Rali Majális Tatabánya térségében
RTE előzetes
2010-04-23
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
748337588
Napi oldal:
59751
Jelenleg:
560
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Közeledik az első májusi hétvége, amikor a Grepton Rali Túra második versenye kerül megrendezésre Oroszlány-Tatabánya térségében. Ehhez szeretnék egy kis kedvcsinálót nyújtani a versenyzőknek és rajongóknak. Füredi Andrást a verseny szervező bizottságának vezetőjét kérdeztem az előkészületekről.

Igaz, hogy Oroszlány-Tatabánya térségében nagyon régen volt rali verseny?
Valóban nagyon régen volt ez a helyszíne a rali túráknak. A 90-es évek vége felé volt RTE verseny, OB-t  talán 2000 környékén rendeztek, de azóta semmilyen verseny nem került megrendezésre ezen a környéken. Tehát 8-10 éve nem volt verseny ezen a környéken.

Hogyan jött most ez az ötlet, hogy Oroszlány-Tatabánya térségében rendezzetek most versenyt?
Félig-meddig kényszerűségből, félig-meddig tervezetten. Kényszerűségből azért, mert sajnos természetvédelmi okok miatt a gyöngyösi helyszínnel problémák merültek fel, s emiatt új pályákat kellett keresni. Mivel Tatabánya és Oroszlány környékét nagyon jól ismerem, így jött az ötlet, hogy itt rendezzük meg a versenyt. Régen sok versenynek adott helyet ez a környék. Az Ezerjó Bajnokságnak már folyamatosan helyszínéül szolgálnak ezek a pályák. Megkerestem Tódori Tibort, az Ezerjó Bajnokság vezetőjét, aki készséggel járult hozzá a közös verseny megrendezéséhez. A Tatabányai Önkormányzat is segítően viszonyult a rendezvény engedélyezéséhez. Így már nem volt kérdéses, hogy ezeken a helyszíneken rendezzük meg a Grepton Rali- Túra Bajnokság május 1-2-ai versenyét.

Az előkészületekkel jelenleg mi a helyzet?
Úgy gondolom, hogy az előkészületek jól haladnak. Készen vagyunk az Itinerrel és a biztonsági tervvel. Kijelöltük a verseny pontos helyszíneit, gondolok itt a verseny-központra, a gyorsasági szakaszokra, szervízparkra és az egyebekre. Megtörtént az előzetes versenypálya bejárás Mészáros Ivánnal és a verseny igazgatójával, akik meg voltak elégedve a pályák vonalvezetésével, minőségével, valamint a helyszínekkel.

Milyenek az útviszonyok?
Az oroszlányi pálya útviszonyai 100 %-osnak mondhatók, a tatabányai pályának 99 %-a megfelelő, mindössze egy rövid összekötő szakasz - ami nincs egy kilométer sem -  egy kicsit gödrös, de azon még igyekszünk javítani.

Milyen gyorsasági szakaszokra, távokra számíthatnak a versenyzők?
Mindkét pálya kb. 9 kilométer körül van, az egyik picit több mint 9, a másik kevesebb mint 9 kilométer, tehát durván 52-53 kilométer körüli össztávra jön ki.

A lassítók számáról mit tudsz?
Több, mint amit a versenyzők szeretnének és kevesebb, mint a megszokott. Én úgy gondolom, hogy nincs agyon lassítózva. Abszolút élvezhető és izgalmas pályákat sikerült kijelölnünk.

Lesznek-e ezen túl még érdekes programok a verseny résztvevőinek, illetve a nézőknek?
Ami különösen jó program-lehetőség Tatabányán - a verseny központjához, illetve a szerviz-parkhoz is nagyon közel - az egy élményfürdő. Úgy tudom este 9 óráig is  nyitva van. Mivel Május 1-je lesz, ezért a városban is lesznek különböző programok, majálisok. Sajnos az idő rövidsége miatt különösebb hókusz-pókusszal nem készülünk, inkább egy jó és izgalmas versenyt szeretnénk összerakni, ami minél kevesebb problémával, illetve veszélyforrással jár.

Melyik gyorsasági szakaszt ajánlod a nézők figyelmébe?
Inkább a tatabányait ajánlom, annak is az első szakaszát. Ezt a helyszínt nagyon könnyű a városból megközelíteni, akár 16-os buszjárattal is. Az ipari park környékén  nagyon poros kanyarokkal találkozhatnak: fényes aszfalttal, látványos elágazásokkal és viszonylag sok parkolóhellyel. Ezt feltétlenül tudom javasolni, illetve az oroszlányinak is az elejét, ahol szintén csúszós, fehér aszfaltos kanyar kombinációkkal találkozhatnak a nézők. Ez is viszonylag könnyen megközelíthető Oroszlányból is.

Mi az, amit még szívesen megemlítenél a versennyel kapcsolatosan?
Köszönettel tartozunk a Tatabánya Város Önkormányzatának, hogy gyorsan és pozitívan reagáltak a verseny megrendezéséhez. Megköszönve még Tódori Tibinek a gyors segítségét és kedvező hozzáállását. Ami még plusz, hogy az Ezerjó Kupával ez egy összevont verseny lesz. Tehát az RTE mezőnye után fognak a rajthoz állni az amatőrök, akik így belekóstolhatnak a rali-túrás „feeling”-be.

Miért érdemes itt indulni a rali túrásoknak?
Ez mindenki számára egy új helyszín, még a Rali 1-ben sincsenek sokan, akik ezt a pályát ismerik. Tehát mindenki egyforma feltételekkel tud majd versenyezni, ezáltal egy kiélezettebb versenyre számítok, ahol a tehetség és az ügyesség számít majd, nem pedig az, hogy egy jól ismert pályát kell újra és újra teljesíteni. Mindenkit szeretettel várok és örülnék, ha minél többen indulnának a versenyen. Hosszú távú terveink vannak a környéken, és szeretnénk, ha a jövő évi RTE naptárba is véglegesen beírhatnánk ezt a helyszínt.

Aki pedig esetleg kedvet kap még a nevezéshez, az megteheti péntek estig (2010. április 23.)! A tatabányai viszontlátásra.

Juhász Veronika
RTE sajtó referens

Ez a hír most jelenik meg 5824. alkalommal
címkék: RTE, Tatabánya
Share |
GREPTON Ralitúra Bajnokság 2010
Ventiv Group - Tatabánya Rali
Oroszlány
részletes infó
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
303101 02 030405
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 310102
2025.01.31-02.01.

részletes infóink

2025.02.08.

részletes infóink

2025.02.09.

részletes infóink

2025.02.15-16.

részletes infóink

2025.02.22.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k