Az mnasz-nél azon is el lehetne gondolkodni, ha már az autósport csúcs szervének képzelik magukat, hogy a nevesebb, magasabb osztályban résztvevő versenyzők eltiltása amatőr versenyektől című történet hogyan befolyásolja az autósort népszerűsítését (néző szám, indulók száma) az adott körzetben. Hogyan befolyásolja azon kezdők számát, akik kacérkodnak a gondolattal, hogy belevágnak. Hogyan befolyásolja az utánpótlás szempontjából a szélesebb alapokat, nem mellékesen a nehezedő anyagi körülményeket is figyelembe véve.
Minél több a korlátozás, annál inkább belterjessé válik. Az evolúció és a genetika történetéből tudjuk, hogy a belterjesség mennyire torz fejlődési eredményekre képes hosszútávon. Akik ezt nem látják, csak egy szűk kör anyagi érdekeit, ők is egy belterjes rendszer koronás példányai.
Vicc az egész, az AMTOSZ különálló egyesület. Tiltani lehet, de ha belegondol az a hülye MNASZ, akkor rájöhetne, hogy olyan versenyzőket tilt, akik a rally2-ben aktívan részt vesznek. Innentől kezdve lehet tiltani max nem lesz rally2, ébresztő MNASZ!!!!!!
Szép estét!
Nekem is ez lenne a kérdésem mint az előttem szólónak,és ha lesz akkor lehet-e tudni,hogy körülbelül mennyi autóval lehet számolni?!
Előre is köszönöm a választ!
Üdv. Most akkor lesz verseny vagy nem? mert már teljesen összezavarodtam. Lesz értelme felkelnem 4-kor vagy aludjak nyugodtan.. Inkább azon van a hangsúly hogy fel keljek-e , mert nem szeretném a vasárnapomat elbax..ni fölösen..
Nem fenyített be senki.
Egyszerű: új infókat (végrehajtási utasítások, rajtszámos lista, holnapi rajtlista) nem küldött a rendező, gondolom nem érezte fontosnak, h kint legyenek ezek itt, így én sem erőltetem.
Fáj nekik hogy egy sprintversenyen többen vannak mint egy ORB-n, mindössze ennyi a probléma. Versenyzőket fizetnek le hogy szépeket nyilatkozzanak a túráról stb... Ennyit érnek, elbasszák azt a kevés jót is...
Miért került le innen a főoldalról az Ózd rallye versenyajánlója? Tegnap még fent volt. Gondolom az Mnasz sz@rkavarása miatt. Talán már duent is befenyíti az Mnasz.
Egy rakat kakát nem ér az MNASZ, ha nincs nekik hasznuk belőle egyből be van tiltva. (A MNASZ Elnöksége és Sporttanácsa ismételten felhívja tagjainak figyelmét, - a 46/5/2014.03.17. számú határozatára - hogy minden olyan sportesemény ami nem az MNASZ szervezésében kerül megrendezésre, tiltott versenynek minősül, így a 2014.05.17-18-án Ózdon az AMTOSZ által megrendezésre kerülő verseny is ezek közé tartozik.
Azon MNASZ licenccel és igazolvánnyal rendelkező személyek, akik a tiltott események szervezésében részt vesznek, illetve ezeken az eseményeken versenyzőként indulnak, illetve közreműködnek a sportszakmai lebonyolításban azok fegyelmi és etikai eljárás alá kerülnek.
Egyben tájékoztatjuk tagszervezeteinket, hogy az MNASZ Elnöksége a szükséges jogi lépéseket az AMTOSZ működésével kapcsolatban megtette.
Az erről szóló Szolnoki Járási Ügyészségtől érkezett levél letölthető itt.)
50 autó meglesz egyáltalán? ...
Pletyka vagy igazak a következő hírek!!???
Kőváry nem lesz prológon,mert bes***t az MNASZ-től
Bakó visszalépett szintén MNASZ miatt
Béresék nem jönnek ez is terjed
JANA se jön állítólag
Valaki cáfoljon meg,mert ez így igen karcsú lenne!!!
Lehet megint bamba voltam, néha előfordul, de Lódoki már majdnem mindent tudok, még annyi kérésem lenne, hogy az első körök rajtidejét megtudhatjuk? Első autó mikor rajtol. Előre is köszönöm.
Egy kis időjárás. Sajnos a prológra túl sok jó időt jósolni nem tudok, mert zápor zivatar nagy eséllyel várható szombat délután, és mivel zivatarról van szó, így a szél sem kizárt. Vasárnap is fenn áll ez a veszély, igaz kevesebb eséllyel. Hőmérséklet olyan 18-20 fok körül lesz mindkét nap.
Ha jövőhéten bejön ez az extrém esős időjárás amit jósolnak,mennyi esélye van a prológ elmaradásának???Kár lenne érte ha elmaradna,de a dagonyázásnak sincs értelme!!!Imádkozzunk a jobb időért,a versenyen eshet felőlünk!!
Saját olvasatomban a következő a helyzet jogilag a műszaki vizsgával kapcsolatban, három szabályozást nézve:
1. 2004. évi I. törvény a sportról (Sport törvény)
2. 5/1990. (IV.12.) KÖHÉM rendelet
a közúti járművek megvizsgálásáról
3. 6/1990. (IV.12.) KÖHÉM rendelet
a közúti járművek fogalomba helyezésének, és
forgalomban tartásának műszaki feltételeiről
A másodikból idézve:
Versenyjármű ideiglenes forgalomban tartásához szükséges versenyjármű szemle eredményén alapuló intézkedések:
11/A. § (1) A versenyjármű ideiglenes forgalomban tartásának engedélyezése a közlekedési hatóság által végzett versenyjármű szemlén, az országos autóverseny rendszert működtető, országos sportági szövetség által a járműre kiállított gépkönyv és szakvélemény alapján történik.
A harmadikból idézve:
112/B. §
(1) Az e rendeletben foglalt üzemeltetési műszaki feltételeket - az ER. megjelölt eljárásaiban - a versenyjárművek esetében a következő eltérésekkel kell alkalmazni:
....
(2) Az (1) bekezdésben foglaltaknak való megfelelőséget a jármű üzembentartójának - az országos autóverseny rendszert működtető, országos sportági szövetség által - a járműhöz kiállított gépkönyvvel kell igazolni.
A gépkönyv tekintetében tehát nem(!) szakszövetséget ír elő, hanem csak sportági szövetséget. Egyébként mindegy is, mert az MNASZ mint szakszövetség, NEM az RTE által kitalált sportág szakszövetsége.
Mit mond a Sport trv. a sportági szövetségről:
19. §
(3) A sportszövetségek típusai:
a) országos sportági szakszövetségek,
b) sportági szövetségek,
(4) A sportszövetség sportszövetségi jellegét és típusát a bírósági nyilvántartásban fel kell tüntetni.
A sportági szövetségek:
28. §
(1) ...Sportági szövetség országos jelleggel is működhet. Egy sportágban csak egy országos sportági szövetség működhet.
Összegezve, ha az RTE létrehozott egy sportágat, az hivatalos hazai elismerésekkel rendelkezik, és az AMTOSZ ennek a sportágnak országos versenyrendszert működtet úgy, hogy egyben a sportág bejegyzett sportági szövetsége is, akkor nyilvánvalónak látszik, hogy a saját versenyrendszeréhez kiadhat gépkönyvet, melyet a műszaki vizsgán el kell hogy fogadjanak. Ez akkor is igaz, ha mint sportági szövetség, nem lát el szakszövetségi feladatokat, ugyanis a műszaki vizsgát szabályozó rendeletek (még egyszer:) nem követelik meg országos szakszövetség által kiállított gépkönyvet. Elég az országos sportági szövetség által kiállított gépkönyv is.
Szerintem!