RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Peugeot 208 R2 RALLY CUP HUNGARY
Kiírás tervezetet már olvashattunk, de most itt egy interjú Tagai Tamással!
2017-03-06
információ • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
710309940
Napi oldal:
60201
Jelenleg:
2324
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Peugeot_208_R2_RALLY_CUP_HUNGARY_2
 

Már olvashattuk róla ezt a korábbi RSB tájékoztatót, ami tartalmazta a kiírás tervezetét, de a hivatalos írásnál talán többet és más részleteket tudunk meg ebből az interjúból: 


Tagai Tamással, a Peugeot Sport és Citroen Racing kelet-európai hivatalos képviselőjével és a TRT Europe vezetőjével beszélgettem az új kupasorozatról.
Picit későn jött az ötlet és a megvalósítás is akadozott… A Peugeot márka magyarországi importőrével közösen kitaláltuk, hogy mi lenne, ha lenne újra egy olyan kupa a Magyar Országos Rallye Bajnokságon belül, ami utánpótlás-nevelésre is alkalmas, és ami lehet egy olyan sziget a rally életében, ahol tisztán, azonos feltételek mellett és körülmények között tudnak versenyezni a pilóták úgy, hogy ne feltétlenül befolyásolják ezt más tényezők. Felvettük a kapcsolatot az MNASZ-el, akik örömmel vették a felvetésünket, és a kezdetektől az ügy mellé álltak.

Peugeot_208_R2_RALLY_CUP_HUNGARY_1
 
A tájékoztatót olvasva, ezek a futamok pénzdíjasak… A versenyen elért eredmény után is és a bajnokság végén is pénzjutalmakat kapnak a dobogósok…
Van ez egyszeri regisztrációs díja a kupának, amiért mi a benevezett versenyzőpárosok részére egységes overálokat, egységes ruházatot adunk, egységes megjelenést biztosítunk a szervizparkban, ezen felül pedig díjazzuk a versenyzőket – mind versenyenként, mind pedig év végén. Mivel viszonylag későn jutottunk el idáig, hogy akár ezt az interjút megcsináljuk, akár a végleges kiírása a kupának megtörténjen, ezért nem látjuk pontosan a részvevők számát. Minimum három versenyző esetén tudjuk elindítani a kupát. Ha csak hárman indulnak egy futamon, akkor az első, ha négyen, vagy annál többen, akkor az első három helyezett részesül pénzdíjban.

peugeot_208_r2_rally_cup_hungary_1
 
Mennyien érdeklődtek?
Érdeklődés van, de a konkrét jelentkezés az persze más.. Akikkel eddig beszéltem róla, azok mindannyian pozitívan álltak hozzá. A kezdeményezéshez önmagában és a részletekhez is. Ha eleinte alacsonyabb létszámmal is, de el tudjuk indítani a sorozatot, azt már mindenképp sikerként könyvelnénk el, és bízom benne, hogy ennek van jövője és sokan látnak benne jó lehetőséget.
 
Egyforma autók ellen versenyezni mindig nagyobb értéket ad egy-egy győzelemnek, vagy jó helyezésnek. Így lehet talán a legtöbbet tanulni…
Én is azt gondolom, hogy a versenyzők EGYMÁS ellen tudnak majd küzdeni, alapvetően azonos feltételek között. Pont emiatt szeretnénk olyan kitételeket tenni a kupában, amik ezt biztosítják. Emiatt van az, hogy egyféle motorvezérlő programot használhatnak a kupában indulók, meghatározzuk, hogy milyen áttétellel lehet menni és egységes gumikkal is fog indulni a kupa összes résztvevője. Támogatóként mellénk állt Mezey Tomi és az Autogumiplaza, aminek eredményeképpen kedvezményesen kapnak PIRELLI gumikat a kupa tagjai, és a versenyenként felhasználhat gumik száma is maximalizálva lesz, ami megint csak az egységességet szolgálja. És a PIRELLI is díjazza a versenyzőket futamonként és év végén is! És ez még nincs is benne a tájékoztatóban!

 
Egy olyan autótípusról és kategóriáról beszélünk, amiből relatíve sok autó van a hazai műhelyekben. Mivel tudjuk még a kupához csábítani azokat, akiknek lehetőségük lenne egy ilyen autóba beleülni?
Úgy hiszem, hogy ha a magyar ralisport történetét nézzük, akkor ez egy olyan kezdeményezés, ami régen nem volt és remélem, hogy egy kicsit fellendítheti a kétkerekes autók mezőnyét. Egyenlő feltételekkel versenyezve pénzdíjban részesülni versenyenként és a bajnokság végén is… Szerintem ez egy tök jó dolog! Nem beszélve arról, hogy egy márka áll az egész mögé, egy nagy múltú Peugeot áll az egész kupasorozat mögött. Mi az alkatrész-ellátásban fogunk tudni segíteni. Az adatok kiértékelésében próbálunk segítséget adni, akár a versenyeken, akár a versenyek után. Úgy érzem, hogy sok minden van e mögött, remélem, hogy mások is így látják!

A távolabbi lehetőségek pedig ennél is szélesebbek, sok ötletünk van, amit esetleg 2018-tól már szeretnénk megvalósítani – akár a versenyek alatti kiszolgálás fejlesztésében, akár médiában, akár pedig a díjazásokat tekintve.
 
Én őszintén remélem, hogy lesznek olyan tehetséges fiatalok, újrakezdők, vagy akár nagy autóból ’visszaülők’, akik szeretnek versenyezni, szeretik összemérni magukat.
Ha nem is most, de ennek hosszútávon biztosan van, lehet létjogosultsága. Biztos vagyok benne, hogy a sajtó is kiemelt figyelmet fog szentelni egy kupának, hiszen már önmagában érdekes az, amikor egyforma autókkal csatáznak a másodpercekért. Nyilván nem tudunk mindent az első évben megvalósítani a terveinkből, de igyekszünk a versenyzők, a párosok kedvébe járni.
 
Biztos, hogy vannak bérelhető autók szabadon és biztos van, aki még érdeklődne… Hol tud jelentkezni?
A kupával kapcsolatban nálunk tud mindenki érdeklődni, illetve jelentkezni.
nyirfas.juli@trt.hu vagy info@trt.hu e-mail címen.
 
 

 

Ez a hír most jelenik meg 5313. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k