TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Révész Tomi:rally vagy rallycross
Révész Tomi
2010-05-07
interjú • cross_boy
h i r d e t é s
Összes oldal:
701675437
Napi oldal:
31719
Jelenleg:
2328
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Révész Tamás neve nem ismeretlen a rallycrosst kedvelők körében, viszont sok más szakágban is kipróbálta már magát, versenyzett rallyban WRC-vel, részt vett 24 órás futamon, miközben Suzuki kupázik  és a jövőjét tervezi…

Sok éves rallycross pályafutásod után egyszer csak a rally túrában láthattunk versenyezni, majd annak is hátat fordítva, a gyorsasági szakágban koptatod Dubai aszfaltját. Honnan jött az ötlet?
Tavaly nyár végén Zengő Zoltán és Galotti Róbert megkeresett azzal az ötlettel, hogy az UAE-ben (Arab Egyesült Emirátusok) csináljunk egy Suzuki-kupát, amire én igent mondtam.

Mit lehet tudni erről a kupáról?
3 évre kaptunk jogot, hogy Suzuki kupát rendezzünk. Az idei év az emberekkel való megismertetésé volt. Jövőre saját futamunk lesz, nyáron szeretnénk 15 autót építeni és jövő ilyenkor 25 autót a dubai-i pályán látni. A szabályokat teljes mértékben mi hozzuk. Van a www.suzukicup.ae honlapunk, ahol még több információt tudhat meg az érdeklődő.

Hogyan kell elképzelni egy ilyen futamot, miben különbözik a jól ismert magyar futamoktól?
Szinte minden ugyan az, annyi különbséggel, hogy itt nagyon meleg van :). Viccet félretéve annyiban különbözik a magyar kupához képest, hogy a súlyhatár a legnehezebb versenyzőhöz van mérve. Tehát minden autó egyforma súlyú pilótával együtt. Innentől kezdve minden a versenyzőn múlik.

Mennyire volt nehéz átszokni rallycross és rally után a pályaversenyzésre?
Rallycross után iszonyúan nehéz volt az, hogy beszél mellettem valaki. Itt pedig vártam, hogy valaki szóljon, de senki nem szólt hozzám. :) 

Ha jól tudom, részt vettél már 24 órás futamon is…
Igen! Indultam Galotti Balázzsal, Galotti Róberttel és Nader Zuhorral egy Seat Leonnal. Úgy ültem bele az autóba, hogy előtte egy métert sem mentem vele. 10-15 kör után már tudtam azokat az időket autózni, mint a csapattársaim, akiknek már volt tapasztalatuk a seat terén. Éjszaka, mikor rám került a sor a pályára érve elment a világításom.
Mit ne mondjak érdekes volt úgy menni, hogy semmit nem látok és a többiek csak úgy száguldoznak el mellettem. 10 perc alatt értem körbe a pályán, mire ki tudtam menni a boxba. A 23. órában az üzemanyag ellátásunkkal volt gond, addig a kategória 3. helyén álltunk. 40 perc szerviz után, végül a kategóriában az ötödik, abszolútban pedig a 38. helyen fejeztük be a versenyt. Nagyon fárasztó volt, de végigcsináltuk.

Mikor láthat újra magyar pályán a közönség?
Május közepén megyek haza és terveim között szerepel, hogy induljak Esztergomban és valamelyik murvás versenyen. (RTE)

Rallycrossos múltadat ismerve, milyen érzés a lelátóról nézni, hogyan küzd Nyirádon Európa elitje?
Egyrészt nagyon jó, mert köztudott, hogy az egyik legjobb pálya Európában és a versenyzők nagyon szeretnek menni rajta, amit más sem bizonyít jobban, hogy nem egy-két nagy név tesztelt rajta az idei szezonkezdés előtt. Másrészt meg szomorúsággal tölt el, hogy nem vagyok köztük.

Jövőbeli terveid?
Terveim vannak, viszont a kialakult gazdasági helyzet miatt nem tudom, hogy mit tudok megvalósítani belőlük. Talán Rally1-ben menni egy N4es Mitsubishivel, vagy egy top rallycross autóval menni a magyar bajnokságban és néhány EB futamon.

Ez bérelt, vagy, ahogy tőled megszokhattuk, saját technika lenne?
Mindenképp saját autó, saját szerelőkkel.

Nyomon követed a Magyar Rallycross Bajnokság történéseit?
Igen, de a távolság miatt nem tudtam ott lenni az előző két futamon. Viszont a www.rallycross.hu-ról naprakész a tudásom.

Mivel bejártad egész Európát, versenyeztél Svédországban, Portugáliában és sok más országban, mi a véleményed a Nyirádi Rallycross Centrumról?
Sajnos még nem mentem ezen a pályán mióta megújult, de véleményem szerint is Európa egyik, vagy inkább a legjobb pályája.

Májusban érkezel haza, júniusban Nyirádon Rallycross EB! Biztos színesebbé tenné Révész Tomi neve a mezőnyt…
Komolyan elgondolkodtam a dolgon, viszont olyan megfelelő technikát kellene bérelni, amivel van értelme indulni. Találtunk is kiadó autót, de a bérleti díját erre a két napra, illetve egy tesztnapra kicsit irreálisnak tartom. Meglátjuk mi lesz.:)

Szinte még el sem kezdődött a Rallycross EB szezon, de megkérdezem, mit tippelsz, ki a legesélyesebb a 2010-es bajnoki címre?
Erre elég nehéz válaszolni, mert az első 10 pilóta az igen a toppon van úgy technikailag, mint tudásilag, de talán Hansen, Isachsen és Jernberg akik esélyesek.

Köszönöm, hogy időt szakítottál ránk, reméljük Nyirádon érted is szoríthatunk!

Ez a hír most jelenik meg 8889. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k