. Lényeg, hogy én beleláttam a működésbe, és így, ebben a formában nem kívánok ennek a részese lenni. Hogy világos legyen mindenkinek, én nem tartozom egyik táborhoz sem. Sem a régihez, sem az újhoz, mindkettő kölcsönösen tehet a kialakult helyzetről. Én tudom, hogy hogyan lehetne ezt jól működtetni, de ezt partnerek nélkül nehéz.

- Mészáros Iván mit szólt ehhez?
- Iván tisztában van a működéssel. Sajnálta, mert jó dolog volt, hogy eljutottunk oda, hogy van egy rali-túrát képviselő ember az RSB-ben, másrészt pedig teljesen megértette. Vele egyébként megbeszéltem ezt, nem egy ilyen ad-hoc dolog volt amit hétfőn találtam ki. Ezt már Mecsek Rallye előtt eldöntöttem, mikor ismételten nem tudtunk a rajtlistára pontot tenni, mert egy kérés volt, hogy a szuper1600 mezőnye hadd mehessen egymás után a Bútor Robi kivételével,  - mert ő arany licenszes -, amivel semmi gond nincs. Ez meghiúsult, mert a maradék versenyzők közül, valakinek úgy tűnik, sérti az önérzetét, ha nem a megszokott rajtszámával indul. És ekkor jött a piros telefon… Eredmény? Három részre szakadva indul a szuper1600, tehát ezt sem sikerült elintézni. Akkor pedig miről beszélünk….? Úgyhogy a legnagyobb sikerem az volt, hogy a Mecsek Rallye-n a grillsütőket lehetett használni a szervizparkban…: És ez mindent elmond a működésről… Ja, és azt sem szívlelem, ha bizonyos RSB tagok, "himi-humi" versenynek hívják a Rali-Túra Bajnokságot.

- Ebből lesz valakinek hátránya?
Akár neked, akár a túrának, akár elsőosztálynak…
- Az első osztálynak, biztos nem lesz hátránya...

- És ha nem lehet majd használni a grillsütőt…? :)
- :) ja, azt nem tudom. Igazából én bízom benne, hogy nem lesz hátránya ebből senkinek. A rali-túrának mitől lenne hátránya abból, hogy nem ülök ott? Nekem meg teljesen mindegy, mert egy rajlistánál úgyis boldog-boldogtalan előttünk rajtol, úgyhogy most lehet, hogy még tíz csókos fog előttünk indulni… Akkor meg majd kikerüljük őket, ahogy eddig is.

Pajer Ani

Ez a hír most jelenik meg 6948. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k