RSB - Beszámoló és jövő évi tervek
2010 rövidített értékelése és a 2011-es tervek
2010-12-16
információ • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
732126766
Napi oldal:
110688
Jelenleg:
2245
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat
MNASZ fórum
oldalanként | növekvő
összesen: 2773 hozzászólás • 139 oldal
1113. • 2012-11-29 08:33:59
Kedves Zsolt!
Talán régi kapcsolatunkra való tekintettel elnézed nekem,
hogy most (kivételesen) nem értek veled egyet.
Csupán csak a Te hsz-od miatt olvastam el az új RSB
vezető elképzeléseiről szóló cikket. Összességében nagyon
reménytkeltőek az itt leírt tervek (a kortesbeszéd mindig
szép), kivéve azt a szakaszt, amiről Te is véleményt
mondtál:

"Szándékunkban áll a regisztrált rallyeversenyek számának
limitálása, egy átfogó az egész országra kiterjedő rendszer
felépítése.  Szeretnénk ezen versenyek regisztrációját az év
első negyedében elvégezni, és azon csak indokolt esetben
változtatni az év során."

Ha ez az idézet arról szól, hogy a sprinteket, amatőr
rallye-kat továbbra is tűzzel vassal írtani kell, akkor ezzel
nem értek egyet. Azért nem, mert ezzel az elképzeléssel
azok az emberek, fiatalok lesznek elüldözve a rallye
környkéről, akik szűkös anyagi lehetőségeik ellenére
szeretnék űzni ezt a sportot, vagyis (ha e sportág esetében
lehet ilyet mondani) a "tömegsport" része lesz megölve,
ami a tehetségek feltűnését is gátolni fogja.
Nem arról van szó, hogy a biztonságos versenyzést, a
biztonsági előírásokat hanyagolni kell,de azokat
mindenképpen a realitás talaján kellene kezelni. Például elő
lehet írni a homológ és a lejárt homológ cuccokat is, de
tűzálló ruha (lejárt, vagy érvényes homológ) esetén azt
is lehet kérni, hogy a ruházat legyen "lángálló" (amibe
sokminden beleérthető), ahogy azt a szakmában méltán
elismert Legeza Miklós, a 2000-es évek elején, Nyirádon,
az általa rendezett (szerintem) sikeres amatőr rallye-cross
versenyeken tette.

A fenti idézet azon része, amely (nyilván) az amatőr
versenyek számának korlátozására utal, az olvasatomban
egyértelműen negatív.

Az "egész országra kiterjedő rendszer felépítése" pedig
monopolizációs törekvést jelent számomra.
A szűkszavú közlés miatt nem állítom, hogy értelmezésem
megfelelő, de szerintem mindenképpen bővebb kifejtést
érdemelne a téma.

Más, de azért a rallye-hoz kapcsolódva:
Én manapság már ilyennel hobbizok: lásd a képet.
(A 4x4-es paripát elvitték Prágába.)

45Le, 360Le/liter, 3-4kg/Le, de nem ez a lényeg,
hanem az, amit e szakág egyik élvonalbeli versenyzőjével
folytatott beszélgetésekből levontam. Nincsenek
szélesvásznú reklám matricák, de ha bekormosodik a
rezonátor belseje, lecserélik újra, mert az
tizedmásodperceket számít. Nem használnak porvédős
csapágyat, mert az lassabban gurul(!), és az újabb tizedeket
jelent, és így tovább...
A magyar rallye-ban egy-két olyan ember van, aki ilyen
mentalitással, sportként csinálja amit csinál, de ezeket az
embereket el is üldözik.
Ma már a rallye jövője nem azon múlik, hogy Pénzes Zsolt,
vagy valaki más az RSB főnök. A rallye jövője
Magyarországon a fejekben fog eldőlni, de addig
amíg "limitálásról", meg "egész országot átfogó
rendszerről" beszél valaki, nem lehet sok jóra számítani.

De ne legyen igazam...

1112. • 2012-11-28 23:27:59
Azt azért én nem gondolnám, hogy ha mondjuk Benik megjelenik egy licenszkérelemmel, hazaküldik...
1111. • 2012-11-28 22:42:51
A 2014 ORB nevezők közül kizártak sok régi IGAZI bajnokot...
Ha valaki mégis megtisztelné a bajnokságot utolsó lehetőség 2013...
1110. • 2012-11-28 21:21:17
Nagyon bizakodva várom, hogy mi lesz a sprinttel, mert idén is szerintem jók voltak! Remélem jövőre még jobb lesz, csak legyen eredmény időben, hogy lehessen tervezni.
1109. • 2012-11-28 14:12:11
Kiváló gondolat, hogy limitálják a versenyek számát, és egységes biztonsági, és műszaki feltételeket akarnak teremteni. Reméljük, hogy következetes és érdekmentes döntés születik. kacsintok
1108. • 2012-11-28 12:07:51
ez a pont gondolom erre vonatkozik ,hogy végre tisztába tegyék a mindenhétvégén 3 sprint az országba kérdést.

"
• Szándékunkban áll a regisztrált rallyeversenyek számának limitálása, egy átfogó az egész országra kiterjedő rendszer felépítése. Szeretnénk ezen versenyek regisztrációját az év első negyedében elvégezni, és azon csak indokolt esetben változtatni az év során."
1107. • 2012-11-28 11:46:22
Sziasztok!

Szerintetek, az ARK (amatör rally kupa) jövőre is lesz? Lesznek majd nagyon szuper jó sprint versenyek is? Vagy csak RTE R2 R1?
1106. • 2012-11-28 11:03:10
Ha ezeknek a tervezeteknek csak az egynegyede valóra is válna,már jövőre érezhető lenne a változás az ORB-be.Remélem,hogy sikerül végre abba az irányba elindulni,ahol újra érdemes lesz ORB futamokra járni!Biztos lesznek,akiknek nem fog tetszeni,hogy WRC-vel,meg lejárt homológ F2-essel lehet majd pontot szerezni,de mindenkinek nem is lehet mindig megfelelni!Én drukkolok,hogy sikerüljön ez a tervezet!
1105. • 2012-11-24 17:01:59
Ez elméletben tényleg így van, de nálunk erősítik a szabályt a kivételek :)
1104. • 2012-11-24 17:00:35
Még az is jó lenne...
Legalább 3 kéne hogy a dobogó ne legyen üres :)
1103. • 2012-11-24 13:04:26
Igazatok van inkább legyen kevés induló,de az világszinvonalú.
1102. • 2012-11-24 12:35:36
Melyik részét nem érted annak, hogy egy sportági szakszövetség által rendezett verseny komolyabb mint egy bármilyen önszerveződő autózgatás!?
1101. • 2012-11-24 11:54:42
"RTE bajnoksággá laposodik az ORB"????????????????????????????????????????
1100. • 2012-11-24 11:44:45
Brumi86 igen precízen leírta a szabályszerű eljárást. Figyelo sem írt valótlanságokat! Kíváncsi leszek pl. smidi és anulu reakciójára akkor, amikor valóban RTE bajnoksággá laposodik az ORB, esetleg a most helyzetbe jutó rendezői klán és az impotens MNASZ vezetés rábólintásával kinevezett, senki által meg nem szavazott, a versenyzőkből élő mb.szakágvezető egekbe emeli a versenyek nevezési díjait! Ugyanis ha tetszik, ha nem, ez lesz az érdeke!
Akik pedig ehhez asszisztálnak,- elsősorban az igazmondó S*****, a mindent túlélő Faluvégi és szegény, félreinformált Elnök úr majd szégyellhetik magukat mindazért, amit a RALLYE-ért "tettek"...
1099. • 2012-11-24 10:25:09
XXDDXX

Nem vagyok tagja az MNASZnek, csak utánajártam a dolognak...
Nagyon egyszerű a történet:
2004. évi I törvény - a sportról 65§ (4) "Kizárólag a szakszövetség, vagy az országos sportági szövetség előzetes írásbeli hozzájárulásával tartható olyan sportrendezvény, amelynek résztvevői a versenyzés során fokozott veszéllyel járó tevékenységet folytatnak (veszélyes üzem). A szakszövetség, vagy az országos sportági szövetség a hozzájárulását nem tagadhatja meg, ha a sportrendezvény lebonyolítása a sportág hazai és nemzetközi versenyszabályzatában, valamint egyéb szabályzataiban meghatározott biztonsági előírásoknak megfelel, és megtartása a sportág versenyrendszerének (bajnokság) működtetését nem veszélyezteti."
68§ "...hozzájárulása hiányzik, a szakszövetség, illetve az országos sportági szövetség a sportrendezvény megtartását vagy a sportrendezvény nézők részvételével való megtartását megtiltja, vagy a nézők részvételét a sportlétesítmény meghatározott részére korlátozza. A szervezőt és a rendőrséget a tiltásról, illetve a korlátozásról a szakszövetség, illetve az országos sportági szövetség öt napon belül értesíti."

A hozzájárulást kérni kell, ezt nem tette meg. Innentől kezdve halálra volt ítélve a rendezvény.
1098. • 2012-11-24 10:17:24
Szeretném, ha a tényekkel vitatkoznál. Konkrétan senki nem szavazott rá. Igaz, vagy nem. Eddig még mindig olyan lett kinevezve, akire legalább voksolást írtak ki, és ha nem is kapott 50%-nál többet, de a legtöbb szavazatot. Miért nem lehetett megvárni, amig bejönnek a szavazatok? Miért kellett valakit, szavazatok nélkül előnyösebb helyzetbe hozni? Még Ferjáncz Attila idején, amikor az alapszabály úgy módosult, hogy az elnökség nevezi ki a szakágvezetőt, ettől féltünk, hogy az elnökség bármit megtehet, de szerencsére ez sokáig nem történt meg. Most itt tartunk. Pár ember akarata érvényesül. Várjuk a további önkényes személycseréket.
1097. • 2012-11-24 07:34:13
Te hány éves vagy, három?
1096. • 2012-11-23 23:25:16
Kedves Figyelő!

Ugy látom Te vagy az igazi magyar ember megtestesítője akinek semmi nem jó, és bármi történik csak a sza*t, rosszat látja!!
Ismered személyesen Pénzes Zsoltot?????
Töltöttél már vele egy beszélgetős estét többed magaddal, amit sok ellenszenv ellenére megszervezett hosszú évek után megint és tökéletesre sikerült ????
és fáradságot nem ismerve küzd azért hogy újra egységes legyen a rally pedig ez sokaknak nem tetszett??
Vagy csak Te vagy a napi MNASZ-t lehúzó ember???
Még semmit nem csinált de Te már mindent eltemetsz .
Nem kellene kicsit visszafognod magad és azután ítélkezni miután rosszat tett neked vagy a rallynak.
Még az esélyt sem adod meg a bizonyításra, addig milyen jogon ítéled meg munkáját???
Lehet hogy túrában van érdekeltsége de szerintem inkább a rallyban van érdekeltsége.
Mi a problémád a túrával? nem tetszik hogy a nagy érdeklődés miatt az MNASZ mindig is ellenszenvet mutatott pedig lehet hogy máshol volt a hiba??!!!
Még egy jó kis sprint versenyen is többen vannak mit a hőn áhított első osztályban, sőt akik ott indultak azok is benéztek túrába mert ott legalább még volt verseny akkor miről beszélsz.
Ne ítélkezz míg nincs negatív vagy pozitív eredmény.
Vége egy évnek új év jön nézzük meg mi lesz majd év végén ugyanitt írd meg megint mit tapasztaltál remélem változni fog a véleményed és tényleg lesz fény az alagútban.
kacsintok

Smidi
Schmidt Ádám
1095. • 2012-11-23 22:41:31
Szerinted hányan akarnak versenyt rendezni jövőre első osztálynak?
20-30 autókra.
1094. • 2012-11-23 20:46:22
Akár egyet is érthetnék, de akkor mondjuk ki, hogy az elnök úr tanácsadói arra játszanak, hogy szünjön meg az MNASZ Rallye Bajnokság. Az emnberük már negvan hozzá. Kineveztetni egy embert akire, mégegyszer kiemelem, bár ez olyan OV-s, SENKI NEM SZAVAZOTT azért mindenképpen furcsa.
MNASZ fórum
oldalanként | növekvő
összesen: 2773 hozzászólás • 139 oldal
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k