TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Quad - Kazár Miki négykeréken
mint egy 850LE WRC...
2005-01-02
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
701726495
Napi oldal:
82777
Jelenleg:
2556
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Quad.
Aki még nem látott ilyet közlekedni, az a Szilveszter Rallye-n ízelítõt kaphatott belõle. Kazár Miki bemutatója magáért beszélt, abszolút idõvel,
messze a legjobb autó elõtt ért célba...
Miki rutinos navigátor, most mégis errõl a négykerekû hóbortról kérdeztem:

Gratulálok!
Szép eredményt értél el a négykerekû Quad-al a Szilveszter Rallye-n...
Látszott, hogy nem az elsõ versenyed.
Igen. Már sok versenyen indultam ezzel a"jármûvel".
Így rallys berkekben elõször a nyírádi Autósport Gálán mutatkoztam be quaddal, és azt gondolom elég jó eredményt értem el ott is.

Egyre népszerûbb a quadozás, de Nálad ezt nem a mostani divatõrület hozta... Mióta is quadozol?
1997 óta van ilyenem, ez a hatodik motorom, amit tönkre fogok tenni :)
Ez már egy teljesen felhúzott gép, nem lehet már költeni rá többet.

Milyen az alap és Te mit "javítottál" még rajta?
Az alap egy 50 lóerõs, ez most körülbelül 80-at tud és le van könnyítve.
Amit lehet még jövõre szeretnék rajta fejleszteni, az a köbcenti, azon még lehet emelni és még 20 kilót tudunk rajta faragni...
Kap egy titánvázat, nem lesz rajta önindító.
Ki lehet számolni...
125 kilóra jut majd 85 lóerõ... Azt hiszem ez elég jól hangzik súly-lóerõ arányban.
Képzeld azt, mintha egy 850 lóerõs WRC lenne...

Ami csak hátul hajt...
Igen, hátul hajtós, no szervo...

Mihez lehet ezt leginkább hasonlítani?
Nekem egy agyig feltuningolt hegesztett difis Lada jut róla az eszembe...
Nem lehet Ladához hasonlítani, teljesen más.
Bár igazából úgy kell vezetni, mint egy Ladát, csak sokkal jobb indulatú.
Nem lehet autóként elképzelni, mert annyira rövid féktávokat lehet venni abból adódóan, hogy nincs súlya, ami bármely autóhoz képest is összehasonlíthatatlanná teszi.
És ugyanilyen elképzelhetetlenül gyorsul is, amit autóval nem tudsz produkálni.

Tivadar barátom egy gyorsulási verseny alkalmából a Quadjával megverte Herczig Norbi nem gyenge Skoda Octavia WRCjét...

Hát itt úgy mentél... Konkrétan sehol sem láttalak egyenesen közlekedni.
A lassító leküzdése külön élmény volt...
:)
A lassítót egy gázelvétellel oldottam meg, 30 méterrel hamarabb. Különben negyedikben át lehet menni ezzel a quaddal!
Elveszem egy picit a gázt, hogy utána a lassító közepén csapódjon vissza. Ott szépen átfordítottam és az utána lévõ balos is elfért egy gázon és onnan már csak 10 méter volt a következõ visszafordítóig, ahol két méteres féktávval sikerült befordulni és onnan már gáááz!
Nagyon élveztem én is, elhiheted! :)

A Te quadod négyütemû, ugye?
Négyütemû, a 450 köbcentis Yamaha YZF-450 motorja van benne, ötsebességes váltóval.

Széria váltó van benne, mert a váltások is elég gyorsra sikeredtek vele...
Széria, de az én váltási stílusom különleges, talán azt hallhattad.
Ezekkel már lehet kuplung nélkül váltani. Viszont az enyém még egy picit át van alakítva, nem kell elvennem a gázt, egy picit belekuplungolok és ennyi a váltás.
És talán még annyi, hogy a kigyorsítása olyan a motornak, hogy két váltás között két másodperc telik el, mert ennyi idõ alatt eléri a következõ sebességi fokozat végét és leszabályoz...

Talán ez is az oka, hogy majdnem két percet adtál az utánad következõnek...
Ezeken a keskeny pályákon akármilyen autó ellen fel lehet venni ezzel a versenyt.
Egy 1200-1400 kilós autóval soha nem fogsz tudni olyan féktávot venni, mint a quaddal.
Szerintem ilyen szûk pályákon, mint ez a törökbálinti volt, nagyon komoly meglepetéseket lehet okozni még akár WRCk ellen is.
Nekem a kedvencem az olyan aszfaltos pálya, ami csúszik, mint ez volt. Ez nagyon tetszett.
Már 30-40 méterrel hamarabb el lehet kezdeni a kanyarokat...

Mivel áll meg ez a szörnyeteg?
Ahogy láttam, tárcsafékek vannak elöl hátul...
Igen. Elöl kettõ, hátul egy.
De nem nagyon használom a hátsót, inkább csak az elsõket. A MotoGP-n sem használják hátul a fékeket, amikor hirtelen berántod, a súly úgyis majdnem teljesen elõre kerül.

Egy gyári Quad-on a kormány alatt egy kis kar segítségével (nekem legjobban a fõnyíróra emlékeztetõ módon) lehet adagolni a gázt.
A Tiéden is így van ez?
Már rendes gázkar van, nekem ez jobban bejön, mint a jet-ski-ken használatos kis gázkar.
Az egy védelmi dolog, ha felborulsz vele, akkor ne forogjon a kerék, de mi ezt átszereltük.

Tavaly elég sok rallysta próbálta ki ezt a quadozást és elég sok baleset is származott belõle, gondolok itt Spicinek a kihagyott versenyére és legfõképp Módos Zoli szerencsétlen balesetére, akit emiatt egész évben nem láthattunk...
Veszélyes sport ez, ugye?
Igen! Nagyon!!
Én minden egyes védelmi felszerelésbõl kettõt veszek fel és mindenkinek ezt ajánlom.
Nagyon sajnálom ami Módos Zolival történt, szegény lebénult deréktól lefelé.

Már korábban is mondtad, hogy ezt a sportágat meg kell tisztelni...
Nagyon!
Minden más sportágat is, hiszen a rallyzásban is nagyon fontosak a biztonsági felszerelések, de ennél talán még jobban oda kell figyelni arra, hogy igenis veszélyes dolog védelmi berendezések nélkül felülni egy quadra.
Nagyon gyorsan lehet vele közlekedni, nagy sebességet elérni, és ugye tudjuk, nagy sebesség mellett elég egy kis hiba és gyorsan tudnak történni az események...

Be kell tartani a folyamatosság elvét, amit a rallyban is nagyon sokat elfelejtenek.
Ezek a problémák könnyen elõjönnek, egy gyors helyzetben nincs megfelelõ rutin a korrigálásra, a helyes döntésekre.

A Szilveszter Rallyn, amikor az árokban, kétkeréken csúsztál, érezhetõ volt a rutin, hiszen ugyanúgy húztad a gázt és egy pillanatra sem lehetett érezni, hogy nem lennél ura a helyzetnek...
Ezek már rutinfeladatok.
Ott csak azt néztem, hogy mikor tudom minél hamarabb rátenni a levegõben lévõ kereket az aszfaltra, hogy minél hamarabb ki tudjak gyorsítani onnan... csak azzal foglalkoztam.

Neked vannak motoros alapjaid is ehhez a sporthoz?
Próbálkoztam cross motorral, de azt én nem szeretem...

Mert az eldõl?
Nem, nem. Ez valahogy más.
Ennek van köze a rallyhoz!
Spicivel együtt imádjuk ezt, mert ennek tényleg sok köze van az autózáshoz, tényleg olyan, mint egy nagyon erõs Lada, ahogy mondtad, csak eszméletlen féktávokkal...

Hóban is lehet vele?
Hát persze!
Ott még hihetetlenebb!
Egyetlen métert nem tudsz (és talán nem is akarsz) vele egyenesen menni.
Az egyik kanyartól a másik kanyarig is egyenesben mész.

Mesélj még egy kicsit a vezetésérõl!
Nekem leginkább a játéktermi motorszimulációtor gépekre emlékeztet, ahol nem is a kormánnyal, hanem a súlypontod áthelyezésével tudsz irányítani...
Nem.
Ha megkérdezel jól menõ Ladásokat, Balatonyit, Maticsot, Balázs Öcsit, akkor õk is azt mondják és igazából a WRCket is így kell kormányozni:
Nem kormánnyal, hanem gázzal!
A kormány arra való, hogy elindítsd keresztbe.

Én megpróbálok egyenes kormánnyal menni.
Nyírádon is a legtöbb kép úgy készült, hogy egyenes kormánnyal ülök a gépen, mert közben húzom a gázt, elindul a hátulja és egyenes kormánnyal tartva lehet a leggyorsabban bevenni a kanyart, pici ellenkormányzással.

Vannak versenyzõi ambícióid, hogy megmérettesd magad quad versenyeken is?
Mentem 2004-ben. A debreceni Simararingen volt egy bajnokság, azt sikerült megnyernem.
Az a baj, hogy a rally miatt majdnem mindig ütközik a Quad bajnokság.
Ha nincs rally, akkor mindenképp elindulok én is a SuperMoto viadalokon, ahol csapattársam egy teljes évet végig fog versenyezni.

Milyen partnerek segítik a csapatot?
A Mammut Bevásárló és Szórakoztató Központ és az Euro-Norp Harcon Rt. a reklámozó partnerünk.

Õk egy olyan quadcsapatot segítenek, amilyen még rajtunk kívül nincs Magyarországon.
Pacotti színekben megyünk.
Kunkli Tivadar, aki korábban utcai harcosként 350 nyert meccsel a háta mögött átpártolt a technikai sportokra és egy nagyon erõs, épített quadja van, valamint a legnagyobb riválisunkból és belõlem áll a csapat.

Hol lesznek 2005-ben versenyek?
Indul egy úgynevezett Short Track bajnokság. A salakmotoros bajnokság betétfutamaként.
Egyszerre négy quad fog elrajtolni egyszerre, azt hiszem elég látványos lesz. Ugyanebben a bajnokságban még crossmotorokkal is indulhatnak, azokból egyszerre 8-an küzdenek majd.
Jacsó Tibi szárnyai alatt fog mûködni, azt gondolom üde színfoltja lesz az amúgy sem unalmas salakmotor versenyeknek.

Ha összeakad két quad... azért az veszélyes, nem?
Miért??
Szerinted amikor Árpádtetõn lefelé 6.-ban egyszer váltunk csak vissza a Lapistól?
Az normális? :):):)

Meggyõztél...
Azért maradsz a navigátorszékben is, ugye?
A rally a mindenem, ez csak kiegészítõ tevékenység!

Ez a hír most jelenik meg 3503. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k