-----------------------------------------------------
2012.02.03. vasárnap 17:19
Folyamatos javulás mellett egyetlen tizedre voltunk attól, hogy az utolsó gyorsaságit megnyerjük a kategóriánkban.
A negyedik helyünk a mai nap közepére alakult ki (ötödikként kezdtük a napot), és ez is lett a végeredmény.
A délelőtti szerelések sem hátráltattak bennünket, és bevált az a taktika is, hogy gyakran cseréltük vissza a rosszabb kerekeinket a hosszabb etapokra. Elégedettek vagyunk az eredményünkkel, minden olyan versenyzőt sikerült megvernünk, akihez mértük magunkat.
A rendezés rendkívül profi, minden itiner, nyomtatvány és tájékoztatás tökéletes volt.
Most meleg, fűtött étteremben pihenjük a versenyt az egész csapattal, rendkívül jó hangulatban. Ez az első EB-s ország, ahol a magyar ízlésnek megfelelően főznek, gondolkodás nélkül választhatunk bármit.
Köszönjünk minden szurkolónknak, akik követték az eseményeket, nagyon jó így menni ilyen messze otthonról!
>> Csucsu facebook oldala <<
-----------------------------------------------------
2012.02.03. vasárnap 14:36
Most értünk le az utolsó gyorsaságiról, megyünk az utolsó 10 perces szervizbe, majd 10 perces etap és céldobogó.
Az utolsó két gyorson kidobálta az ötödiket, fogni kellett a sebváltót, de ezen nem múlott már semmi sem. Nagyon nehéz, hosszú versenyen vagyunk túl, nagyon örülünk, hogy sikerült végigmennünk.
Sokat tanultunk hóautózásból. Autóbeállításból is van még mit fejlődnünk és a havon való vezetést is lehet még gyakorolnunk. Nem mondom, hogy rosszul mentünk, de az északi srácok megmutatták, hogy ilyen R4-es autóval is milyen gyorsan lehet menni ilyen körülmények között. Volt egy két elfogadható időnk.
Hétfőn este érünk haza.
-----------------------------------------------------
-----------------------------------------------------
2012.02.03. vasárnap 10:52
Most értünk be a napközbeni remote szervizbe. Hála Istennek semmi gondunk nem volt, így nincs más dolgunk, mint kipakolni az autóból, hiszen tele van tartalék alkatrészekkel, mert itt csak azt lehet cserélni, amit magunkkal hoztunk. Tehát a féltengelyek, lengőkarok ki, és fel kell raknunk négy új gumit.
Nem éreztük túl jól ezt az első három gyorsaságit. Az első még jól sikerült, de a másik két, hosszú szakaszon kicsit elóvatoskodtuk. Egész más a tapadás, mint tegnap volt. Ezeket a gyorsaságikat valószínűleg este locsolták, mert murva helyett jégpáncélon autózunk most.
Reggel még a tegnapi gumikkal indultunk neki az első körnek, ami lehet, hogy nem volt jó döntés. Most felrakunk négy újat és reméljük, hogy be tudjuk fejezni a versenyt.
Különben most nem esik a hó és igazából nincs is hó már sehol, nulla fok körüli a hőmérséklet.
-----------------------------------------------------
2012.02.03. vasárnap 10:14
Csucsuék beestek a 2. gyorson, tovább tudtak menni, a hátsó lökhárítót felkötözték, hozzák, de a 15 perces távoli szervizben még lesz vele munka.
Még így is kategória negyedik időt mentek, elöl a finn és a francia utolérhetetlen. Úgy néz ki, a mai nap csupa plusz szerelési feladat Mesterházi Márknak. Eddig mindent megoldott, hiszen otthon is részt vesz az autó felkészítésében. A helyünk jó, ezzel elégedettek lennénk, de estig még bármi történhet, és úgy néz ki, hogy történik is...
-----------------------------------------------------
2012.02.03. vasárnap 9.37
Reggel Parc Fermé KI, minden OK. A 15 perces szervizből kefielé megállt az autó, nem reagált a gázpedálra. Atankolózónán még átvergődtek, majd etapon meg kellett állniuk fojtószelepet cserélni. Mindig visznek magukkal, mindig baj van vele.
Nem késtek ki, kategória negyedik helyén állnak.
-----------------------------------------------------
2012.02.02. szombat 19:32
Ma megtartottuk ötödik helyünket, de lefeleztük a különbséget az előttünk állóhoz képest.
A shakedown-hoz képest sokat gyorsultunk, az utolsó gyorsaságin sikerült kategória második időt menni. Itt jobbat mentünk, mint a finn versenyző, aki egész nap elérhetetlen volt.
A pályák fagyottak, a szögek nagyon jól fognak - spórolnunk is kellvelük, hogy minél kevesebb hulljon ki a nap végre. Mivel két pótkereket vihetünk, így a hosszabb etapokon a rosszabb gumikkal mentünk, és a gyors előtt cseréltük ki a frissekre.
Holnap hat gyorsasági vár ránk, a mezőny ismeretében a jelenlegi pozíciónkkal elégedettek lennénk, de természetesen próbálunk javítani. Köszönünk minden buzdító üzenetet, rendkívül jól esik itt a kinti hidegben
-----------------------------------------------------
2012.02.02. szombat 7:53
9:27-kor van a mai első időnk, a Parc Fermé KI.
Éjszaka kb. 5mm hó esett és most 1 fok van a szervizparkban. Reméljük nem fog melegedni az idő napközben.
Ma 2x 3 gyorssasági szakasz vár ránk.
-----------------------------------------------------
2012.02.01. péntek 22:18
Ezen a versenyen azokkal a versenyzőkkel fogjuk mérni az időnket, akikkel eddig is mentünk már együtt.
Akik ma előttünk végeztek, azok vagy helyiek, vagy szintén északi országból érkeztek. Így nekik van versenytapasztalatuk szöges gumikkal, míg mi csak most kezdjük elhinni, hogy mekkorát fog valójában. De kezdjük elhinni, és így nagy mosollyal fekszünk le ma aludni!
A mai napot a kategória 5. helyén zártuk a 12 indulóból. Folyamatosan javítottunk a helyezésünkön, így ez elfogadható egyenlőre.
Eddig kiváló a szervezés, emlékezetes volt a rajtceremónia is. Rengeteg helyen segítik a versenyzőket információkkal, kereszteződésben áthaladáskor, stb.
Este hullott 1-2 centi hó, és éjszakára fagyot jósolnak. Ez mindenképpen jót tesz a pályáknak, nagyon várjuk a holnapi napot.
Köszönjük azoknak, akik a facebook oldalunkon követik velünk az eseményeket!
>> Csucsu facebook oldala <<
-----------------------------------------------------
2012.01.31. csütörtök 20:27
Ma 5 pályát jártunk be, a leghosszabb gyorsasági nagyon hasonlít a finn versenyekről ismert szakaszokra. A hó folyamatosan olvad, de a talaj még mindig fagyott.
A legrövidebb gyors 3 km, de egy ugrató van beépítve, ahol a legnagyobb ugrást díjazzák majd a versenyen. Ezt nem mi fogjuk nyerni, de a tréningautó jól ugrik...
A gépátvételen a műszaki egyetem diákjai végezték a vizsgálatokat, FIA felügyelet mellett, rendkívül pontosan és szakszerűen. Az autónkon mindet rendben találtak.
Holnap délelőtt shakedown, három óra körül rajtceremónia, és este az első három gyors vár ránk.
-----------------------------------------------------
2012.01.30. szerda 19:31
A reggeli havas pályák estére latyakosak lettek. A hó alatti jég, és a föld kemény maradt.
Sötétben is lejártuk a tervezett gyorsokat. A pályák nagyon tempósak, szélesek, azt gondolom, hogy nagyon fogjuk élvezni a versenyt. A szervizpark macskaköves, 10 centi latyak és víz van rajta, nem lesz könnyű a fiúknak. Holnap még pályabejárás és a gépátvétel vár ránk.
A hangulatjelentésnek szánt képhez pedig csak annyit fűznénk hozzá:
Az itteni hullámlovasok biztosan nem kapnak napszúrást...
( de valószínűleg korábban már kaphattak... )
-----------------------------------------------------
2012.01.30. szerda 18:19
Tegnap húzós napunk volt. Ebéd után, egykor értünk Rigába és a hivatalos teszt délután kettőtől 6-ig tartott. 210 kilométerre voltunk a teszttől, de sikerült négyre kiérnünk. Megérte, mert nagyon jó kis pályán mehettünk, ahol volt gyors rész, voltak lassabb kanyarok, mindez jó minőségű havas úton. Az autónak - szerencsére most – egy apró hibája is előjött, így azt is sikerült orvosolnunk. Nagyon élveztük és mindenképp értékes volt.
Ma egy relatíve lazább pályabejárásunk volt, hiszen 3 különböző pályát kellett felírnunk, plusz a shakedown-t és mindegyik szakaszon maximum kétszer lehet végigmenni. Délelőtt mindegyiken végigmentünk egyszer, koradélutánra végeztünk, és most megvártuk, hogy besötétedjen és nyolc körül indulunk ki a második körre, amit este 10-ig lehet tréningezni.
A szerelők éppen most teszik fel a tréningautóra a lámpasort, ami szerencsére egy hasonló, de dízel Impreza, mint a versenyautó és ugyanúgy el lehet rá helyezni a lámpákat. Tegnap beállítottuk a lámpákat. Máshogy ülünk a versenyautóban, mint a tréningautóban, ezért a beállításokon nem változtatunk, de legalább fogunk majd látni… :)
A pályák egyébként nagyon hasonlítanak a finnországi szakaszokra. Nagyon sok bukkan, eltűnős kanyarokkal. Kicsit előjöttek a finn élményeink. Nagyon tetszenek a pályák.
Ami negatívum, hogy a vártnál melegebb van. Plusz 2-4 fok körül volt egész nap. Nagyon olvadnak a pályák. Reménykedünk benne, hogy a verseny kezdetéig még hűvösebb lesz és talán esni is fog egy kis hó. Az biztos, hogy nagy kihívás lesz, ha így marad, szöges gumival felázott murvás talajon közlekedni. Izgalmas verseny lesz, az biztos.
Holnap 6 különböző gyorsasági szakaszt kell letréningeznünk.
A mai első pályák közel voltak, a holnapi tréninget egy száz kilométeres etappal nyitjuk, korán kell majd kelnünk és feszített tempóban kell tréningeznünk, hogy be tudjuk fejezni.
-----------------------------------------------------
2012.01.29. kedd 20:47
Tegnap fél7kor szállt le a gépünk Rigában, ahol béreltünk egy autót, amivel kissé problémák adódtak, nem az érkezéskor, hanem meg az indulás előtti foglálaskor.
Ugyanis 25éves kor alatt nem ad ki egy társaság sem összkerekes autót a vezetési tapasztalat hiánya miatt... :D
Az összkerék meghajtás nagyon fontos erre a versenyre a nagy hó és a szűk pályabejárási időkeretek miatt. Nem fér be az időtervbe fél óra ásás sem...
Emiatt csak egy nagyon kicsi bérbeadó cégtől tudtunk kölcsönözni egy Jeep Grand Cherokee-t.
Újdonsult autónkkal célba vettük a Rigától 230km-re fekvő Liepajat. A mai napot az akklimatizálódásra és a fejben való felkészülésre használtuk, este pedig átvettük az itinerünket.
Holnap reggel 9-től este 10-ig lesz pályabejárás, mindössze 3 pályán. Eddig még nem tapasztaltunk ehhez hasonlót, hogy éjszaka is lehessen pályát járni. Azt gondolom, ez sokban hozzájárul ahhoz, hogy minél jobban fel tudjanak készülni a versenyzők az éjszakai szakaszokra. Biztosan nem csak mi leszünk azok, akik élni fognak ezzel a lehetőséggel.
Holnap újra jelentkezünk!
-----------------------------------------------------
2012.01.29. kedd 11:31
0 fok körül van a hőmérséklet.
A főutak tiszták, a mellékutak hókásásak, letaposott megfagyott havasak.