RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
RALIGARCHÁK
avagy kinek a virslije nagyobb? - Büki Ernő írása
2013-10-18
levél • Büki Ernő
h i r d e t é s
Összes oldal:
710364724
Napi oldal:
114985
Jelenleg:
3199
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

RALIGARCHÁK

Az elmúlt hetekben a Budapest rallye, az elmúlt napokban az elnökségi határozat miatt rengetegen hívtak, hogy mi a véleményem. Mondtam is, meg nem is.
(másik énem: írjá vazze, írjá)

Lead (kicsit, sőt nagyon hosszabb :))

Budapest rallye meg lett rendezve. Jó volt. Annak ellenére, hogy a háttérben iszonyú egymásnak feszülések, fekália keverések, áztatások voltak. Egyszer talán megtudható lesz az igazság is, vagy legalább a fele. (kinek hosszabb a cerkája.)

raligarchak_1

Tényleg! Zsolt (Pénzes), minek kell ahhoz történnie, hogy egyszer kiállj és elmondj mindent? Miért kell mindig arról beszélni, hogy ez most nem téma, legyen verseny és majd…….. Itt a majd! Tudod, a részletekben rejlik az igazság. pl. a 09. 17.-ei szakági értekezlet előtt, pánikszerű találkozást kértek az ellenségeid, mert szóltak nekik: ha tetszik, ha nem, lesz Budapest rallye…………meg ilyenek….. aztán arról is lehetne mesélni, ahogy a Robi (Lakatos) fogalmazott: "Vegytiszta korrupció", amit felajánlott neked az egyik tisztségviselő-tárgyalgató partneretek. …… és, és, és…
Mert Ellened megindították a fegyelmit, ugye te is indítasz?
Meg a Markó Tibi ellen is fegyelmi van
Nekem is volt etikaim
Hosszú kések éjszakája

 

Leszögezem: Egyetértek azzal a szándékkal, hogy kis hazánk ne legyen a "vevőtalálkozós", "élményautóztatós" rallye versenyek országa.
Támogatom azon elképzeléseket, amelyek az amatőr versenyek biztonságát és alap szabályzását hivatottak rendbe tenni, de, nem úgy, ahogy az az elnökségi határozatban fogant.
Éveleje óta megy sz….. gurítás, az "amatőrrel", azt nem történt semmi.
Senki sem foglalkozott a sprintet érintő változásokkal. Nem lett sem felmérve, sem előkészítve.
Van az RTE és a három régió. Csak Ők maradtak életben, mással már nem kell foglalkozni. Fizetik a díjakat, rendezgetnek, versenyezgetnek, talán még jól is érzik magukat. A pletykákból, már régen sejtik, hogy a "nagy" autóknak vége lesz. Sok versenyzővel beszélgettem, nagyjából el is fogadták. Gondolták 1-2 év és felejtős a nagykategória. De senki még csak utalást sem tett rá, hogy jövőre, 90 nap múlva VÉGE!
Én nem foglalkoztam a "sprinttel", de barátomra (Markó Tibor) való tekintettel több beszélgetésen vettem részt. Tibi is szerette volna tudni mi is lesz, az általa összehozott "baranyai kiscsaláddal".
Ezeken a megbeszéléseken soha nem hangzott el az 1600 ccm!!!
És olyan meg pláne nem, hogy majd október elején közlik, 90 nap múlva vége!
Ötletelések mentek, de semmi konkrétum, hiszen nem tudta senki mi a megoldás. (és az érzésem ma sem tartunk előrébb)

raligarchak_2

Ugye azt senki sem gondolja komolyan, hogy a sprint ilyen szabályozásától több lesz az ORB induló?
Vagy több néző lesz ORB futamon? Azt szajkózzák: így az utánpótlás meg úgy az utánpótlás….. Miről beszélünk, nem volt, nincs és nem is lesz az "amatőr" szegmens az utánpótlás! Utánpótláshoz pénz, pénz, pénz kell, meg stratégia!
2000 óta voltam benne egy picit a sportvezetésben. Hol az volt az iránymutatás, üldözzük az RTE-t, hol hírtelen a legjobb "barátunk" lett, és láss csodát ORUBnak hívták. Azt arra nyomultunk, csinálják, versenyezzenek, érezzék jól magukat. Fogalmazhatok úgy is elengedtük a gyeplőt, de talán az is megállja a helyét: elszaladt a ló. Így jutottunk el oda, hogy kezelhetetlen, átláthatatlan lett a "mindenféle" rallye rendezvény. Legyen rend!
2012-ben 32 regisztrált rallye futam volt, 2013. 18 kapott regisztrációt. Vajon ezen a 18 futamon kívül hány "idegen" rendezvény került/kerül megrendezésre?

Valaki belegondolt abba, hogy hány olyan egyesület, csapat, emberke van aki "nagy autók" bérbe adásával foglalkozik? Sőt, már ne csak a nagyautókról beszéljünk, 1600 ccm felettiekről? Ezekkel mi lesz jövőre?

Hétvége: 6. Bakonyi Kaland Park Kupa. 5 előfuti, 106 "rendes", 3 záró, össz. 114 autó! Ebből 61 autó nagyobb "cicivel" rendelkezik, mint 1600 ccm! Tényleg gratulálok!

Nézők. Kevesen vannak, csökkenni fognak.
Egy nézői élményem: Váci RTE, sprint futam. Páran, család, gyerkőcök elmentünk, hogy megnézzük a prológot. Sorban álltam, vettem jegyet, bementem, kb. három órán át jól éreztem magam. Sokan voltunk, nagyon. Volt látvány, beszélgettünk. Másnap még gyorsra is kimentünk, ritkán szoktam, ott is sokan voltunk, lehettünk volna többen is, na itt már, nem éreztem annyira jól magam, többen megszólítottak, mi lesz a sprinttel. Válaszom, nem tudom. Eltelt pár nap és megjelent az elnökségi határozat…..

Egy kicsit…

Valahol megértem, hogy a "nagyautók" nem az "amatőrbe" valók.

raligarchak_3

Gondolkodtam (meg is fájdult a fejem). Amiket leírok, nem javaslatok, csak bennem kavarognak….

pl. mivel szerintem 2013. októberében nem lehet megtenni senkivel, hogy kivégezzük….
pl. 2014.-ben a sprint bajnokságokban a "nagyautók" nem számítanak bele a bajnokságba, kupa kerül részükre kiírásra….
pl. 2015-ben még kupa. 2016.-ban nem indulhatnak….
pl. 2014-től "nagyautóval" új versenyző nem indulhat….
pl. sprint bajnokságban 2000 ccm-ig lehet részt venni….
pl. kezdő versenyző csak 1600 ccm-ig vehet részt……
pl. minden sprint bajnokság futamai egységes kategóriákra kerülnének kiírásra….
pl. így lehetne egy országos sprint bajnokot hirdetni….
pl. az ARK értékelést el kell felejteni. Miért? Háát…. Erről talán azok tudnának beszélni, akiket nem léptettek be az aerkába (navigátorok), azt most nem szerepelhetnek a listán Ez csak pénz beszedés, semmi más. Ha esetleg kapnának egy sprintes licencet, valami ócóért, egységes lehetne és mindenki a tagja a rendszernek…:
pl. ha elgondolkodnánk azon, amit húsz évig hagytunk, azt nem lehet egy ilyen határozattal meg nem történté tenni…….

pl. saját házunk táján is takarítanánk egyet. Megpróbálnánk megújulni
pl. végre………

És akkor jöjjön:

Az MNASZ Elnökségének közleménye a rallyesport 2014. évi szabályozásáról
34/3/2013 elnökségi határozat / 2013.10.01.

"Az MNASZ Elnöksége tudomásul veszi a nagykállói baleset kivizsgálására megalakított bizottság jelentését. A bizottság vezetőjének határozati javaslatait támogatja, egyidejűleg felkéri az IB vezetőjét a javaslatok végrehajtásának biztosítására, az RSB-n keresztül."

Most akkor a Bizottság jelentését vagy a bizottság vezetőjének határozati javaslatait veszi tudomásul?
Milyen anyag került az elnökség elé? Ki mit nem írt bele illetve ki mit javított át? Ki ill. kik látták a végleges anyagot? (A vizsgálódó bizottság tagjai nem igen)

Bizottság? Kik ők? Holczer Dániel (elnök úr által "felkért") bizottság vezető, Guba István (ATB vez.), Pénzes Zsolt RSB vez., Lakatos Róbert és dr. Szél Attila.

Lakatos Róbert nem vállalta a tagságot, egyszer sem volt ülésen! (nem látta a beterjesztett anyagot)
Pénzes Zsolt sem látta az anyagot, sőt kérdésekre elmondta nem az van az elnökségi határozatban, mint amiről beszélgettek.
Ami megjelent abból egy csomó dolog (biztos véletlenül) kimaradt.
pl. RTE 2500 ccm a határ…………..
pl. pénzforrás kell a bevezetendő elképzelések megvalósítására……..
pl. 1600 ccm-ről szó sem volt………….
Volt egyáltalán anyag?
Vagy valaki kitalálta, ha már történt egy baleset, na, most annyi a sprinteknek, sorozatoknak…….. Oldalvízen leúsztatjuk.

Egy Rallye versenyen történt balesetet nem az RSB-nek kell (kellene) kivizsgálnia? Már az elején sérült volt ez az egész. Zsolt (Pénzes) nem is tudott a vizsgáló bizottságról, létrehozásáról. Mikor számon kérte, hogy mi ez a bizottságosdi, nyugtatgatták, hidd el jó lesz ez neked. Kurva jó lett neki. Berakták a bizottságba, gondolták így majd kivégzik, azt annyi.
Zsolt (Pénzes) év elején, azt az ígéretet kapta: Az elnökség nem szól bele a "szakág életébe" Az elnökségi ülésen megkérdezték a szakágvezető véleményét mielőtt kiadták a határozatot? Mert a végső jelentést Ő sem látta!

Egy ilyen horderejű tisztogatással kapcsolatban hány sprint, amatőr, meghívásos futam rendezőjét kérdezték meg? Remélem legalább a három régió rendezője tájékoztatva lett, hogy mi is lesz itt a jövőben. (persze, hogy nem kis buták, azt hittétek? :)
Nem kellett volna pl. minimum egy Markó Tibort, Bogeszt, Fodort……… megkérdezni, tájékoztatni. Azért hoztam példaként elsőként a Tibit, mert Ő "tűzközeli". Ja, és Ő már rendezett legalább egy sprint versenyt, mi több, sorozatot is, ja és tízen éve jól működik, szabályok vannak, még vannak nevezők……….

Ebben, bizottságban olyan emberek ültek, akikkel több beszélgetés folyt - ahol én is ott ültem - a rallye amatőr szegmens átalakításáról. Soha olyan nem hangzott el, hogy 2014-től kivégzés fog történni!

Megemlítenék egy fontos dolgot: Katona Zsolt valamikor télen (talán még 2012. karácsonyának környékén) kezembe adott egy gondolatmenetet, a rallye rendszerének átszervezéséről. Ebben rengeteg hasznos, mi több jó dolog volt leírva. Na, ez tényleg hosszabbtávú javaslat volt. Volt, hogy elővettem, beleolvastam, sőt elkezdtem továbbgondolni, azt hagytam, arra jutottam, hogy oldja meg az RSB.

régebbi hírecske, dombocska merre szalad a nyulacska?
"Vizsgáló bizottság létrehozása
2013-07-03 16:01
A 2013. június 30-án, az I. Ralda Rally Sprint versenyen történt baleset körülményeinek kivizsgálására Gyulay Zsolt elnök Úr, a szövetség alelnökeivel történt egyeztetést követően vizsgáló bizottságot hozott létre.
A bizottság vezetőjeként Holczer Dánielt nevezte ki. Felkérte a bizottság vezetőjét, hogy 2013. július 5-ig állítson össze sportszakemberekből álló vizsgáló bizottságot.
A bizottság feladata a baleset körülményeinek kivizsgálása és annak megállapítása, hogy a rendezvény előkészítése, a helyszín felépítése és a verseny lebonyolítása során a rendezvények szervezésére vonatkozó előírások és a sportszabályok betartásra kerültek-e.
A körülmények kivizsgálását követően a bizottság feladata javaslatokat tenni a rally rendezvények biztonságának növelése érdekében esetlegesen haladéktalanul végrehajtandó módosításokra, illetve hosszabb távú javaslatokat összeállítani a versenyek, versenyzők, nézők és tisztségviselők biztonságának fokozása érdekében.
A bizottság vezetője a vizsgálat eredményét és a javaslatokat 2013. augusztus 15-ig kell, hogy Elnök Úr elé terjessze, hogy ennek alapján az Elnökség dönthessen a rallysport elkövetkezendő szabályainak kialakításáról."

Augusztus 15-ig (okt 1.-re sikerült az elnökségi döntés, röpke 46 nap) "hosszabb távú javaslatokat összeállítani".
Tényleg az. Hosszabb távú az az, hogy 2014-ben mehet nagyjából mindenki a pi…..??

"A fenti határozat értelmében a rallye versenyek 2014. évi szabályozásával kapcsolatos, elnökség által jóváhagyott tennivalók."
az alábbi tennivalók, ennivalók. puszi ….

"1. 2014. évtől a magyarországi összes rallye verseny és versenysorozat kiírását, a Sporttörvény előírásainak megfelelően, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség ellenőrzi, azok lebonyolítását csak az érvényes és vonatkozó sportszabályok figyelembevétele mellett engedélyezi."
Ebben mi az új? 2013-ban is így volt (kellett volna) Csak az lett engedélyezve, ami megfelelt az előírásoknak, vagy nem?

"2. Az ORB, Historic és Rallye2 Bajnokságok mellett megrendezésre kerülő valamennyi egyéb hazai szervezésű rallye versenyen illetve versenysorozatban, a 2014. évtől, egységesen kell alkalmazni a biztonsági, technikai és lebonyolítási szabályokat."
Biztonsági, lebonyolítási szabályok igen!
Technika szabályok: Miről beszélünk? Az elnökségnek beterjesztett anyag mellékletében a hová is integráljuk a sprintes kocsikat szépen megfogalmazva:
"Versenyjárművek rendszerezése" egyik pontja: "NEM FIA homológ (lejárt, "sose volt") versenyjárművek. "P" csoport (besoroláshoz segítséget nyújt a "P" csoportos szabályzás)

Hazugság! Az Elnök úr, a komplett Elnökség megvezetése! NINCS "P" csoportos szabályzás!

"Intéző Bizottság határozatai
2013. október 15."

"171/8/2013 Intéző Bizottsági határozat
Az IB felkéri az ATB-t, hogy a "P" csoport szabályait legkésőbb 2013. december 31-ig készítse el"

Még csak most fog elkészülni!

"3. Bármely hazai rallye versenyen használt versenygépjárműnek MNASZ gépkönyvvel kell rendelkeznie."
Ez még lehetne jó is. Pl. 5.000,- azt ennyi, mert ennyi vele a dolog.
Mert most az megy: csinájjá homilapot, fizess nyócvanezret, azt reggel indulhatol öccse. (Bp. rallye, Váradi Gyuri:::)

"4. Az MNASZ ORB, Historic és Rallye2 versenyeken kívül más, hazai rallye versenyen, a továbbiakban maximum 1.600 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú, feltöltés nélküli motorokkal szerelt, kétkerék hajtású versenygépjárművek használhatóak, beleértve a meghívásos kategóriákat is."
Tehát: RTE heló. (heló=kib……va) De figyelem! Egy mostani sprinten, helyenként kb 6-10 ORB/R2 autó is elindult a meghívásos kategóriákban, tehát Ők is egyhat! (új kategória barát 1, barát 2 ::: és máris nem meghívásos kategória)
Lécci, lécci legyen mán legalább 2.000 ccm, na…..

"5. Az ORB, Historic és Rallye2 versenyeken kívül, az egyéb rallye versenyek tekintetében nem tervezhető olyan gyorsasági szakasz, ahol az elérhető átlagsebesség meghaladja a 100 km/h sebességet."
2011-ben kikerül a nemzetközi szabályzatból a max. átlagsebesség!
2011-ben az RVSZ magyar része sem szabályozza. Megkönnyebbülés, nincs felelősség vállalás.
Régebben volt olyan szabály, hogy ha 5 páros, meghaladja, a következőt etapként kell…. Talán az elmúlt 10-20 évben kétszer lett etap emiatt, és kb. 40-50-szer nem, mert ha 5-en meghaladták, a többiek még had versenyezzenek.
Amit szabályozunk, pláne ha baj lehet belőle, azt ellenőriznünk is kell, na meg felelünk is.
Most vissza! Szép volt!

"6. 2014. évtől, bármely rallye sorozatra érvényes új licenc kiadása csak gyakorlati és elméleti képzés és vizsga teljesítése után lehetséges."
Egy tök MNASZ idegent kényszeríteni vizsgára? Persze ez is csak szabály alkotás kérdése: 3 régió, 3 Rendezője csak úgy rendezhet, ha a rajtoló versenyzők gyakorlati és elméleti vizsgát tesznek.

Ébren vagy? Minden licenc dec. 31.-ig érvényes, tehát mindenki új licencet kap. Turánt, Hercziget Bútort, Kazárt……. ki fogja gyakorlati vizsgáztatni? (löb v. malterről?) Persze itt majd jön a válasz: a Büki megint csúsztat az nem új licenc, mert csak meghosszabbítás történik. Ok. Akkor egy "x" éve nem versenyzőt, pl. KISS FERIT, vagy ifj. TÓTH JÁNOST ki fog gyakorlati vizsgáztatni? (majd kijelölnek egy bizottságot, az egy albizottságot, azt majd jön fürge volánpörge ürge vizsgáztatni)

raligarchak_5

"7. ORB, Historic és Rallye2 licences versenyzők az egyéb típusú hazai rallye versenyeken csak külön engedéllyel, értékelésen kívül, teszt jelleggel vehetnek részt."
Mi van? Hát nem saját(MNASZ) verseny? lsd. fent 1. stáció. Minden verseny MNASZ engedély, ellenőrzés, szabályzás…… és TAGJAINAK engedélyt kell kérni? Az miért fáj, hogy egy sprint bajnokság szabályzata engedi/engedné, pl a R2 licenccel való indulást a bajnokságában? (aki megteheti, had versenyezzen, nem?)
Ja, csak akkor mehet, teszt jelleggel, ha 1600 ccm, mert ugye a szabály az szabály. (4. pont)

"8. Az Elnökség felkéri a Rallye Szakági Bizottságot, hogy 2013. december 1. napjáig dolgozza ki és terjessze az Intéző Bizottság elé a fent jelölt módosításokat is tartalmazó 2014. évre vonatkozó Rallye Versenyek Szabályait."
Egy tájékoztató sem lesz addig megírva….
Amúgy meg miért? Egy RVSZ soha a büdös életben nem tartalmazta, sőt még csak nem is utalt az amatőr, más sorozatok szabályaira!
Persze ha azt akarják, hogy minden legyen érvényes az ORB, R2, Histo mezőnyre akkor az RVSZ-be kell írni.
Teljesen önálló szabályzatról lenne szó. Ezt nem lenne nehéz összerakni, a Markó (mert hülye) biztos odaadja, azt csak belé javítgatnak és mehet….(tovább megyek: már dolgozott vele évközben, hogy mi lehetne a jó)
Na jó, azt írják már bele az RVSZbe ki fogja gyakorlati vizsgáztatni a fácánokat… lécci, lécci.

Amúgy meg az RSB-nek nem kell kapkodnia. December 1 helyett 46 nap csúszás simán lehet, máris dec. közepe, akkor már minek jön a karácsony, újév, azt ott a január.
Januárban meg Közgyűlés!
Ugye, hogy nincs értelme szabályozgatni.

"9. Az elnökség felkéri dr. Szél Attilát a Rallye Biztonsági Bizottság megalakítására, mely bizottság feladata az IB mellett a továbbiakban a rallye versenyeken való előzetes ellenőrzés (inspekció), verseny közbeni ellenőrzés és közreműködés is."

Hááát………..
Bizottságot csak a Közgyűlés hozhat létre. (szerintem) Alapszabály 15§ rendelkezik a Szövetség szervezetéről. Ebben szerepelnek a Bizottságok.

Az elnökség csak munkabizottságot hozhat létre (25§ l) pont)
Az íbé szintúgy (30§ s) pont)

Ez az egy pont támogatható 100%-osan! Ha ez működne, (lenne rá pénz, mert ugye az elég sok kell a képzésre, oktatásra, inspekcióra, közreműködésre, és nem a rendezőkkel versenyzőkkel dobatnák össze a pénzt) az összes többi pont szükségtelen!
Sőt ez a munkabizottság még azt is megérdemelné, hogy a Közgyűlés Bizottsági szintre emelje.

Balesetről mit tartalmaz a fantom jelentés??? Erről inkább ne beszéljünk, vizsgálja a rendőrség.
(legalább egy-két mondatot érinthetett volna, hiszen ezért indult ez az egész)
            

mert káosz van!
meg péntek, hétvége
sziasztok

Büki Ernő

 raligarchak_7

Ez a hír most jelenik meg 9307. alkalommal
címkék: Büki Ernő
Share |
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
TAXI4 Budapest Rallye 2013
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k