RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Robi nem lesz főállású oktató!
Nem, a versenyzők nem szeretnek beülni más mellé...
2022-08-05
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
710530921
Napi oldal:
281182
Jelenleg:
4650
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

robi_nem_lesz_foallasu_oktato_5

Nem, a versenyzők nem szeretnek beülni más mellé, ezt tudjuk. Bútor Robi most mégis beült két, tehetséges 14 éves srác mellé és elmondja, mit tapasztalt!

Robi, a RábaRingről osztottak meg pár videót a facebookon, amikből kiderült, jobb oldalról néztél ki egy versenyautóból… Hogy is volt ez?

Családi projekt volt az egyik, hiszen Zoli, Hidvégi Zoli nekem unokatestvérem. Együtt nőttünk fel, együtt kezdtük bontogatni a szárnyainkat és együtt borultunk fel 16 éves korunkban a gödöllői reptéren Trabanttal és ütöttük el a nagytarcsai gyorsaságin a szarvast… Rengeteg közös rallyélményünk van gyerekkorunkból. Gyakorlatilag együtt kezdtük el ezt az egészet.

Amikor megtudtam, hogy a fiának, Bencének is ilyen irányú gondolatai vannak, akkor nagyon megörültem. Mindig mondtam Zolinak, hogy nyugodtan hívjatok, ha bármiben tudok segíteni, szóljatok. 
És most jött el ez a pillanat! Először ülhettem egy igazi versenyautóba Bence mellé.

Előtte már egyeztettünk erről az autóról, ennek a megvásárlásáról, amit én is nagyon jó ötletnek tartottam, hiszen ez egy kupás autó, Ford Fiesta R2J és most tudtuk élesben kipróbálni.

robi_nem_lesz_foallasu_oktato_2
(márciusi kép Bencéről)

Nagy élmény volt ez a nap a számomra, körülbelül 70 kilométert tudtam menni a Bencével, körről körre egyre ügyesebb volt, egyre bátrabb.
Az hozzátartozik, hogy most ment először esőben, esőgumival. Nagyon meglepő volt, hogy milyen összeszedetten, milyen koncentráltan és stabilan hozta a köröket. Nagyon fontos, hogy Bence még csak 14 éves! Nem egy 20-25 éves srácról beszélünk, hanem egy tizennégy éves gyerekről, aki valóban gyerek! Ennek ellenére olyan koncentráltan és olyan felelősségteljesen ment, amin nagyon meglepődtem. 

Úgy gondolom, hogy tudtam hozzá tenni és még fogok is tudni hozzá tenni a versenyzéséhez. Sok fontos dolgot meg kell még tanulnia, de eddig még csak a Rábaringen ment, igazi ralipályákon még nem versenyzett. Azt a pillanatot várom majd, hogy amikor igazi ralipályán megy, akkor ülhessek be egy tesztre mellé! Szeretném sok mindenre megtanítani!

robi_nem_lesz_foallasu_oktato_7

Azt nem szabad elfelejteni, hogy az édesapja is nagyon ügyes versenyző volt, nagyon jók az alapok, abszolút érezhető volt az első körökben, hogy az alapok maximálisan rendben vannak és már csak az én rutinomból adódó rengeteg tapasztalatot és rengeteg finomságot kell hozzátenni, hogy a Bence igazán gyors legyen és pontos. De végre van egy-két fiatal, akikből lehet valaki! Azt érzem, hogy ez nagyon rendben van!

A pilóták nem szeretnek általában beülni mások mellé. Rólad is tudom, hogy nem szereted a jobb oldalon bekötni magad… Egy kissrác mellett, esőben… Nem féltél? :)

Nem szeretek jobb oldalon ülni! Mindig meg kell magam erőszakolni egy ilyen bevetés előtt, hogy ezt kibírjam és az agyam engedje ezt. Ez pedig egy még kiélezettebb szituáció volt, hiszen egy 14 éves gyerektől nem várhatjuk el, hogy olyan felelősségtudata és olyan félelmei legyenek, mint egy felnőtt embernek… Megpróbáltam legyőzni, mert a Bence iszonyatosan várta ezt a napot, nagyon készült erre, hogy megmutassa nekem, hogy hogy tud menni és én pedig hozzátehessem amit én gondolok.

robi_nem_lesz_foallasu_oktato_1

Megerőszakoltam magam és hála Istennek pozitív csalódás volt! Már az első körben éreztem azt, hogy annyit megy, amennyit tud! Nem akarta nekem megmutatni, hogy Ő mennyire gyors! A 70 kilométer alatt egy kalandunk sem volt, ami ilyen körülmények között nagy dolog! Azt is jelenti, hogy nem feszegette még a határait. Én próbáltam ösztönözni, hogy menjen egy kicsit a komfortzónáján kívül, menjen bátrabban, hiszen tudom, éreztem, hogy tud ennél még többet. Összességében
nagyon jó volt érezni a felelősségérzetet az autózásában!

Hat éves korában voltunk velük quadozni, Ő volt a túravezetőnk, a lányaim mentek utána és már akkor is olyan férfiasan, olyan megfontoltan vezette le azt a túrát, nem akarta bebizonyítani a gyerekeimnek, hogy ő mennyivel jobban tud quadozni. Már akkor láttam rajta, hogy egy ésszel dolgozó gyerek. Ez nyugtatott végig és tényleg, már az első körtől kezdve biztonságban éreztem magam.


És persze az autó is segített ebben, hiszen ez egy M-Sportnál  épült, gyári autó, Megnyugtatóbb érzés egy ilyen autóban ülni, mindenképp biztonságot ad. Nem volt bennem akkora félelem, de azért volt…

Akkor ez nem fix hétvégi program lesz Bútor Robinál? Felhív valaki, hogy gyere, ülj be mellém!

Neem! Már pár éve megmondtam, hogy neem! :)
Pár éve már megfogadtam és azóta még kevésbé gondolom, hogy kellene. Családi körre szűkítem! Nem leszek főállású oktató! :D

Mind a két srác indul a ZEG Rally-n, ez lesz az első éles bevetésük, ha lehet így mondani. Természetesen csak a ZalaZone-on belül fognak tudni menni és azt sem tudom, hogy mérik-e az idejüket. Bízom benne, hogy igen, hiszen az lenne az igazi.

Reményi Regő mellett is ültél, ebben egy kicsit az én kezem is benne van, hiszen rágtam a füled, hogy ha teheted, nézd meg, milyen ügyes

Igen, ez így volt! Szintén 14 éves a srác és egy VFTS-t vezet!
Nála is ezt emelném ki elsődlegesen: ülni egy szekiváltós, 180 lóerős VFTS-ben gyerek fejjel… azt szerintem még Magyarországon nem nagyon csinálta még senki sem! Mellette is azt éreztem! Azt a tudatosságot!

robi_nem_lesz_foallasu_oktato_6

Hozzáteszem, hogy jobban féltem, amikor a VFTS-be kellett beülnöm… Már csak autó miatt is! Tudom jól, hogy milyen fegyver egy ilyen autó! Mennyi féle bukócső, mennyi eltérés van bennük… Láttam már leszakadt lendkereket, kitört kereket… Azért sok minden tud történni egy ilyen autóval… Itt inkább az autó miatt volt bennem egy kis félsz, együtt azzal, hogy egy kissrác vezeti, de rögtön az első kanyarban Regőnél is azt éreztem, hogy az értékítélete teljesen a helyén van! Nem akart nekem szerepelni!

robi_nem_lesz_foallasu_oktato_3
( márciusi kép Regőről )

Sőt, talán inkább azt éreztem, hogy jobban nyomta a súlya annak, hogy ott ültem mellette, mint a Bencét. Szerintem Regő nem tudott annyira kibontakozni mellettem, mint amennyire szeretett volna.

Nagyon ügyesen megy! Főleg annak a tükrében, hogy szakadt az eső, különböző gumik voltak az autón, nem volt ideálisan felgumizva. Volt sok kanyar, amit gyönyörűen meg tudott csinálni. Bízom benne, hogy neki is el tudtam mondani, hogy mit kellene másképpen csinálnia és nagyon közel van ahhoz, hogy ezeket begyakorolja és gyönyörűen tudjon menni a Ladával. 


Egy picikét jobban kell használni a motorerőt. Gázzal és a hátsókerék fordításával kell elfordítania az autót a kanyarokba, ahogy Jana is csinálja. Őt hoztam neki példának, hogy nézzen végig a Jana belsőket, amik fent vannak, hogy milyen kevés kormánymozdulattal tudja vezetni a Zsigulit. De abszolút benne van Regőnek minden a kezében, a lábában, az érzékszerveiben. Nagyon ügyesen használja a kéziféket, oda mer csúszni a kanyarokhoz és ha a technikai feltételek adottak lesznek, megfelelő gumi lesz az autón, jól be lesz állítva, akkor ő is egy kiemelkedő tehetség!

Nagyon bízom benne, hogy mindkettőjük szülei tudják majd ezt finanszírozni és mindkettőjük előbb-utóbb megjelenik a Rally2-ben és színesíteni fogják a magyar mezőnyt!
 
Ez a hír most jelenik meg 3633. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
121314 15 161718
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k