RSB - Beszámoló és jövő évi tervek
2010 rövidített értékelése és a 2011-es tervek
2010-12-16
információ • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
732174656
Napi oldal:
158578
Jelenleg:
2702
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat
MNASZ fórum
oldalanként | növekvő
összesen: 2773 hozzászólás • 139 oldal
1473. • 2013-02-20 08:50:10
Hát nem egyszerű az élet!

Frissen kijött az MNASZ Magyar Rally Bajnokságok 2013 alapkiírása (1.változat), de a sprint kiírást nem látom benne. Talán ezek után készül el? nemértem
1471. • 2013-02-20 08:07:55
"Egy dolgot nem értek: sokan szajkózzák, hogy hogy azért nem mennek mondjuk RTE-ben, mert drága a sprinthez képest. Akkor most hogy van?"

Én az előző hozzászólásodoz írtam,hogy "ezért is volt olcsó a sprint"...arra próbáltam rávilágítani,hogy eddig mindenki és Te is mondtál olyat,hogy nem is olcsó a sprint...meg miért siránkoznak a sprintesek,ha végig tudnak menni egy szezont az adott régióban...kettősséget éreztem csak...semmi több

csókollak
1470. • 2013-02-20 07:54:36
Jó reggelt!

hu0olb!

Az csak természetes, hogy nem értünk egyet. Akkor nem írogatnánk itt egymásnak. kacsintok

Nyugodt lehetsz: lesznek sprint versenyek. MNASZ által rendezett is, meg az eddig rendezők is fognak még rendezni, mert kitartanak mellette és ezt jól teszik.

Egy dolgot nem értek: sokan szajkózzák, hogy hogy azért nem mennek mondjuk RTE-ben, mert drága a sprinthez képest. Akkor most hogy van?

Realista!
Igazad van. Nem véletlenül mondtam előző szólásaimban, hogy az MNASZ-nek át kellene dolgoznia a 2012-es díjtáblázatát, kiegészítve a sprintes tételekkel és természetesen a díjakat átgondolva. bizonytalan
1469. • 2013-02-20 07:40:56
Reggelt,

Zerge, Ortodox,

Amúgy:) nem értek veletek egyet,de annyi baj legyen.

Attól tartok én is azon versenyzők közé tartozom aki megbeszéli majd a rendezővel,de eddig még sosem sikerült:) Meg egy kicsit marketnigelem magam,ha valakinek nem szúrom a szemét,akkor nagyon nem is lehet belekötni a kocsimba...bár lehet,hogy most már sok ember szemét szúrom helyeslek

Nem rossz dolog ez a felülvizsgálás,sőt!

De nem véletlenül nem mentek el emberkék erre a vizsgálatra. Olyan szépen mondjátok,hogy aki komolyan akar versenyezni...az is lehet,hogy nem lesz hol...azt be kell látni,hogy nem fognak nagy távolságokat utazni egy sprint verseny miatt a versenyzők...nagyon sokan nem tehetik meg,köztük én sem...sajnos.

Nem hiszem,hogy ettől fél a a fél sprintes mezőny,hogy ez megszűnik...nem lehet ezt levetíteni a sprintre,mert mindenütt vannak ilyen emberek,hogy majd megbeszélem a rendezővel...és feljebb talán több ilyen van...és most jöhetnek rám azok a bizonyos kövek:)

"És ezért is volt olcsó a sprint"...eddig nem volt olcsó a sprint...szinte annyiba kerül mint az RTE...

Ááá mindegy,nem tudjátok nekem ezt megmagyarázni...egyáltalán nem így látom ezt az egészet...realista viszont szépen beszél kacsintok vigyorgok
1468. • 2013-02-19 23:50:07
Ok. Akkor sem értem, miért kell Mnasz-es gépkönyv, jobb lenne, ha engednék az RTE és a komolyabb, mondjuk a 4 nagy sprintsorozat gépkönyvvel vizsgáztatni az autókat, természetesen úgy, hogy egy ATB-s felügyeli a gépkönyvezést, ha szükséges. Még ez a teljesítménymérés is egy marhaság, pénzlehúzás. Én idén le sem vizsgáztatom a sok lehúzás miatt, vagy megyek P-vel egy-két sprinten (ha lesz hol), vagy kihagyom az egész évet.
1467. • 2013-02-19 21:36:18
Orti!

Kimondtad végre:
Azok nem mentek el, akik a
-majd megbeszéljük a rendezővel,
-eddig is ezzel mentünk
-tavaly sem szóltak érte,
-nem a VB.-n vagyunk
-nehogy már ezek dirigáljanak..

Na ettől fél a sprint mezőny, hogy ez megszűnik. És ezért is volt olcsó a sprint.
Egyébként tizen-huszon évekkel ezelőtt miből állt egy sprint verseny: nem közúton, murvás-földes területeken kialakított pályák, általában körben és több futamban. Na mi ezen nőttünk fel. Én is rendeztem ilyet párat. Oda se rendőrnek, se MNASZ-nek nem volt semmi köze és elméletileg most sem lehet. A jogszabályt meghozták: rendőrség csak akkor adhat engedélyt közút lezárására ralira, ha azt az MNASZ engedélyezi. Tehát mi marad a most kiszoruló sprint rendezőknek: a régi murvás-földes pályák. kacsintok
1466. • 2013-02-19 21:26:45
hu0olb!
Nem voltam ott, de nagy a gyanúm, hogy azok a versenyzők mentek el, akik komolyan akarnak versenyezni, és fölmérték az előzetes vizsgágálatok adta lehetőségek pozitívumát. Koránt sem nem azért, mert nem ismerik az előírásokat, hanem azért, hogy megbizonyosodjanak az autó szabályosságáról.
Azok nem mentek el, akik a
-majd megbeszéljük a rendezővel,
-eddig is ezzel mentünk
-tavaly sem szóltak érte,
-nem a VB.-n vagyunk
-nehogy már ezek dirigáljanak.. kezdetű válaszokhoz vannak
szokva.
"Amúgy" pedig nem szidlak, csak a véleményemet írom. kacsintok
1465. • 2013-02-19 19:18:28
Nem vagyok ideges:)

A csalást én is elutasítom teljesen...meg is kell azt regulázni minden szinten!

Tárgyalást kezdeményezni az MNASZ-el? Az egy mese...szóba sem állnak egyikkel sem aki nincs a tűz közelébe...az MNASZ-nek abban kimerül a tárgyalás,ha ez így nem tetszik akkor nem rendezhetsz versenyt 2013-ban. Így a tárgyalás teljesen kizárva!

Biztos volt hiba, de kérdem én,hogy az ORB háza táján sosem volt hiba...ó dehogynem. Az egyik ismerősöm,barátom évekig szervizelt első osztályban...az utóbbi időben képben nem volt senki,hogy mi merre hány méter...épp ezért akinek szervizelt nem is megy már ORB-be..és kisebb futamokon sem megy,hogy hagyja érvényesülni a feltörekvő nemzedéket is....azt hiszem ez is elárul mindent.

A verseny eltörlés, kivétel. Visszakanyarodok akkor az elejére:)

Miért csak a BAZ,NEXT,SRT,Tótkomlós versenyeket akarják leradírozni a tabelláról? Ez úgy hangzik,mintha Baranya kupáknál, ARC kupáknál semmi gond nem lenne és minden becsületesen zajlik...azért hallani onnan is érdekes történeteket...tehát itt van az igazságtalan része! Négy sorozatot teljesen eltörölnek azért amiért...a maradék kettő meg maradhat úgy ahogy volt...na,ha ez nem pacsi és nem haveri alapon kiosztás akkor tényleg vissza kell mennem az oviba és tologatni a mecsbokszaimat..... nemértem
1464. • 2013-02-19 19:00:41
hu0olb!

Nyugi van. Nem beszél itt senki arról, hogy tákolt autókról van szó, csupán egységes technikai követelmények legyenek érvényesek minden autóra. A csalás az sajnos tipikus magyar mentalitás.
A SPRINT rendezők jól teszik, hogy kiállnak maguk mellett, de nem csatározni kellene, mint ahogy hirdetik is. Tárgyalást kezdeményezni észérvekkel, én ezt próbálnám meg.
Őszintén: nincs olyan, hogy minden eddig rendezett verseny gondok nélkül ment volna le. Be kell látni, ha valaki elrontott valamit. RTE-ben is volt már olyan, hogy rosszul sikerült verseny után kivették a következő évi kiírásból.
1463. • 2013-02-19 18:50:17
Zerge,

Ez is egy érv és látásmód, és nem is mondom azt,hogy hülyeség amit mondasz. Ortodoxnak már válaszoltam,hogy mit is gondolok erről az egészről,nem változtatom meg:)

Az,hogy a sprint rendezők csatáznak,azt én hülyeségnek tartom...inkább csak kiállnak maguk mellett,mert az MNASZ szépen kitaktikázza magának a dolgokat...

Neked az,hogy esne,ha éveken keresztül jól működő versenyeket rendeznél és tényleg semmi gond nem lenne a versenyeidnél aztán egyszer csak minden rendezési jogodat megvonnák? Szerintem nem jól...

Amit írtál arra én is azt mondom,hogy ne feleljen meg. Mindennek megvan a határa, legyen 45mm-es a főív és ne legyen agyon könnyítve...mert így mással tol ki, akinek mondjuk jól meg van építve,de 80kg-al így nehezebb az autója...

Az autó biztonsága nagyon fontos...más paramétereknél úgy is lesz olyan aki csalni fog...első osztályban is hallottunk,hallunk ilyenekről sokszor....
1462. • 2013-02-19 18:40:00
ortodox,

Figyelj,ha valami nem felel meg akkor arra én is azt mondom,hogy így járt...én úgy gondolom,hogy mindenki tisztában van azzal,hogy milyen kritériumoknak kell megfelelnie az autónak.

Nekem az egész úgy tűnik,mintha a sprint futamokon induló versenyzőknek fogalma nem lenne a műszaki előírásokról...szerintem a 85%-a teljesen képben van,hogyan is kell kinézni egy bukócsövezésnek, kategórián belüli előírásoknak...lehet,hogy az az összesen 20 versenyző nem volt vele tisztában és elment...nem tudom.
Ezt én is komolyan veszem...ha valaminek ténylegesen nem felel meg akkor az az ő baja....mindazok mellett ott van az is,hogy a kisebb pénzű emberekkel ez kitolás...még ha biztonságtechnikai szempontból egyáltalán nem gond,hogy komolyan veszik a dolgot!...vegyék is komolyan!

De most jöjjön egy kis fikció:) Nekem akkor is úgy tűnik az egész,mintha úgy akarnák beállítani a sprintes mezőnyt,a sprintes autókat,hogy otthon tákolt sz.rok...elég komoly autók indulnak már ezeken a versenyeken...a másik meg megint ott felsejlik, és ez az én szításom ill. lázításom,hogy pont Pénzes Zsolt találta ki vagy közvetíti ezt az egészet aki régen bármilyen csőre rakott sorszámot...nem egyenes az egész, és lehet megint szindni engem...állom a sarat:)
1461. • 2013-02-19 18:28:29
hu0olb!

Válaszok előző hozzászólásodra:

- Te sem gondolod komolyan,hogy most a sprintes kollegák ugrálni fognak,mert ilyen ingyenes technikai felmérés van. Nem számítottam ugrálásra, de az agyon ajnározott SPRINT mezőny kb. 200 autója hol van most (ezeket nem kell bérelni külföldről!)?
- de még egy versenynaptár sem. Tudomásom szerint éppen az eddigi sprint rendezők is gátjai az éves SPRINT naptárnak.
- .azért ez így komolytalan...ne a sprintes kollegáknak kelljen már ugrálni. De kelljen ugrálni, mert az első versenyén nagyon csak rosszul fog neki esni, hogy hazaküldik.

- Az a nem jó taktika amit az MNASZ csinál. Az a nem jó taktika, amit az eddigi SPRINT-es rendezők csinálnak: szószerint CSATÁZNAK. Nem biztos, hogy ez ebben a formában a járható út!

Azért egy kis érdekesség a 16-ai technikai felmérésről. Az egyik autó vezető oldali ajtaja nem lemezből volt. A szuperul, tökéletesen megépített Lada kocsiban a bukókeret fő ívének cső átmérője 45 mm helyett 42 mm volt. Na ezért kell az ingyenes állapotfelmérés, neked jó lenne ha az első versenyeden ezért küldenének haza?
1460. • 2013-02-19 16:52:07
hu0olb!
Bizonyára senki sem kívánta, hogy ugráljon az a sprintes. Ez az egész, csak egy lehetőség egy kis segítség lett volna, ha élnek vele.
Az a szomorú, hogy ha eljön a gépátvétel, és az átvevők valamire azt mondják, nem jó, akkor a versenyző lesz fölháborodva, hogy szemétkedne vele, és a kiírást úgy értelmezte, különben is mit számít az a pár milliméter, stb.
Ha voltál már gépátvételen, tudod, hogy mik a standard szövegek mindkét fél részéről.
Sajnos, akkor már senki nem fog arról beszélni, hogy miért nem nézette meg időben, ráadásul ingyen ?
sírok
1459. • 2013-02-19 15:46:11
Zerge,

Te sem gondolod komolyan,hogy most a sprintes kollegák ugrálni fognak,mert ilyen ingyenes technikai felmérés van...de még egy versenynaptár sem...azért ez így komolytalan...ne a sprintes kollegáknak kelljen már ugrálni...

Az a nem jó taktika amit az MNASZ csinál...majd sok sprintes fog utazni több száz km-eket egy sprintért...lássunk is ne csak nézzünk csókollak
1458. • 2013-02-19 15:23:52
Szomi vagyok!

Sprintes kollégáink nem nagyon törik magukat. Az eddigi 2 ingyenes technikai felmérésen talán ha 20 autó megjelent. Ez nem biztos, hogy jó taktika! mérges
1457. • 2013-02-19 14:29:08
Kíváncsi vagyok a tanulmányodra,egyszer remélem publikus lesz kacsintok
1456. • 2013-02-19 14:19:32
Realista!

Egy kicsit utána néztem a tételeknek. A 16 ezer Ft az csak az újonnan épített versenyautónál kell egyszer fizetni. A gépkönyv az szentírás, ezért mindenhol fizetni kell. Igaz lehetne kevesebb is. A többi díjtétellel nem találkoztam az MNASZ oldalon, amin nem csodákozom, mert még 2012-es és át kellene dolgozni, mert nincsenek benne a SPRINT-es díjtételek. Na ez igazán hiányzik belőle, amit illene már kidolgozniuk! mérges
1455. • 2013-02-19 14:17:41
Én teljesen értem amit mondasz és egyet is értek vele kacsintok
1454. • 2013-02-19 13:58:56
Drága Realista Barátom!

Én is ezért (na meg másért is, főleg a családért) hagytam abba a rallyzást. Egyre többe került és kerül. Mivel technikai sport ezért a legdrágábban űzhető sportág. Ezért térünk mindig vissza arra, hogy mi mindent kell fizetni a versenyzésünkért. És még nem ültünk az autóban. Kár ebbe belemenni, mert ugyanaz lesz a vége: csak az állandó lehúzást érezzük ki a fizetendő díjakból. Az tény, hogy az MNASZ is tehetne költségtakarékossági és költséghatékonysági lépéseket, de erre még várni kell egy kicsit, mert nem egyszerű feladat. Előbb-utóbb rá fognak jönni és meg fogják tenni a lépéseket, ha szeretnének színvonalas magyar rallyt.

Éppen a napokban kezdtem el tanulmányt írni egy blog oldalra a magyar rally jelenlegi helyzetéről, aminek fő témája a VÁLTOZÁS és a VÁLTOZTATÁS. Nem mennék most bele részletekbe, mert jó pár haragost szereznék és nem akarok feljelentések és kigyúrt emberkék áldozata lenni.


hu0olb kolléga!

Ha észrevetted volna, mindig arra az oldalra x-elgetek, ahová éppen a hozzászólások irányulnak. Egyik oldal sem jó, mindkét oldalon van tenni- és változtatni való bőven. Sokszor leírtuk már, hogy mit kellene tenni, de mi ezt nem tudjuk megtenni, mert nem vagyunk olyan pozícióban, hogy ezt megtehetnénk. Addig meg mondjuk az okosat - mások szerint- és osztjuk az észt. bizonytalan
MNASZ fórum
oldalanként | növekvő
összesen: 2773 hozzászólás • 139 oldal
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k