Rafi dobta a csótányt
az E36 már más...
2008-02-18
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732031896
Napi oldal:
15818
Jelenleg:
1090
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

A csótány erősen lapított testű, ovális körvonalú, többségben barna vagy fekete rovar. De ha elrugaszkodunk a valóságtól, és a ralira gondolunk, pontosabban a rali-túrára, beugorhat egy kép: egy vakmerő fiatalember, erősen szétesésnek induló BMW-ben az abszolút második helyről esik ki vele… Rafael Tamás, Rafi, a túrája járó nézők egyik nagy kedvence, idén új autóval, és nagy tervekkel készül…

- Egy évig nem is hallottunk rólad, pedig azelőtt a "csótány" néven emlegetett fantasztikumban riogattad a népet, de most építettél egy új autót. Mi lesz veled idén?
- Igazából a múlt év az új autó építésére lett szánva, aztán elkészült az utolsó futam előtt, ahol tulajdonképpen ki tudtuk próbálni. Nagyon tetszett. Voltak beállítási gondok meg műszaki problémák is, de igazándiból szerintünk nagyon jól sikerült, az első versenyen azonnal végig tudtunk menni, a kategóriát megnyertük, aztán abszolútban pedig a harmadik helyen végeztünk, épp hogy lecsúsztunk egyébként a második helyről, de nem is ez volt a cél, hogy mindenképpen nyerjünk.

- Mik a tapasztalataid? Van olyan, ami nagyon furcsa ebben az új autóban?
- Igazából maga a fékrendszer teljesen más jellegű, mint a másik autón. Nyilvánvaló, hogy ez a futómű beállításából is adódik, de úgy néz ki, hogy sokkal hamarabb megáll, mint az előző autó. Ez nekem nagyon furcsa volt, de igyekszünk megszokni. Menetteljesítményeiben viszont egy kicsit rosszabbnak érzem, mint a régit, de ez lehet, hogy csak optikai csalódás amiatt, hogy jobban áll egy kicsit az úton és lehet, hogy emiatt tűnik gyengébbnek. De igazándiból megint úgy néz ki, hogy fejlesztések lesznek a jövő évre, úgyhogy lehet, hogy lesz belőle valami.

- Először is nevesítsük, hogy milyen volt a régi és milyen ez az új?
- A régi egy igazi leharcolt E30-as BMW volt, ami inkább csak kapott az élettől… :) Túlzottan nem volt egy felkészített versenyautó, úgy mondanám, hogy egy kifejezetten rossz autó volt. :)

- Ahhoz képest te csodákat műveltél vele! Legendák szólnak arról, hogy te hogy közlekedtél a csótánnyal.
- Hozzáteszem, hogy egy nagyon jól autózható, nagyon megbízható autó volt, viszont technikailag eléggé alulmúlta a mostani kor vívmányait… :)

- Az igaz, hogy a végén már nem kapott gépkönyvet, annyira rossz állapotban volt? :)
- A gépkönyvezés már két éve is csak a tecnikaiak személyes jóindulatának és nem is tudom, hogy még minek volt köszönhető. :) Most már tényleg nem lehetett vele menni. Most már én is aláírtam, hogy már veszélyessé vált a mutatvány, úgyhogy azt pedig nem szeretném sem magunknak, sem másnak, hogy valami bajunk essen, mert annyit nem ér az egész.

- Csak ez kényszerített arra, hogy válts, vagy már régi terved volt? Mert az E30-t bérelted, nem a tiéd volt.
- Ez végül is egy olyan autó volt, amit nagyon jó barátomtól, a Schweitzer Danitól béreltünk, de volt sok alkatrész, ami a sajátom volt. Tehát végül is ez egy közös dolog volt, de tulajdonképpen mondhatni, hogy a Danié volt az autó, igen, de én egy saját kocsit is mindenképpen szerettem volna, ami mostanra készült el.

- Na és akkor mesélj róla, ő milyen?
- Ez egy eggyel újabb, egy E36-os BMW. Igazándiból teljesen az alapjairól építettük. Szétszedtünk egy utcai autót és teljesen onnan indult az egész. Nagyon nagy szerencsénkre, a Koszolányi Imi nagyon sokat segített. De végülis a saját kezünkkel építettük meg az autót. A motorja, hajtásrendszere hasonlít, sőt, szinte ugyanaz, mint a régi autóé volt. A futómű, a fék az, ami fejlesztésen ment át. Sokak szerint nem volt nehéz dolgunk, hogy jobb autót csináljunk a réginél… :) A mostani szezonra úgy néz ki, hogy kap egy motorvezérlő elektronikát, rajtprogrammal is, amivel már egy rendes versenyautó fílingje lesz. Ennyi lesz rajta új fejlesztés a tavalyihoz képest. Majd meglátjuk.

- Nem lennék nő, ha nem kérdezném meg: a dizájnja változik az autónak?
- Nem, tulajdonképpen ez a NIPPON Racing-es dizájn marad.

- Navigátor? Csapat? Van valami, ami változik?
- Navigátor a Kese Zoli marad, vele mentem már az utolsó versenyeken. Nagyon bevált, megbízható és mindene ez a sport. Tulajdonképpen egy lexikon. Ettől függetlenül most úgy néz ki, hogy visszamentem a Határ Motor Sporthoz, mert az öreg megint visszautasíthatatlan ajánlatot tett. Azt mondta, hogy ő szállítja majd a bort a versenyekre... :)

- Valljuk be, erre hiba lett volna nemet mondani! :)
- Így van, ezért mindenki érdekében igent mondtam. :)

- Ezek szerint túrázol idén, ugye?
- Mindenképpen, igen, túraversenyeket szeretnék. Most, életemben először úgy néz ki, hogy teljes szezont tudunk menni, sőt, a közelebbi, a Salgótarján környéki, vagy akár a Budapest környéki Rallye2-es futamokon is elindulnék, de az elsőszámú az nyilván a rali-túra lesz.

- Az első verseny Tamásiban lesz, ami egy teljesen ismeretlen terep mindenkinek. Tervezed, hogy előtte kipróbálod valahol az autót?
- Igazából úgy tudom, hogy itt Cered környékén lesz valamilyen verseny, amire lehet, hogy nem készül el az új motorunk, úgyhogy lehet, hogy nem fogom kipróbálni, de ettől függetlenül örülök neki, hogy új versenypályák vannak, és lesznek. Hogy milyen vagy hogy, arról még fogalmam sincs, remélni tudom, hogy normális, a túrához méltó pályák lesznek.

- Arra gondoltam, hogy nem csak az autó lesz idegen, hanem a pálya is.
- Az nem baj, lehet, hogy attól lehet, hogy még gyorsabban megyünk, ha nem lesz időnk megijedni...:)

- Milyen reményekkel, milyen vágyakkal állsz most egy teljes évhez?
- Szeretnénk abszolútban minél előbb végezni. A nagyon-nagyon nagy tervünk az, hogy végre dobogóra állhassunk abszolútban is. Ott nyilván már a harmadik hely is nagy eredmény lenne, főként, ahogy hallom, hogy kik, mivel, hogy és milyen autókkal szeretnének indulni. De a kategóriát nagyon szeretném végre már egyszer megnyerni az Imre előtt... :) Egyszer már majdnem sikerült tavalyelőtt, de most úgy érzem, hogy reálisan lehet, hogy van rá esély. De nagyon várom, hogy Imrével versenyezhessek! Nem szeretnék magyarázkodni, az soha nem az én kenyerem volt, inkább majd az időnket szeretném megmutatni neki a verseny végén! :)

- Sokan sokfélét válaszoltak már erre a kérdésre, de neked miért pont a BMW, amikor annyi más autó van?
- Nem akarom az Imrét ismételni, de viszonylag olcsó, és típuson belül átjárhatók az alkatrészek, a nagyobb autókból is be lehet szerelni a kisebb típusokba az alkatrészeket. Tehát tulajdonképpen gazdasági szempontból. Nyilván én is szeretnék mással menni, volt már szerencsém kipróbálni nagyobb autókat is, bár nem versenyen, csak így magunk közt. Azért az más világ!

- Úgy szeretném, ha valaki azt válaszolná erre a kérdésemre, hogy azért, mert annyira jó autó! Nem azt, hogy olcsó…
- De nem jó… :) Nem akarlak elkeseríteni, de nekem meggyőződésem, hogy nehezebb ilyen autóval gyorsan menni, mint akár egy Mitsubishivel. Ahogy én eddig próbáltam, mentem vele, a véleményem szerint elég nehéz kétkerék meghajtású autóval menni. Most nyilván nem panaszkodunk, ez van. Bár ha egy lavórnak lenne négy kereke, akkor azzal is mennénk… :)

Ez a hír most jelenik meg 7917. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k