RSB ülés (2008. augusztus 18.)
2008. augusztus 18.
2008-08-27
információ • Holczer Dániel - RSB Média
h i r d e t é s
Összes oldal:
732057330
Napi oldal:
41252
Jelenleg:
1535
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Tisztelt sporttársak, Tisztelt érdeklődők!

A Rallyesport Bizottság az alábbiakat adja közre a 2008. augusztus 18.-án megtartott üléséről:

Az ülés Kassai András szakágvezetői beszámolójával kezdődött. A szakágvezető elmondta, hogy az Intéző Bizottság elfogadta a beérkezett rendezői kérelmeket a kunmadarasi Áci emlékverseny, valamint a Markó Rallye Team Kft vonatkozásában. Ezt követően beszámolt a Mayer Gábor PWRC sorozatban való indulásával kapcsolatosan érkezett FIA megkeresésről, valamint a Lendvai István jogosítványával kapcsolatos KEK KH állásfoglalásról. Mayer Gábor ügyében az RSB a továbbiakban külön munkabizottságot hoz létre, a vizsgálat lefolytatására.

A szakágvezető elmondta, hogy a legutóbbi elnökségi ülésen foglalkoztak a Miskolc Rallye kapcsán a 6-os rajtszámú versenyzőpárossal kapcsolatosan felmerült újabb bizonyítékokkal, minek nyomán az elnökség elrendelt egy, az adott rendezvény Felügyelő Testülete által lefolytatandó újbóli vizsgálatot. A miskolci verseny Felügyelő Testülete a meghallgatások után helyben hagyta a 15. Szemerey Transport Rallye korábbi végeredményét, mivel nem találta bizonyíthatónak az ügyben érintett versenyzők által esetlegesen elkövetett szabálytalanságot. Szántó László, - a Felügyelő Testület vezetője - elmondta, hogy áttanulmányozták az összes dokumentumot, meghallgatták a versenyzőket, kikérték a Technikai Bizottság állásfoglalását, valamint meghallgattak további tanukat is, és ezek után nem hoztak elmarasztaló döntést, a verseny eredményét nem változtatták meg. Szántó elmondta, hogy ennyi idővel a verseny után nem szerencsés ilyen ügyekkel foglalkoznia az Felügyelő Testületnek. Kassai András elmondta, hogy Szamos Miklós elnök, indított egy fegyelmi eljárást Tóth Imre ellen, de ez a fegyelmi eljárás, - tekintettel a Felügyelő Testületi döntésre -, mind eddig nem került lezárásra. A fegyelmi eljárás jelenleg is tart, a Fegyelmi Bizottság következő ülése szeptember közepén lesz majd. Holczer Dániel javasolta, - mivel a rendelkezésre álló bizonyítékok alapján, figyelemmel a lefolytatott vizsgálatok eredménytelenségére -, nem várható a kérdésben, - a közvélemény és a versenyzői társadalom számára elfogadható döntés -, kezdeményezzen az RSB békéltető tárgyalásokat az érintett felek között. A versenyzők szembenállása, károsan befolyásolja a sport érdekeit, és folytatódik tovább a megosztottság és a szembenállás. Elmondta, hogy ezt az ügyet mielőbb le kell zárni, és ehhez a felek részéről kompromisszumokra van szükség. Kassai András elmondta, hogy korábban már voltak hasonló esetben ilyen jellegű próbálkozások, de ezek sem vezettek eredményre, így RSB hivatalosan nem kíván tárgyalásokat kezdeményezni az érintett felek között, de ennek ellenére az RSB felhatalmazza Holczer Dánielt a békéltető tárgyalások lefolytatására.

A szakágvezető elmondta, hogy a lemondását az Elnökség elfogadta, és a továbbiakban augusztus 31-ig megbízott szakágvezetőként látja el a feladatait. Egyben megköszönte a tagoknak, hogy ilyen körülmények között is vállalták a további munkát.

Kassai András Holczer Dániel kérdésére elmondta, hogy a Sportbírói Bizottság megkezdte a vizsgálatot a szombathelyi ténybírók ügyében kezdeményezett vizsgálattal kapcsolatosan, de mivel F1 futam volt és jelenleg pedig szabadságolási időszak van, nem tudtak érdemi eredményt produkálni az ügyben a mai napig.
Holczer külön kérte a jegyzőkönyv útján, hogy ez a kérdés ne kerüljön le a napirendről a következő RSB működése során se, mivel az érintett sportbírók jelentéseinek megváltoztatásának kérdése, alapjaiban érintheti a rallyesport tisztaságának intézményét.

A továbbiakban a tagság részéről érkezett kérelmeket és észrevételeket tárgyalta bizottság. Kassai András elmondta, hogy az előző ülésen újra tárgyalt WRC kérdéssel kapcsolatban érkeztek beadványok, ezúttal a "túloldal" képviselői részéről. A szakágvezető elmondta, hogy egy versenyzői értekezlet összehívása 12 nappal a bizottság megszűnése előtt nem célszerű, és ezzel a kérdéskörrel majd a következő RSB-nek kell foglalkoznia.

A következőkben a szakágvezető előadta, hogy Ollé Sándor nem mondta le a nevezését a Baranya Kupával kapcsolatosan, ezért az RVSZ-ben foglalt büntetéssel sújtja a versenyzőt az RSB. A továbbiakban ez ügy kapcsán Szántó László javasolta, hogy a jövőben az RSB saját hatáskörében külön feltételekhez kötött módon is licencet adhasson ki. A bizottság az előterjesztést egyhangúlag elfogadta.

Holczer előterjesztette, hogy egyes tagok félnek a szakágvezető választás esetleges következményeitől, és tartanak attól, hogy ha nem az álltaluk preferált jelölt kerül megválasztásra, akkor esetleges retorziók várhatóak. Ezzel a morális kérdéssel, - mivel nem hatáskörébe tartozó jelzés -, így az RSB nem tudott foglalkozni.

A továbbiakban a rendezők részéről érkező kérelmek, javaslatok megvitatása következett. Markó Tibor, - rendezői képviselő -, előterjesztette a Mikulás Rallye 2008 rendezőjének kérelmét, miszerint a Mikulás Rallye legyen Országos meghívásos verseny. Az RSB a kezdeményezést egyhangúlag elfogadta és javasolja elfogadásra az Intéző bizottságnak.

A munkacsoportok előterjesztései következtek.
Holczer Dániel javasolta, hogy az RSB külön dicsérje meg Wéber Katát, aki az év során a Rallye2 médiamunkájában az elvárásokon felül teljesített és teljesít. Egyedül álló média munka volt a Baranya Kupán, a Rallye2 sikeresen együtt dolgozott az RTE-vel. Holczer beszámolt arról, hogy sikerült egyszerre, és hatékonyan működtetni az RTE és a Rallye2 médiastábját. Szántó László megkérdezte, hogy mit tett a sajtófőnök, hogy megjelenjen a Baranya Kupa eredménye a Nemzeti Sportban, mire Holczer elmondta, hogy a nemzeti Sporttal való tárgyalások újra kezdődtek, hiszen néhány évvel ez előtt megromlott a viszony a lap és az MNASZ között. Jelenleg jó esély mutatkozik arra, hogy a rallye a közeljövőben ismét kiemelt megjelenést kapjon. Holczer hozzátette, hogy még mindig él a RallyRacing magazin felajánlása a Rallye2-es versenyzők felé, miszerint 1/1 oldalon megjelenhetnek a lapban. Felhívta a tagok figyelmét arra, hogy a Baranya Kupa versennyel kapcsolatosan, - mind eddig egyedülálló módon -, külön R2 műsor készült, amely a Sport TV-n kerül sugárzásra.

Következett a PDA Futár-Racing Factory Baranya Kupa értékelése.
Kassai András felolvasta pontozó lapját, melyet a bizottság tagjai véleményeztek. Ezek után elmondta, hogy a szubjektív benyomása sokkal jobb volt, mint a pontozó lap pontszáma, színvonalasan, jól rendezett verseny volt. Holczer Dániel javasolta, hogy mivel nem tükrözi a pontozás a befektetett energiát és az anyagi eszközöket, az RSB nyújtson külön támogatást a rendezőnek, külön tekintettel arra, hogy ez egy önálló R2 rendezvény volt, és az eddig tapasztalt rallye2 versenyeknél sokkal magasabb színvonalat képviselt. Barna György hozzátette, ez lehetne az etalon, nagyon jó verseny volt. A padkavédelem -, a pályák -, nagyon jó színvonalúak voltak, és ez a verseny során nem változott. Nagyon pozitív volt a lassítók elhagyása. A következőkben az RSB úgy határozott, hogy a PDA Futár Racing Factory Baranya Kupa néven megrendezett, az Országos Rallye2 Bajnokság ötödik futamának és az Iharos&Goller Országos Historic Rallye Bajnokság ötödik futamának rendezőjét, a Rallye Bizottság büntetéssel nem sújtja. A Rallye2 Bajnokság futamának sikeres megrendezéséért a rendező versenyköltség hozzájárulásban részesíthető, melynek összege az RSB költségvetés alakulásának függvénye, mely alapján a Bizottság későbbi határozatában állapítja meg a pontos, kifizetésre kerülő összeget. Ezen felül az RSB további támogatást szavazott meg a rendező részére, az önálló R2 futam megrendezése és a rendezvényhez kapcsolódó jótékonysági tevékenység elismeréseként. A versenyrendezési kaució az ATB és az SBB jóváhagyása esetén visszafizetésre kerülhet.

Következett a Generali Nyirád Rallye előkészületeinek áttekintése
Markó Tibor elmondta, hogy több alternatíva született a nyomvonalat illetően, mert a zöld engedélyeket nehéz beszerezni a CER utóhatásai miatt. Két verzió van a szervizparkra, a Nyirádi Autósport Centrum és egy volt katonai terület Nyirádon. A CER szervezőinek a hozzáállása kritikán aluli, miután tavaly a nyirádi lőteret tönkre tették így 1,5 millió ft plusz költséget jelent annak helyrehozása, és a CER rendezői csak egymásra mutogatnak a helyreállítás kapcsán. Kassai András külön kérte, hogy a szülessen írásos jelzés a problémáról, ennek birtokában akár az Intéző Bizottság akár az Elnökség foglalkozhatna a kérdéssel, tekintettel arra, hogy egyszerre több szakágat is érint a kérdés.

A továbbiakban beszámoló következett a III. Hell Energy Drink-Ózd Rallye szervezésének állásáról. Móni István elmondta, hogy az előkészítés folyamatosan zajlik, az RVSZ-ben meghatározott határidők maradéktalanul betartásra kerültek. Miskolci-, egri-, budapesti és pécsi sportbírók dolgoznak majd. Egyeztetés történt a helikopteres mentőszolgálattal. A pályabiztosítók eligazítása megkezdődött, a sportbírók képzése április óta folyik. Saját táblákat csináltattak, a Szövetségtől csak órákat fognak igénybe venni.  A verseny minden engedéllyel rendelkezik. A Putnok-Kelemér szakasz esik egyedül természetvédelmi területre, de az engedély már megvan. Sok problémát okoz a sok amatőr verseny, ezért az ORB versenyre már alig adják ki az engedélyeket az önkormányzatok.
Végrehajtási utasításban módosítják majd a sajtófőnök személyét, mert korábban az tévesen jelent meg. Két sajtótájékoztató lesz, pénteken Ózdon, és hétfőn pedig a Mamut üzletházban. Próbálják a nézőket minél szélesebb körben tájékoztatni. Akkreditáció megkezdődött, a honlapon minden fent van, lesz interjú zóna a szervizparknál, ahol szabad a wifi hozzáférés is lesz, de a versenyirodán is lesz sajtóközpont. Minden este lesz sajtótájékoztató kötelezően az 1-3 helyezett versenyzőnek.
A verseny útvonalán kialakításra kerül több meeting point is. Az RSB döntése nyomán a prológon lehet vendég navigátorral is menni, de az igazi navigátornak is jelen kell lenni a prológ időellenőrző állomásnál. Miskolcon már 1000 plakát kihelyezésre került. Rendezői tájékoztatóban kiadásra kerül, hogy az első napon a 3. gyors céljában mindegyik gyorsasági szakasznak lesz kiíró táblája azért, hogy ezzel is megkönnyítsék a csapatvezetők munkáját.

Következett a költségvetés alakulásának áttekintése
Kassai András tételes tájékoztatást adott az RSB költségvetésének állásáról.
A Bizottság megállapította, hogy a gazdálkodás a tervezettnél is eredményesebb volt. Az RSB áttekintette a költségvetést és tételesen elfogadta azt.

Az ülés végén Kassai András megköszönte a jelenlévő RSB tagok munkáját.

Ez a hír most jelenik meg 2113. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k