Reszkess Seb! :)
Janzer Gyuriék Franciaországban
2008-11-27
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732069871
Napi oldal:
53793
Jelenleg:
1800
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Janzer György hazai A7-es győzelme után arra gondolt, hogy összeméri az erejét Sebastian Loeb-bel. Jó, persze ez csupán barokkos túlzás, de a tény az tény: Gyuri Nyírfás Julival az oldalán rajthoz áll a hétvégi Rallye du Var-on, Franciaországban, ahol az ex-tornász rali-világbajnoké az 1-es rajtszám…

- Milyen verseny ez a futam?
- A francia bajnokság záró futama, a Rallye du Var elnevezésű verseny. 202 induló van, az 1-es rajtszám: Sebastian Loeb... Rajta kívül 11 WRC indul, 24 olyan kocsi, mint az enyém. Csinált a Renault Sport egy külön kupát erre. Meghívtak Európából egy csomó embert - úgy néz ki, hogy 14 francia és 10 külföldi páros, Spanyolországtól Törökországig R3-assal indulnak, és természetesen az egész francia mezőny: Kit-car-ostúl, S1600-osostúl, WRC-stől, Loeb-östől… Egyébként Loeb a feleségével indul, egy S1600-as Citroen C2-essel.

- Miért ezt a versenyt választottad?
- Egyrészt ezt már mondogatta a Renault Sport. A Barumon volt egy mérnökük, akivel elég sokat beszéltünk, ő kérdezte, hogy miért nem jövünk ide ki versenyezni. Mi mondtuk, hogy szeretnénk, ők meg azt mondták, hogy tudnak segíteni. És láss csodát, tényleg kézzel fogható segítséget tudtak nyújtani a versenyhez, ami még akár pénzben is értendő. Így beneveztünk és eljöttünk.

- Mennyit tudsz a versenyről? Milyen jellegű pályák várnak rátok?
- Amikor 2007-ben a kocsi bemutatója volt, pont láttam ebből a versenyből néhány kanyart. Ugyanitt volt, ahol most lesz, ehhez a versenyhez volt kapcsolva ennek az R3-as premierje. Akkor kimentünk az egyik gyorsaságira, de nagyon sokat nem láttunk. Egy hegyre kellett felmennünk és egy elég technikás részen voltunk: az egyik oldalon szakadék van, a másikon partoldal. Azt tudtuk akkor is, hogy hosszú gyorsaságik vannak arrafelé, akkor speciel az utolsó egy 36 km-es volt, amit most is megkaptunk. De van egy 32 meg egy 36 km-es gyors, mindegyik többször, meg ezeken kívül is: 240 versenykilométer összesen. Három napos a verseny, péntektől vasárnapig.

- Tréningen hármat lehet majd menni?
- Igen, csütörtökön egy erős fél napunk lesz pályát bejárni, mert lesz egy shakedown délután, és azon szeretnénk menni valamennyit. A kocsiban egy újfajta gátló lesz, amivel egy métert nem mentünk még. De adtak rá egy alapbeállítást, hogy erre a versenyre mivel kéne kezdeni. Kipróbáljuk, mert állítólag egészen más az autó vele. Így, ennél komolyabban nem nagyon tudtunk készülni a versenyre.

- Hányas rajtszámmal mentek?
- 55-ösek vagyunk. Az összes R3-as egymás pilóta egymás után megy, 40-től fölfelé. A Cédric Robert és Benoit Boulanger gyári pilóták mennek elől, ők mentek az első teszteken az autóval, két évvel ezelőtt, aztán jönnek sorban a franciák és a külföldiek teljesen vegyesen. A 24 autó egymásután megy.

- Mire számítasz ebben a mezőnyben?
- Fogalmunk nincsen. A külföldieknek utánanéztem, hogy mégis kik azok, akikkel együtt indulok: igazán amatőrt nem találtam köztük. Tele van tehetségkutatón nevelődött emberkékkel, meg a BF Goodrich vagy a Pirelli által nemzetközileg támogatottakkal és hasonló tehetségekkel. Csupa többszörös S1600-as, meg F2 bajnokokat találtunk. Szerintem, ha bárkit meg tudnánk verni, az nagy dicsőség lenne, de nem ismerjük még a pályák jellegét sem. Ja, egyébként ráadásul a verseny pénzdíjas. A Renault Sport úgy találta ezt ki, hogy az öt első francia, és az öt első külföldi külön, pénzdíjazásban részesül. Végül is még jól is lehet járni, ha valaki gyorsan megy: 5 ezer eurót nyerhet a legjobb.

- Ki ül majd melletted?
- A Nyirfás Julival megyek, vele mentem Ózdon és korábban mentem vele már másfél éve és most megpróbáljuk.

- Így az összeszokással nem lesz baj?
- Azt gondolom, hogy Ózdon sikerült már visszaszokni és remélem, onnan folytatjuk. De, hogy finoman fogalmazzak, nem mindig nagy az önbizalmunk a verseny komolyságát tekintve. Ha nem a külföldieket nézzük, akkor van még 14 francia, aki olyan autóval megy, mint mi. Mindenkinek fog segíteni a Renault Sport, nagy kamion lesz, lehet alkatrészt kérni tőlük, amit ki kell persze fizetni, de nem rögtön, tehát elég komoly segítséget nyújtanak mindenkinek és segítenek a beállításban is.

- Összemérheted magad Sebastian Loebbel!
- Még jó, hogy nem ugyanolyan kocsival megy, mint mi, mert valószínűleg összetörném a licenszemet utána…:) De beszéltünk róla, hogy vajon mit fog kezdeni azokkal, akik már régóta S1600-asokkal mennek... Juli szerint nem kell félteni. Érdekes lesz, az biztos.

- Jó, bár neki ez biztos csak egy jó móka…
- Igen. De nyilván nagyon lassan nem mehet, mert azért Sebastian Loeb-nek hívják…

Ez a hír most jelenik meg 5861. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k