RSB - Beszámoló és jövő évi tervek
2010 rövidített értékelése és a 2011-es tervek
2010-12-16
információ • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
737842870
Napi oldal:
19420
Jelenleg:
1277
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat
MNASZ fórum
oldalanként | növekvő
összesen: 2773 hozzászólás • 139 oldal
1833. • 2013-10-24 20:10:28
Ha sört nem is...... apropó ha-val kezdünk mondatot? Ha egybe írtam volna a hogyist? Igy se jó, valami pirosakkal húzgálja alá a gép, de nem ám simán, hullámosan! Nincs harag, csak szemtelenkedem kacsintok
1832. • 2013-10-24 20:00:38
Na most akkor valamit tisztázni kellene. Az "RSB megbeszélés emlékeztetője" című írást ki és kinek a nevében jelentette meg?



Mert amennyiben ez egy hivatalos MNASZ közlemény, akkor azt illene feltüntetni, továbbá azt is, hogy az MNASZ-en belül melyik RSB vezető írta ezt alá.

Ugyanis az ebben feltüntetett, mint a megjelentek közötti egyeztetés eredményeként sugallt pontok között olyanok is vannak, amelyek a megbeszélésen megemlítésre sem kerültek.

Így ekképpen ezt az írást csak úgy lehet értékelni, mint a földre dőlt, több sebből vérző Sir Galahad utolsó megegyezési ajánlatát.

Ami simán lehet hadicsel is, lévén, hogy senki MNASZ-es döntéshozó azt alá nem írta, így bármikor visszaszívható, azonban a sprintesek és az RTE-sek megvezetésére kiválóan alkalmas.
1831. • 2013-10-24 19:59:39
Azzal a szóval,hogy: hogy nem kezdünk mondatot:) Ezt általános iskolában már megtanultuk...remélem nem veszed sértésnek:)

jajjj...vagy csak a másik énem írt??? már magam sem tudom vigyorgok

Ha neked ez sértegetés akkor tényleg velem van a baj,hidd el már elfogadtam és én nem sértődök meg. Egyszer akár egy sört is megihatunk vigyorgok
1830. • 2013-10-24 19:33:42
Hogy is írtad? Nem személyeskedsz, nem utálsz, nem sértegetsz senkit, szerinted sikerült? Vagy az a másik éned volt? vigyorgok vigyorgok vigyorgok vigyorgok vigyorgok vigyorgok
1829. • 2013-10-24 19:21:36
"az RTE vezetője sajnos nem volt ott a megbeszélésen"
Legalább nem csinált bohócot magából mint Hólcer Dani.
1828. • 2013-10-24 16:55:13
A régi rendszerben a hatalom gyakorlói mögött álltak a szovjet tankok és a besúgóik mindenhol ott voltak.
A mostani rendszerben a hatalom gyakorlói elvették az emberek józan gondolkodását és ezért mindent megtudnak magyarázni a semmivel (ez érvényes az élet minden területén).
Ha egy tömeg nemtetszését fejezi ki a beépített emberek csitítgatják a dühös embereket és mire oda kerül a sor, hogy mondhatjátok, kössünk kompromisszumot addigra megmagyarázták nekik, hogy a fehér az fekete és elfogadják.
Ezért nem lesz változás mert ha józanul gondolkodnának az emberek nem lehetne mellébeszéléssel kimenteni a helyzetet, mert nincs de, nincs csak ami rossz az rossz...
A másik stratégia, hogy a hatalom emberei feldobnak egy labdát: 2014. Január 1-től csak 1.6 alatti motorral versenyezhettek amatőrben. A nép zúgolódik, kompromisszumot kötnek pl.: na jó legyen 2000 köbcenti a határ de a kétkerékhajtás marad.
A tömeg belenyugszik, rendben így is elértünk valamit... persze elérték azt a határt amit eredetileg is be akartak vezetni és mindenki örül :)
Ez csak egy másik fórumon olvasott komment kapcsán jutott eszembe. Engedjétek meg, hogy idézzek belőle:
"Aki gyáva, az ugrik minden kompromisszumra. De gyáva népnek nincs hazája - gyáva sportolónak pedig nincs sportága. Ha még van, akkor majd nem lesz." - pagerniki
1827. • 2013-10-24 10:54:59
Én is megfogadtam,hogy nem írok többet,de számomra egyszerűen hihetetlen,hogy ennyire megvezethetők vagyunk.

Nem mentem el a 22-ei gyűlésre,pont amiatt,hogy ezzel is tudassam,hogy nem értek egyet a politikával és nagyjából el tudtam képzelni,hogy miről fog szólni az egész.

Mézesmadzag elhúzás, indulatok csitítása és mellébeszélés.

Néztem az élő közvetítést...

Egyszerűen hihetetlen,hogy eddig mindenki szidta Pénzes Zsolt szakágvezető urat,majd most ő lett a barát. Hozzáteszem nem személyeskedem nem utálok én senkit nem is sértegetek senkit,de azon megdöbbentem,hogy ennyire félre lehet vezetni minket...sajnos ez olyan mint a politika. Beszéljünk egy kicsit más hangnemben és már mindjárt elmúlik minden sérelem. Ezért nem halad előre ez az ország,mert nem vagyunk elég tökösek,hogy kiálljunk saját magunk mellett.

Ki mit vont le a megbeszélésből? Nem a közlemény előtt kellett volna megbeszélést tartani az amatőr versenyzőkkel?? Nem előtte kellett volna felvilágosítani őket,hogy mik a tervek,reagáljanak,reagáljunk...Most persze várják a javaslatokat,hogy mindenki ezzel legyen elfoglalva ők meg csinálhassák a saját kis bizniszüket.

Mikor látjuk azt be,hogy az amatőr autóversenyzéshez nincs szükségünk az MNASZ-re! Nem hatóság...ébredjünk már fel! Jött most egy Holczer tűzrólpattant Dániel és azt sem tudja,hogy miről beszél...konkrétan porig alázta és vérig sértette a komplett amatőr társadalmat!

Szerintetek az autósport nem lehet tömegsport??? Csak úgy versenyezhetsz és csak ott,ahol az MNASZ engedi és megmondja...Gyerekek ilyen nincs! Nem lehet hatóság...pont a sport segítése a feladata,de most nem azt teszi...pont,hogy az ellenkezőjét.

"Az MNASZ a sporthatósági jogok gyakorlója"...nem igaz,ez akkora hülyeség mint innen Jeruzsálem...

Az a lényeg,hogy elhitessék,hogy csak rajtuk keresztül lehet mindent,de még nincsennek ilyen jogszabályok mi szerint a sprintbe, az amatőrbe bele avatkozhatnának...gondolom ezért csitították a kedélyeket,hogy majd szépen megcsinálják ezeket.

Ébresztő amatőrök...ezt nem tehetik meg!!! Holczer Dániel meg inkább maradjon a kaptafánál...nem áll jól neki a megmondó ember titulus...


1826. • 2013-10-24 10:31:49
Megfogadtam, hogy csendben maradok, de itt megint kiborult a bili:

"Ezen feladatunkkal kapcsolatosan, fontosnak tartom leszögezni, hogy a jelenlegi szabályzás mellett nem lehetséges az egységes és biztonságos lebonyolítási rendszer bevezetése az ARK és Rallye sprint futamok tekintetében, mivel az ARK és a Rallye sprint futamok lebonyolítási rendszere csak az adminisztratív engedélyezési procedúra tekintetében tartozik szövetségünkhöz. Történik ez mind azok ellenére, hogy egy adott esemény, baleset, tragédia tekintetében, mind a morális mind a tényleges felelősség kérdése tárgyában Szövetségünket érik támadások."

Tehát akik rendeztek sprintet az nem rendezhetnek, magmodják, hogy ki rendezhet, ha baleset történik, akkor meg tájékoztatnak, hogy tulajdonképpen az MNASZ-nek csak adminisztratíve van köze az egészhez. ááááá

1825. • 2013-10-23 14:12:42
Mindenképp jobb alap mint amiket hallunk fentről...
1824. • 2013-10-23 12:01:07
Nekem tetszik nevetek de az illetékesek nem fogják elfogadni.
/talán még elolvasni sem... szontyoli /
1823. • 2013-10-23 00:12:41

Vettem magamnak a bátorságot, hogy leírjam ide a
véleményemet a kialakult helyzetről. Honnan a bátorság?
Onnan, hogy fiatalságom sok szép pillanatát köszönhettem
a rallye-nak, és szeretném, ha a mai ifjúság is részesülhetne
hasonló élményekben. No meg azért, mert
hajdanán (80-as évek eleje) a legalacsonyabb osztályban
kezdtem és a feljutásos rendszerben jutottam el a R1-be.
Később (90-es évek második fele, és a 2000-es évek eleje)
belekóstoltam az amatőr versenyzésbe, autocross,
rallyecross, sprint, minirallye. Szóval, szerintem van némi
rálátásom az autósportra. Senkit sem szeretnék untatni, de
hosszú leszek, és talán sikerül egy olyan lehetőséget
felvázolnom, ami kiutat jelenthet a jelenlegi
patt helyzetből.

BALESETEK: Szerintem teljesen irrelevánsak a téma
szempontjából, mert mint ahogy előttem már többen is
leírták, az autóverseny az veszélyes üzem. Nyílván meg
kell tenni mindent a józan ész határain belül, hogy minél
kevesebb esélye legyen az emberi sérüléseknek, de ez
teljes egészében Indianapolisban, és a F1-ben sem szokott
mindig sikerülni. Ergo: Felesleges ezen görcsölni.
Balesetek voltak, vannak és lesznek is!
Azt is látni kell, hogy más sportágakban is fennáll a sérülés
veszélye, nem csak a versenyzők, de a nézők esetében is.
Ha a rallye-t csak a veszélyesség szempontjából nézzük,
akkor az hátrányos megkülönböztetés.

MNASZ:
Azt látni kell, hogy ma, Mo-on az MNASZ az autósport
nemzetközileg, és politikailag elismert vezető szervezete.
Ezen gyakorlatilag nem lehet változtatni mert ilyen a lapok
leosztása, és kész! Ahhoz, hogy ez a rendszer
megváltozzon, annak csak egy feltétele van:
Szűnjön meg az oszd meg és uralkodj világnézet.
Ja, és e feltétel teljesülése után még teljen el 5-10 év az
akklimatizálódás érdekében.
Szerintem könnyen belátható, hogy ez a feltétel nem fog
rövid időn belül megszűnni, úgyhogy jobb beletörődni a
jelenlegi helyzetbe.
Maximum csak arra lehet törekedni, hogy a személyi
változásokban való bizakodás helyett, radikális
változások történjenek, leginkább az alapszabály
és szervezeti felépítés tagsági érdekekhez történő
igazításával.
No meg, meg kellene kérdezni Mészáros Ivánt, aki az
utóbbi években a legtöbbet tette, hogy neki mi a véleménye
a jelenlegi helyzetről és a kivezető útról?
Engem nagyon érdekelne.

RALLYE:
Ez egy gyűjtőfogalom, amit a tisztánlátás érdekében
fel kell osztani részekre.

ORB: A legmagasabb anyagi színvonalon működő rész.
Az anyagi szint magasságából egyáltalán nem következik a
magas minőségi szint. Ezt fel lehet úgy is fogni, hogy baj,
és úgy is, hogy nem baj. Szerintem mindenki úgy használja
fel a rendelkezésére álló anyagiakat és versenyzői
képességeket, ahogy neki tetszik, ha megvannak hozzá a
szervezeti keretek. Attól, hogy egy bajnokságban vannak
gyengébb képességű versenyzők, még nem következik az,
hogy a legjobbak nem képviselhetnek magas minőséget.
Viszont ebből a felfogásból az is levezethető, hogy a kutyát
sem érdekli, hogy ennek a rétegnek hogy rendeznek, milyen
gazdasági feltételek mellett versenyeket. 15 résztvevőnek is
lehet ORB futamot rendezni gazdaságosan. Ennek
megfelelő nevezési díjakat kell szedni, és ehhez a 15
versenyzőhöz kell a szponzorokat meggyőzni. A jelenlegi,
rallye-t uraló pénzügyi viszonyok között (finoman szólva)
ez nem lehetetlen.

R2: Szerintem a rendszer szempontjából nem meghatározó,
sőt a létjogosultságát is meg lehet kérdőjelezni.

HISTORIC: Nem igényel különösebb szabályozást,
jól el van az oldalvizeken. Fontos, hogy legyen, mert
közönségvonzó, és olyan versenyzői igényeket elégít ki,
amit nem szabad jelentősen korlátozni, és az érzelmekről
(is) szól.

AMATŐR: Itt célszerű két részre osztani az érdekelteket.
Egyrészt van ugye a rendszámos műfaj, akik közúton is
kénytelenek közlekedni, másrészt vannak a sprintesek.

Rendszámosok:
Mivel az ország közlekedése erősen szabályozott,
egyes esetekben túlszabályozott, ezért kényszerűen
alkalmazkodni kell ehhez.
A jelenlegi vezetés e probléma megoldását a sport-
rendszámban látja. Szerintem hibásan, mert ezzel a
legbonyolultabb és legköltségesebb megoldást választotta.
Nem hiszem el, hogy amatőr versenyautók, amelyek
megfelelnek az adott verseny, versenytípusnak megfelelő
magas színvonalú gépátvételén, ne kaphatnának alkalmi és
ideiglenes közlekedési engedélyt a verseny útvonalára.
Ez pusztán hozzáállás kérdése a szövetség, a rendezők és a
hatóság részéről.

Sprintesek:
Az itt induló autókat szokásos bontószökevényeknek
nevezni, holott eredmény centrikus versenyzés esetén
műszakilag ezeknek is tökéletesnek kell lenni. A trehány,
igénytelenül megépített autók kiszűrése a gépátvételen
megtörténhet(ne).
Pillanatnyilag ez a versenyzési mód a leglenézettebb
magasabb körökben, pedig ebben van a legnagyobb
potenciál. Már 15 éve is azt vallottam, hogy a rallyecross
mintájára ez az a versenyág amit akár országos bajnoki
szintre is lehetne fejleszteni a kedvező feltételei miatt.
Ehelyett jelenleg az eltaposása a cél.
Én nem gondolom, hogy az amatőr versenyekkel
kapcsolatban a tehetséggondozást és az utánpótlás kellene
hangsúlyozni. Értem én, hogy ez jól hangzik, és magasabb
szinteken erre lehet esetleg elvi támogatókat szerezni, de
mivel a valóságban nem erről szól a dolog, megint csak egy
hazugságra építünk. Arról van szó, hogy itt olyanok
versenyeznek, akik csak szimplán szeretik a sportágat, és
nem feltétlenül tehetségek. Lehetnek fiatalok és idősebbek,
szegények és gazdagok, akiknek eszük águkban sincs
magasabb osztályba lépni. Ez természetesen nem zárja ki az
esetlegesen itt feltűnő tehetségeket.
Nem értem, hogy az autóversenyzés esetén miért nem lehet
tömegsportról beszélni, ugyanis ismét csak szerintem, a
tömegsport jelleget nem feltétlenül az indulók száma adja
(ami egyébként a sprintben nem elhanyagolható).
Azt viszont értem, hogy a költségvonzat miatt sokak
szemében irritáló lehet a tömegsportnak nevezés.
Vannak virtuális határok, amiket lassan le kellene dönteni.

BIZTONSÁG és RENDEZÉS:
Nem véletlenül említem a kettőt együtt, ugyanis összefüggő
kérdések.
Az agyrém, hogy a jelenlegi vezetés részben a ccm
korlátozásában látja a biztonság megoldását. Ez már csak
azért sem jó, mert az amatőr státusz alatt leginkább nem a
tehetséggondozást kell érteni (fentebb). Továbbá azért sem,
mert mint tudjuk az autókon van minimum két pedál,
amivel azt kordában lehet tartani. Vagyis nem a ccm a
meghatározó, hanem a pedálokat kezelő ember. Bármilyen
korlátozást életbe lehet léptetni az gépekkel kapcsolatban,
ha az emberek nem nőnek fel a feladathoz.
(A főoldalról elérhető egy cseh amatőr sprintől szóló videó,
ahol S2000-s autók is mennek, nem is egy! –akkor miről
beszélünk, mikor a ccm-eket emlegetjük?)
Az a szándék, hogy képezzük a versenyzőket (Hungaroring
vezetéstechnikai pálya) az látszólag az emberi tényező
befolyásolására irányul, de teljesen biztos vagyok benne,
hogy eredménytelen lenne az ilyen törekvés. Azért, mert
versenyezni csak (és kizárólag) versenyeken lehet
megtanulni. A rákormányzást pedig felesleges tanítani.
Szerintem emberi oldalról a versenyzéshez kell bizonyos
fokú intelligencia. Ha ez megvan, akkor jelentős
veszélyforrás szűnik meg.

Az amatőr autóversenyzést leginkább a rendezők felől
lehetne felügyelet alatt tartani. A jelenlegi elképzelés,
miszerint az MNASZ engedélyez és ellenőriz mindent, az
csak arra jó, hogy el legyen mosva a felelősség, és
mindenkit elkedvetlenítsen (nehéz zsákban futni).
Egy versenynek egy felelőse legyen!
Az MNASZ írja elő, hogy az amatőr rendezők váltsanak
licence-t (a rendezői licence nem ismeretlen fogalom),
tartsanak nekik tanfolyamot, műszaki előírásokról, nézői,
versenyzői biztonságról, pálya előírásokról, rendezési
minimumokról stb. és vizsgázzanak belőle. E tudás
birtokában rendezzék versenyeiket teljes felelősséggel.
Az MNASZ csak probléma esetén lépjen színre, és utólag
ellenőrizze a szabályok betartását, és ha rendellenességet
tapasztal, büntesse meg a rendezőt. Legyen joga arra is,
hogy szúrópróba szerűen ellenőrizze a rendezőt, és
rendezvényét, de ne legyen joga ahhoz, hogy pénzt szedjen
a gyakorlatilag tőle független rendezvény után semmilyen
címen.
Borítékolom, hogy ilyen, egyéni rendezői felelősség esetén
minden rendező meggondolná, hogy mi legyen a kiírásban,
hol legyen a gépátvétel (aknás lehetőség, és megfelelő
átvevő személyzet), kit enged elindulni, alkalmaz e
sportbírókat, milyen lesz a pályabiztosító személyzet és
milyen előzetes feltételeket ír elő a versenyén való
részvételhez. Ilyen feltételek lehetnek a versenyzői múlt,
helyi minimum vizsga (ez MNASZ jogkörbe is tartozhatna
akár), helyi gépkönyv (van aki csak nála indul),
versenyautók műszaki előírásai, sportorvosi vizsgálat, vagy
problémás versenyzők esetén akár pszichológiai
alkalmassági vizsgálat is! Ez persze csak szélsőséges
esetben, de a lényeg az, hogy a szabályok nagy részét a
rendező határozhassa meg, de a felelősséget is neki kelljen
vállalni.
Ha már vannak rendezők, azoknak lehetne ligája is, ami
megállapodhatna a szövetséggel, hogy mint rendezők mit
utalnak a szövetség hatáskörébe, és milyen jogokat
tartanának meg maguknak (és nem fordítva, hogy a
szövetség diktál.)
Nyilván logikus lenne, hogy a rendezők egymás között
egységesítsenek szabályokat (pl. biztonsági berendezések).
Az a lényeg, hogy ne a szövetség legyen mindennek a
meghatározója, hanem a rendező, saját felelősséggel és
saját rendezvényi elképzeléssel.

Tudom, hogy minden felmerülő kérdésre én sem adhattam
választ, de ha csak egy használható ötletet felvetettem, akkor már nem untattalak benneteket hiába.
1822. • 2013-10-22 22:54:39
"Ameddig amatőr versenyről versenyre sportolók és nézők sora sérül, a válasz számomra nem is lehetne kérdéses. Ameddig emberek halnak meg a versenypályák mentén, ez nem is lehet kérdés."

Rally 1. futamon is történt sajnos halálos baleset több esetben, akkor az MNASZ rendezvényeit milyen szigorításokkal kellene szabályozni? Ne engedjenek nézőket a pálya közelébe és a gyorsasági szakaszokat gumifallal vegyék körbe! Akkor nem lesz baleset.

" Azok az autók, amelyek pedig „profik” kezébe valók, a helyükre kerülhetnek azokba a bajnokságokba, ahol a helyük van."

Az, hogy valaki profi nem feltétlen azt jelenti, hogy a bőre alatt is pénz van. Egy profi versenyző egy erős autóval amatőrben 10-ed akkora költségvetésből érezheti jól magát mintha 1.osztályban menne. Természetesen ennek az ellentéte is igaz: nem mindenki profi, tehetséges akinek pénze van és 1.osztályban tud versenyezni. Ha így gondolják az úrak akkor tessék az 1.osztályba jutást is teljesítményközpontúvá tenni és legyen kieséses alapon aki nem teljesít essen vissza 2.osztályba.

"Nemes egyszerűséggel azért, mert jóval többen vannak az MNASZ-en kívül, azok a versenyzők, akiknek az érdekeit sérti egy ilyen jellegű döntés, mint az MNASZ-en belül azok a versenyzők, akiknek az érdekeit szolgálja egy erős és élhető, kiszámítható bajnokság."

Végre egy őszintén értelmezhető mondat! Kibújt a szög a zsákból: az szúrja a szemüket, hogy többen vannak az MNASZ-en kívűl... vajon miért? Ezen kellene gondolkodni!

"Aztán a Hende eset után is, és persze most is lapon van ez..."

Ez csak egy eset akinek éppen nem volt szerencséje. Történhetett volna akár egy 1.osztályú versenyzővel is, mert bizony ők is tesztelnek illegálisan. Ezért nem kellene visszaélni ezzel az esettel.
1821. • 2013-10-22 22:34:00
Ma estére szólt a meghívás a rally szakágvezető részéről, a 2014-es év szabálymódosításaival kapcsolatban.
Erre pont a mai napon megjelenik a Holczer féle tervezet is.
Ez most teljesen véletlen ugye? megdöbbent
1820. • 2013-10-22 22:21:50
Nagy dillema előtt állok
bizonytalan
Most akkor mi az etikusabb???
A családtól "ellopni"a kajapénzből a fékbetétre valót,vagy fiktív számlákat írni fiktív cégeknek,és abból bérelni egy WRC-t,vagy egy Szlovák rendszámú R4 Evo-t....
De várok még egy kicsit,mert szerintem el fogtok ti innen húzni a p.csába

helyeslek helyeslek helyeslek
1819. • 2013-10-22 22:21:46
Most olvasom a Raldás vizsgálat nyilatkozatát...
Megállapítják, hogy kiváló volt a biztonsági terv, minden rendben is volt. Erre azt hozzák megoldásként, hogy MNASZ alá vonjanak be minden versenyt, hogy jobban ellenőrizhessék a biztonsági feltételek teljesülését ?!

Balesetek lesznek mindig, sajnos. Vannak elkerülhetők és vannak szerencsétlen, megelőzhetetlen balesetek. Be kéne látni, hogy ez utóbbiakat nem lehet csökkenteni. Az előbbieket meg a részvevők ( főként nézők ) józan eszének "kifejlesztésével", okítással lehet megelőzni.
1818. • 2013-10-22 21:40:45
Tisztelt Raligarchák!

Mindegyikőtök! Új, régi, jövőbeli… Egy picit üljetek le és gondolkodjatok el azon, mit beszéltek!
Elolvastam a Raligarchák első részét és csodálkoztam. Most elolvastam a másodikat és felháborodtam… Ilyen nincs! Nem lehet, hogy a tárgyalás előtt már ítéletet hirdessenek az amatőr raliról. Ez nem a Tanú c. film, ez az élet!
Azt mondjátok, hogy az ORB és társai az amatőr versenyek miatt halódnak. Azért nem akar senki profi versenyt rendezni, mert kevés a nevező, nincs pénz. Vajon miért? Vajon ha kevesebb lesz az amatőr versenyző, ez megváltozik? Vajon ha minden amatőr csak pedálos Moszkviccsal mehet sprint versenyre, akkor ki juthat el majd egyszer az ORB-be?? Vagy oda születni kell? Vajon szerintetek mindenki szakadár arab terrorista, aki nem az ORB, R2, Historic vonalon halad? No ne... Ezt senki nem gondolhatja komolyan! Tutti, senki nem is gondolja, csak indok kell a meghozott döntések eladásához.. ezért ezzel nem is foglakozom.
De Holczer Úr tárgyi tévedései felbosszantottak…
Először is az amatőr versenyek túlnyomó többsége sprintverseny, ez zárt pályán halad, ez nem számít közútnak, sem sport sem más rendszám nem kötelező rajta. Nem hinném, hogy MNASZ határozattal ez megváltoztatható. Azt sem hinném, hogy ha a telkemre meghívom a barátaimat és autózunk, akkor engedélyt kellene kérnem az MNASZ-től… Esetleg ez a beszólás célzottan az RTE-nek szólt? Olyan félelelmetes, vagy miért kell ennyire bántani őket?
Másodszor kikérem magamnak a bontószökevényezést… (A tragacsom nevében is...) Tisztelt Raligarcha Úr: járt az utóbbi években amatőr versenyen?? …vagy ámátőr gépátvételen mostanában… Javaslom nézzen el egyszer… Vagy olvassa el a kiadott szabályokat... az MNASZ archivumban szerintem meglesz…
Kimondatlan, de erős rosszindulat érződik a városlődi verseny felemlegetésében. Sportbírók hiányára és dilettantizmusra hivatkozik. De hát ezen a versenyen 86 ember volt fehér lebernyegben és mindegyikre az volt ráírva, hogy MNASZ Sportbíró! Mit gondol a nagyfiúk versenyein kik állnak a pálya szélén??? És a megfigyelő és koordinátor, meg ilyenek? Nehogy már azt mondja, hogy eddig közük se volt hozzá, de majd most jól megmutatják… Egyébként elárulom: ma Magyarországon az rendezhet Rallysprint versenyt, akinek Önök megengedték. Most meg lehülyézi őket? Szerintem nem szép dolog.

Szóval a lényeg, hogy mi amatőrök zavarunk. Jól el leszünk küldve, meg leszünk dorgálva. Én pl. Ausztriához lakom közel, ott 100 EUR a nevezés amatőrben, itthon sem kevesebb. Más meg Szlovákiához, Romániához, Horvátországhoz lakik közel. Persze nem hiányzunk majd.. De majd elolvasom a sirámokat 6 év múlva, amikor 5 autó indul az ORB-ben, hogy „nem értjük, miért ilyen kicsi a mezőny”..
Rally – Politika 1:8. Akár a foci…

Ui: A tisztán látás kedvéért: 1,6-osnál kisebb, gépkönyves autóm van. A sarcot is rendesen befizetem. Nem a szabályok ellen vagyok, hanem a butaság, az előítélet és a dilettantizmus ellen…

Tisztelettel

Marton Zoltán
Szombathely
1817. • 2013-10-22 20:16:16
Kedves Holczer Dani!

Lada 1600A, MNASZ gépkönyvvel egy ilyen amatőr ominózus ARC-Városlődi verseny autó felkészítéssel, gumikopással, benzinnel + minden egyéb költséggel (1 pilóta + 1 navigátor + 1 szurkoló) max. 100eFt

Ha nekem I. osztályban kellene mennem, egy versenyen mondjuk Miskolcon, (nem nézve azt, hogy még kellene költeni az autóra, hogy oda jó legyen) min. 800eFt

Ebből a pénzből én egész évben versenyzek ARK-ban, és nem csak egy versenyen megyek I. osztályban.
Én jobb anyagi helyzetben vagyok, mint a versenytársaim nagy része,
DE!!! soha nem fogok menni I. osztályban, inkább betolom az autóm a garázsba és majd mutogatom a gyerekemnek, meg majd berregünk hozzá.

Naív elképzelés, hogy az emberek akik itt versenyeznek feljebb fognak menni és csak a ti kedvetekért több pénzt fognak áldozni az amúgy sem olcsó ralizásra.

Egy dolgot nézzetek meg és gondolkozzatok el rajta! A TME-t beszüntettétek. Az ottani versenyzők milyen versenyen szoktak indulni????

Ettől függetlenül a biztonság növelésével és a fokozottabb technikai ellenőrzéssel egyetértek. De nem lehet fűnyíró elven elsöpörni mindent!!!

Mindennek kell hagyni időt. Nem várhatjátok el, hogy aki sok milliót költött az autójára, az jövőre dobja ki a kukába és építsen egy olyant, ami a jövő évi szabályoknak megfelel.

Sportrendszám: mennyiben lesz jobb az, hogy az autómon SP rendszám lesz? Így is minden évben elviszem a NKH-hoz és ott minden műszaki feltételnek megfelel. Nem kell sok pénzért elvitetnem a Hungaroringre, hanem begurulok vele Veszprémbe!!!! Ha műszakilag nem megfelelő úgyis megbukik a vizsgán.

Marits János
1816. • 2013-10-22 19:47:28
Kedves Holczer Dani!

Örömömre szolgál, hogy nem csak álneveken jelensz meg végre a fórumokon, hanem arccal is!

A megbeszélés nem tartozik a tárgyhoz, ahogy az sem, hogy miért csak a "semmiről" beszélünk, ha te jelen vagy, nyilván megdolgoztál érte.

Kicsit olyan, mintha arra utalnál,hogy mi próbálunk helyezkedni, ezt gyorsan meg is cáfolnám, az általad említett emberek közül senki nem szeretne más tisztséget, mint ami most van neki, ez pl. Ernő, Balázs és az én esetemben konkrétan a semmit jelenti! Az, hogy segítünk, ha tudunk, és megkérnek, az bármilyen furcsa, nem valamiféle hatalomvágy nálunk (és nálad?).

Na mindegy, nem is ezért írtam, hanem pár dolog azért legyen tiszta: nem attól lesz "fehér" az autósport, ha mindenkit sportrendszámba és MNASZ gépkönyvbe kényszerítesz. Nem attól lesz kevesebb baleset, ha meggondolatlan szabályokat hoznak inkompetens emberek. Remélem, hogy számon fogják kérni, hogy hogyan lehetett például a mai napig nem létező P-csoport szabályra hivatkoznod a beadványban, mintha hatályos lenne!

Megszólaltál, de inkább csak rontottál vele a helyzeten, nem hiszem, hogy a sport érdekeit szolgálják a nézeteid.

"Nyilván nem az 1600cm3-től lesz kisebb a potenciális veszély, de ettől a moratóriumtól kezelhető lehet a versenyzői létszám"

Ez komoly? Akkor meg miért nem csak a páros alvzszámúak mehetnek, attól is kezelhetőbb lenne a létszám! Egyszerűen nem tudod mit beszélsz, ami nem lenne baj, de jelen pillanatban ezekre alapozva van hatályban egy elnökségi határozat! Tényleg az gondolod, hogy a létszám a probléma? Ha ez így van, akkor miért nem azt akarod korlátozni?

Idekevered a hétvégi balesetet (is), de tisztában vagy a hátterével?

Biztos, hogy te vagy a megfelelő megmondóember?

1815. • 2013-10-22 18:58:48
Avagy basszunk ki mégegyszer 200ezret az ablakon...?
1814. • 2013-10-22 18:56:16
Most akkor azokra a versenyautókra is kell sportrendszám, amelyek már eddig is hivatalos versenyautók voltak...??? nemértem
MNASZ fórum
oldalanként | növekvő
összesen: 2773 hozzászólás • 139 oldal
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
282930 31 010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21222324
25 26 27 28 29 3001
2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.21-24.

részletes infóink

2024.11.22-24.

részletes infóink

2024.12.06-08.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k