Rallye Sprint Bajnokság 2009
információk
2009-01-29
információ • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
732069654
Napi oldal:
53576
Jelenleg:
1724
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

 

Letölthető dokumentumok:

2009-es Rallye Sprint Bajnokság ALAPKIÍRÁSA

A bajnokság tervezett VERSENYNAPTÁRA

TECNIKAI ELŐÍRÁSOK, SZABÁLYOK

TECHNIKAI KIEGÉSZÍTÉS A-1,6 kategória részére

TECHNIKAI KIEGÉSZÍTÉS N1 kategória részére

2009-es Rallye Sprint Bajnokság DÍJTÉTELEI




Rallye Sprint Bajnokság 2009 -
Évadnyitó és Tesztverseny egyben

A rali sorozatok közül idén is a Rallye Sprint Bajnokság indul elsőként, március közepén. Az egyik főszervezővel, Markó Tiborral beszélgettünk az idei évről, tervekről, újdonságokról, és az első, orfűi versenyről.

- Úgy értesültem, hogy Rallye Sprint Bajnokság az idei évben is tartogat meglepetéseket, újdonságokat versenyzőknek, s nézőknek egyaránt.
- Fontosnak tartjuk, hogy minden évben előrukkoljunk valami újdonsággal. Szerencsére ebben a szándékunkban partnerek segítőink, rendezőink és természetesen a versenyzőink is. Minden versenyévad végén több alkalommal tartunk ötletbörzét, ahol a legkülönbözőbb ötletek látnak napvilágot, melyekből rendre megvalósítunk, a szabályokba építünk párat.

A Rallye Sprint Bajnokság továbbra sem kínál mást, mint egy eredeti ötletekre épített, profin szervezett, és kitűnő, valódi múlttal rendelkező pályákon bonyolított bajnokságot az ország legerősebb sprint mezőnyével. A visszajelzések alapján hozzánk ezért járnak a versenyzők. Versenyezni. Nem egy tál ingyen levesért, és nem a másodlagosan, silány módon megvalósított lopott ötletekért. 

Az idei év legnagyobb újdonsága egy új kategória életre hívása. A kategória neve: A-1,6, jelentése, küldetése: közel azonos teljesítményű, de nem széria autók versenyeztetési lehetőségének megteremtése egy kategóriában. A kategória technikai szabályzata sok minden változtatást lehetővé tesz a technikákon, de száműzi az úgy nevezett "űrtechnikát", azaz már rég nem utcai, de mégis ütőképes, versenyzésre fejlesztett alkatrészekkel szerelt, tuningolt autók kapnak itt lehetőséget, egy önálló kategóriában. A versenyzők ötleteire épített kategória is az idei első versenyünkön mutatkozik be. A visszajelzések alapján már az idei évben is szép számú A-1,6 képviselővel bővül a Rallye Sprint család.

Talán kevésbé szorosan kapcsolódik a bajnoksághoz, de egy új lehetőség is kínálkozik az idei évben. A Rallye Sprint Bajnokság egyik szervezőjeként a Marco Racing Team lehetőséget kíván biztosítani a sorozatban indulók számára, hogy egy egyedi, kedvezményes konstrukcióval belekóstolhassanak a "nagy" versenyek hangulatába. A csapatomhoz köthető Baranya Kupa (R2 és RTE OB) futamon adunk lehetőséget néhány sprintes versenyzőnknek, hogy egy külön a számukra életre hívott kategóriában elindulhassanak a versenyen, ahol 3 különböző pálya (Kisvaszar, Árpádtető és Zobákpuszta), és sok-sok versenykilométer vár rájuk. 

- De nem csak szabályok változtak, hanem ahogy az elmúlt években, úgy idén is, új pályákra is számíthatnak a versenyzők, és természetesen a nézők…
- Igen, ráadásul nem is akármilyen pályákra! Több új helyszínünk lesz, mind-mind kiemelt sportszakmai értéket képviselő igazi rali pálya. Kezdjük elölről:

Orfű:  nálunk tavaly debütált, a Mecsek Rallye népszerű pályája, 8km tökéletes minőségű aszfalt, gyönyörű környezetben, az idei évben Prológgal. Fontos kiemelnem, hogy az időpontja okán kitűnő teszt lehetőség a Rallye1, és a Rallye2 versenyzői számára az egri nyitány előtt.

Vajszló: VADONATÚJ HELYSZÍN! A helyiek példátlan hozzáállásának köszönhetően itt egy mini OB-t tudunk lebonyolítani versenyközponttal, parc fermé-vel, prológgal, szombat esti "rally party"-val, és egy remek 8,5 km-es aszfaltos pályával, mely több lakott területet is érint. Fergeteges hétvégének ígérkeznek a vajszlói Rallye Sprintes napok.

Magyarbóly: több évre visszavezethető a település és a bajnokság kapcsolata. A fogadtatás itt is kitűnő, remek hangulat és egy lakott területen kialakított pálya várja a versenyzőinket idén is. 

Kurd: sok éve szerepel a programban ez a 7,1km-es aszfaltcsík, amely mindazonáltal, hogy tempós, egy pillanatnyi nyugalmat sem garantál a versenyzőknek, van kormányozni való gazdagon. A kitűnő adottságokkal rendelkező pálya, idén sem okoz csalódást.

Bakóca: a kevés nem szilárd burkolatú versenyek egyike, amely az elmúlt esztendőben komoly változásokon esett át és elnyerte az "Év Versenye" címet. A 6 km-es pálya jó minőségű föld és murva keveréke, kifejezetten nézőbarát, és a szombat esti hangulat sem utolsó.

Árpádtető: MEGÚJULT HELYSZÍN! A sorozat talán legpatinásabb rali pályája. Mit is mondhatnék erről? Árpádtető, az Árpádtető. Az idei évben picit hosszabb lesz a gyorsasági, ami 6-ról 10km-re nyúlik. Igazi bevállalós verseny ínyenceknek.

Tolna megye: MEGÚJULT HELYSZÍN! Pár év szünet után térünk vissza Tolnába. A pontos helyszín egyenlőre titok, de annyit elárulhatok, hogy az aszfaltos pálya 100%-ig lakott területen kerül kialakításra, és a helyiek vendégszeretetében idén sem fogunk csalódni. …és hát azok a szombat esték …

Nagypall: VADONATÚJ HELYSZÍN! Nagypall és Geresdlak között tekereg a 8km hosszúságú aszfaltos pálya. Sportszakmailag szuper lehetőség, finom falat a Rallye Sprint étlapján! Remélhetőleg hosszú távon műsoron maradhat.

Bakonya: szintén klasszikus. Ismertségét a Mecsek Rallye-nak köszönheti, és szerencsére már több éve szerepel a Rallye Sprint programjában is. A több mint 7km-es pálya két irányban is megrendezésre kerül. Van itt minden, mi ralis szem-szájnak ingere: kanyar hátán kanyar, és végsebességgel utazás is.

Királyszentistván: a sorozat veszprémi helyszíne. A pályát a Veszprém Rallye-k tették ismertté, naggyá. Vegyességében rejlik értéke, hiszen az egészen szűk visszafordítóktól, a tempós, sokadikos murvás kanyarokig minden található benne, és novemberi időpontjának köszönhetően az időjárás is megtréfálhatja a versenyzőket. Mindazonáltal kitűnő teszt lehetőség a Mikulás Rallye előtt.

- Ha már az első versenynél tartunk: a verseny ideje? És mikor van az előnevezési zárlat?
- 2009. március 14-15-én kezdünk Orfűn, ahova a főszereplő sprinteseinken kívül szeretettel várunk minden felsőbb osztályból (R1, R2) érkező versenyzőt is. Az előnevezési zárlat: 2009. március 06. Ha valaki erről lecsúszna, a helyszínen is lesz lehetősége nevezni. A verseny hivatalos dokumentumai (úy mint: kiírás, nevlap, végrehajtási utasítás) rövidesen elérhetőek lesznek a neten.

- Rövidesen rajtol az Országos Rallye Bajnokság is…
- Így van! Szándékosan választottuk ezt az időpontot a sprint évadnyitójának (március 14-15.), hiszen így az egri ORB verseny előtt, az "első" és "másod" osztályú versenyzők is tesztelhetik autóikat biztonságos, profi körülmények között. Az sem mellékes, hogy mindezt egy olyan pályán, ami nem ismeretlen számukra, hiszen a Mecsek Rallye-n versenyeztek már itt. A pálya minősége, és ez a verseny tökéletes lehetőség az aszfaltos beállítások kikísérletezésére.

- A tavalyi tapasztalatok alapján akad, akiről már most tudni, hogy ott lesz?
- Tavaly többen szerepeltek nálunk teszt jelleggel, többek között két WRC Vizin Laci bácsival és Turi Tomival, valamint akadt N4-es Subaru Zsíros Gabival, R3-as Honda Hering Gyulával és A6-os 206 is Wágner Györggyel. Várhatóan az idén is lesz WRC, és további "nagyobb" autók, egyelőre ennyit tudunk.

- Milyen minőségű, és merre kanyarog majd a pálya?
- A gyorsasági nagyon jó minőségű aszfalt felületű. Orfűről indulnak, Remeterét irányába, majd egy jobbossal tovább Abaligetre, aztán ismét Orfűre, ahol még a belterületen is kocsiznak egy kicsit, így teszik meg a nyolc kilométert, és a strandnál lesz a vége a gyorsnak. Öt gyorsasági szakasz szerepel a programban, nem fogunk unatkozni, abban biztos vagyok!

- Győzz meg! Miért érdemes 2009-ben is a Rallye Sprint Bajnokságot választani?
- Remélem, hogy az elmúlt egy évtized megfelelő referencia. A sorozat több szempontból is úttörő szerepet töltött be a rali első lépcsőjeként. Szintén a sorozat komoly múltjának köszönhetően garantáltan a legerősebb sprint mezőnnyel számolhat az a versenyző, aki a versenyeinken elrajtol. A pályákat - a versenynaptárt - talán nem kell külön kommentálnom, a helyszínek magukért beszélnek. Tartom, amit tavaly év elején vallottam, azaz, akit a versenyzésből csupán a serlegszerzés könnyű lehetősége érdekel, az csalódni fog. Aki viszont azért versenyez, mert szereti az első rangú pályákat, a színvonalas versenyeket, és az egy-egy helyezésért, pontokért, és ha úgy alakul, természetesen a serlegekért folyó sportszerű és kiélezett küzdelmet, idén is otthonra talál ebben a sorozatban. Miért versenyezne bárki is másodrendű, színvonaltalan tucat versenyeken, ha adott a lehetősége a legjobbat, a Rallye Sprint Bajnokságot választani?


 

Ez a hír most jelenik meg 5920. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k