RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Retro Lada Kupa
Emlékszünk még a Vasért Kupára? Ladára fel, Magyarok!
2012-06-06
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
710357513
Napi oldal:
107774
Jelenleg:
2662
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

A napokban szárnyra keltek a hírek, hogy a Pannónia Ringre Lada Kupa szerveződik, így az esemény rendezőjével, Bertalan Zsolttal beszélgettem, hogyan próbálja megvalósítani mindezt. 

Úgy hírlik, valami Ladás esemény következik...
Mint ismeret, én gyorsasági futamokat rendezek, köztük minden évben a Pannónia Ringen zajló versenyt. Az idei évben szívfájdalmamra, de bejelentették, hogy a Lotus Ladies Cup nem fog eljönni a versenyre, így egy másik betétfutam megrendezésére gondoltunk, ami egyébként már korábban is megfogalmazódott bennem. A régi-régi – 30 évvel ezelőtti – Vasért Kupa mintájára szeretném most létrehozni a Lada Kupát. Nem tudom, hogy hányan emlékeznek arra, amikor 30 évvel ezelőtt megrendezték a Vasért Kupát, ami egy tehetségkutató verseny volt, ahol Ladákkal lehetett versenyezni. Rengeteg indulója volt, több fordulója és a nagy látványosság mellett nagyon jó versenyek voltak.
A Lada nekem egyébként is a szívem csücske, és úgy gondolom, hogy a magyar autósport  a „szent tehene”, amivel mindig kell foglalkozni! Kitaláltam ezt, el is készült már a kiírása, és felhívtam több versenyzőt, hogy van-e kedvük eljönni.  A közönség is nagyon szereti ezeket az autókat, és úgy gondolom, hogy ezen a Pannónia Ringen kifejezetten élvezetes versenyek lesznek. Ez egy újdonság, aztán majd meglátjuk, hogyan sikerül!

retro_lada_kupa_1

Milyen szabályok formáznák ezt a betétfutamot?
A magyar ladásokra alakítottuk a szabályokat, ami azt jelenti, hogy szombat-vasárnap lenne a versenyfutam, mindkét napot 20 perces időmérővel kezdenék, dél körül jöhetne az első 5 körös verseny, amit délután egy újabb 5 körös követne. Külön-külön versenyfutam, de együtt értékelve.
Az 5 kör összesen 20 km-t jelent, szerintem ez az a táv, amit bőven kibír a technika, nem megterhelő gumiban, üzemanyagban, erőnlétben, stb. A szabálynak egy fő lényege van, hogy bizonyos biztonsági előírásoknak meg kell felelniük a járműveknek (bukócső, versenyülés, versenyruha), de nem kell homológnak lenniük, elég, ha valaha homológ volt (olyasmi módon, mint a ralitúra bajnokságban). A másik pedig, hogy nem kell gépkönyv, nem kell érvényes licenc, de ha valaha volt versenyzői múltja, az nem igazán hátrány. Főképp azok számára szeretnénk ezt a rendezvényt ajánlani, akik „parkolópályán” vannak, vagy éppen várják, hogy a magyar autósportra szebb napok virradjanak... esetleg ott áll a garázsban az autó, és szívesen megmozgatnák.

Időpontban mikorra tehető ez?

Június 16-17-én kerülne megrendezésre.

Nyilván sokan tudják, de biztos van olyan is, akik még nem jártak itt... helyileg hol található a Pannónia Ring?
Ostffyasszonyfán található...

Nem hinném, hogy így most mindenki tökéletesen be tudta határolni… :-)
Sárvártól kevesebb, mint 20 km-re található, és ahonnét még ismerős lehet a rallye-s közönség számára, hogy anno volt itt gyorsasági szakasz is, még a 10-12 évvel ezelőtti Zalaegerszeg Rallye programjaként.


Nagyobb térképre váltás

Tudom, hogy sokan általában az idő hiányára panaszkodnak. Mikorra kellene odaérni azoknak a versenyzőknek, akik részesei szeretnének lenni a Lada Kupának?
Átalakítottuk úgy az időtervet számukra, hogy elég, ha péntek este megérkeznek a helyszínre, nem kell már szerda-csütörtök magasságában megérkezni, mint a gyorsaságis mezőnynek. Pénteken lesz egy szabadedzés a ladás srácoknak, ahol meg tudják tanulni a pályát, majd ezt követően jöhet a szombati és vasárnapi program, amiről az előbb már beszéltünk.

Kik azok, akik már most megígérték, hogy ott lesznek?
Hodula Misi azt mondta, hogy szívesen eljönne, Balázs Öcsinek most nincs autója, Matics Misi is eljön, ha az autóját össze tudja rakni, beszélek még Balatonyi Árpival… de nagyon sokan vannak még Ladások, akik a Rallye1-ben, Rallye2-ben, RTE-ben mennek…

Mekkora létszámot szeretnél?
Hogy legyen 40 autó, és két futamot kelljen rendezni! :-) Reálisan is bízom benne, hogy 20-30 autó össze fog jönni. Elég lazák a szabályok, gumira nincs kikötés, üzemanyagra szintén nincs... mindenki azzal megy, amije van. A kategóriákat mindenképp úgy alakítjuk majd ki, hogy az egyforma képességű autók egyformákkal versenyezzenek. Valószínűleg késleltetett rajttal rajtoltatnánk el a mezőnyt, ami a gyorsaságiban már bevett szokás. Van egy rajt, majd 5-10 másodperccel később elmegy a következő csoport, újabb 5-10 másodperc és rajtol az újabb csoport... és akkor mindenki azzal tud versenyezni, aki hasonló technikával megy.

Hogyan lennének a kategóriák?

Mindenképp több kategória lesz, hiszen a Ladák között is elég nagy különbségek vannak. A-s Ladák, VFTS-ek, Fiat motorosok, nagy motorosok... megpróbáljuk lóerők alapján és köbcentinként kategorizálni az autókat. Egyelőre még nem tudjuk, hogy milyen mezőnnyel számolhatunk, így majd a helyszínen látjuk meg, hogyan határozzuk meg a kategóriákat. A jelenlegi tervem szerint három kategória lenne, egy lenne a „csúcsautóknak”, amelyek 2000 cm3-s, 1800-1700 cm3-s motorral mennek, a második kategória a VFTS-ek és A-s Ladák, alatta pedig a majdnem szériaautók kategóriája, az úgynevezett „N-esek”.

Nevezési díj?

Egy napra 80 €, két napra 150 €, azaz a két napot illetően kevesebb, mint 50 ezer Ft, amihez jön még a biztosítási díj, de úgy gondolom, hogy ez azért még megfizethető. A pénteki edzés díja pedig autónként 40 €/óra. Ez mindenben pont fele az OB nevezésnek és díjaknak.

Különdíj jár annak, aki nagyon látványosan fog menni?
Persze! Valljuk be őszintén, nem biztos, hogy itt az óra lesz az ellenfél! Nyilván lesznek olyanok, akik számára presztízskérdés lesz a győzelem… Szerintem ezzel a Lada Kupával jól jár az is, aki eljön ide versenyezni, a nézők is örülhetnek, és persze, ha valaki maradandót mutat, biztos, hogy közönségdíjjal, extra díjjal jutalmazzuk, és remélem a Citrom Díjat majd nem kell kiosztani.

Említetted, hogy Hodula Misi is ott lesz, ez azt jelenti, hogy buli is lesz péntek este? :-)
Inkább szombat este, de valami kis bulit mindenképp csapunk! Ha nem is olyan nagyot, mint Parádon szoktunk, de valami lesz!

Bár még a rendezvény előtt állunk, lehet azért már sejteni, hogy ez egyszeri alkalom lesz, vagy folytatásos?

Ez egy spontán dolog, nagyon nem terveztük, igazából egy hete pattant ki a fejemből, de hátha jól sül el! Ez egy kezdeményezés lenne, ha pedig beválna - és leszabályoznák rendesen -, akkor esetleg ezt folytatnánk! Bízom benne, hogy lesz rá igény, mert csak olcsóbb, mint a rallye-ban menni…
Innét kezdve pedig tényleg csak az urakon múlik, hogy vajon kinek van kedve, energiája ide eljönni, na meg persze a jó időn! Mindenkit szeretettel várunk, versenyezni, nézni, szurkolni, kikapcsolódni, és azért ne feledjük, hogy ezek 40 éves technikák!

>> LADA KUPA kiírása <<

kapcsolattartó:
Jovanovics Gábor + 36 30 439 1724
sportevo@sportevo.hu

>> a rendezvény hivatalos honlapja <<

Ez a hír most jelenik meg 8465. alkalommal
Share |
2012.06.16-17.
gyorsasági
RETRO Lada Kupa
Pannónia Ring, Ostffyasszonyfa
ajánló
kiírás
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k