RSB - Beszámoló és jövő évi tervek
2010 rövidített értékelése és a 2011-es tervek
2010-12-16
információ • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
737804813
Napi oldal:
137482
Jelenleg:
1383
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat
MNASZ fórum
oldalanként | növekvő
összesen: 2773 hozzászólás • 139 oldal
1573. • 2013-03-17 12:24:20
Pedig olyan jól kezdődött a napom, Kimi bearanyozta... :)
Na, nem annyira nagy a baj, mert ugyan könnyeket csalsz az egyik szemembe, de mindjárt gondoskodsz azok felszárításáról is.

Megöl a kíváncsiság: vajon milyen tisztség lehet, melyet nem tudnál betölteni az MNASZ-ben???? Ráadásul ez kizárólag az akaratodon múlik? Háááát... a polihisztorok bizony nagyot tudnak dobni a történelem folyásán. Most, hogy egy új Leonardót ismerhettem meg személyedben, lehet, hogy revidiálnom kell az álláspontomat? Lassan lefagy a mosoly az arcomról...

"Az, hogy néhány társammal nem teszünk mást, csak ótvarozzuk a funkcióban lévőket, az sok szempontból nem igaz. Ezek helyett az emberek helyett évek óta dolgozunk, hogy ne dőljön rájuk az ól. Ez úgy gondolom, hogy feljogosít némi kritikára, sőt, még akár paraszt módon is megmondhatom a véleményemet, maximum neked nem lesz szimpatikus, vagy elfogadható."

"Sok szempontból nem igaz..." ...hm... Ezt lehet, hogy nem fogalmaztad meg elég körültekintően? Ravasz ez a magyar nyelv... No, meg a szempontok... néha többen vannak, mint kellene...

Tiszta szerencse, hogy ha már szívesen adod valamihez a neved, akkor pont a sárdobálást választottad. Megpróbálhatnád például megcélozni valamelyik pozíciót a sokból, úgy lehetőséged lenne nyilvánvaló jobbító szándékodat kamatoztatni. ...vagy belülről bomlasztani a káoszban lubickoló, szabályokat semmibe vevő, pénzéhes, rablóbanda uralmát. Ez utóbbi lenne sokkal testhezállóbb! Ja, hogy az lényegesen több munkával, kötelezettséggel és felelősségvállalással jár? Nem beszélve az aknamunkások elviseléséről... Ki kellene próbálnod! Hidd el, hosszú távon sokkal jobban alszik az ember és bátran tehet a fürdőszoba polcára nagyítós tükröt is.

Marhára kíváncsi lennék arra a matematikára mely szerint pénzszerzésre menne ki a csőgyártói akkreditáció bevezetése. Jut is eszembe: a certifikát kibocsátásához szükséges, nevetségesen és minden hozzáértés nélkül végzett vizsgálat díja évek óta érthetetlen módon emelkedett, míg el nem érte a 32.000,- forintot. Ez a díj most 10.000,- forint... A gyártói akkreditáció után az akkreditáltak (biztos forrásból tudom) ezt 0 forintért adnák a bukóketrecek mellé. Ez ugye már magában szörnyű rablás és mindenki bűnrészes, aki részt vesz a rendszer kidolgozásában? :) Azt a tényt azért ne hagyjuk figyelmen kívül, hogy jogi szerzősés keretében vállalnának felelősséget a szerződők a munkájuk folyamatosan makulátlan minőségéért, ami nem ártana a biztonsági szempontoknak sem.
Elnézést kérek az érintettektől, de nem tudok elmenni a szociális érzékenységból fakadó szempontok mellett. Értem én, hogy van, akinek nem érné meg kifizetni az akkreditáció díját lévén inkább hobbiból, keresetkiegészítésből épít be évente néhány bukóketrecet, így kevesebb esélye lenne a piacon.

Volna ezzel kapcsolatban néhány kérdésem:

- Lehet-e hobbiból homológ ülést gyártani? Esteleg homológ gumitankot, biztonsági övet? Ha jól tudom ezeket néhány év után töredék áron lehet értékesíteni...
- Egy jó minőségű bukóketrec hány évig homológ?
- Egy jó minőségű, nem csak szabályos, hanem statikailag is (!) tökéletes bukóketrec vajon nem növeli-e a karosszéri élettartamát és az autó menettulajdonságait?
- Rosszul gondolom, hogy évi néhány darab gyártásából elég nehéz finanszírozni a szükséges berendezéseket, célszerszámok beszerzését, anyagok használatát.

A huszonöt évvel ezelőtti állapothoz képest nagyot változott a világ. Azt hiszem nyugodtan állíthatom, hogy szakmává vált a bukóketrec gyártása, amit több száz darab legyártása, beépítése után is tanulni kell még.

Vajon mikor jár jobban, aki ezt az egészet kifizeti? (Természetesen a versenyzőre gondolok.)

- Ha egy olyan céggel dolgoztat, amelyik erre specializálódva, ennek a profitjából próbál megélni, cserébe szerződésben rögzített kötelezettségeket, felelősséget vállal a munkájáért, vagy ha a hobbi és keresetkiegészítés szintjén működő gyártónál készül a "bukócső"?
- Vajon mi történik baj esetén? (ne történjen baj!) Megmondom: az előbbi lehúzza magát a klotyón erkölcsileg és anyagilag, míg az utóbbi esetleg nem hobbizik és mással egészíti ki a keresetét.

Még egy dolog és befejezem a témától talán elkanyarodott, de a megértéshez szerintem szükséges, bő lére eresztett szófosást.
Vajon meg lehet-e érteni az ATB azon törekvését, hogy az általa átvett bukóketrecek minőségét illetően a fentebb említett garanciákat is szükségesnek tartja és egyéb fontos területekre koncentrál, ha a bukóketrec kérdés megoldódik?

Tovább:

Bizony! Oda kellene figyelnie az ATB-nek! De talán könnyebb lenne aknamunkások nélkül! Nem igazán szoktam foglalkozni a múltban viselt lábbelijeimmel, de ebben a cipőben pont jártam. Szóbeli és akár elhalálozással járó testi fenyítések ígéreteivel a zsebemben sokszor nehéz volt a munkám mellett a vállalt feladatra koncentrálni. Szégyen gyalázat, de mikor beláttam, hogy az illető versenyág infrastruktúrája nem alkalmas a korrekt teljesítéshez és nem nagyon láttam szándékot a fejlesztésre, leköszöntem. Néha bizonytalan vagyok, vajon jól tettem-e, de a Don Quijote-ség túl sok energiámat vette el, amit inkább a munkámra kellett volna fordítanom. Teszem hozzá, ha az akkori ATB látja pl. két hegesztés közt a különbséget, esetleg van egy mérőszalag a zsebében, akkor nem veszett volna "kárba" annyi energia. Azért az idézőjel, mert a hosszú távú alvásigényemet és az említett tükör-effektust figelembe véve azt hiszem mégis én jártam jól azzal, hogy nem voltam hajlandó kompromisszumokra a minőség és a szabályok tekintetében.

Ó, hát adtam be én is feljegyzést a tisztelt ATB-nek. Egyrészt szerénységem tiltja, hogy leírjam a választ, amit az akkori vezetőtől kaptam, másrészt nem is volt az teljesen jogos az a válasz. Lényeg, hogy falra hánytam a borsót a Tiednél sokkal szerényebb, mellékletekkel is csak tán 15 oldalnyi anyaggal.

A pénzszerzésre visszatérve: a nyomáspróbát felváltó/helyettesítő statikai vizsgálat bevezetésében komoly lehetőséget láttunk, lévén statikus szakemberből nincs hiány kis országunkban. A vizsgálat díját természetesen a statikus teszi zsebre, hiszen a konstrukcióért innen kezdve a gyártó mellett ő vállalja a felelősséget. Hogy az akkori ATB fejében ez mitől mosódott össze a típusengedély 640 ezer forintos díjával, még mindig homályos számunkra, hisz a statikai számítás nem sorozatgyártásra ad lehetőséget, hanem a standard konstrukció és nehéz anyag alkalmazása alól mentesít. Összegezve: Egy egyedi bukóketrec-certifikát díja helyett kért volna hússzoros díjat! Ez alsó hangon is erkölcstelen, de nem nevezném a szabályok maradéktalan betartásának sem.
A matematika miatt teszem még hozzá, hogy a statikai vizsgálat legolcsóbban mintegy 1000 jurót tesz ki (ez nem hazai ár, mert a statikust is akkreditálni kell), ami természetesen csak nagyobb darabszám esetében térül meg. Ehhez még odacsapódott volna a jogtalanul felszámított (akkori euró áron) közel 3-szoros sáp! Nagyjából 10 bukóketrec beépítése esetén már null szaldóra is lett volna esély! Matematikailag ez az oka, hogy nincs még Magyarországon T45-ből, vagy akár kisebb átmérőjű és falvastagságú hidegen húzott csőből készült, azaz könnyebb konstrukciójú és pl. a Custom Cages-énél olcsóbb bukóketrec. A másik ok a hozzá nem értés, a lustaság, irigység és ki tudja még mi egyvelege.

Ezen még akár Te is elgondolkozhatsz… biztos van az egyesületedben olyan, aki szívesen venne százezerért mínusz 5 kg-ot, ahelyett, hogy a duplájáért vesz az 5 kg elszállításához szükséges lóerőt. Arról már nem is kellene beszélni, hogy találkozom néha olyan üléssel, ami egy jó bukóketrec árának a háromszorosába kerül, mert néhány kilóval könnyebb mint a legolcsóbb, jóval 100 ezer alatti áron beszerezhető homológ ülés.

Maradjunk a számoknál: Ugye azt viccnek szántad, hogy egy évszámtól lesz legitim egy kódex, pláne az ATB?

És még egyszer: ha ez Neked még mindig kampány, lelked rajta... biztos jó okod van feltételezni A kampány az én (talán más is van így vele) megítélésem szerint legalább valamiÉRT folyik, pozitív kicsengésű, mert valamit létre akar hozni. Az aknamunkával folytatott ellenkampány nem igazán a nagyok fegyvere, nem beszélve arról, hogy a hozzászólásaidban nem láttam alternatívát, így teljes mértékben mellőzi a konstruktivitást.
Ez íratta velem az első hozzászólásomat, amit sajátos módon félremagyaráztál és magyarázol mindeddig.

Az utolsó bekezdéseddel momentán nem vitáznék, bár a Luke Skywalker nevű kolléga elveit követve adok esélyt…
1572. • 2013-03-16 15:09:49
"Ha nem sértett vagy, akkor rosszindulatú :( nem tudom ez mennyivel jobb. Tény, hogy néhány társaddal együtt láthatóan nem tesztek mást, csupán ótvarozzátok azokat, akik jelenleg bitorolják a pozíciókat, melyeket - ki tudja milyen indíttatásból- Ti szeretnétek betölteni. "

Sajnos nem tudok mást mondani, mint hogy nem vagy képben. Ahogy alább ís írtam, kevés olyan tisztség van az MNASZ-ben, amit ne tudnék betölteni, ha nagyon akartam volna... Sőt, amit betöltöttem, azt sem igazán akartam, leszámítva a VÖK funkciót.

Az, hogy néhány társammal nem teszünk mást, csak ótvarozzuk a funkcióban lévőket, az sok szempontból nem igaz. Ezek helyett az emberek helyett évek óta dolgozunk, hogy ne dőljön rájuk az ól. Ez úgy gondolom, hogy feljogosít némi kritikára, sőt, még akár paraszt módon is megmondhatom a véleményemet, maximum neked nem lesz szimpatikus, vagy elfogadható.

Hogy nekem mihez van közöm? Pl. ahhoz az egyesülethez, amit vezetek, és ami ha jól tudom az egyik legnagyobb (volt 6-8 évig) a licenc- számokat tekintve. Persze most épp nem nagyon beszélek rá senkit, mert ami itt megy, ahhoz nehezen adom a nevem még csapatvezetőként is.

Olvasd el azt a 24 oldalt, amit csak februárban adtunk be hárman. Lábbal tipornak minden szabályt, és lehet, hogy most úgy tűnik a te szempontodból, hogy jót akarnak, egyrészt nem így van, mert cső szempontból is csak a pénzszerzés a cél, másrészt pedig ha nemes a cél, akkor sem lehet szabályt szegni érte, főleg, ha adott a lehetőség a szabályok módosítására is, tehát csak oda kellene figyelni!

Hidd el, sok zöld könyvet olvastam anno, amíg volt, mert másom sem volt, csak szabálykönyvem. Furcsa nézet, hogy szerinted nem kell frissíteni a kódexet, gondolom arra utalsz, hogy a tartalma nem évül el évente. Akkor segítek: ki kell cserélni az évszámot a címben, és máris legitim az ATB, ez sem sikerült... (Nem mellesleg pedig igen komoly problémák vannak vele az évszőmon kívül, de tény, hogy ezeket lehetne kezelni, ha valami el lenne legalább fogadva - mint ahogy nincs!)

Mindegy, elbeszélünk egymás mellett, mert te elhitted valakinek amit mondott, és én meg hiába is írnék oldalakat, az úgyis csak magyarázkodás a szemedben. Ahogy mondtam, térjünk vissza rá majd, hogy érdemes volt-e kiállnod mellettük...

Szóval maradjunk abban, hogy én egy hatalomvágyó, rosszindulatú jómodort nem ismerő, ártó ember vagyok, ok nélkül ekézem szegény sportszakmai alelnököt, főtitkárt, ATB vezetőt, pusztán azért, mert irígy vagyok az állásukra! :) Erre utalt az is, amikor a közgyűlésen a szvazatok 70-80 százaléka volt egy kézben (és nem az ő oldalukon), és nem lett felborítva minden egy perc alatt....

További jó munkát kívánok neked, én meg ártok tovább :)
1571. • 2013-03-16 14:18:39
Figyelő!

Szerintem a mondandómtól kár elvonatkoztatni. Indulatos meg mostanában kicsit sem vagyok, az már elmúlt. Ami pedig a kimaradásomat illeti, teljesen tudatos, pont annyit vállaltam, amennyit szerettem volna, pedig lett volna sok lehetőség, hidd el.

Ami a fröcsögést illeti, lehet, hoyg ez annyak számít, addig fog tartani, amíg a célszemélyek el nem tűnnek a vezetésből. Nincs már messze.

De te igazából ezt pontosan tudod, inkább csak a pontosítás kedvéért írom :)
1570. • 2013-03-16 09:04:28
Helló "Urak!"
Valaki már felvetette, hogy egy-egy hozzászólónak mielőtt adnánk a véleményére, nézzük meg, hogy mikor regisztrált és hogy a saját neve alatt írogat-e! Én megnéztem mindkét oldalt, elgondolkoztató! Ha Valaki ilyen "okosakat" tud írni és ennyire jól informált, akkor miért nem meri vállalni Magát? Így szerintem hiteltelen az egész! Persze mindannyian tudjuk, hogy kik Ők! Valószínűleg saját magukat képviselik álnéven!
1569. • 2013-03-15 20:33:40
levi.b

Olyan bukócsőnek kell lennie az autóban, amit az MNASZ szabályok évek óta írnak.

Gyurma

Úgy gondolom, mondandódtól elvonatkoztatva, hogy ténylegesen sértődötten fröcsögsz, és vagdalkozol. Ilyen indulattal, azt gondolom, hogy jobb is, hogy kimaradtatok.
1568. • 2013-03-15 18:49:28
Valaki leirná akkor ,hogy 2013 ban milyen bukócsőnek kell lenie az autóban ahoz ,hogy mnasz gépkönyvetkapjon?csak anyag minősítés és átmérők.
1567. • 2013-03-15 17:16:40
Tök jó,hogy említed a tízparancsolatot.Akkor közösen üzenjük meg "felfelé":
7.Ne lopj! (pláne ne tőlünk!)
8.Ne hazudj,mások becsületébe kárt ne tégy!
1566. • 2013-03-15 13:50:07
Ha nem sértett vagy, akkor rosszindulatú :( nem tudom ez mennyivel jobb. Tény, hogy néhány társaddal együtt láthatóan nem tesztek mást, csupán ótvarozzátok azokat, akik jelenleg bitorolják a pozíciókat, melyeket –ki tudja milyen indíttatásból- Ti szeretnétek betölteni.
A lényeg a félinformációk, csúsztatások alapján való sárdobálás reklamálása volt. Látom már, hogy hibáztam, mert egy kukkot nem értesz abból, amit elmondok, így csak hányom a falra a borsót… míg Te jólinformáltságod birtokában viszed a témát arra, amiről már a kezdet kezdetén kijelentettem, hogy (mea maxima culpa) nem tudok semmit. (Megjegyzem: csak egy csöves vagyok, miért is kellene tudnom?) Fair játékos vagy :)!!!! Véleményt csak arról formáltam, amihez értek és közöm van. Neked mihez van? Innen úgy látszik a jó modorhoz és a konstruktivitáshoz édeskevés… persze próbálod sugallni, hogy türelmesen, jó modorban és főként roppant konstruktívan vettél részt a történésekben, de tudod, aki rendelkezik a fent említett viselkedéshez szükséges normával, az nem alacsonyodik le ennyire.
Mindketten tisztában vagyunk az állítólagos „vergődés” okaival, a különbség kettőnk közt, hogy míg én pozitívumokra mutattam rá, nem vitatva, hogy követhetnek el hibákat az említett urak, addig Te szánalmas aknamunkát végzel kitartóan. (Hmmmm! Ezzel anarchiát szoktak szítani, ami pedig nem illik egy ilyen jellemes emberhez.) Talán pont ez is hozzájárul ahhoz, amit vergődésnek hívsz?
Érdekes, ahogy kombinálsz :) az a bizonyos megállapodás természetesen hajt vizet a malmomra. Ki tudja, még talán kampányolnék is, ha kellene. (bár, ha ezt az egyet jól tudom: most már nincs kampány-időszak) A vízhajtáson kívül még számtalan feladatot, és kötelezettséget is ró rám, ami nem feltétlen van ínyemre.
Becsapottnak 15 éve érzem magam, mert míg én magas rezsiköltséggel és a szabályok áthágására való rendkívül alacsony hajlandósággal dolgoztam, addig a tisztelt technikai bizottság/~ok a szabályokat les***va vettek át mindenféle retek bukóketrecet (szabálytalan konstrukcióval, hajlításokkal, anyagból, ocsmány hegesztéssel)… ki tudja milyen okból… hozzá nem értésből? vagy…?....
Ismereteim szerint a különféle „kódex”-eket nem szükséges sűrűn frissíteni. Ha jól tudom pl. a tízparancsolaton pár ezer éve nem változtattak, de ettől még sokan tekintik érvényesnek. Szerintem pont elég volna ennyi: Ismerd a szabályokat és légy becsületes! (micsoda hülye idealista vagyok :) ) Kár, hogy ezt egy kódexben kell elmagyarázni.

Végül: Nekem senki sem ígért semmit, de amiről szó volt, az már réges-régi zöld könyvekben szerepelt. Szépen beleírva a "szabálykörnyezetbe" :) Talán el kellene olvasnod azokat a részeket is, ha már ennyire büszkén viseled a tudományod!

1565. • 2013-03-15 12:16:59
De egyszerűsítsünk.

Feind Gábor és Guba István összesen mióta ATB vezetők?

Hogy hívják most az ATB munkájának rendjét kimondó legfrissebb dokumentumot?

Segítek, mert nyilván ezt sem tudod: Technikai ellenőrök működési kódexe 2011!!!

Szerinted felelős vezetők azok, akik immár második éve szabálytalan működésbe kényszerítik az összes ellenőrt, mert nem frissítik a legalapvetőbb dokumentumot?!

Tudod ez egy technikai sport, tehát az ATB elég fontos, hogy szabályosan működjön. Ettől fényévekre vagyunk.

De nyilván az a fontos, hogy téged megkerestek olyan ígéretekkel, amik teljesen megalapozatlanok, ha végig nézed a szabálykörnyezetet.

1564. • 2013-03-15 09:47:36
Ha nem az éterben van a probléma, akkor sajnos nem tudok segíteni.

Nem vagyok sértett, és továbbra sem látom az okot, ami miatt öncélúan írhatnék.

Viszont láttam előbb alkalmatlan Feind, most meg alkalmatlan Guba vergődését. Leírod, hogy nem ismered az alapszabályt, nem ismered sem Feind, Guba tevékenységét, akkor milyen alapon formálsz véleményt?

Honnan tudod, hogy mennyit próbáltunk a szabályok, a jómodor, és a konstruktivitás keretei között előre jutni velük? Ki merem jelenteni, hogy semmilyen előremutató dolgot nem vittek véghez saját kútfőből, minden, amit jól csináltak, azt más csinálta helyettük. Amennyiben ez a próbálkozás hosszú évek után is sikertelen (leginkább az érintettek szakmai felkészültsége, és jelleme miatt), akkor jogot formálok arra, hogy akár ilyen stílusban is megnyilvánuljak, mert semmi más nem vezet célra sajnos.

Szíves elmondom neked, hogy hány szabályt vettek semmibe az elmúlt időszakban, hány millió forint kárt okoztak, és hány versenyzőt üldöztek el az MNASz környékéről. Megértem, hogy neked most úgy tűnik, hogy a malmodra hajtja a vizet ez a megállapodás, majd térjünk vissza rá 1-2 év múlva, amikor te is becsapottnak érzed magad, mint már annyian, akiket S zamos, Csepela, Katona, Feind, Guba átvert.

Addig sikeres kampányolást kívánok, és javaslom, hogy ismerd meg a hátterét annak, amiben véleményt nyilvánítasz. Persze, ha

Köszönöm előre is.
1563. • 2013-03-15 01:20:42
A probléma nem az éterben van…

Te melyik hozzászólásodra gondolsz? Én nem egy bizonyos hozzászólásodra reagáltam, hanem a hozzászólásaid jó részéből ordító sértett fikázásra. Az önös cél önmaga az előbb említett tevékenységed, ami a felületes szemlélő számára l'art pour l'art-nak tűnhet, de ha egy szakember mélyebben szántana benne, bizony rábukkanhatna lelked néhány görcsös kis csomójára. (Nyugalom! Nem vagy egyedül, komoly kis team van itt ugyanilyen tünetekkel.)

Mint említettem, az ATB és Guba István tevékenységéről nem rendelkezem olyan átfogó ismerethalmazzal, mint Te, vagyis csak a saját szakterületemet érintő kérdésekben tudok hibát keresni. Ha találni vélek, most van kihez fordulni, szemben az elmúlt tizenakárhány év gyakorlatával. Én küzdöttem már (úgy 25 éve) botra szerelt tükörrel Zsiguli alá kukucskáló, tízdekás önindító”takaró”lemezt jól leellenőrző, de ugyanabban az autóban tízezret forgó széria motort említésre sem méltató technikai felügyelővel, küzdöttem csőkivágató, kissé kőfejű, bár kommunikációképes és sokszor segítőkész ATB vezetővel, majd vívtam szélmalomharcot a szabályok betartatásáért, mert úgy gondoltam, hogy azok mindenkire vonatkoznak.
Tavaly történt meg először (Feindl Gábor is sztár!!!), hogy az ATB kikérte a véleményünket és lépéseket tett a káosz rendezése érdekében. Azóta lehet véleményt nyilvánítani, vitatkozni a szabály-értelmezésen, amúgy szemtől szembe… ja, ez nem a Te asztalod…

A bukócső certifikátról a hozzászólásomban egy büdös szót sem "kevertem ide" (ellenőriztem :)) ha jól látom (és jól), akkor ez kiváló példája az általad citált "tények" valódiságának.

A "szemetet" pl. olvastam. Nem volt hiba nélküli, mint általában a nem jogi szakértők által összeállított tervezetek (nomen est omen!) viszont kézzel fogható bizonyítéka, hogy végre történik valami. A "szakember" titulust megköszönöm, bár viszonozhatnám… A bőrömön nem éreztem irritációt…

Nem tudom mi szerepel az alapszabályban (igyekszem pótolni), de jól meg lennék lepődve, ha nem kellene szabályokat alkotnia mikor olyan gépcsoportok és olyan autók versenyeznének/versenyeznek nálunk, melyekre nincsenek szabályok.

Ha kérhetem olvasd át még egyszer a fenti hozzászólásomat, mert (átolvasás és önkritika gyakorlása után is) tiszta lelkiismerettel állítom, hogy pont arról szól, amit klaviatúrára vetettem, a szavak mögött csak az rejlik, amit visszafogottságom miatt nem mondtam ki.
1562. • 2013-03-13 12:22:03
Hát, valami probléma lehet az éterben, mert öncélú mocskolódásnak nyoma sem volt a hozzászólásomban, amire reagáltál. Eleve nem értem, mi lehetne az a cél, ami "önös" az én szempontomból..

Ami tény, hogy a Guba István vezette ATB olyan dolgokat követelt meg a gépkönyvezésen (immár múltidőben), amit semmilyen érvényben lévő szabállyal nem tudtak alátámasztani. Amikor erre felhívtuk a figyelmet előre, és utólag is, akkor szép lassan belátták, és ha jól tudom, akkor mindenki -igaz, csak utólag- megkapta a gépkönyvét, akivel csak ezek a nemlétező problémák voltak. Tehát most nyertünk egy csatát megint, bár bocsánatkérést még pl nem kapott senki.

Gondolom, hogy nálad viszont van valamiféle öncélú motiváció, ha már idekeverted a bukócső certifikátot, de ezzel semmi baj nincs. Nem tudom, hogy te pl. olvastad-e azt a szemetet, amit Guba István álllított össze abból a célból, hogy majd ennek segítségével szerződik az MNASZ a csőgyártókkal. Ha olvastad, akkor nyilván neked is, mint szakembernek sok vidám percett szerzett -volna, ha nem a te bőrödre menne.

Az a helyzet, hogy Guba István egyedül a cipőfűzőjét sem tudja bekötni, abban a hitben él, hogy az ATB valamiféle szabályalkotó szervezet, és nem csupán végrehajtó, mint ahogy az alapszabályban szerepel. Sajnos erre a tévhitre olykor Sz amos Miklós is ráerősít, és így jöhetnek létre a szabályoknak totálisan ellentmondó határozatok.

Tehát ha kérhetem, akkor ne az én hozzászólásomra reagálj, ha ahhoz semmi köze a mondandódnak, természetesen szíved joga az ATB vezetőt sztárolni, csak engem ne keverj bele. Köszönöm.
1561. • 2013-03-13 10:52:28
Ha jól értem, nem igazán abból a szempontból vizsgálódnak, jó-e a bukócső mérete vagy sem, és nem is abból, hogy megfelelő-e az anyaga vagy sem? Úgy tűnik arról szól az egész, hogy kinek a neve alatt futó véleményre lehet rátenni a pecsétet.
Más szavakkal: konkrét adatok és műszaki paraméterek fölött vitáznak. Szomorú.

/nálam Rollcage 1 nyert/ kacsintok
1560. • 2013-03-13 09:20:52
a "„" karakterlánc idézőjel akart lenni, kérem behelyettesíteni...
1559. • 2013-03-13 09:18:53
Ne haragudj, az elmondottak leginkább a reggeli tévéműsorokban hallható ellenzéki politikusok eszmefuttatásaira hajaznak. Félinformációk alapján az „ellenség” pocskondiázása a legfőbb cél.

Tudom, az én szakterületemen kívül sok minden tartozik még az ATB fennhatósága alá, melyekről nem sokat tudok, egy azonban biztos: Az elmúlt 15 évben számtalanszor kértük a mindenkori ATB-t, hogy akkreditáljon statikai céget a nyomáspróbát kiváltó statikai számítás elvégzésére, tegye tisztába a típusengedély díjtételének kérdését… nem sorolom tovább, hisz a világon semmi nem történt.
Az ezt megelőző és a mostani ATB viszont soha nem tapasztalt aktivitással dolgozik a bukóketrecek gyártásának keretein, a szabályok tisztázásán.
Természetes jelenség, hogy az ellendrukkerek drágábbnak látják az olcsóbbat, nehezebbnek a könnyebbet, de ebbe most nem bonyolódnék bele… Lényeg, hogy az ATB folyamatosan konzultál a „csőgyártókkal”, megbeszélésekre került sor, határozott lépések történtek, szemben az eddig tapasztaltakkal. Az igen „megengedő Guba Úr” pedig –tapasztalatom szerint- igen kevéssé bizonyul megengedőnek, ami a bukóketrecekre vonatkozó szabályok betartását illeti (ami szintén sokakat zavar, akik nem tudják, nem értik, vagy egyszerűen figyelmen kívül hagyják a fent említett rendelkezéseket, esetleg képtelenek a betartásukra).
Nem szeretnék vitába bonyolódni az F, P és egyéb csoportokat illetően, mert keveset tudok a témáról. A fentebb említett félinformációkra „épített” öncélú mocskolódást viszont nem szerettem volna szó nélkül hagyni.
1558. • 2013-03-07 12:59:16
F-csoportosok figyelem!

Szárnyra kaptak olyan információk, hogy az új ATB vezető utasításba adta, hogy F-csoportos gépkönyvet csak úgy lehet kapni, ha van homológlap. Guba úr igen megengedő, az nem baj, ha nem az autóhoz való, csak legyen (pl dízel autóhoz a benzinesé, stb)!

Felhívom a figyelmeteket, hogy ezt semmilyen szabály nem teszi kötelezővé, tehát nem igaz, hogy kell homológlap! Ha bárkinek csak emiatt lenne elutasítva a gépkönyvezése, az írassa le az illetővel, hogy ez a probléma, és onnantól én szívesen intézem.
1557. • 2013-03-06 11:30:57
A seprő az jól seper...lassan elseper minden jót ami eddig csak volt.

Valahol "adóként" szednek fejpénz...ORB-be belépőt kell szedni....de minek? Ezeket is elseperhetné az a bizonyos seprű...

Ilyenkor kérdem én, miért hagyjuk azt,hogy teljesen hülyének nézzenek minket?? sírok
1556. • 2013-03-02 16:52:19
Az a megjegyzésed, hogy "...innen a Rendezőkön a sor...", kicsit olyan Pilátus- ízű. /én mosom kezeimet/

Hisszük -mert miért ne hinnénk- hogy új seprő jól seper, azaz M.P. elintézte. Csak nehogy év közbe valamelyik verseny előtt, mást nyilatkozzanak a zöldek. forgatom a szemem
1555. • 2013-03-02 16:43:23
hali.
azt lehet tudni,hogy naggyából mennyi ob licensz lett kiadva?
thx
1554. • 2013-03-02 08:26:24
Az,hogy egy Orfű teszt verseny el lett volna utasítva....hát nehezen hiszem el...mikor év elején kijött véletlenül vagy nem véletlenül egy naptártervezet már rajta volt, és minden egyéb RSB által megálmodott ARK verseny vagy sprint kinek,hogy tetszik. Akkor azt mondták ez még nagyban fog változni...aztán most ugyanaz lett a végleges....

"Csak úgy az íze végett"...elintézhette volna,hogy ne három régióra osszák az országot az amatőr futamok kapcsán,mert annyira szerencsére nem vagyunk kicsi ország....

De hajrá és tényleg őszintén remélem,hogy ORB és R2 fronton idén változás lesz,de azt maximálisan elutasítom,hogy az amatőr, sprintes versenyzőkkel ilyen szinten kitoltak.....
MNASZ fórum
oldalanként | növekvő
összesen: 2773 hozzászólás • 139 oldal
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
282930 31 010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21222324
25 26 27 28 29 3001
2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.21-24.

részletes infóink

2024.11.22-24.

részletes infóink

2024.12.06-08.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k