Sebesség Fesztivál - 2025.04.26-27.
Rali Majális Tatabánya térségében
RTE előzetes
2010-04-23
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
763181679
Napi oldal:
37683
Jelenleg:
1087
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. Balassa Balázs
202
2.
Horváth Levente
196
3. Suborits Péter
188
4. Gönczi Dániel
185
5. Osztás Ábel
170
6. Végh Krisz
165
7. Kasza Kristóf
161
8. Bíró-Ambrus Roland
157
9. Martin Márkó
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 3.futam,
a Kenya Rallye után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
88
2. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
52
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
49
4. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
35
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
33
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
33
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Közeledik az első májusi hétvége, amikor a Grepton Rali Túra második versenye kerül megrendezésre Oroszlány-Tatabánya térségében. Ehhez szeretnék egy kis kedvcsinálót nyújtani a versenyzőknek és rajongóknak. Füredi Andrást a verseny szervező bizottságának vezetőjét kérdeztem az előkészületekről.

Igaz, hogy Oroszlány-Tatabánya térségében nagyon régen volt rali verseny?
Valóban nagyon régen volt ez a helyszíne a rali túráknak. A 90-es évek vége felé volt RTE verseny, OB-t  talán 2000 környékén rendeztek, de azóta semmilyen verseny nem került megrendezésre ezen a környéken. Tehát 8-10 éve nem volt verseny ezen a környéken.

Hogyan jött most ez az ötlet, hogy Oroszlány-Tatabánya térségében rendezzetek most versenyt?
Félig-meddig kényszerűségből, félig-meddig tervezetten. Kényszerűségből azért, mert sajnos természetvédelmi okok miatt a gyöngyösi helyszínnel problémák merültek fel, s emiatt új pályákat kellett keresni. Mivel Tatabánya és Oroszlány környékét nagyon jól ismerem, így jött az ötlet, hogy itt rendezzük meg a versenyt. Régen sok versenynek adott helyet ez a környék. Az Ezerjó Bajnokságnak már folyamatosan helyszínéül szolgálnak ezek a pályák. Megkerestem Tódori Tibort, az Ezerjó Bajnokság vezetőjét, aki készséggel járult hozzá a közös verseny megrendezéséhez. A Tatabányai Önkormányzat is segítően viszonyult a rendezvény engedélyezéséhez. Így már nem volt kérdéses, hogy ezeken a helyszíneken rendezzük meg a Grepton Rali- Túra Bajnokság május 1-2-ai versenyét.

Az előkészületekkel jelenleg mi a helyzet?
Úgy gondolom, hogy az előkészületek jól haladnak. Készen vagyunk az Itinerrel és a biztonsági tervvel. Kijelöltük a verseny pontos helyszíneit, gondolok itt a verseny-központra, a gyorsasági szakaszokra, szervízparkra és az egyebekre. Megtörtént az előzetes versenypálya bejárás Mészáros Ivánnal és a verseny igazgatójával, akik meg voltak elégedve a pályák vonalvezetésével, minőségével, valamint a helyszínekkel.

Milyenek az útviszonyok?
Az oroszlányi pálya útviszonyai 100 %-osnak mondhatók, a tatabányai pályának 99 %-a megfelelő, mindössze egy rövid összekötő szakasz - ami nincs egy kilométer sem -  egy kicsit gödrös, de azon még igyekszünk javítani.

Milyen gyorsasági szakaszokra, távokra számíthatnak a versenyzők?
Mindkét pálya kb. 9 kilométer körül van, az egyik picit több mint 9, a másik kevesebb mint 9 kilométer, tehát durván 52-53 kilométer körüli össztávra jön ki.

A lassítók számáról mit tudsz?
Több, mint amit a versenyzők szeretnének és kevesebb, mint a megszokott. Én úgy gondolom, hogy nincs agyon lassítózva. Abszolút élvezhető és izgalmas pályákat sikerült kijelölnünk.

Lesznek-e ezen túl még érdekes programok a verseny résztvevőinek, illetve a nézőknek?
Ami különösen jó program-lehetőség Tatabányán - a verseny központjához, illetve a szerviz-parkhoz is nagyon közel - az egy élményfürdő. Úgy tudom este 9 óráig is  nyitva van. Mivel Május 1-je lesz, ezért a városban is lesznek különböző programok, majálisok. Sajnos az idő rövidsége miatt különösebb hókusz-pókusszal nem készülünk, inkább egy jó és izgalmas versenyt szeretnénk összerakni, ami minél kevesebb problémával, illetve veszélyforrással jár.

Melyik gyorsasági szakaszt ajánlod a nézők figyelmébe?
Inkább a tatabányait ajánlom, annak is az első szakaszát. Ezt a helyszínt nagyon könnyű a városból megközelíteni, akár 16-os buszjárattal is. Az ipari park környékén  nagyon poros kanyarokkal találkozhatnak: fényes aszfalttal, látványos elágazásokkal és viszonylag sok parkolóhellyel. Ezt feltétlenül tudom javasolni, illetve az oroszlányinak is az elejét, ahol szintén csúszós, fehér aszfaltos kanyar kombinációkkal találkozhatnak a nézők. Ez is viszonylag könnyen megközelíthető Oroszlányból is.

Mi az, amit még szívesen megemlítenél a versennyel kapcsolatosan?
Köszönettel tartozunk a Tatabánya Város Önkormányzatának, hogy gyorsan és pozitívan reagáltak a verseny megrendezéséhez. Megköszönve még Tódori Tibinek a gyors segítségét és kedvező hozzáállását. Ami még plusz, hogy az Ezerjó Kupával ez egy összevont verseny lesz. Tehát az RTE mezőnye után fognak a rajthoz állni az amatőrök, akik így belekóstolhatnak a rali-túrás „feeling”-be.

Miért érdemes itt indulni a rali túrásoknak?
Ez mindenki számára egy új helyszín, még a Rali 1-ben sincsenek sokan, akik ezt a pályát ismerik. Tehát mindenki egyforma feltételekkel tud majd versenyezni, ezáltal egy kiélezettebb versenyre számítok, ahol a tehetség és az ügyesség számít majd, nem pedig az, hogy egy jól ismert pályát kell újra és újra teljesíteni. Mindenkit szeretettel várok és örülnék, ha minél többen indulnának a versenyen. Hosszú távú terveink vannak a környéken, és szeretnénk, ha a jövő évi RTE naptárba is véglegesen beírhatnánk ezt a helyszínt.

Aki pedig esetleg kedvet kap még a nevezéshez, az megteheti péntek estig (2010. április 23.)! A tatabányai viszontlátásra.

Juhász Veronika
RTE sajtó referens

Ez a hír most jelenik meg 5867. alkalommal
címkék: RTE, Tatabánya
Share |
GREPTON Ralitúra Bajnokság 2010
Ventiv Group - Tatabánya Rali
Oroszlány
részletes infó
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k