3.1. Itiner kiadása: 2011. szeptember 24. szombat 07:45 - 12:00
Helye: Versenyiroda, Térségi Közösségi Ház
2536 Nyergesújfalu, Kossuth Lajos u.26
3.2. Versenyiroda nyitva tartása:
2011. szeptember 23. péntek 18:00-20:00
2011. szeptember 24. szombat 08:00-20:30
2011. szeptember 25. vasárnap 09:00- Verseny végéig.
3.3. Hivatalos hirdetőtábla – helye:
VERSENYIRODA : 2536 Nyergesújfalu, Kossuth Lajos u.26
Működés: 2011. szeptember 23. 18:00 órától – szeptember 25. Verseny
végéig.
3.4. Minimum vizsga:
Időpontja: 2011. szeptember 23. (péntek) 18:30 – 19:30
Helye: Versenyiroda, 2536 Nyergesújfalu, Kossuth Lajos u.26
3.5. Gépkönyvezés:
Időpontja: 2011. szeptember 23. (péntek) 18:30 – 20:00
Helye: Mayer Gumi 2536 Nyergesújfalu, Kossuth Lajos u. 176
3.6. Pályabejárás:
2011. szeptember 24. (szombat) 08:00 – 15:00 ig
A pályabejárási szabályokat, jelen kiírás 10. pontjában előírtak szerint kell betartani!
3.7. Adminisztratív átvétel:
Időpontja:2011. szeptember 24. (szombat) 08:00 – kb. 13:30. időbeosztás
(átvételi lista) szerint, mely a verseny hivatalos honlapjain lesz elérhető
Helye: Versenyiroda, Térségi Közösségi Ház
2536 Nyergesújfalu, Kossuth Lajos u.26
3.8.Gépátvétel:
Időpontja: 2011. szeptember 24. Adminisztrativ átvétel + 15 perc
Helyszín: Mayer Gumi 2536 Nyergesújfalu, Kossuth Lajos u. 176
A műszaki átvétel helyszínének megközelítése szervizautóval és trélerrel SZIGORÚAN TILOS!
KÉRÜNK MINDENKIT, HOGY A KIJELÖLT TRÉLERPARKOLÓBA (lásd: 1. sz. melléklet!) SZÍVESKEDJENEK SZOMBAT REGGEL 7h-TÓL A TRÉLEREKET ELHELYEZNI!
3.9.Sajtóiroda és média akkreditáció megnyitása:
Helye: Versenyiroda, Térségi Közösségi Ház
2536 Nyergesújfalu, Kossuth Lajos u.26
Időpontja: Az utolsó autó beérkezése után kb.:- 1 órával.
A pontos idő kihirdetése az első autó beérkezése után 20 percen belül a hirdető táblán kerül kifüggesztésre.
3.16.Óvási idő:
Időpontja: Ideiglenes eredménylista kifüggesztését követő 20 percen belül.
Helyszíne: Versenyiroda, Térségi Közösségi Ház – RTE. Felügyelő testületi szoba.
3.17.Hivatalos végeredmény közzétételének ideje:
Időpontja: Kb. -1 órával az ideiglenes eredménylista közzétételét követően
Helyszíne: Versenyiroda, Térségi Közösségi Ház
3.18.Díjkiosztó:
Díjkiosztó helyszíne: Versenyiroda, Térségi Közösségi Ház
Időpontja: 2011. szeptember 25. Kb. 20 perccel a végleges eredménylista közzétételét követően
Pontos időpont: Hivatalos hirdető táblán.
4. A VERSENY JELLEMZŐI:
4.1. Gyorsasági szakaszok össztávolsága és az útvonal teljes hossza:
A verseny távja: 158 km
Gyorsasági szakaszok száma: 6
Gyorsasági szakaszok teljes hossza: 51 km (arány : 32,5 %)
I. Speciálszakasz:- Lábatlan – Bajna 9.7 km.
II. Speciálszakasz:- Tardos - Bikolpuszta 7,3 km.
A verseny szorzója: 1x ,
- a XI. Rally során a rendezőség a szabályok értelmében - pálya,- védő és biztonsági elemként csak nagyméretű teherautó gumikat használ! (belső ívek, lassítók, fém – fa - beton korlátok védelmére, védendő építményekhez)
5. NEVEZÉSEK:
5.1. Nevezési zárlat: 2011. szeptember 16. Péntek 24 óra
Kérjük a nevezési lapot olvashatóan kitölteni. A nevezési lapokat faxon vagy e-mailen (word formátum) kell elküldeni, a nevezési díj feladási bizonylat postai feladóvény másolatával együtt. Az eredeti nevezési lapot és postai feladóvényt hozni kell az adminisztratív átvételre.
M nevezési díj: 50.000,- Ft, - RTE licencel:- 37,000ft
Kötelező biztosítás: 8.000., Ft – kérjük a nevezéssel együtt feladni
Csapat nevezés: 4.000., Ft /csapat
A csapat nevezések határideje: az adminisztratív átvétel vége.
A postai feladóvény hátoldalán név és kategória megjelölést fel kell tüntetni!
A turbós, összkerék hajtással rendelkező versenyautóval nevező versenyzők a nevezési lap kategória rovatába „A” betűt írjanak! Eredményük csak az abszolútban kerül értékelésre.
- A nem az előírtaknak megfelelő időben és formában leadott nevezések a rendező részéről elutasításra kerülhetnek.
- A nem megfelelő formában leadott nevezések pótdíja: 5.000,- Ft
- A pótdíj az adminisztratív átvételen fizetendő!
A nevezési határidőn túli befizetésre is van lehetőség, melynek díja
nevezési díj + 15.000Ft.
A határidőn túli befizetés legkésőbbi időpontja: a versenyzőpáros adminisztratív átvételi ideje.
A leadott nevezések visszavonására 2011. szeptember 22. (csütörtök) 18:00 óráig írásban van lehetőség, faxon, vagy email-en, alapos indokkal. Azon versenyző, aki megfelelő indoklással a verseny hetének csütörtöki napján 18h-ig írásban ( /sms/ ezt az sms-t a versenyzői liga elnökének is el kell küldeni) lemondja indulási szándékát, annak a versenyzőnek, a nevezési lapján, vagy a kérelemben megadott címre a rendező 15 munkanapon belül visszaküldi a biztosítási díj 100%-át és a nevezési díj 70%-át a postai költségek levonásával.
Az előfutók csak írásos versenyzői múlt igazolással kaphatnak rajtengedélyt, amit legkésőbb az adminisztratív átvételen írásban kell leadni.
- A rendező maximum 10 előfutó nevezését fogadja el.
A rendező fenntartja a jogot, hogy indoklás nélkül az előfutói nevezéseket elutasíthatja!
6. GÉPOSZTÁLYOK, GÉPJÁRMŰVEK:
A Rali-Túra Technikai szabályai szerint elfogadott járművek csoport és géposztály besorolása: lsd: www.rte.hu / I. sz. Körlevél
Az M kategoria meghívásos formában kerül megrendezésre, az MNASZ szakági, RTE és nemzetközi licenccel rendelkezők részére.
7. ÁTVÉTELEK:
7.1. Adminisztratív átvétel helye:
Időpontja: 2011. szeptember 24 (szombat) 08:00 – kb. 13:30. időbeosztás szerint
Helyszín: Térségi Közösségi Ház, 2536 Nyergesújfalu, Kossuth Lajos u.26
Bemutatandó dokumentumok:
- RTE licencek
- Vezetői engedély (jogosítvány)
- Nevezési lap ( hiánytalan, lebélyegzett és aláírt stb..)
- Versenyautó biztosítási kötvénye
- Versenyautó biztosítását igazoló papírok
- Versenyautó érvényes forgalmi engedélye
- Versenyautó érvényes gépkönyve
- OK tábla
7.2. Gépátvételi hely és időterv:
Időpontja: 2011. szeptember 24. Adminisztrativ átvétel + 15 perc
Helyszín: Mayer Gumi 2536 Nyergesújfalu, Kossuth Lajos u. 176
A műszaki átvétel helyszínének megközelítése szervizautóval és trélerrel SZIGORÚAN TILOS!
KÉRÜNK MINDENKIT, HOGY A KIJELÖLT TRÉLERPARKOLÓBA (lásd: 1. sz. melléklet!) SZÍVESKEDJENEK SZOMBAT REGGEL 7h-TÓL A TRÉLEREKET ELHELYEZNI!
Bemutatandó dokumentumok:
- Versenyruházat
- 2 db bukósisak ( „E” jelzéssel ellátott)
- Gépkönyvet
- Nyilvántartásba vételi lapot
- Szerelőponyvát
- Szemetes zsákot
- Javítási kézikönyvet vagy homológ lapot
- KRESZ tartozékok
- Pótkerék
- Rögzítések
- Biztonsági felszerelések
A gépátvételen csak karbantartott és tiszta gépkocsival lehet megjelenni!
Időterv:
Adminisztratív: Műszaki: 2011. 09. 24. 2011. 09. 24.
8:00-tól időbeosztás szerint Adminisztratív átvétel + 15 perc
Az átvételi idők 10 páros / 30 perc beosztásban kerül lebonyolításra. Az egyedi személyes átvételi idők 2011. 09. 21.-tól (szerda) a nevezési listával kerülnek megadásra a http://rtehirek.freeblog.hu/ és a www.duen.hu honlapon. Azon versenyzők, akik a listán nem, vagy hiányosan olvashatják nevezésüket, 2011. 09. 22. (csütörtök) 19h-ig jelezzék a rendezőnek, és az esetleges pótlást, javítást aznap realizálják. Kérünk minden nevezőt, hogy a sorban állás elkerülése miatt a pontosan megadott időpontban jelenjen meg az adminisztratív, és 15 perccel később a technikai átvételen.
A XI. Rally-n résztvevő valamennyi kategória számára kötelező a lángálló overall - minimum lejárt homológ - használata.
Átvételen történő bemutatása és a verseny alatti használata kötelező!
Ennek hiánya azonnali rajtengedély megvonással büntetendő!
8. KÖZLEKEDÉSI ELŐÍRÁSOK:
A XI. Rally ideje alatt – kivéve a gyorsasági szakaszokat – a KRESZ szabályainak maradéktalan betartása kötelező a versenyre benevezett párosok számára!
A súlyos közlekedési szabálysértéseket a rendező kizárásig terjedően büntetheti, melyet a menetlevél azonnali elvételével is hozhat a versenyző tudomására.
A versenyzők számára kötelező a KRESZ elsősegély nyújtási szabályainak a betartása!
A verseny teljes útvonalán kötelező a tompított fényszóró, becsatolt biztonsági öv illetve az egyrészes overáll használata.
A gyorsasági szakaszokon a bukósisak viselése kizárás terhe mellett kötelező!
9. ÉRTÉKELÉS:
A lebonyolításban a jelen kiírás, az RTE 2004. évi alapkiírása valamint annak 2005. 2006. 2007. 2008. 2009. 2010. évi kiegészítései és a Magyar Köztársaság Országos Rallye Bajnokságának vonatkozó sportszabályai az irányadóak.
10. PÁLYABEJÁRÁS SZABÁLYAI:
10.1. A pályabejárás időbeosztása:
2011. szeptember 24. szombat 08:00 h – 15:00 h- ig
Valamennyi gyorsasági szakaszon kötelező a min: 3 alkalommal történő bejárás, de
javasoljuk a többszöri bejárást!
A bejárás tényét a gyorsasági szakaszok rajt és stop állomásain elhelyezett sportbírók rögzítik a kiadott itinerben elhelyezett adatlapon, amelynek meglétét a Parc Ferme-be álláskor sportbírók ellenőrzik! Az rajt és stop állomások helyszínén a megállás kötelező! Amennyiben egyéb helyen is lesznek sportbírók, ott is kötelező a megállás!
A pályabejárás csak civil, széria gépjárművel lehet!!
Ezen versenykiírás közzétételétől számítva, a gyorsasági szakaszokon versenyautóval való közlekedés TILTOTT PÁLYABEJÁRÁSNAK minősül!, ami a rajtengedély visszavonásáig büntethető.
A XI. Rally-ra benevezett versenyzők részére ezúton is hangsúlyozzuk, hogy a pályabejárás nem edzés. A vonatkozó KRESZ szabályokat szigorúan be kell tartani, ügyelve a többi közlekedő biztonságára és jogainak tiszteletben tartására.
A pályabejárás alatti gyorshajtás, és egyéb KRESZ szabálysértés, esetén a rendező
jelentése alapján a versenyigazgató büntetést szabhat ki, a versenykiírásban részletezettek szerint. Ennek a büntetésnek a nagyságát a rendőrség által kiszabott esetleges büntetés nem befolyásolja.
Valamennyi résztvevő felelősséggel tartozik a hozzá tartozó személyzet cselekedeteiért is!
RTE szabályai szerint
A turbós összkerék hajtású autók csak abszolútban kerülnek értékelésre
12. KÖTELEZŐ REKLÁMOK:
Az RTE reklámok részére az alábbi felületeken kell helyet biztosítani valamennyi, a versenyen és a bajnokságban résztvevő versenyautón. (7x50 cm-es méretben)
(Az RTE reklámok egész évre kerülnek kiadásra, ezért kérjük a versenyzőket, hogy a versenyt követően ne vegyék le azokat! )
- mindkét oldalon a rajtszámok felett
- oldalsó hátsó ablakok alsó részén
- első szélvédő felső részén
- hátsó szélvédő felső részén
- a hátsó szélvédő alsó oldalain
A rendező a résztvevők számára további kötelező reklámok viselését írja elő, melyek elhelyezésére az alábbi felületeket kell szabadon hagyni:
- Jobb első sárvédő – 20x40 cm
- Bal első sárvédő – 20x40 cm
- Jobb hátsó sárvédő – 20x40 cm
- Bal hátsó sárvédő – 20x40 cm
- Rajtszám alatt - 10x50 cm
A rendező a kötelező reklámok elhelyezését a parc fermebe történő beálláskor ellenőrzi.
A reklám(ok) hiánya esetén nem lehet a parc ferme-be beállni.
A kiadott reklámokat nem lehet szétvágni!
A hiányzó reklám esete Felügyelői testületi eljárást von maga után és kizárásig terjedő büntetést.
13. EGYEBEK:
13.1. A vadászati jog mindenkori jogosultja a vadászterületéről származó vad által a versenyen részt vevő gépjárművekben okozott károkat a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény 345. §. (3) bekezdése értelmében kizárja.
13.2. A rendezvényen a vagyoni értékű jogok hasznosítása (így pl. a vendéglátói, kereskedelmi, illetve reklámtevékenység joga ) kizárólag a rendezőt illeti. Ezen jogok feletti rendelkezésre kizárólag a BRAD Sportegyesület jogosult.
13.3. A XI. RALLYE rendezője ezúton is, illetve bárki számára hozzáférhető és látható egyéb módon is, a rendezvényen bármilyen minőségben részt vevő személy tudomására hozza, hogy a versenyen való részvétel jogával mindenki saját felelőssége tudatában él, résztvevőt érő esetleges kárért a rendezőséget felelősség nem terheli.
13.4. A versenyből való kiesés esetén a járművel nem lehetséges a verseny vége előtt elhagyni a szakaszt. A kiesett jármű feletti anyagi felelősség kizárólag a versenyzőpárosé, ezzel kapcsolatban a rendezőt semmilyen anyagi felelősség nem terheli. A versenyt feladott párosok futamba való visszaállásának nincs lehetősége.
A szervizautók a szervizparkba csak szeptember 25-én vasárnap reggel 6:00 és 10:30 között hajthatnak be. A mellékelt szervizpark rajznak megfelelően kötelesek telepedni ehhez a rendezőség 2 személyt biztosít, akik ellenőrzik és segítik a megfelelő kialakítást. A SZERVÍZTRÜLETEN A TŰZGYÚJTÁS ÉS BOGRÁCSOZÁS TILOS!
A szervizpark területére behajtott szervizautók a park területét a nap folyamán bármikor elhagyhatják, azonban ebben az esetben a nap folyamán újból behajtásuk nem engedélyezett. Trailert a szervizterületre bevinni TILOS !
A rendező a szervizparkban elhelyezett értékekért anyagi felelősséget nem vállal.
14.2. Tréler parkoló:
A XI. Rallye rendezője, szombat reggel 7:30-tól, vasárnap este a Parc Fermé felnyitásáig őrzött tréler parkolót alakít ki, a versenyben résztvevő csapatok számára, (Helye: Lábatlan Papírgyár Parkoló Lábatlan, Rákoczi út 161.út táblával jelezve) 1000Ft/hétvége őrzési díj ellenében. Javasoljuk szombat reggeltől elhelyezni itt a trélereket, mert a technikai átvétel helyszínét, valamint a szervizpark területét, TILOS megközelíteni trélerrel!
Szervizterületre vonatkozó egyéb szabályok:
A szervizterületre a versenygépkocsikon kívül csak „szerviz” táblával rendelkező – versenygépkocsinként: maximum 1 db – szervizgépkocsi hajthat be.
Amennyiben a szervizjármű jelzés nélkül vagy érvénytelen matricával próbál meg beállni a szervizparkba, úgy a nevezőt a Felügyelő Testület 10.000 Ft-ig terjedő, pénzbüntetéssel sújthatja.
A verseny egész útvonalán tilos mindennemű szerviztevékenység, kivéve az erre a célra kijelölt szervizterület. A szervizterületen kívül csak a menetkészség helyreállítását célzó javítási tevékenység megengedett, segítő személyzet igénybe vétele nélkül.
A szerviz és javítási helyszínen minden versenyautó alá egy 2x3 méter méretű, benzin- és olajálló műanyag lapot (leplet) kell leteríteni. A szerviz személyzetének rendelkeznie kell egy minimum 120 literes szemeteszsákkal, amelyben az esetleges hulladékot köteles összegyűjteni.
A versenyzőpárosokhoz tartozó személyzet (szervizgépkocsik személyzete, csapatvezetők stb.) köteles a rallye szabályait, illetve a tisztségviselők utasításait feltétel nélkül betartani. Mindezen személyek magatartásáért a nevező viseli a felelősséget a verseny teljes időtartama alatt.
A szervizgépkocsik nem tartoznak a verseny hivatalos résztvevői közé, még akkor sem, ha a rendező által kiadott "szerviz" táblát viselik. Részükre a kötelező verseny- felelősségbiztosítás nem érvényes, a felelősség kizárólag a gépkocsi üzemeltetőjét és vezetőjét terheli.
Szállásinformáció:
Schweidel Szálló – Esztergom 20/512-7808
Grante Hotel - Esztergom-kertváros 33/435-272
Kőrösy László Kollégium – Esztergom 33/400-005 ; 33/412-813
Sziget Panzió - Tarján 34/372-910
Panoráma Hotel - Lábatlan (20) 333-9738
Piszke Papír Hotel - Lábatlan 33/537-172
Árkád Vendégház Süttő, 30/962-0311
További infó www.nyergersujfalu.hu
www.sutto.hu
www.labatlan.hu
www.esztergom.hu
Eredményes és balesetmentes versenyzést kíván:
Radyk Richárd Mészáros Iván
Szerv.biz.vezetője RTE Elnök
Sk. Sk.
Igen,köszi! Van aki ezért jól látja.
... és akkor még nem beszéltünk a lassítókról. A legnagyobb veszélyforrása egy versenynek! Vácon legalább nem mindenhol alkalmaztak kamion gumikat.Különben sokkal többet állt volna a mezőny. A tempó visszafogására találták ki a lassítókat. De ha nem megfelelően helyezik ki, nagy a baj! és ahol több autó is fennakad, az nem megfelelően van kirakva.Ez nyilván versenyközben derül ki,de tanulni kell belőle és legközelebb attól a helytől 10m-l távolabb kell elhelyezni, szerintem.
Zollika! Szerintem az etapidős észrevételt ne vedd magadra, ez inkább általánosságban vett, építő jellegű kritika volt Juhi részéről és az enyémről is: "öt versenyből 3-4 versenyen nagyon kevés az etapidő" Bár Vácon mi már az első szakaszon kiálltunk technikai KO miatt, szombaton végigszámoltam az etapidőket és egészen vállalhatóak voltak.
Amire én emlékszem idénről: például Egerben volt reggel egy sprint az első szervizig (a városban, pár kilométeren ott tényleg kaphattunk volna még három percet, biztosan nem amiatt lett volna csúszás később), vagy Szendrőtől Hídvégardóig sem jött volna jól egy sorompó, esetleg egy csapat templomból hazafelé tartó nyugdíjas néni a zebrán az 58-as átlagsebesség mellett.
"A szint ugyanolyan nulla volt mint az SRT sprintek általában. Nem is értem ha valaki egy sprintet sem tud normálisan megrendezni, az minek próbálkozik egy túrával. Meg minek engedik meg neki."
Ha már arcunk, személyes jelenlétünk nincs itt a fórumon, akkor szerintem játsszuk azt, hogy mindenki tisztában van a saját rendezésű versenyeivel, majd utána becsmérli másokét... Tényleg, Te milyen versenyeket rendezel? Milyen név alatt futnak? Vagy esetleg semmilyet? Akkormeg miről beszélsz? De mondjuk a kritika fejlődést hozhat, szóval, kíváncsi vagyok mi a baj a mi rendezésünkkel...
Egy SRT-s.
Tisztelt Csibészke!
Személy szerint hetes napot dolgoztam azért a barátaimmal, hogy a hétvégén a Vác rally rendezői oldalról megfelelő legyen. Bocs, hazudok, mi csak a verseny gumi elemeivel foglalkoztunk, szám szerint kb. 500 darabbal. Voltam a serlegekért, a mobil klímákért a versenyirodához, a versenyzők ásványvizéért, a prológ kordonaiért, cementért, lapátért, seprűért, vittük a sátrakat a rajtba-stopba, parc fermébe, gyűjtőbe, mobil wc-ket a rajtokba, hordtuk a gumikat a gyorsokra, szívünk lelkünk benne volt a dologban. Éjjel feküdtünk, hajnalban keltünk, teljesítettük a csapatfőnök minden szavát. Nálunk az SRT rendezvényein ez a mondhatnám megszokott és elvárt dolog a rendezőktől. Én vezettem azt a kocsit, amivel teljesítettük és stopperral lemértük az etapidőket, (mert azokat még hosszabbra tervezték) ezzel is gyorsítani kívántuk a lebonyolítást. Egyszóval a szándék mellett az akarat is megvolt, hogy SRT rendezéshez híven pörgős versenyt rendezzünk. A gombási olajfolt eltávolításához annyit, hogy a Z autó mellett én is cementbeszerző voltam, csak nekem a szomszédos Kosdról kellett hoznom az anyagot és a szerszámot. A rendőri zárásban visszafelé bocsánatot kértem a záró személyektől, amiért félelmet keltettem bennük, amikor a 2 tonnás Jumperral átszáguldottam, mert a főnököm azt kérte, hogy nagyon gyorsan hozzam a kötőanyagot, mert áll a rajt... Arról pedig nem Mi, rendezők tehetünk, hogy a cement és szerszámok megérkezése után még kb. hat(!) autót engedtek fel a rajtból... A gyerek rendezőkről.... Csak elfogadni tudom, amit olvastam, saját szememmel nem láttam az említett srácot. Itt is a jószándék vezérelt minket, amikor a helyiek bevonása mellett döntöttünk, mondván érezzék kicsit sajátjuknak is a rendezvényt, ha már itt zajlik a kertjük végében. A kérésünk viszont meglett emberekre vonatkozott. Reggel a megbeszélt időpontban az eligazításon fiatal srácokat sorakoztatott fel a megbízott személy, aki az emberkéket szervezte be. Így jártunk mi akkor reggel. Az eligazítás megvolt, sőt az én segítőim is posztot kaptak, akik tapasztalt pályabiztonságiak. Ne haragudj, hogy ezeket ha úgy vesszük a Te nyakadba zúdítottam, de remélem most már érthető, hogy nagyon rosszul esik, ha azt látom, hogy valaki, aki abszolút nem lát a színfalak mögé, a mi hitelünket és jóhírünket rontja azzal, amit egy ilyen fórumon egyetlen rossz tapasztalat hatására POCSÉK jelzővel illet! Köszönöm! Még annyit utoljára, hogy az énáltalam felsorolt tevékenységek nagyjából a szervezés 1-2 %-át teszik ki, ezek után el lehet képzelni, hogy mekkora hatalmas dolog egy ilyen rendezvény feltételeit biztosítani. Igen, a feltételeket, mert a verseny lebonyolítása már nem a mi feladatunk volt, mivel az RTE hatodik futama is volt egyben a II. Vác Rally.
Üdv.: SRT Delta Force, Zollika
Teljesen jogos a felvetés! Főleg olyankor idegesítő, amikor fél óra gyűjtőben való unatkozás előtt vagy után kell a futópercet figyelni - miközben igyekszünk nem összetűzésbe kerülni a szervekkel és nem megutáltatni a komplett autóversenyzői társadalmat a helyi lakosokkal.
(Amúgy rátok pont emlékszem, hogy siettetek Nagymarosra. Addigra kiestünk, leadtam a menetlevelet és átlényegültem szervizessé. Én voltam a szürke Hyundai-al az a nemnormális, aki a buszmegállóba is lehúzódott előletek, hogy tudjatok menni... Szerintem még mentőt sem engedtem el így.:) Remélem, így ki tudtatok gazdálkodni annyi előnyt, hogy a zöld Astránál már ne kelljen sietni. :))
Ha már a kivesézéseknél tartunk,egy dolgot kérnék. Nem tudom ki vagy kik állítják össze az időtervet,de öt versenyből 3-4 versenyen nagyon kevés az etapidő. Nem tudjuk betartani a kressz szabályait két gyors között.Pláne nincs idő az autó szemrevételezésére, vagy egy esetleges gyorson történt rumli után, egy defekt csere már kikésést okoz.Nincs figyelembe véve a rengeteg villanyrendőr, a sok 30.s-40Km/h sebességkorlátozást jelző táblák.
Sziasztok!
Valóban a 2. körben folyt ki az olaj a pályára egy VFTS-ből.Az első körben nem volt olaj folyás az adott részen, akik ott beestek az első körben és akikkel beszéltem, nem tudtak magyarázatot adni a miértre, de idegen anyagot nem említett senki.
Valóban én is telefonhívásból tudtam meg mi történt ott fent, ugyanis az egyik ismerős hívott, hogy kifolyt az olaj a pályára.
Sajnos valóban 1X éves pályabiztosítók is voltak a pályán(az adott részen is), a faluból kaptuk meg őket reggel holott aki beszervezte őket tudta, hogy hova és mire kell ember és el lett neki mondva, ne legyen gyerek. Sajnos reggel mikor ezzel szembesültünk a felállításnál, már nem tudtunk még 20 embert előteremteni.
Valóban addig működik jól ez a dolog, ameddig TI is, a RENDEZŐk, és egyéb a versenyeken dolgozó személy higgadtan és nyugodtan el tudja mondani, kinek mi a tapasztalata, mi miért történt.
Én azért"vettem"magamhoz a szót, mert több helyről kapott támadást ez a verseny(is) és mivel köztudott dolog, hogy a Füredi András versenyein is tevékenyen részt veszek a lebonyolításban, ami szintén sok hasonló támadást szokott kapni, úgy gondoltam itt az ideje a másik oldalt is elmondani.
Az olaj a második kör felénél folyt ki, 2 VFTS-nek is folyt az olaja igez ebből ez egyik locsolta össze nagyon a pályát. A gond itt azzal volt hogy 1 kb 14!éves gyerek volt rádióval a sportbíró az omínózus kanyarban, és mondtuk neki hogy szóljon le a rajtba hogy mi a helyzet de ezt enm tette meg. Az ezek után leérkező kb 8 autóból az egyik kivitt oldallal 1 betontömböt, 1 másik szerencsésen megforgott, a harmadik pedig beesett, szerintem ők voltak type-r -ék. Ezek után az egyik srác szólt le telefonon a rajtba mert volt lent ismerőse hogy történjen már valami. Egyébként ezen a részen kb 4 hasonló korú bíró biztosította a pályát. Ettől függetlenül nézőként élveztük a verseny csak volt 1-2 dolog ami elrontotta a hétvégét főleg ha a versenyzőket szemszögéből nézem
Viccet félre téve, a navigátoraink legalább annyira részesei az estnek, mert nem mondták be az olajfoltot.Legalábbis az enyém nem hívta föl a figyelmemet hogy figyeljünk mert az első körben kifolyt olaj még jelen lehet!
Jót tesz a kommunikáció a ralinak (is)...
Mi sajnos a 2. körben csúsztunk el az olajfolton, legjobb tudomásom szerint az olaj az első körben már ott volt. Ezért lett etap. Itt érzek egy kis csúszást a probléma megoldásában.
Ahogy már írtam - többekkel -, tanulni kell az esetből, a versenyből. Mi a versenyzői oldalt tudjuk leírni, Ti a rendezőit. Ha ez közelít egymáshoz, úgy működik igazán. Nem tudjátok a munkátokat jobban végezni, ha Mi nem mondjuk el a negatív tapasztalatainkat. Erre jó ez a fórum, és addig, amíg nem megy át sértődésbe, vádaskodásba, személyeskedésbe...
Ti versenyt akartok rendezni, Mi versenyezni szeretnénk...
Tisztelt rendezők, és mindenki aki részt vesz egy autóverseny lebonyolításában!
Minden elismerésem az Önöké. Biztos vagyok benne, hogy csak a sport szeretete az, ami miatt vállalják a feladatot. Sajnos a nézők, tisztelet a kivételnek, nem fogják fel, hogy milyen veszélynek vannak kitéve ők is és nem utolsó sorban a versenyzők. Saját szememmel láttam a nézők felelőtlen viselkedését, amit úgy éreztem, hogy koromnál fogva sem hagyhatok szó nélkül, de egy modortalan kiosztás lett a részem. Mivel érintettek vagyunk a versenyben, minden alkalommal hálát adok az Istennek, hogy nem történt tragédia. Kérem, hogy a jővőben is felelőséggel vállalják ezt a nem kis munkát. Sok sikert kívánok.
Sziasztok!
Vác:
Mivel én voltam a Sejcei gyors biztonsági vezetője, ezért úgy érzem tartozom magyarázattal:
- Olaj: a rescue-sok tudták hova jönnek dolgozni, úgy vállalták el a munkát, ehhez képest mikor kifolyt az olja, derült ki nincs benne semmilyen anyag amivel fel lehet itatni. Mielőtt valaki megkérdezi, miért nem kérdeztem meg reggel, mert eszembe se jutott, hogy tudták hova jönnek és nincs náluk.
Ilyen körülmények között az ÉN és a versenyigazgató döntése volt, hogy nem engedjük le a mezőnyt versenytempóban, mert nem tudjuk 100%-osan garantálni senki biztonságát, viszont bíróságra sem szeretnénk járni. Azért kiváncsi lennék, ha engedtük volna és történik egy baleset, akkor mit mondtok? melyikőtök vállalta volna a felelősséget?
- Cement: előzőek okán a Z autó hozott otthonról saját cementet, mivel ott a környékbe nem sikerült szereznünk(még pénért sem)
- Menet: Sajna a menetet fel kellett engedni, mivel így volt negedély, ők autóval mentek volna fel, de aztán mégis gyalog indúltak meg, viszont miattuk 1 percet sem álltunk, mert ment tovább a rajtoltatás...
- Civil autó: a vezetőbíró engedte fel, akinek azt mondta oda megy ahol a 2-es rádiós van,nem pedig lejebb. Mivel szintén kérés volt az engedélynél az effajta rugalmasság, kénytelenek voltunk felengedni, hibáztunk abban, nem győzödtünk meg róla, pontosan hova mennnek..
- Rádiózás: No comment, egy részük a faluból volt.
Egyszer mindenkinek ajánlom, próbálja ki a másik oldalt és meglátja mennyi olyan buktató van, amiről rendező nem is tehet.
Várom a commenteket...
Köszönöm a válaszod és gyakorlatilag abban amit leírtál teljesen igazad van, és egyet értek Veled benne. Remélhetőleg tényleg mindenki okul az idei versenyből, és jövőre sokkal jobb lesz. Remélem összefutunk mondjuk Nyergesen :-)))