A Rali-túra életében az idei év sem telhet el újdonság nélkül. A 6. futamot a II. PM Peugeot Vác Rally keretein belül várhatjuk Augusztus 27-28-ai hétvégén. S ralis kedvcsinálóként kérdezgettem a verseny fő szervezőjét, Fodor Krisztiánt.
Mikor és hogyan jött az ötlet a Rali-túrás váci futamhoz?
Az első Vác rali kapcsán merült fel ez az elképzelés. A tavalyi évi versenyre Buna Zolit kértem fel a verseny igazgatói posztra, de sajnos a felkérésnek nem tudott eleget tenni. Aztán Sturcz Misi vállalta el ezt a feladatot. Természetesen az RTE elnökét, Mészáros Ivánt is meghívtuk a versenyre, hogy nézze meg hogyan is zajlik nálunk egy Vác Rali. Valószínűleg új helyszínként és rendezvényként meg voltak elégedve, s ezután lehetett beszélni arról, hogy itt jövőre Rali-túra futam legyen. Ez idén pedig szerencsésen megvalósul.
Mondanál pár szót a gyorsokról?
Milyen az utak állapota, hány lassító várható,…?
Tavalyhoz képest az idei prológ (27-én) a laktanya helyett a Tesco parkolójában lesz megrendezve. Kezdésként a sprint mezőny, majd egy motoros bemutató, hangutánzó művésszel lesz látható, majd ezután pedig az RTE mezőnye fordított rajtsorrendben autózik. A bemondó pedig nem lesz más, mint Kőváry Barna.
Másnap két helyszínen, összesen hat gyorsasági szakasz vár a versenyzőkre.
Az első gyorsasági szakasz a tavalyi évről már jól ismert Gombás – Sejce. Ezt egy hegyi felfutónak mondanám, ami visszafordítókkal van tűzdelve. Helyenként kiváló minőségű az aszfalt, helyenként eléggé zúzdalékos, hordalékos úttal van tarkítva ez a gyors. Ezen a gyorson nagyságrendileg ugyanannyi lassító lesz, mint tavaly. De a tavalyi hírhedt „Gyenes” kanyar biztosan fog kapni egy lassítót. A 2010-es váci ralinak ez volt a legkiemelkedőbb szakasza.
Idén egy új gyorsasági szakaszt is hozzá tettünk a versenyhez. Ez egy hegyi, erdős út - Nagymaros – Kóspallag – Márianosztra - ami 12,5km hosszúságú gyorsasági szakasz. Kellően technikás ez a szakasz, de azért vannak benne elvállalós gyors részek is. Ez a gyors pedig 6-7 db lassítót fog kapni.
Az RTE szerviz parkja Szobon lesz kialakítva, az SRT-seknek pedig Vácon lesz.
Milyen versenyzői létszámra számítotok?
Mivel új pályáról, új megméretetésről és új kihívásról van szó, és még az RTE-ben a pontverseny is eléggé nyitott, ezért a Rali-túra mezőnyének a nagyobbik részére számítunk. Illetve a Sprint kupa sorozatunkban a bajnokság állása is eléggé képlékeny és mind a kettőnek ez lesz a 6. futama, így az RTE-ben kb. 100 indulóra, a sprinteseknél pedig kb. 40 nevezőre számítunk.
Miért érdemes nevezni és eljönni erre a versenyre?
Ez egy új kihívás, új megmérettetés és új pályák sokak számára. Változékonyak az útviszonyok, hiszen megtapasztalható mind a hordalékos talaj, mind a tökéletes aszfalt. Az aradi példához hasonlóan itt kijön, hogy ki az igazán jó pilóta. Mert itt nem rutinból mennek a versenyzők, hanem az Itinerből kell versenyezni. Itt nem könnyű megtanulni a pályákat, hiszen az egyik gyors 12,5 km, amihez egy időre le kellene költözni, hogy fejből megtanulja az ember. Azt gondolom, hogy mindenkit vonz az újdonság. Aki pedig ismeri is, az nagyon várja a versenyt.
Pár szóban segítsünk a nézőknek is. Hova érdemes menni nézelődni? Hány órától lesz pálya zárás?
A nézőknek és odalátogatóknak már szombaton kedveskedünk egy ingyenes Prológgal, amit a váci Tesco parkolóban rendezünk meg délután 4 órától. A vasárnapi napon reggel 7 órakor kerül sor a pálya zárásra. A Márianosztra szakaszon a kóspallagi elágazást tudnám javasolni a nézőknek. Ezt könnyű megközelíteni Szokolya irányából egy erdei. aszfaltozott úton. Körülbelül 300 méterre a szakasztól le is tudnak parkolni a foci pálya területén. A jövő héten pedig igyekszünk majd a honlapra (www.csapassunk.hu) kirakni a nézőknek ajánlót, ahol érdekesebb kanyarokat és ezek megközelítési lehetőségeit tűntetjük fel.
Amit még szeretnék megemlíteni, hogy mind a rali rajongókat, mind a versenyzőket invitálnánk péntek illetve szombat este egy rali partira a Club Divába, amit közönség találkozóval is egybekötünk. Sőt a Club Diva ad majd helyet a versenyzői eligazításnak pénteken, illetve vasárnap pedig a díjkiosztónak.
S végszóként szeretnék köszönetet mondani a verseny támogatóinak is:
XLAVINA Kft.; PM Peugeot Vác; Fókusz-92’ Kft.; Club Diva; RiseNRG; CYEB; GK Projekt