Én a müszaki és sportszakmai szabályrendszert kéreztem, mint szellemi tuljdont.
A homolog lap valamint a nemzeti homologízáció kiállítása is ha jól tudom az FIA és az FIA tag ASN jogosultsága.
A homologizációt az FIA müszaki szabályrendszere alapján állítja ki az FIA vagy az ASN.
Mint ahogy az autósortban érvényes licenc kiadása is az FIA és az ASN privilégiuma. Tényleg, milyen licencel indul egy másik FIA tagország versenyén egy nem MNASZ tag.
A homológizáció nem FIA tulajdon. A homológizáció a gyártó szellemi terméke, amivel igazolja, hogy az adott autót az autógyártásban elfogadott normatívák szerint, de versenycélú eltérésekkel állítja elõ.
Jogilag pont ugyanannyi az értéke mint a típusbizonyítványnak.
Egy gyártói nyilatkozat, amire bárki hivatkozhat.
A szellemi termék tartalmára bárki hivatkozhat, amíg azt sajátjaként nem tünteti fel.
Tehát pont az ellenkezõje igaz, mint amit írsz. Ha az AMTOSZ saját homológizációt nyújtana be, mondjuk a LADA 2106-ról, akkor sértene jogot, mert ennek egyetlen része sem lehetne azonos a Lada gyár által benyújtottéval.
Egy jogszabály mindig absztrakt. Ezért jogszabály csak és kizárólag állami szervet nevesíthet.
Szóval, az MNASZ-nek kell törvénymódosításért fordulnia, hogy õk nevesítve legyenek a törvényben.
Ennek igen kicsi az esélye, hogy sikerül, de ha mégis egy héten belül törli az alkotmánybíróság.
2011-ig nevesítve volt az MNASZ a jogszabályban, de akkor sem a vizsgáztatás ügyben, hanem az alkatrészekbõl összeépített versenyautók ügyében, amit 20 évig ügyesen arra használtak az NKH-val összefonódva, hogy az átépítési engedélyekben "tévesen" erre a jogszabályra hivatkoztak.
Így került a köztudatba, hogy "csak MNASZ".
Már 3 éve hatálytalan ez a rosszul használt jogszabály is.
Olvasom de nem értem, lehet nálam a hiba.
Az N-es és A-s besorolás nem az FIA szabályrendszerében használatos?
A homológlapot és kiterjesztéseit nem az FIA vagy annak honos tagszervezete, jelen esetben az MNASZ állíthat ki, az AMTOSZ tagja az említett szervezeteknek?
Az AMTOSZ, hogyan használhatja az FIA formuláit, melyek az FIA ás az érintet ASN szellemi tulajdonát képezik.
Az AMTOSZ egy önálló sportágat talált fel, hogy van e önálló szabályrendszere és jogosult e homolglapot kiállítani azt nem tudom.
De felvetõdik egy tulajdonjogi és etikai kérdés, az AMTOSZ hogyan használhatja egy más sportág nemzetközi szövetségének szabályrendszerét bármilyen közösen elfogadott szerzõdés nélkül.
A jogtulajdonos hozzájárulása nélkül, hogyan hivatkozhat az általuk kiadott dokumentumokra valamint az általuk kidolgozott mûszaki szabályrendszerre, egy hatósági szemle és dokumentumok kiadásához elengedhetetlen gépkönyv kiadásakor az érintet jogtulajdonos hozzájárulása nélkül.
Valaki homályosítson fel legyen szíves, számomra ez nem teljesen jogszerû, de én nem vagyok jogtudós.
Még mindig nem egyértelmû hogy ezzel most lehet mûszakiztatni is vagy sem... :( ( NKH Tavalyi körlevél alapján vizsgáztat csak MNASZ gépkönyves autókat.. Idén még nem is halottak semmirõl... )
Ma beszéltem egy vezetõ beosztású NKH-ssal gépkönyv vs. mûszaki vizsga ügyben. Azt mondta, hogy mûszaki vizsgához az MNASZ gépkönyvet, mint feltételt, a törvény írja elõ (lehet, hogy csak Vhr. de ez most mindegy). Ha ebben bárki változást szeretne, annak törvény, illetve Vhr. módosítást kell kezdeményeznie. A törvénymódosításhoz az országgyûlés kell (végsõ fokon), a Vhr. módosításhoz a miniszter.
Kérdésem, ha nem hadititok, kezdeményeztétek e a törvényi módosítást ez ügyben a megfelelõ helyen, és ha igen, akkor szerinted mikorra várható a módosítás?
(Nem néztem utána sem a Trv-nek, sem a Vhr-nek, de feltételezem, hogy Te ezeket már betéve tudod.)
Szerinted a szabályban megfogalmazott "versenynaptárban nem szereplõ verseny" az a világ minden más sportversenyére vonatkozik? Szerinted ezek szerint a Téli Olimpis az tiltott verseny volt? Hát a világjátékok?
A tiltás csak és kizárólag az FIA szabályrendszere szerint megrendezett, de nem MNASZ versenyekre vonatkozhat!
Ráadásul a magyar jog szerint még ez a kikötés is semmis, mert az MNASZ-nél egyetlen egy HIVATÁSOS sportoló sincsen!
Mutasd már meg, hogy hol sportága a FIA-nak, MNASZ-nek a sprint, az STS??
Elolvastátok akár egyszer is az FIA sportágainak a leírását?
- Az MNASZ nem a versenyzõk, hanem a tagegyesületek számára adott ki egy teljes mértékeben jogellenes tiltást.
- A kiadott tiltás eleve egy ostobaság, mert azt is megtiltja, hogy egy tagegyesület pl. román, német, finn, stb ASN-nél neveztesse egy olyan versenyzõjét, akinek az MNASZ-nél NINCS is licence.
- Továbbá azt is megtiltja, hogy olyan sportágba neveztesse az egyesület a versenyzõjét, ami nem FIA sportág pl. amerikai roncsderbi.
Nem szabad komolyan venni, mert semmiféle következményt nem tudnak érvényesíteni.
Ez eddig is így volt, nem? Azért nem volt normális sprint, csak MNASZ által szervezett.
Valami nagy összefogás kéne, mert ezek továbbra is megölik a rallyt....
Dom!
Március 15-én este, Duen föltett egy nevzési listát, amin kb. hetven páros volt. Bizonyára azóta ez a szám, már emelkedett.
Viszont kettõ nap elteltével márc.17-én, megjelent a 46/5/2014. sz. Elnökségi határozat. Ami valószínû jelentõsen átírhatja a forgatókönyvet, úgy a nevezés mint a lebonyolítás szempontjából.
Nem szeretnék türelmetlenkedni, de valami nevezési listát, vagy program tervet lehetne kapni? Bár lehet, megint csak én vagyok figyelmetlen és már kint van valahol
remek.....:( Tegyük fel ha én külföldön szeretnék menni... oda kell minden nemzetnek a saját gépkönyve (ha magyarországon mész magyar ha külföldön külföldi,) + mûszaki vizsga, rendszám...
na ha én most itthon nem szeretnék versenyezni, viszont van egy autóm ami magyar rendszámos 3 betû 3 szám, forgalmiba versenyató szerepel ,átalakítási engedéllyel rendelkezik , bukocsõ certifikációval és nemzetközi homológlap alapján van megépítve ami ugye nem MNASZ es ha nem egyszrû nyomtatvány akkor én hogy a búbánatba kapok mûszakit az autómra ??? ( nem szeretnék mnasz gépkönyvet , hisz nem szeretnék mnasz rendezvényeken résztvenni de a müszaki kell külföldre is... )
Ha ez így van, akkor ennyit a korábbi vizsgahírekrõl, meg egyebekrõl...bár az Iván napokbeli riportjában benne volt, hogy huzakodnak az NKH-val. De valószínûleg minden marad a régiben, a jó öreg szopóágon.
Sziasztok! Állítólag nem lesz RTE gépkönyvezés, (legalább is egy darabig úgy néz ki hogy nem) hanem mnasz gépkönyvet kell csináltatni annak is aki RTE-be szeretne indulni. Tehát az mnasz gépkönyvet fogják elfogadni RTE-versenyeken is. Úgy néz ki hogy egy jó darabig nem lesz RTE-gépkönyv. Ez szerintem elég szívás hiszen nem errõl volt szó. 2-hete még olyan közlemény jelent meg hogy egy hét csúszással ugyan de lesz RTE-gépkönyvezés. Ennyi erõvel aki csináltat mnasz gépkönyvet az akár mehet rallye 2-be is, hiszen gyakorlatilag olyan technikai és biztonsági szabályok vanak mint az RTE-be. Jó lett volna egy picit hamarabb is megtudni hogy mik a valódi tényállások, hiszen akkor nem biztos hogy mindenkinek érdemes volt kiváltania az idei RTE licencet. Az én véleményem az hogy aki rallye1-be vagy rallye 2-be akar menni az váltson mnasz gépkönyvet, aki meg RTE be akar menni az meg váltson RTE-gépkönyvet. Eddig ez mindig így is volt. Most meg már ide is mnasz gépkönyv kell. Szerettem az RTE rendezvényeit hiszen mindig makulátlanul jó versenyek voltak, de úgy látom hogy most nem megy a dolog. Nagy falat az mnasz. Egyenlõre ezek a mutatványok az RTE-AMTOSZ részérõl csak szél ellen pisálások.
Az idõjárással kapcsolatban még annyit, hogy a hõmérsékletet egy picit alábecsültem. Jelen állás szerint, napos, szinte már áprilisi idõ várható, 18-20 fokkal.