A MARB záró futama
Az előttünk álló utolsó amatőr futamról a REVO-TEC Rallyról kérdeztük a rendező Arrabona Rally Club elnökét, Bognár Gábort (ismertebb nevén Bogeszt) a versenyről:
Hol is lesz pontosan a verseny?
Az elmúlt két évhez hasonlóan Bajna ad otthont a futamnak, itt lesz a központ. Gyakorlatilag egy 150 méter sugarú körben zajlik az adminisztratív és a technikai átvétel, sőt itt lesz az éjszakai őrzött parkoló, valamint a vasárnapi díjkiosztó is. Itt szeretném megköszönni Pallagi Tibor polgármester úrnak és az önkormányzat tagjainak, hogy 2014-ben befogadtak minket. Ki szeretném emelni az itt lakó Ábrahám Zoli barátunkat - korábbi ORB-s pilótát -, aki mint testületi tag az önkormányzatban nagyon sokat tesz azért, hogy évről évre minél színvonalasabb lehessen ez a futam. A verseny az ismert és sokak által nagyon kedvelt, látványos Bajna – Lábatlan szakaszon folyik majd, itt jelöltünk ki egy 9,4 kilométeres távot.
Hány gyorsasági szakaszt terveztek?
Összesen öt gyorsot tervezünk oda-vissza rendszerben, de előtte lesz kötelező shakedown is, azaz Bajnáról megyünk Lábatlanra és az első gyors „visszafelé” lesz Lábatlanról. Így versenytempóban 47 kilométert autózhatnak a párosok, plusz még reggel 9,4 kilométert bemelegítés, tesztelés céljából. Szóval lesz táv bőven…
Melyek a pálya legizgalmasabb részei szerinted?
Több ilyen van, de talán érdemes kiemelni a Pusztamaróti elágazást, a nagybukkanót az un. „gázátemelőnél” és a Bajóti elágazás előtti fuvarozó cégnél a kanyarkombinációt ill. a „kisbukkanót”, s magát a Bajóti elágot, hiszen itt mindig történik valami, talán ezért is sok itt a néző… Személy szerint a kőbánya és a kőkereszt közötti részt is izgalmasnak tartom a sokak szerint is „csalós” kanyarok miatt. Végül is a késő őszi időpont valószínű biztosítja majd a nyálkás utat, így mindenhol lesz látvány bőven.
Ez lesz a MARB idei záró futama. Sok helyen még nyitott a Nyugati Régió és a MARB országos állása is, mennyi indulóra számítotok?
Így igaz, ezért remélem a tavalyi indulószámot is túllépjük, részint az amatőr bajnokságból a fentiek miatt, részint pedig mert az ORB, a Historic és a R2 bajnokságoknak vége, s abban bízunk, hogy aki nem tud indulni a Mikulás Rallyn, az eljön egyfajta örömautózásra, elhasználni a még megmaradt gumit, üzemanyagot. Az RSB-nek jelentettük, hogy 2030-ig szeretnénk a MARB utolsó futamát továbbra is mi rendezni – ha erre lehetőségünk lesz -, mert itt mindig forróbb egy kicsit a hangulat a hideg ellenére.
Úgy hallottam külön kupát is ajánlott fel egy támogató, egy másik pedig külön díjakat is…
Jól értesült vagy, hiszen az egész évben mellettünk álló főtámogatóink (Cél-Trans’97, Alexovics, METABOND, Galgóczi Autó) mellé névadóként csatlakozott a REVO-TEC Kft., a PENTA Kft. pedig külön kupát ajánlott fel, s erre a futamra a G HÍD is csatlakozott hozzánk. Az IHAROS-GOLLER Kft. éveken keresztül támogatta Koch Gábor versenyzését korábban, s az ő segítségével, ill. Iharos Sándor úr jóvoltából pedig pénzdíjas lesz a versenyünk!
Gábor ötleteként az utalványokat alkatrészre lehet majd beváltani, ami bizonyára jól jön majd a dobogós helyezetteknek a következő évre történő felkészítés során, sőt az abszolút első ezzel az utalvánnyal gyakorlatilag visszakapja a nevezési díját! Az említett uraknak köszönjük e nemes támogatási formát, hiszen úgy tudom ez nem nagyon szokás manapság az amatőr futamokon.
November vége felé már elég hideg szokott lenni…
Nem baj, mi szeretjük a hideget :), ám most jó időt „rendeltünk” a tavalyi szeles, esős, hideg helyett, s reméljük ez így is lesz! Ennek ellenére készülünk a pálya mindkét végén - elsősorban a résztvevők számára - melegedő sátrakkal, büfékkel. Az ötödik gyorson már sötétben rajtol el a mezőny (ebben az irányban harmadszor), ezért a jól beállított lámpasor mindenkinél fontos lesz. Kíváncsi leszek az akkori időeredményekre, mert általában a nappali idők megtartása is nehéz a párosoknak, javításról pedig nem is nagyon hallottam.
Miben lesz ez a futam más, mint az elmúlt évi?
A tavalyi is elég jól sikerült, úgyhogy sok mindenen nem akarunk változtatni. A korai rajt rendszer már tavaly is kiválóan működött a ChronoMoto jóvoltából, ezt idén sem szeretnénk elhagyni. Azért, némi plusz szolgáltatást fogunk nyújtani: a szervizparkban a Vettore Kft. jóvoltából lesz gumiszerelés, a jól ismert TALABÉR Büfé ontja majd a finom rántott húsokat, s „Báros” Péter hozza a kiváló olasz kávékészletét. Szóval minden adott lesz a jó hangulathoz, versenyzéshez.
Röviden a programról mondasz valamit?
November 19-én, szombaton zajlanak az átvételek, ekkor lesz a pályabejárás és a versenyzői eligazítás is. Másnap, vasárnap reggel korán, 7 órakor lesz a shakedown Bajna – Lábatlan irányban, s 8:30-kor indul az első gyors Lábatlanról. Az ötödik, utolsó gyors már sötétben, 16:10-kor lesz terveink szerint. Az indulók számától függően lehet, hogy rövidebb, mint percenként lesz a rajt, de ezt majd szombat este közöljük a végrehajtási utasításban. A díjkiosztó este fél nyolckor lesz Bajnán, a Közösségi házban. A honlapunkon www.a-r-c.hu -n, s itt a Te oldaladon is minden fontos információ kellő időben megtalálható lesz később is majd.
Tehát mi készen állunk! Már csak a csapatok és a nézők kellenek ahhoz, hogy egy jó hangulatú futam alakuljon ki, mert ismered a szlogenünk?: „RALLY VAGY SEMMI!”