TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Pokoli verseny után
Turi Tomi - 17. Miskolc Rally
2010-05-09
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
701676606
Napi oldal:
32888
Jelenleg:
2415
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Nem úgy sült az éjszakai autózás a Turi-Nándi párosnak, mint ahogy szerették volna. Szinte a verseny végéig az abszolút második helyen álltak, ám a verseny vége ismét egy nem várt fordulatot hozott számukra. Gyorsultak a S2000-esek, Turiék pedig visszacsúsztak az abszolút értékelés negyedik helyére. Turi Tomit kérdeztem a miskolci eseményekről.

Nagy bejelentést tettetek a versenyt megelőzően...
Igen, a csütörtöki sajtótájékoztató és közönségtalálkozó keretében nyilvánosságra hoztuk, hogy a miskolci futamtól kezdve egy igazi szakmai háttér áll mögöttünk. Az újjáalakult Hell Racing Team színeiben versenyzünk tovább az idén. Azt hiszem, nem kell bemutatni a HELL-t, akik korábban a Spici-Kazár párost támogatták, és a Forma-1-ben is szerepet vállaltak.
2010-ben sem szerettek volna eltávolodni a magyar rallyesporttól, és büszkék vagyunk rá, hogy mi lehetünk az a páros, akiket a jövőben támogatnak! Nagyon örülünk ennek a megállapodásnak, hiszen ez azt is biztosítja számunkra egyúttal, hogy elegendő lesz a versenyzéssel foglalkoznunk a jövőben. Reméljük sikeres lesz az együttműködésünk!

Hogyan sikerült a prológ?
Azt hiszem a szurkolók nagyon vártak minket, hiszen talán ezen a vidéken a legnagyobb a szurkolótáborunk. Szerettünk volna nekik is megfelelni, de sikerült elrontanom a prológot... szerintem vezettem egészen sokáig, de az utolsó körben Asi oldalánál megláttam a kockás zászlót - és összekevertem a két oldalt, azt hittem, hogy ez a cél - és lassítottam, pedig nekem még volt egy fél köröm. Nándi rögtön el is kezdett kiabálni, hogy nyomjam már, hiszen még nincs vége. Úgyhogy ezzel buktuk el... bár nem volt jelentősége az időeredménynek itt, mégis zavart kicsit a dolog…

Mesélj a szombati napról!
Az első gyorson még csak egy biztonsági autózást szerettem volna véghezvinni, mivel a versenyt megelőzően nem tudtunk tesztelni az autóval. Nem sikerült jól ez a gyors, az időeredményünk nem volt jó, holott úgy éreztem, hogy nem mentünk rosszul. Ezt követően a második gyorsasági sem úgy sikerült, ahogy szerettük volna, újabb 8 másodpercet kaptunk Asitól. Aztán a harmadik gyorson még mindig nem találtunk rá önmagunkra, és csak egy negyedik időt tudtunk autózni.
Ezek után megpróbáltuk megkeresni a hiba okát... a futóműbeállításnál találtunk problémákat, ráadásul egy puha gumival mentem ki, ami valószínűleg nem volt jó választás. A következő körre próbáltunk javítani, az autót a szervizben átnéztük, állítottunk a futóművön, gumit cseréltünk. Közepes keménységű gumival mentünk ki a következő körre, és így sokkal gyorsabbak tudtunk lenni, rögtön meg is nyertük a következő gyorsot, majd sajnos ezt követően kivették a következő - királdi - gyorsot. Ez számunkra nagyon kedvezőtlenül hatott, mert itt a S2000-esekkel szemben tudtunk volna még növelni az előnyünkön, ami valószínűleg segített volna abban, hogy ne így alakuljon a verseny végeredménye számunkra.

Mennyire tetszettek az éjszakai gyorsok?
Összességében tetszett az éjszakai verseny, a sötétben autózás, bár a legelső - Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt - volt az a pálya, amelyik nem igazán jött be nekem. Ezen a gyorson nagyon féltem a defekttől, nem szerettem volna hibázni, így megpróbáltam itt kicsit nyugisabban autózni. Úgy terveztük, hogy a következő sátai gyorson majd megpróbálunk gyorsulni, de ott sem sikerült igazán jó időt futnunk.

A S2000-es autók felgyorsultak, ahogy az éjszakába mentünk. Véleményem szerint ez annak volt köszönhető, hogy hideg volt a levegő… Mi bioetanollal megyünk, ők pedig benzinnel, és úgy tűnik, hogy a hideg levegő inkább a szívómotornak és benzinnek kedvez. Ott mi nagyon sokat kaptunk. Az utolsó két gyors előtt már úgy láttuk, hogy nincs értelme túl nagyot kockáztatnunk, inkább a biztonságos célba érésre koncentráltunk. Megpróbáltunk azért egy biztonsági autózás mellett viszonylag jó időt futni, de az időeredményekből utólag kiderült, hogy ismét csak úgy éreztük, hogy gyorsak vagyunk, az eredmények az ellenkezőjét tükrözték. Gyűjtöttünk pontot, így a bajnokság jelenlegi állása szerint a harmadik helyen állunk az éves értékelésben, 2 ponttal lemaradva Janikáék mögött.

Mennyire sikerült összeszoknod már a navigátoroddal, ill. az N-es autóval?
Úgy gondolom, hogy nagyon jól alakulnak a dolgok. Nándi a beállításoknál is nagyon sokat tud segíteni nekem. Jobban ismeri a Mitsubishit, mint én. Teljesen más odafigyelést, beállítást igényel ez az autó, mint egy WRC, így tényleg nagy segítség nekem Nándi tapasztalata.
Az autó megszokásával nincs probléma... bele kell még rázódni a megfelelő gumiválasztásba, a pontosságba…

Mit szólsz a Salgó Rallye kiírásához?
Igazából még nem láttam. Most hallom tőled először, hogy milyen pályák is várhatóak. Tényleg kisterenyei körgyors és cered? A ceredi pályán új aszfalt van, azon még nem mentünk. Régebben szerettem azt a gyorsaságit, majd meglátjuk... most biztos pontosabban kell majd menni rajta, mint régen a rossz minőségű aszfalton. Az egy igazi rallye-pálya volt számomra. Majd meglátjuk, hogy N-es Mitsubishivel milyen lesz közlekedni rajta!

 

 

 

Ez a hír most jelenik meg 8725. alkalommal
Share |
Miskolc, City Hotel • egyéb
7 verseny
Magyar Rallye Bajnokság 2010
Maxx SHOT 17. Miskolc Rally
  
  
  
 
  
  
7. Vredestein Rallye
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k