RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
R4 - Legyen, vagy ne legyen?
Kazár Miki még nem tudja...
2011-12-02
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
710355996
Napi oldal:
106257
Jelenleg:
2328
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

r4_-_legyen_vagy_ne_legyen__2

Messze még a 2012-es szezon, de a versenyzők már jó ideje tervezgetnek, építgetik a jövőt. Kazár Mikiék egyelőre várakozó álláspontban vannak, nem tudják még mitévők legyenek „R4-es témában”.  Mikivel beszélgettem az idei évről, és megkérdeztem, hogy vajon mire várnak még?

Mi újság veled, láthatunk még idén versenyezni?

Bár nem ez volt az egyetlen az idén, de nemrégiben ismét volt egy motoros balesetem, amin szerencsére már túl vagyok és szerintem ez már egyáltalán nem fog hátráltatni a versenyzésben, így készülünk a Mikulás és a Szilveszter Rallye-ra.

r4_-_legyen_vagy_ne_legyen__1

Milyen autóval?
Mitsubishivel, mivel mi ennél az autónál maradunk a jövő évben is, csupán az a kérdés, hogy R4-es vagy N-es legyen. Mindenképpen szeretnénk gyorsulni, és ehhez talán ez kellene, hogy az R4-es kittel az autó súlyát lejjebb tudjuk vinni.

Mikor fog ez véglegessé válni, illetve mi befolyásolja, hogy R4-es lesz-e?
A döntésünk! :-) És itt most tényleg nem az anyagi összegről van szó, bár tudom, hogy mindenki azt szokta mondani, hogy a „pénz miatt”, de a mi döntésünk hátterében az áll, hogy szeretnénk megvárni a szabálymódosításokat, szeretnénk arról tájékozódni előzőleg, hogy az IRC-ben és VB-n milyen kategóriába sorolják a jövő évben az R4-eseket. Egyáltalán nem mindegy, hiszen ha a szabálymódosítások miatt mi mégis inkább N4-essel mennénk ilyen futamon, akkor az addigra már esetleg R4-esre átépített autót nehézkes visszaépíteni.

Ebből is értjük, hogy külföld irányába - is - nézelődtök, de halljuk inkább Tőled, hogyan képzelitek a jövőt?
Rózsásan... gazdagon... egészségesen... és sikerekben fürödve! De hogy hogyan lesz... azt nem tudom! :-) Mindenképpen azt mondhatom, hogy megint mögöttünk van egy évnyi tapasztalat, megint okosabbak lettünk… a végét viszont valamiért elkapkodtuk. Talán túl nagy volt a teher rajtunk a bajnokság végére, talán most nem bírtam úgy, ahogy szoktam bírni. Aradtól nekünk már csak az N csoportra kellett volna koncentrálnunk, de mi beleestünk abba a hibába, amibe a „játékgépes” szokott, amikor bemegy egy játékterembe, de nem tudja, hogy mi a célja. Nekünk év elején az volt a kitűzött célunk, hogy megnyerjük az N csoportot, majd ahogy jöttek a versenyek és az eredményeink, megjött az étvágyunk. Ha maradtunk volna az eredeti elképzelés mellett, akkor most mi vagyunk a magyar bajnokok. Kár volt vérszemet kapni, hideg fejjel kellett volna továbbmenni a kitűzött cél irányába. Sok minden elúszott, de nyertünk futamot, ráadásul azt, ahol a legnagyobb csata volt, ahol nem esett ki senki, lettünk másodikak... Nagyon-nagy dolgok ezek számomra! Az N csoportban mi voltunk a leggyorsabbak, végül fél pont miatt lecsúsztunk... Hadik Andrisnak viszont gratulálok!

r4_-_legyen_vagy_ne_legyen__3

Bár még nincs végleges versenynaptár, a hírek azért már keringenek... mit szólnál ahhoz, ha valóban a magyar bajnokság része lenne néhány osztrák futam?
Szerintem Aradon is nagyon jó volt menni, ott is letettük a névjegyünket, talán a románok nem is gondolták volna, hogy ilyen jól mennek a magyarok! Kimennék én Ausztriába is, de messzebb azért már ne!

Miért?
Úgy értem, hogy Csehországig, vagy Lengyelországig már ne menjünk el, de a szomszédos országokba szívesen mennék én is, ráadásul vannak olyan versenyzők, akiknek pl. egy osztrák futam közelebb van a lakhelyéhez, mint egy Zemplén Rallye, és talán ezt is figyelembe kell venni.

Mit hoz még nektek a jövő?
Készül egy másik autó is számunkra, így két autó fog a rendelkezésünkre állni. Nagyon komoly beruházás az N-esről átállni az R4-esre, mert nem csak ebből áll ez az egész, hogy átépítjük, hiszen ott van még az alkatrész-készlet megoldása is. Egy alkatrésszel nem állhatsz oda versenyezni, nem lehet a szervizparkban gumit cserélni csak felnivel együtt, és a többi alkatrészből is rengeteg kell. Óriási beruházást igényel ez, és nem tudjuk, hogy jó-e ez vagy sem. Asival sokat beszélgettem erről, szerinte jó, de nem szeretnénk a két szék közé beülni, ha nem lesz elég alkatrész.

Milyen lesz a téli felkészülés? Hóautózás lesz?
Már felraktuk a gumikat, reggel már fehér volt a környék! :-) Már elkezdtünk készülődni, hójárózás mindenképpen lesz, de lesz még quadozás, fizikai felkészülés... Rengeteg időmet elveszi a fiam, de ez egy elég jó elfoglaltság. Elég komolyan feltölti az embert!

r4_-_legyen_vagy_ne_legyen__4

Tudja már, hogy mi az az autóverseny?
Egyszer már beültettem a versenyautóba! ...


Szeretném még az interjú végén elmondani, hogy őszinte részvétem Kiss Zsolt barátunk hozzátartozóinak!

r4_-_legyen_vagy_ne_legyen__5

 

kazar_miki_igy_kezdte_az_aradi_szombatot_1

 

RallyRacing

 

Ez a hír most jelenik meg 4284. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k