TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Pirosra cserélte a kéket. Megérte?
Mikko átigazolásáról
2011-11-19
elemzés • Magyar Bence
h i r d e t é s
Összes oldal:
701699235
Napi oldal:
55517
Jelenleg:
2636
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

 

pirosra_cserelte_a_keket_megerte__1

Mikko átigazolásáról

Pirosra cserélte a kéket. Megérte?

Ha az anyagiakat nézzük, biztosan nem járt rosszul a váltással, de ehhez fel kell dolgoznia, hogy a Montén már csak második versenyző lesz csapatánál. Nyilván eddig sem minimálbérért és néhány Fordos repipólóért tekergette a kormányt, azonban mint a profi sportolók mindegyikének, neki is gondolnia a kell a jövőjére. Mivel a Ford és az M-Sport közti szerződésről még mindig nem tudni biztosat, Malcolm Wilson sem sietett meghosszabbítani Hirvonen idén lejáró kontraktusát. Ez jól jelzi, hogy bármennyire is magabiztosan nyilatkozik Wilson a 2012-es Fordos szerződésről és annak meghosszabításáról, mégsem annyira biztos, hogy 2012-ben is gyári csapatként vesz részt a Ford a világbajnokságon. Hirvonen bármennyire is lojális szeretett volna maradni és tovább szolgálni addigi kenyéradóját, egyszerűen nem kockáztathatta meg, hogy szerződés nélkül marad. Ha tovább vár, könnyen megeshetett volna, hogy a Citroen igazol egy kisebb nevet, valakit, aki támogatni tudja a pirosaknál istenkirályként tisztelt Loeböt, ez egyébként nyilvánvalóan sokkal olcsóbb is lett volna Hirvonen megszerzésénél.

pirosra_cserelte_a_keket_megerte__3

Kik jöhettek volna szóba? Sokan. Kik nem? Kevesen. Ha én lennék Quesnel helyében, azonnal Petterre gondoltam volna. Óriási reklámértéke lehetett volna, ha az összes – mindkét – még aktív világbajnok az én csapatomat erősíti. Szerintem viszont Petter nem vállalta volna be a második ember szerepét Loeb mögött semmi pénzért, hiába szeret panaszkodni, nem hiszem, hogy rá lenne utalva ilyesmire. Ha esetleg nem jön össze a 2012-es vb-szezon költségvetése, majd megy rallycrossozni Grönholm mellé. A Global Rallycross Championship sem épp nyugdíjasklub és ott szép fizut lebegtettek meg neki. Szóval szerintem ő a kevesek közé tartozik és ebből a halmazból csak Meeke, Sordo és természetesen Latvala jut eszembe.

pirosra_cserelte_a_keket_megerte__2

Ki az az ambíciózus pilóta, aki tapasztalt résztvevője a világbajnokságnak, de nincs szerződése gyári csapattal, mégis visszautasít egy Citroenes szerződést. Szerintem nincs ilyen.
Nem felejthetjük el az új kihívást. Profi pilótaként Hirvonennek csak részsikerei voltak pályafutása során. Feltételezem, hogy mindennél jobban szeretne világbajnok lenni, ha azon múlna, hogy ezért az ördögnek kell adnia a lelkét, egy másodpercig sem hezitálna. Erről persze nem volt szó, csak egy Citroen-fejléccel ellátott papírt kellett aláírnia, hogy beülhessen egy olyan autóba, amilyennel a múltban rendszeresen elverték. Kihívás lehet számára 2012, egy minden eddiginél nagyobb kihívás. Tudja-e majd szorongatni Loeb-öt? Mi lesz Svédországban? És Finnországban? Csomó olyan kérdés járhat a fejében, hogy vajon azért nem jött még össze a világbajnoki cím, mert az ellenfél autója jobb volt, mint az enyém. Ez megszűnt, továbbra is egy embertől lehet elvenni a világbajnoki címet, de most ugyanolyan autóval és háttérrel versenyezhet, mint a raliisten. Persze azért mások is beleszólhatnak, de nem tudjuk, hogy Latvala kap-e gyári autót jövőre, nem tudjuk, mi lesz a Minivel és nem tudjuk, hová igazol Ogier.

A Citroen sajtótájékoztatóján az újságírók nem kegyelmeztek Olivier Quesnelnek, az első kérdések egyike volt, hogy szerinte milyen erényei vannak Hirvonennek, amivel kiérdemelte helyét a Citroen World Rally Team-ben. Quesnel válaszában egyszer sem hangzott el, hogy szerinte Mikko képes versenyeket nyerni és esélyes a világbajnoki címre. Előszeretettel hangsúlyozta ugyanakkor, hogy milyen megbízható pilóta a finn, hogy idén minden versenyen pontszerző helyen tudott zárni. Ebből egyértelműen kiderül, hogy továbbra sem lesz egyenlőség a pirosaknál, amíg Loeb versenyben van, ő az első számú. Emlékszünk még ugye, amikor Rautenbach tizenvalahány percet állt egy gyorsaságin, hogy Loeb meg tudja őt előzni és szerezzen egy(!) pontot.

Érdekes helyzet állhatott volna elő, ha Walesben esetleg Hirvonen lett volna a világbajnok és közvetlenül a világbajnoki cím megszerzése után bejelenti, hogy átigazol egy másik csapathoz vízhordónak. Persze volt már arra példa, hogy valaki újdonsült világbajnokként távozni akart csapatától. Richard Burns 2001-ben megnyerte saját és Anglia első világbajnoki címét a Subaruval, majd a Peugeothoz távozott. A Subaru földi helytartója akkoriban a Prodrive volt, de még David Richards is hiába fogadta fel a legjobb ügyvédeket, el kellett engednie Burns-t, igaz, anyagilag nagyon is jól jött ki az ügyből, mert Burns szerződése tartalmazott egy bekezdést, mely szerint, ha világbajnok lesz, akkor maradnia kell. Vajon Hirvonen szerződésében is szerepelhetett egy ilyen kitétel? Talán majd egyszer, ha valaki megírja, megtudjuk.

Mire számítsunk Hirvonentől jövőre? Becsületszavamra mondom, hogy nem tudom. Annyi mindent nem tudunk még a jövő évről, hogy teljesen felesleges lenne találgatni. Egy dolog azonban érdekes lehet. Ha jövőre is az utolsó versenyre marad a döntés, akkor az aszfaltspecialisták előnyben lesznek, hiszen a brit verseny helyett Katalóniában fejeződik be a szezon. Mikko nem várhat addig…

Egy kis statisztika a Citroen World Rally Team versenyzőiről:
Sebastien Loeb / Mikko Hirvonen:
Világbajnoki címek száma: 8 / 0
Futamgyőzelmek száma: 67 / 14
Dobogós helyezések száma: 103 / 51
Gyorsasági szakasz győzelmek száma: 808 / 212
Világbajnokságon szerzett pontok száma: 1281 / 745

Ez a hír most jelenik meg 5485. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k