Rally&Racing
Szombathely előtt mondták
2006-06-21
interjúk • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
731989801
Napi oldal:
183054
Jelenleg:
2021
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Megjelent a Rally&Racing újság legújabb száma
Az újságba készült interjúkból mutatunk meg néhány részletet



Benik Balázs

Bárkivel beszéltem, mindenki azt mondta, és én is így gondolom, hogy le a kalappal előtted! Ahogy végigküzdötted a Duna Rallye vasárnapját, szervo nélkül, az szép sportteljesítmény volt…
Mindenkinek köszönöm, aki jó véleménnyel van erről az egészről, bár nem ez hajtott engem és nem ezért csináltuk… A minél több pont begyűjtése motivált a legjobban.
Szombaton este úgy számoltuk, hogy reálisan a 4., 5. helyre leszünk elegek, ehhez képest a második hely szenzációs lett volna, de a harmadik is több, mint amit reméltünk.
Nagyon nehéz volt a vasárnap, de távol álljon tőlem, hogy el kezdjem magunkat sajnáltatni… A jó eredményhez kellett a navigátorom és a csapat biztatása is!

Nem is a fizikai fájdalom elviselése és leküzdése volt a legnehezebb, hanem annak a ténynek az elfogadása, hogy ennek a versenynek így kellett lezajlania, hogy gyakorlatilag a fél versenyt gondokkal teljesítettük. Így nem tudhattuk meg azt, hogy milyen lehetett volna, ha minden rendben az autóval…

Milyen az, mikor nincs szervo rásegítése a kormányműnek egy ilyen versenyautón?
Úgy tudnám érzékeltetni, hogy akinek szervós kocsija van és leállítja az autót úgy, hogy nem jár a motor, és ebben a helyzetben kezdi el tekergetni a kormányt…
Vannak a WRC-ben fortélyok, amivel kicsit könnyebbé lehet tenni ezt a műveletet, az autó hajtásával kell játszani. Ezzel egy kicsit tud könnyebbé válni a dolog, nagy különbséget azért ne képzeljünk el… Erre próbáltunk kicsit figyelni, de ezzel együtt is nagyon nehéz volt.
Gyorsaságiról gyorsaságira egyre fáradtabb voltam, egy idő után már a saját karom súlyát is alig bírtam megtartani… De ekkor már csak a cél lebegett előttem…

Mit vársz a szombathelyi futamtól?
Az elkövetkező versenyekre nem szabad megengednünk semmiféle hibát. Sem technikait, de mi sem hibázhatunk, hiszen nincs már erre lehetőség, olyan szoros a bajnokság, ráadásul nem is mi vagyunk pozícióba… Mennünk kell ahogy tudunk és megpróbálunk megfelelően felkészített technikával a lehető legtöbb pontot begyűjteni…

 

Janika

Ahogy korábban is mondtad, szükség lesz egy komolyabb tesztre az autóval az első murvás futam előtt… megvolt?
Sok VIP vendéget kellett autóztatnom közben, mondjuk ettől még lehetett volna jó a teszt, de sajnos nem a legoptimálisabb szakaszt választottuk a teszt helyszínéül…
Azért arra jó volt, hogy megtapasztaljam, hogy az autó hogyan megy át a gödrökön, hogyan kanyarodik, csak az ugratós részeket nem tudtuk kipróbálni…
Gondoltam, hogy a versenyen majd tudunk a beállításokon megfelelően módosítani…

Mennyivel másabb a 307WRC murván, mint a 206-os volt?
Sajnos nem tudom a kéziféket úgy kezelni még, ahogy az szükséges lenne, az első 5 gyorsaságin nem is nagyon használtam, mert az volt az utasítás, hogy ne rángassam. Mikor elkezdtem használni, akkor pedig rá kellett jönnöm, hogy nem annyira hatékony, mint a régi autón. Ez az autó nem arra készült, buta helyen is van, nem egyszerű kanyar előtt megtalálni… Próbáltam kuplung nélkül kézizni, de az még butábbra sikeredett…
Mentünk 130 gyorsasági kilométert és még mindig nem tudom… Remélem Szombathelyen már megfelelőképpen fogom tudni majd kezelni.

Különben az autó nagyon jó, nagyon masszív, strapabíró.
Olyan ütéseket kapott az alja már az elején, hogy azt gondoltam, hamar be fog fejeződni számunkra a verseny, de mindent kibírt…
Fordulni is jobban fordul, könnyen kezelhető. Sokan mondják, hogy bután ugrik… Szerintem ez függ attól, hogy milyen ugratóra mész rá… Buta ugratón, bután ugrik…

Szombathelyen kell még egy kicsit gyorsulnunk, nagyjából tudjuk is, hogy hol lehet, de majd ez kiderül

 

Osváth Peti

Összeállt a Mitsubishi?
Úgy érzem igen.
Lett bele rendes váltó, kapott egy jó computert.
A beállításoknál Szilágyi Janinak nagyon sokat köszönhetünk, Segített a futóművet és a motort is behangolni. Jó lett az autó.
Raktunk bele való murva rugókat és bár a korábbi, Pethőtől megmaradt beállítások sem voltak rosszak, de Jani segítségével sikerült még inkább kezelhetővé tenni a kocsit.

Ez már az eredményeken is kezd látszani, ugye?
Egyre jobb vele autózni, egyre jobban élvezzük és egyre jobbakat is mentünk vele…

Mivel tudnál elégedett lenni?
Lehet, hogy erősnek hangzik, de szeretnék az első három-négy helyen végezni, mint most a Duna Rallye-n. A murva jobban fekszik nekem, ezt szeretnénk megcélozni.

Másabb azért mint a Zsiguli. Sokat kell próbálgatni, állítgatni. A motort, a gátlókat.
Míg a Zsigulihoz már értettünk annyira, hogy összeraktuk, a garázsban beállítottuk, felraktuk a trélerre és mentünk. Nem volt teszt, itt azét másról szól a dolog…

Év végi tervek?
Ennyire előre nem gondolkodunk. Az első két verseny elment, de szeretnénk minél előrébb végezni a bajnokságban. Mindig ez volt tervben…
Szombathelyen szeretnék az első ötben, négyben ott lenni…

 

Palik Laci

Tavaly Szombathelyen előfutottál és szemmel láthatóan élvezted az autózást és úgy gondolom a nézők is kellőképpen élvezték, amit a Nissannal műveltetek…
Az Oroszlán testvérek meghívására már tavaly is ott voltunk. Nagyon jó hangulatú verseny volt és szenzációsan volt megszervezve. Nagyon élveztük a pályákat, függetlenül attól, hogy nem igazán egy tereprallye autónak vannak kitalálva. A rallyautókhoz képest az én autóm egy bálna a maga két tonnájával. Ettől függetlenül nagyon élveztük és nem is volt kérdés hogy idén is ott leszünk…

Őszintén szólva nem sokat voltam tereprallye versenyen korábban és el nem tudtam képzelni, hogy ahogy Te is mondod: ezekkel a bálnákkal ilyen gyorsan lehet közlekedni és mindenen, tökön-babon át lehet velük menni…
A tavalyi tapasztalatokból kiindulva nem a saját versenyautónkkal megyünk, éppen azért, mert annak az autónak a paraméterei egyedül a laktanyában, az ugrálós részeknél voltak optimálisak. De ez a verseny nem csak erről szól, éppen ezért egy N csoportos Subaruval fogunk menni.

Tehát Subaru… Mentél már az autóval?
Tréningeztünk már vele. Nincs beszélő viszonyba a Nissannal. Hihetetlen intelligens az autó hajtáslánca. Ezekre a pályákra van ez kitalálva.
A Nissan nem életképes ide. Ezekkel az autókkal ott lehet menni, ahol nem nagyon van út. Amikor, - ahogy Te mondtad - tökön-babon keresztül átküldi az ember hatodikban és mindent kibír, akkor jön rá az ember, hogy a Nissan a sallangmentes megoldások híve…
De a rally nem erről szól! Például a Subaruban nem a második emeleten ülök fent, hanem majdnem a földön. Az autó rendkívül precízen irányítható és ennek megfelelően rövidebbek a féktávok, felgyorsulnak az események.

Még egy rövidke kérdés: mikorra vagytok kiírva?
Július elejére. A szombathelyi futam utánra. Épp a napokban beszéltünk a feleségemmel arról, hogy szívesen eljönne Szombathelyre, mert végre egy verseny, amit "testközelből" lehet nézni, hisz a rallynak megvan az a nagy előnye, hogy ismert az útvonal a nézők számára is. Nagy kedve van hozzá, de már kicsit necces a dolog, mert mi van akkor, ha a gyerkőc úgy dönt, hogy elkezd megszületni… Tehát alapban úgy van, hogy lejön velem Ancsi is és szeretném ha a kisfiúnk is megízlelné még az anyukája hasában, hogy milyen is egy jó kis rally futam

 

Suba Egon

Hogy is van ez? Egyszer Te, egyszer a tesód vezet?
Három évig én vezettem, előtte három évig testvérem, Ákos ült a volán mögött…
2002-ben bajnokok voltunk Ákos bajnoki címet szerzett, után én lettem volna a soros, de mivel nekem nem sikerült, megállapodtunk abban, hogy nem erőltetjük tovább a dolgot, mivel az autónk eléggé megbízhatatlannak tűnik, így felváltva versenyzünk tovább és nem feltétlenül a bajnoki cím lebeg a szemünk előtt.

Egerben fej vagy írás alapon eldöntöttük, hogy ki kezdjen. Ő nyert. Aztán az első gyorsaságin kiesett a hátsó kerekünk és sikerült kipróbálni a Super Rallye szabályait és másnap tudtunk még két gyorsaságit menni…

Miskolcon az első kör után vezettünk de a negyedik gyors előtt, gumimelegítés közben eltört a féltengely… Újra élvezhettük a Super Rallye szabályt, ami lehetővé teszi, hogy másnap, ugyan versenyen kívül, de rajthoz állhassanak az első nap kiesett versenyzők.
Nagyon jót autóztunk, egy éles teszten próbálgathattuk az autót és jól vizsgázott.

Duna Rallye-n Ákos vezetett. Kedvence a murva és ennek megfelelően a prológot leszámítva minden szakaszt megnyertünk és több mint két perc előnnyel nyertük a kategóriaküzdelmet, úgy, hogy hetven másodperc büntetés is a nevünk mellé került egy szervizparkból kikésés miatt.

Összeért már a Skoda?
Soha nem fog összeállni, mert úgy hívják, hogy Skoda. Bebizonyosodott ez már másoknál is. Turi is szenved vele, Hadik is… Megbízhatatlan autó. Ha megy, akkor nagyon jól megy, de ha van egy kis baja, akkor nem hajlandó továbbmenni… Érzékeny jószág. És vasvillával kell rá hányni a pénzt. Szóval nem érett össze… Nem is fog soha.

Szombathelyen Te vezetsz…
Igen és szeretnénk itt is nyerni.

 

Szabó Laci

Megnézve a Duna Rallye gyorsonkénti eredményeit, az egyik szakaszon abszolút 8. időt kocsiztatok a Lada VFTS-el… Ez normális dolog?
Azt nem tudom, de azért az hozzátartozik, hogy sokat változott addigra a pálya minősége, mire mi odaértünk. Így sikerült… Tavaly volt már abszolút 12. időnk, most ez így adta ki…

Hogy értékeled az eddigi bajnoki eredményeiteket?
Miskolcon sajnos kiestünk a második helyről, de mivel az egyik nagy riválisunk, Fenyvesiék pedig a mostani futamot nem tudták befejezni, így most mi állunk jobban.
Vezetjük a kategóriát, a csoportot, azt gondolom panaszunk nem lehet.
Murván ezt az eredményt vártuk magunktól és szerencsére összeségében a technika is jól működött…
Ugyan volt egy hídcserénk vasárnap reggel, ahol is a szervizcsapat 20 perc alatt cserélte le a komplett hátsó hidat, ami úgy gondolom nem kis teljesítmény és ez is erősen közbejátszott ahhoz, hogy sikerült és ilyen eredményesen tudtuk befejezni a versenyt.

Az, hogy második nap is hátul, a mezőny után megy a teljes H csoport, ez mennyire érint Benneteket hátrányosan?
Rossz, hogy nem tudunk másnap az abszolút sorrendben lévő helyünkön menni. Ha megnézzük az eredményeket, látszik is, hogy sokat visszaesünk a verseny végére…
Sokkal rosszabbak a pályák, könnyebben becsúszik egy etap idő.
Kicsit lealacsonyító az egész… Az eredmények alapján ott megyünk a mezőny első harmadának végén… és helyette ott kullogunk a mezőny végén, mint egy záróadó

Szombathely?
Hogy is mondjam… Az elvárások még nagyobbak lettek, hiszen jól állunk a bajnokságban és úgy tervezzük, hogy a két murvás futamon kicsit t9bb lehet az esélyünk, szeretnénk elöl végezni. Reméljük a technika is úgy adja majd, hogy az első helyért tudjunk csatázni.
Új Yokohama gumikat fogunk kipróbálni, amilyeneket Ladán még nem használtak murván, remélem ez is be fog majd válni.

Van egy kis gondunk… A tavalyi fotók után most a laktanyai ugratóknál ott fog állni az egész szervizcsapat és azt mondták, ha akkorát ugrunk mint tavaly, akkor összecsomagolnak és hazamennek…

 

Ez a hír most jelenik meg 3303. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k