Robit más hajtja - hátul...
Bútor Robi - VFTS - 2008
2008-02-16
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
732032622
Napi oldal:
16545
Jelenleg:
1432
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Vasárnap amatőr verseny, de  már szombaton is körözött néhány autó a gyöngyösvisontai gokart pályán. Suzukis kabátban Bútor Robi és a frissen szerzett gyönyörű VFTS-e. Beszélgettünk az autóról, az idei évről:

Gyakorlatilag most ültem először az autóban. Otthon az utcában mentem már vele 2 kilométert, de csak hogy kipróbáljam, hogy egyáltalán el tudok e vele indulni. Most volt először, hogy rendes körülmények között tudtam vele menni.

Mi az első reakciód?
Nagyon boldog vagyok!
Minden pillanatát élveztem a mai tesztnek.

Ezt vártad az autótól?
1993-ban mentem utoljára Zsigulival, akkor nagyon szerettem és talán jól is tudtam vele menni. Az egy N csoportos autó volt és azóta nem nagyon volt lehetőségem. Egyszer-kétszer hóban, jégen mentem Zsigulival, de nagyon keveset.

Ez a VFTS azokhoz az autókhoz képest egy csúcstechnika!
Igazi versenyautó fillingje van. Nagyon jól kezelhető, nagyon jól fordul és erős a motor is. Utcai hógumikat választottam erre a gokart pályára, úgy gondoltam, hogy ezekkel fog megfelelően csúszni és jól irányítható lesz. Ez is bejött, tökéletesen vezethető volt és borzalmasan nagy élményt adott!

Reggel kicsit féltem, hogy nem fog sikerülni és esetleg kellemetlen érzések lesznek, önmagam felé is és a nézők felé is, de hál Istennek nagyon jól éreztem benne magam.

Akik a pálya mellett álltak, azok azt gondolom, nagyon élvezték. Szerencsés vagyok és vittél néhány kört, amit köszönök.
Azt hiszem újabb irigyeim lettek…:)

Sokan nem hitték, hogy Bútor Robi tényleg idén VFTS-el fog menni… Mondd el, kérlek: mi a célod ezzel az autóval?
A cél teljes mértékben a magunk, a szűk kis csapatom és természetesen nem utolsó sorban a nézők szórakoztatása! Utcai hógumival, szép autóval csak a látvány a fontos és az, hogy én és Vili nagyon jól érezzük magunkat. Ezt aláhúzhatjuk többszörösen is, mert tényleg ez az egész lényege.
Keveset fogunk menni, szerintem 3-4 verseny szombati napját szeretném erre úgymond feláldozni. Hobbyzásról van szó. És ez a mai nap is erről szólt. Borzalmasan élveztem. Minden olyan nap, amit erre rászánok, erről kell, hogy szóljon.

 

Belefáradtál?
Mondjuk a stresszbe, amit a sok bajnoki cím után az elvárások miatt Rád nehezedtek, a Magad és mások elvárásaiba?
Nem tudom eldönteni, nehéz erre válaszolni, de igen, úgy érzem, hogy kicsit belefáradtam. Lehet, hogy egyszerűen csak egy kis változásra van szükség. A munkámban éreztem ezt korábban, hogy egy idő után monotonná válik. Hiába jönnek a sikerek, másra vágyik az ember, újra. Talán ez jött el most a versenyzésben is.
Nem voltam boldog a versenyeken. Éreztem ezt Vilin is, éreztem a csapaton is, hogy sablonossá váltak dolgok, megszokottá. Néha már azt is mondhatom, hogy rossz szájízzel versenyeztünk. Lehet, hogy csak egy kis szünetre van szükség és újra el tudjuk kezdeni komolyan csinálni.
Ez viszont most tényleg tét nélküli, mindent félre tudok tenni és abszolút hobbyként csináljuk. Ez jobban boldogít, mint egy esetleges újabb S1600-os bajnoki cím.

És az időtényező sem mindegy!
Rengeteg időt elvesz a bajnoki idény. 8 olyan hetet, amikor már szerdán ott vagy és előtte pedig 8 tréninghétvégét. Ez nagyon sok! Ennyit nem szeretnék rászánni most. Főleg amíg kicsik a gyerekek. Majd ha megnőnek, akkor talán megint több időm lesz a versenyzésre.

A mostani teszt után biztos vagyok benne, hogy nem csak Te és Vili, de a nézők is élvezni fogják a hátsókerekes autózásodat. Mikor és hol láthatunk legközelebb?
Hol lesz az első verseny, ahol már lesz korlát, fa és ilyen tereptárgyak, amik esetleg megzavarhatnak, mert ugye ezen a gokartpályán ezek még hiányoztak :)
:):):)
Március 15-én lesz Cereden egy rallysprint verseny, ott előfutunk. A rendező azt ígérte, hogy hatszor vághatunk neki a távnak. A mai teszt után majdnem biztosan hógumival, tetszett ahogy mozgott ezeken a gumikon az autó. Nem szeretnék beleesni abba a hibába, hogy elkezdek időre menni és gyorsaságra. Ezek a gumik nem is alkalmasak arra, viszont kellőképpen engedik mozogni az autó hátulját…
Sajnos venni kell 4 új gumit, mert ezek itt most elfogytak…

A mostani autózással kapcsolatban még annyit szeretnék mondani, hogy hagyon köszönöm a Boda csapatnak a segítséget, amit az első teszt alkalmával nyújtottak. Természetesen ez az autó sem működik szerelés nélkül és a srácok szívvel-lélekkel segítettek.

Sikerült megjegyezned, hogy a kormányt hányas kulccsal kell meghúzni? :)
Nem tudtam megjegyezni, de a fiúk tudták! Rendesek voltak! :)
Én csak törölgetni tudom. Hazajöttem és úgy tettem le, mint egy kis ékszert, szépen körbetöröltem :)

Beszéljünk egy kicsit a Suzukiról. Sok hír szárnyra kapott már, de konkrétumot a Te szádból még nem hallhattunk…
Két projekt van tervben.
Az egyik az IRC szereplésünk 3 IRC futamon a Super1600-os Swifttel, a másik pedig a S2000-es tesztpilótaság.
Mind a két ügy szervezése zajlik a háttérben. A Suzuki Sport Europe vezetői egyengetik ezeknek a projekteknek az útját. Én igazából egy kicsit háttérben vagyok mindkét dologban, úgy érzem, hogy egyik ügy kimenetelén sem tudok változtatni, rájuk hagyatkozom. Szerintem jó irányba haladnak a dolgok, a végső egyeztetések február utolsó hetére vannak kitűzve, addigra mindent el fogok tudni mondani.

Az IRC szereplésre már a Magyar Suzuki RT.-től pozitív választ kaptunk, a pénz egy része összeállt, még valamennyi biztos hiányzik, de gondolom folyamatban van ez is.

Melyik az a három IRC futam, amiről szó van?
Igazából még nem egyeztettünk erről. Szerintem az év második felében lesznek ezek a versenyek. A Barumon nagyon szeretnék menni, hiszen tavaly is rengeteg néző volt, mi is kint voltunk, sok magyarral találkoztunk, ami ugye nekem mindig nagyon fontos motiváció volt. Svájcba érdemes lenne visszamennünk, hiszen megismertük a pályákat, előny lenne újra ott menni. A harmadik pedig talán belga futam lehetne, arról úgy tudjuk jó verseny, de Portugálián is gondolkozunk. De természetesen a Suzuki érdekei is erősen számítanak, hogy nekik melyik verseny, ország számít jobban.

A S2000-es tesztelés mikor indulhatna?
Március-áprilisban tudna kezdődni, hivatalosan júniusban homologizálják az autót. Ha jól tudom augusztusban már versenyen is indulhatna az autó.

Lehet, hogy a Barumon már S2000-es Suzukit is láthatunk?
Azt hiszem az lehetne az első versenye az autónak… Ha összeáll minden.

Ott már S2000-es pilótaként is szerepelnél?
Az idén S1600-ban versenyeznék. A tesztelések során kiderül majd, hogy mennyire tudok gyorsan és jól menni az összkerekes autóval és a Suzuki terveiben, ha jól gondolom, 2009-ben van az, amikor hivatalosan is benevez a S2000-es kupába és akkor lesz értelme erről beszélni. Hogy velem tervezik e, arról fogalmam sincsen, eddig még csak 2008-ról beszéltünk. Sok még a kérdőjel…

Ez a hír most jelenik meg 10040. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k