Dani! Te végiggondoltad, hogy mennyi ember építi kis pénzből az autókáját? Hogy nem eszik inkább ebédet, és félrerakja a pénzét, hogy pár hónap alatt, mondjuk legyen egy sperr az autóban? Eleve, MNASZ gépkönyvet sosem fog kapni az autó, mert ugyan mondjuk Markó Tibi bajnokságában gépkönyvvel rendelkezik, az ottani komoly biztonsági előírásoknak megfelel, de az MNASZ gépkönyvhöz még százezreket kellene költeni. Erre pedig ezeknek az embereknek nincs, és nem is lesz pénze. Ez pedig ebben a formában RABLÁS ! Merthogy eddig ért valamit a keze munkája, de most aztán sem használni, sem eladni nem tudja. Így aztán egyszerre veszi el egy ilyen szabályozás az ember szórakozását (hobbiját, életét) és a pénzét is. És akkor a forgalmi engedélyről, műszaki vizsgáról még nem is beszéltünk.
Menjenek ORB-be versenyezni? Komolyan azt hiszed, hogy ez lesz? Horribilis pénzekért ebbe a bajnokságba? Ugyan már... Inkább elmegy külföldre, ahol tisztelik, szeretik, egyformák a feltételek, nincsenek jobbak a jók között, anyagilag pedig pedig még esetleg jobban is jön ki a végén, olcsóbban megússza. Abba már bele sem gondolok, hogy mennyien fognak betartani a tisztelt Szövetségnek, ha meghozza ezt a lépést, és "csakazértsem" felkiáltással inkább lezárják autósport pályafutásukat, de nem dőlnek rabigába.
Több néző? Viccelsz?! Én évente általában egyszer látom ezt a mezőnyt, és siralmas... Minden évben reménykedek, aztán jön az újabb csalódás. Gondolod, hogy más nincs ezzel így? Ezért a mezőnyért elenyészően kevesen fognak elutazni nemhogy néhány száz kilométert, de a szomszéd városba is csak nehezen.
Ez az egész elképzelés több sebből vérzik. Én eddig hittem, hogy az MNASZ azért szeretné szabályozott keretek között tartani a rendezvényeket, hogy legyen rend, és biztonság. De most fel lettem világosítva, hogy nem ez a cél. Elkeserítő...
Nem értem, ha jó a biztonsági terv, azt be is tartatják, ennek ellenére a néző olyan helyen tartózkodik, ahol nem kellene, és megsérül, akkor azért miért a versenyző a felelős? Miért azokon kell elverni a port, akik még mindig szeretik és művelik ezt a sportot? Attól, hogy "csak" 1600 köbcentiméteres autók indulhatnak, attól nem lesz kisebb a balesetveszély. Ráadásul egy szívó, 1600-as motor a mai világban simán 200 lóerő fölött van. Ugyan már... 20 km/h-val is halálra lehet gázolni valakit...
Szerintem nem lesz megoldható az általános helyzet érdekek részbeni sérülése nélkül.
A sprintversenyeken nem mindenhol volt jó a rendezés (mint azt pár hozzászólással lejjebb írták), voltak komoly hiányosságok. Amikor azt írjátok hogy "milyen jó kis versenyek voltak" valamelyik sprintbajnokságban, akkor nem biztos hogy látjátok mögötte a gondokat...
Ráadásul szerintem nem tartható a mai viszonyok mellett az hogy konyhapénzből megspórolt versenyzés életben maradjon. Ez nem az a sportág a mai világban, bármennyire is jó lenne a kispénzűeknek (persze a ló túloldalára sem szabadna átesni a szabályozással).
Holczer Dani!
"Nemes egyszerűséggel azért, mert jóval többen vannak az MNASZ-en kívül, azok a versenyzők, akiknek az érdekeit sérti egy ilyen jellegű döntés, mint az MNASZ-en belül azok a versenyzők, akiknek az érdekeit szolgálja egy erős és élhető, kiszámítható bajnokság."
Letojom a magyar bajnokság versenyzőit akiknek az érdekét szolgálja egy erős és kiszámítható bajnokság!
Azt ne úgy érjétek el hogy közben tönkreteszitek azok "játékát" akik soha nem is akartak a magyar bajnokságban indulni, se anyagi sem időhiány miatt!
Mindenki evezzen a saját vizén! És ne miattuk tegyéket tönkre a sprintversenyeket. A saját bajnokságukat oldják meg ők! Nyilván nem kell bontószökevényeket elengedni a a futamokon és nem kell rögtön nagykocsival indulni mindenkivel, de akik letettek valamit a sprintbajnokságokban azt ugyan hagyjátok már versenyezni ott és azzal ahol szeretnének!
Csak kibújt a szög a zsákból! Ugye, hogy azért tették, (teszik) tönkre a jól működő sprint ill túra bajnokságot, hogy a RB ne pusztuljon el teljesen, ne legyen oda a semmirekellők megélhetése!!! Fa...a!!!!
Hát "haladunk Európába vazze"...szólhatnának a politikusoknak,hogy akkor legyen 3 kiló a minimálbér és nem lesz gond a sport rendszám...
Nem meglepő egyáltalán, én valami ilyesmire számítottam,teljesen egyszerűen az amatőrnek annyi,mert ha nem teszik tönkre akkor az ORB-nek is annyi...és természetesen az amatőrök sz.r autókban ülnek,nem tudnak vezetni és miattuk történnek a halálos balesetek...köszönjük Emese:)
Lehet menni a mai tájékoztatóra...de minek?:):)
Valahol megértem az MNASZ hozzáállását,de ez megint a lapok felosztása és önkényuralom...ez így ennyi
Üveges Úr versenyein nem kis gondok voltak. Pl. amikor jött a vonat gyors közben, vagy amikor elfelejtette értesíteni a Királd környéki önkormányzatokat, hogy verseny lesz. Törölt gyorsaságik, versenyek sora. Hosszú hónapok után nagy nehezen visszakönyörgött nevezési díjak. Vagy kérdezd meg a túrásokat milyen jól szervezte meg a Miskolc Rally-t. Be nem kalkulált Volán járattól a műszaki mentő hiányáig volt minden, na meg rágó a szájában a díjátadón.
Vácon az SRT "Évrendezőjevagyok" Urat akarták meglincselni a sprintesek. Persze neki is volt olyan, hogy mentő nélkül indult el a gyors. Rendezhette volna külön is a sprint versenyeket, de Ő akarta egyben megtartani. Ez így volt gazdaságos.
A nagykállói sprintversenyen leszalagozott területen történt a tragédia. Ezt nem korrekt a rendező nyakába varrni.
Az 1600-as korlátot senki sem akarja/akarta Holczeren és Miklóson kívül. Az ATB áldásos tevékenységét is Miklósnak köszönhetjük. Ő engedte szabadjára az embereit. Ha kicsit tájékozott lennél tudnád, hogy mennyi cirkusz volt az ATB és a szakág között.
Persze van még mit rendbe tenni bőven, de talán végre most Miklós távozásával erre komoly lehetőség nyílt..
Mielőtt a fejemet vennétek, jelzem, hogy a türelem fölemlítése nem hónapokban vagy években mérhető időszakról szól. Ha figyelmesen olvastok kiderül, hogy csupán a közelgő egyeztető tárgyalás kapcsán említettem.
Rossz kérdésfeltevésre csak rossz választ adhatsz!
A helyes kérdés nem úgy szól, hogy hányan kapnak fizetést
azért mert autóversenyeznek(?), hanem úgy, hogy hányan
élnek belőle? -és erre egész más a válasz, mint amit írtál.
Mike nagyon jól összefoglalta. Teljesen leegyszerűsítva amióta az MNASZ,RSB,ATB belemászott az amatőrbe is egy kabaré az egész...semmi nem klappol,csak a baj van mindennel és többet várakozik az ember,mint versenyzik...érdekes még önállóan csinálhatták a versenyrendezők a versenyeket,pörgős volt,mindenki elégedett volt és senkinek nem jutott az eszébe,hogy lehúzás,mert cserébe kapott egy szolgáltatást úgymond...kifizette a pénzt,de cserébe elégedetten ment mindenki haza,hogy versenyeztünk egy jót...
Nem hiszem,hogy türelem kell,inkább össze kellene már fogni és szembe menni a dolgokkal,mert ha megint pudnigok leszünk,marad minden ilyen sz.r...és akármennyire is fáj...ez tény!
Mindenki tudja, hogy nem jó. Miért is tudja? Mi az irány?
Volt egy Üvegesünk, meg egy BAZ sprintünk. Olyan amilyen, de volt. Aztán volt egy Krisztiánunk, meg egy SRT bajnokságunk.
A történet úgy nézett ki, hogy beedzettük a pályát valamikor, szombat délután vagy vasárnap reggel megjelentünk adminisztratív, gépátvételés gyerünk. Főleg az SRT-ben ment minden folyékonyan.
MNASZ belenyúlt, most az van, ha egyáltalán meg van tartva a verseny, hogy szívunk szombat hajnaltól mindenféle hülyeséggel, rajtceremóniával, úton útfélen levesznek gépkönyvezésért, belekötnek a poroltóba és kevesebbet megyünk.
Apropó gépkönyv. Tudtátok, hogy ha egy ARK versenyző 3 régióban indul, akkor 3-szor kell gépkönyvezésért fizetnie. De gépkönyvet nem kap. Akkor miért is fizet?
Kiadták a versenyszervezést olyanoknak, akik nem tudnak versenyt szervezni vagy a régiekre ráerőszakolták, hogy rendezzenek RTE-vel közösen. Balhé, balhé hátán.
Aztán az MNASZ jóságos tevékenységének a mérlege 2013-ban. 1 halott, sok sebesült, elmaradt versenyek, 1 gyorsos versenyek, lincshangulat, a pilóták azt keresik, hogy melyik Szlovák vagy Román bajnokságban tudnának jövőre indulni.
Csak kérdezném, hogy SRT-ben hány nézőt csaptak el 2012-ben?
Köszönöm, nem kérek példákat, úgy emlékszem nekem is van néhány....
Arra a szemléletre utaltam, hogy még semmi sem biztos, de már mindenki tudja, hogy NEM JÓ!
Fölösleges dolog fikciókat, majdani elképzeléseket támadni.
Türelem.....