RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Rali Majális Tatabánya térségében
RTE előzetes
2010-04-23
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
710355940
Napi oldal:
106201
Jelenleg:
2306
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Közeledik az első májusi hétvége, amikor a Grepton Rali Túra második versenye kerül megrendezésre Oroszlány-Tatabánya térségében. Ehhez szeretnék egy kis kedvcsinálót nyújtani a versenyzőknek és rajongóknak. Füredi Andrást a verseny szervező bizottságának vezetőjét kérdeztem az előkészületekről.

Igaz, hogy Oroszlány-Tatabánya térségében nagyon régen volt rali verseny?
Valóban nagyon régen volt ez a helyszíne a rali túráknak. A 90-es évek vége felé volt RTE verseny, OB-t  talán 2000 környékén rendeztek, de azóta semmilyen verseny nem került megrendezésre ezen a környéken. Tehát 8-10 éve nem volt verseny ezen a környéken.

Hogyan jött most ez az ötlet, hogy Oroszlány-Tatabánya térségében rendezzetek most versenyt?
Félig-meddig kényszerűségből, félig-meddig tervezetten. Kényszerűségből azért, mert sajnos természetvédelmi okok miatt a gyöngyösi helyszínnel problémák merültek fel, s emiatt új pályákat kellett keresni. Mivel Tatabánya és Oroszlány környékét nagyon jól ismerem, így jött az ötlet, hogy itt rendezzük meg a versenyt. Régen sok versenynek adott helyet ez a környék. Az Ezerjó Bajnokságnak már folyamatosan helyszínéül szolgálnak ezek a pályák. Megkerestem Tódori Tibort, az Ezerjó Bajnokság vezetőjét, aki készséggel járult hozzá a közös verseny megrendezéséhez. A Tatabányai Önkormányzat is segítően viszonyult a rendezvény engedélyezéséhez. Így már nem volt kérdéses, hogy ezeken a helyszíneken rendezzük meg a Grepton Rali- Túra Bajnokság május 1-2-ai versenyét.

Az előkészületekkel jelenleg mi a helyzet?
Úgy gondolom, hogy az előkészületek jól haladnak. Készen vagyunk az Itinerrel és a biztonsági tervvel. Kijelöltük a verseny pontos helyszíneit, gondolok itt a verseny-központra, a gyorsasági szakaszokra, szervízparkra és az egyebekre. Megtörtént az előzetes versenypálya bejárás Mészáros Ivánnal és a verseny igazgatójával, akik meg voltak elégedve a pályák vonalvezetésével, minőségével, valamint a helyszínekkel.

Milyenek az útviszonyok?
Az oroszlányi pálya útviszonyai 100 %-osnak mondhatók, a tatabányai pályának 99 %-a megfelelő, mindössze egy rövid összekötő szakasz - ami nincs egy kilométer sem -  egy kicsit gödrös, de azon még igyekszünk javítani.

Milyen gyorsasági szakaszokra, távokra számíthatnak a versenyzők?
Mindkét pálya kb. 9 kilométer körül van, az egyik picit több mint 9, a másik kevesebb mint 9 kilométer, tehát durván 52-53 kilométer körüli össztávra jön ki.

A lassítók számáról mit tudsz?
Több, mint amit a versenyzők szeretnének és kevesebb, mint a megszokott. Én úgy gondolom, hogy nincs agyon lassítózva. Abszolút élvezhető és izgalmas pályákat sikerült kijelölnünk.

Lesznek-e ezen túl még érdekes programok a verseny résztvevőinek, illetve a nézőknek?
Ami különösen jó program-lehetőség Tatabányán - a verseny központjához, illetve a szerviz-parkhoz is nagyon közel - az egy élményfürdő. Úgy tudom este 9 óráig is  nyitva van. Mivel Május 1-je lesz, ezért a városban is lesznek különböző programok, majálisok. Sajnos az idő rövidsége miatt különösebb hókusz-pókusszal nem készülünk, inkább egy jó és izgalmas versenyt szeretnénk összerakni, ami minél kevesebb problémával, illetve veszélyforrással jár.

Melyik gyorsasági szakaszt ajánlod a nézők figyelmébe?
Inkább a tatabányait ajánlom, annak is az első szakaszát. Ezt a helyszínt nagyon könnyű a városból megközelíteni, akár 16-os buszjárattal is. Az ipari park környékén  nagyon poros kanyarokkal találkozhatnak: fényes aszfalttal, látványos elágazásokkal és viszonylag sok parkolóhellyel. Ezt feltétlenül tudom javasolni, illetve az oroszlányinak is az elejét, ahol szintén csúszós, fehér aszfaltos kanyar kombinációkkal találkozhatnak a nézők. Ez is viszonylag könnyen megközelíthető Oroszlányból is.

Mi az, amit még szívesen megemlítenél a versennyel kapcsolatosan?
Köszönettel tartozunk a Tatabánya Város Önkormányzatának, hogy gyorsan és pozitívan reagáltak a verseny megrendezéséhez. Megköszönve még Tódori Tibinek a gyors segítségét és kedvező hozzáállását. Ami még plusz, hogy az Ezerjó Kupával ez egy összevont verseny lesz. Tehát az RTE mezőnye után fognak a rajthoz állni az amatőrök, akik így belekóstolhatnak a rali-túrás „feeling”-be.

Miért érdemes itt indulni a rali túrásoknak?
Ez mindenki számára egy új helyszín, még a Rali 1-ben sincsenek sokan, akik ezt a pályát ismerik. Tehát mindenki egyforma feltételekkel tud majd versenyezni, ezáltal egy kiélezettebb versenyre számítok, ahol a tehetség és az ügyesség számít majd, nem pedig az, hogy egy jól ismert pályát kell újra és újra teljesíteni. Mindenkit szeretettel várok és örülnék, ha minél többen indulnának a versenyen. Hosszú távú terveink vannak a környéken, és szeretnénk, ha a jövő évi RTE naptárba is véglegesen beírhatnánk ezt a helyszínt.

Aki pedig esetleg kedvet kap még a nevezéshez, az megteheti péntek estig (2010. április 23.)! A tatabányai viszontlátásra.

Juhász Veronika
RTE sajtó referens

Ez a hír most jelenik meg 5785. alkalommal
címkék: RTE, Tatabánya
Share |
GREPTON Ralitúra Bajnokság 2010
Ventiv Group - Tatabánya Rali
Oroszlány
részletes infó
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k