RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Robi és az üvöltő oroszlán
306 Maxi Kit-car és Bútor Robi. A legjobb párosítás
2016-02-15
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
710361903
Napi oldal:
112164
Jelenleg:
3162
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

robi_es_az_uvolto_oroszlan_1

Már év végén tudtam, de nagyon nehéz volt magamban tartani... Most jött el az idő, hogy másoknak is beszélhetünk róla. Robi készséggel válaszolt a kérdéseinkre:

thumb_robi_es_az_uvolto_oroszlan_6Azt gondolom Bútor Robit megint nagyon fogjuk szeretni…
Mesélj az új autódról!
Sikerült beszereznem egy gyári Peugeot 306 Maxi Kit-car-t. Ez a 33-as számú autó, a Peugeot Dánia, importőr által támogatott autója volt, Jorgen Pilgaard ment vele anno. Ezzel az autóval szeretnék menni itthon pár aszfalt versenyen. Még nem tudom mikor és melyiken, de már nagyon mennék…
Még csak pár kilométert tudtam vele menni és már nagyon várom, hogy ez a pár, pár száz legyen!

robi_es_az_uvolto_oroszlan_2
 
Lényegében ezt egy múzeumból hoztad el, ugye?
Úgy néz ki, mintha elrakták volna egy időre. Gyönyörű! Egy francia versenyző vette meg és három évig újítgatta és talán egy métert sem ment vele. Rájött, hogy annyi pénzt költött rá, hogy inkább nem is megy vele.
Az autó nagyon szép állapotban van. Mi még egy kicsit próbálunk hozzátenni, a saját szájízünkre faragni. Gerőfi Gábor  barátom dolgozik rajta. Szívügyének tekinti és azt mondta, hogy még szebbet és jobbat csinál belőle, ha addig él is :). Azt gondolom, egy-két hónapja rámegy erre a projectre…

robi_es_az_uvolto_oroszlan_3
 
Ebből a Maxiból több féle létezett. Ez melyik? Hány lovas? Meddig lehet forgatni?
Igen, ezekből vannak különbözőek. EVO 1,2 és 3. A miénk EVO 2-es és a 300 lovas DCM  Motor van benne. Sajnos az EVO 3-as autóból talán 3-4 db van a világon és egyik sem eladó. Az 7 sebességes és kipörgés gátló is van benne és 305-308 LE. Az lett volna az igazi, de ne legyünk telhetetlenek!!

robi_es_az_uvolto_oroszlan_4
Hogy hol kell elváltani? A fékpadi mérés szerint 8500-nál adja le a motor a legnagyobb teljesítményét és 9700-nál gyulladt fel a váltásjelző. Lehet, hogy ezt kicsit lejjebb állítjuk, hogy spóroljunk vele... De azért úgy fogom használni, ahogy egy ilyen autót kell és szerintem 9700-as fordulatnál fogom elváltani… :)
Ez jól hangzik, nem? :P
Az biztos! Nagyon jól fog hangzani!

robi_es_az_uvolto_oroszlan_5
 
Rengeteg videót néztem. Régieket és újabbakat is, hiszen Olaszországban, Franciaországban még szalad ebből a típusból pár darab. Az látszik, hogy motorizáció szempontjából nagy különbségek vannak az autók között. 260 lóerőtől indulnak 305-ig. Ezek a 300 lovasak már irtózatosan jól szólnak! Elölről hallgatva óriási a szívóhang, mert  elől van a szívócsöve, hátulról pedig irgalmatlanul ordít, durrog, lángol, amit csak akarsz!
 
Evo 2-es specifikációjú az autó minden része. Ez a futóműben a váltóban a bukócsőben és a motorban jelent változtatásokat az első szériához képest. Dupla kipufogócső van rajta, ettől még szebb a hangja…
 
Én még csak belülről hallottam, az ipari parkban mentem vele egy-két kört. Három perc alatt kijött a teljes ipari park személyzete és megkértek, hogy hagyjam ezt abba… Elkapott a hév és megtettem ott pár kört a megfelelő fordulatszámon.
Szerintem fog tetszeni mindenkinek…
 
Biztos vagyok benne! Mesélj még az autóról!
Irgalmatlan fékek vannak rajta. 370-es, nyolc dugattyús Brembo fékek. A  váltója hatsebességes Xtrack, még a magnézium házas. Minden olyan benne, amitől igazi versenyautó egy ilyen autó… A bölcső, a hátsó híd, a lengőkarok. Minden túlméretezett, hatalmas kerékagyak és vaskos hátsó híd van alatta. Minden ki van találva.
Az autó súlya 960 és 1000 kg körüli, pontosat majd a végén tudok mondani, ha benne lesz minden.
 
Hasonló autókat már vezettél és hasonló autóban már nagyon jól érezted Magad. Gondolom ez a cél most is ezzel a szörnyeteggel.
Nagyon sokat gondolkoztam, hogy mit tegyek.
Mindenképp szeretnék hobbysta maradni! Az volt a cél, hogy olyan autóval menjek, amivel a saját és a nézők szórakoztatására tudok autózni és nem a másodpercekért vívni élethalálharcot és íven fordulni rengeteg pénzért.
Szűk volt a kör, a régebbi WRC-k, a Super1600-os autók és a Kit-carok jöhettek szóba.
Nehéz volt eldönteni, hogy a régi WRC, vagy ez. A fenntarthatósága miatt döntöttünk e mellett. Úgy gondolom, hogy egy régi WRC-t nem tudunk üzemeltetni. Bonyolult benne minden. A diffik, az osztóművek, az elektronika. Nincs hozzá semmi, ezért ki kellett zárni a régi WRC-ket.
 
Maradt a Super1600 vagy az F2. Egyértelműen a lóerő döntött. A legerősebb S1600-os autók, a Cliok 240-250 lovasak. Ez 300… Mind hangban, mind látványban, érzésben rengeteget számít egy ilyen autónál ez az 50 lóerő.
 
Itt három verziónk volt. Xsara Kit-car, 306 Maxi vagy Ford Escort Kit-car. A Xsara volt az első kiválasztott. Olyan autót szerettem volna, ami nem nagyon van senkinek. Tényleg nem nagyon van. 6 darabot gyártottak, abból talán 3 maradt meg és az is gyűjtők garázsában áll éss olyan áron, ami nem fért bele a büdzsébe.
 
Szűkült a kör a 306-ra. Ebből hármat találtunk és ez az autó tetszett a legjobban. 

robi_es_az_uvolto_oroszlan_7
 
Ahogy mondtad, nagyon tetszik az autó. Szerintem már hasonló autókkal mentél jól. Nem féltelek ettől sem…
Ezzel az autóval marhára lehet menni, ha megtanul vele menni az ember. Nem tudom, hogy tudok e még úgy menni, ahogy régen tudtam ilyen autóval. Sajnos eltelt pár év a Escort Maxi óta (16-17 ). Az biztos, hogy nagyon várom már a pillanatot, hogy beleülhessek és Cereden teszteljek egyet. Ennek az autónak azt a pályát találták ki…
 
Mondd, hogy Egerben már le….hatjuk magunkat!
Nagyon szétszedtük az autót, apró darabokban van, mindent átnézünk rajta, mindent újragondolunk. Például a kábelkötegét ki kellett cserélnünk, még az eredeti, 20 éves cucc volt benne. Nem szeretném, ha bármi gond lenne vele… Szétszedtük a váltót, a futóműveket. Mindent próbálunk úgy megcsinálni, hogy egy új autónk legyen és bírja a forszírozott üzemmódot!
 
Azt tervezzük, hogy Egerben tudunk indulni, ez a cél!
Előtte kell tesztelnem, mert nem akarok bénán odaállni. Azt akarom, hogy Egerben úgy üljek bele, hogy tudom, hogy mit csinálok! Ne ott kelljen kitalálnom a fékutakat, a kanyarsebességeket. 
 
A szó, amit a kérdésben feltettél, akkor fog működni, ha úgy tudok menni vele, ahogy azt várják tőlem az emberek és ahogy én is várom magamtól.
Iszonyatosan szeretnék menni, nagyon keményen! Félretéve az időt, csakis a látványra és az érzésre, hogy olyan legyen amikor megérkezek, mint amit elvárnak tőlem és egy ilyen autótól. 

Magam felé is nagyok az elvárások, de hát ismersz. Élvezni akarom az egészet. Erre azért rá kell készülni… A 9ezres tartományba menni és 160-170-ről komoly fékutakat venni… Ezeket az emlékeket fel kell frissíteni, de ezt szűk körben a teszten szeretném, nem pedig élesben. 
A rajtban 110%-on szeretnék pörögni!!!
Ha nem sikerül Egerre összerakni, letesztelni az autót, akkor biztosan ott leszünk Miskolcon.
Gerő Barátomnak, Várda Lacinak, Robajnak és Schafer Zoli mérnökömnek pedig köszönöm az extra energiát, amit beletesznek ebbe a projektbe, nélkülük ez biztos nem tudna működni.
 
Gerőnek küldünk egy kávégépet és nagyon várunk Benneteket!

 Egy kis kedvcsináló:

Ez a hír most jelenik meg 17253. alkalommal
Share |
2016.04.01-03.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2016
EGER Rallye 2016
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k