Hideg Krisztián
A8-as Mitsubishivel már a második hétvégét tölti el a szomszédos ország bajnokságában.
Legutóbb az egri futammal egyidőben megrendezett Pirelli Lavanttal Rallye-n szerepelt...
Mesélj a második osztrák bajnoki futamról!
200 kilométeres versenytáv mellé még 270 kilométer volt az etap.
A gyorsasági szakaszok viszonylag hosszúak, 20 kilométer körüliek voltak, a legrövidebb, ha jól emlékszem, 10 és fél kilométeres volt.
Iszonyatos szintkülönbségek voltak, volt ahol 500 méter magasról indultunk és 2000 méter fölé is mentünk. 23 százalékos emelkedőn mentünk 8 kilométert felfelé, és utána 10 kilométer jöttünk le. 30 százalékban murvás szakaszokon haladtunk. Két héttel ezelőtt még hó volt itt a hegyekben. Furcsa is volt, hogy pl. az első körben még szárazak voltak a murvás részek, a második körben már nedvesek. Ez annak volt köszönhető, hogy a hó megolvadt és ez itatta át az utat.
Nehéz verseny volt, nem nagyon volt egyenes. Volt olyan gyors, ahol 10 kilométer mentünk úgy, hogy nem kellett ötödiket kapcsolni. Az átlagsebességek 80-90 kilométer körüliek voltak. Kanyar hátán kanyar volt, de ezt majd látjátok a belső felvételeken is.
A technika bírta?
Igazán sok problémánk nem volt.
Kaptunk kétszer defektet és a motorerővel nem nagyon voltam megelégedve. Kicsit lehetett volna erősebb is.
Mi lett a vége?
Abszolút negyedikek lettünk.
Szerettem volna dobogón végezni, de erről lecsúsztunk harminc másodperccel.
A végén még egy megrepedt féktárcsa is óvatosságra intett minket, de nem is nagyon tudtuk volna utolérni a Robert Zeltner nevű helyi úriembert, aki nem is megy az egész bajnokságban, csak itt és még egy közeli futamon, a 30 kilométerre lévő Castrol Rallye-n. Vele kicsit meccseltünk, a Mörtl és a Baumschlager nagyon gyorsak voltak…
Figyelemmel kísérted a magyar bajnoki állását is?
Természetesen!
Vasárnap már erre koncentráltunk, nyomon követtük, hisz nekünk szombaton befejeződött a verseny.
Nagyon tetszett ami itthon történt, nagyon sok jó autó megy…
És Ti Miskolcon?
Mindenféleképpen szeretnénk mi is ott lenni!
Előző hétvégén Ausztriában futamunk van, remélem az autó kibírja a megpróbáltatást. Ha nem lesznek technikai gondjaink, esetleg töréskár, és akkor biztosan indulunk Miskolcon.
Ha jól számolom, a miskolci rajt előtt már három osztrák futamon leszel túl…
Igazából négy, mert az egyik futam a maga 300 versenykilométerével 2 versenynek számított az osztrák bajnokságban is. Szuperrallye szabályok szerint volt lebonyolítva, a két nap külön került díjazásra, külön kaptuk érte a pontokat.
Jelenleg hogy álltok a bajnokságban?
Abszolút harmadikok vagyunk.
Mörtl vezet, Baumschlager a második és utánuk jövünk mi.
Ez gondolom azért annyira nem rossz… :)
Reméljük sikerül karcmentesen végigmennetek a harmadik futamon is és akkor Miskolcon a magyar közönség is láthat Benneteket versenyezni!
Így legyen! :)