A Rali-Túra Országos Bajnokságának salgótarjáni
futamainak visszatekintője
2004
II. Vectra-Line - Rowe Synt RS
Rallye
2004. június 26-27.
A Rali-Túra Bajnokság versenynaptárában, ebben az évben szerepelt először
Salgótarján. A nagy rali hagyományokkal rendelkező környéken szép számú, 118
versenyzőpáros állt rajthoz. A számukra még újdonságnak számító, de akkor már
klasszikus Cered-Zagyvaróna, valamint a dobálós Salgótarján-Kazár aszfaltos
szakaszok vártak rájuk vasárnap. A Beszterce lakótelep melletti parkolóból
elrajtoló párosokat gyönyörű időjárás fogadta. A hat teljesítendő szakaszt
követően 88 páros láthatta meg a salgótarjáni célt. A bajnokság negyedik
rendezvényén a győzelmet, a későbbi bajnok Niesz-Oláh páros szerezte meg BMW M3
típusú autójukkal, megelőzve a Brád-Kelen Mitsubishis csapatot, valamint a
Lancia Deltát harmadik helyre kormányzó Kovács-Jakab duót. A legjobb Nógrád
megyei párosnak járó különdíjat az abszolút értékelés ötödik helyén befutó,
Ladával versenyző Bene-Rafael különítmény vehette át.
< K É P E I N K >
2005
III. Vectra-Line - Rowe Synt RS
Rallye
2005. június 18-19.
Az RTE bajnokság azévi ötödik futamára 107 versenyzőpáros adta le részvételi
szándékát. A gyorsasági szakaszok a 2004-ben jól bevált pályák maradtak,
csakúgy, mint az egyéb helyszínek: így maradt a versenyiroda a Halász fogadóban,
a parc fermé a Besztercei parkolóban és a szervizpark a salgótarjáni külső
pályaudvaron. A versenyzők - talán felbátorodva az előző évben megismert
szakaszokon -, már az elején dűlőre akarták vinni a csatát, így a közönség szép
számú látványos fordulásnak és sok kicsúszásnak lehetett szemtanúja, melyet mi
sem bizonyít jobban, mint a mindössze 59 célba érkező. Az évad legkeményebb
versenyén 51 kilométer gyorsasági szakaszt kellett teljesíteni a mezőnynek. A
későbbi abszolút bajnok, ezúttal a Mazdát kormányzó ifj. Érdi Tibor vehette át a
leggyorsabb versenyzőnek járó serleget, megelőzve a Brád-Nagy (Mitsubishi
Lancer) és a Kosztolányi-Karagich (BMW) duókat. A tavalyi győztes és bajnok
Niesz Ferencék műszaki hiba miatt búcsúztak a küzdelmektől. Nógrád megye
különdíját ezúttal a Peugeot 205 GTI-vel versenyző Longauer István vehette
át.
Az évad végén az egyik ralival foglalkozó internetes portál
közönségszavazásán a futamot a legnépszerűbb versenynek választották a
rajongók.
< K É P E I N K >
2006
IV. Vectra-Line Rallye
2006.
július 1-2.
Nem hazudtolta meg magát 2006-ban sem a salgótarjáni futam színvonala, amely
a negyedik volt a bajnokságban. A versenyzőpárosoknak a klasszikus erdei
aszfaltpályát Szorospatak és Szuha között háromszor, és a jól bevált ceredi
szakaszt kétszer kellett teljesíteni. A Rali-Túra Bajnokság történetében
rekordot döntő, 150 párost felsorakoztató rendezvényen, a legnagyobb fejtörést
az éjszaka lezúduló esőzés és az azt követő gumiválasztás okozta a mezőnynek. Az
első, szorosi szakaszon többször kellett a műszaki egységnek beavatkoznia, de
később a felszáradó pályákon már folyamatosan zajlott a verseny. A 97 célba
érkező párosok nagyobb része a mindig lelkes szurkolóknak köszönhették, hogy
tovább tudták folytatni a küzdelmüket. A verseny végén, a 2005-ben is győztes
ifj. Érdi-Horváth Mazdás csapat győzedelmeskedhetett, a szalagkorláttal
közelebbi ismeretséget kötő Mitsubishi-s Bosch-Kis és a Mezriczky-Füleki duók
előtt. A legjobb nógrádi ezúttal a rali "nagy öregje" Határ István lett Réti
Balázzsal az oldalán, akik a bajnokság éves végeredményében az abszolút negyedik
helyet is megkaparintották. A népszerű futam a versenyzők értékelése alapján a
második legjobb rendezvény lett az évben.
< K É P E I N K >
2007
V. Vectra-Line Rallye
2007.
május 12-13.
A 2007-es rendezvény ismét egy újdonsággal szolgált a 125 versenyzőpárosnak,
mégpedig a Szuha-Mogyorósorom közötti szakasszal, melyen közel 20 éve nem
rendeztek ebben az irányban versenyt. A másik gyorsasági, immár negyedik éve, a
Cered és Zagyvaróna közötti 12,5 km-es pálya volt. Változtak a főbb helyszínek
is: a Borbély Lajos Szakközépiskolába költözött a versenyirányítás, valamint a
mezőny ezúttal a Nógrád Volán salgótarjáni telephelyére vonult be szervizelni a
szakaszok után. A mátrai pálya ismét megviccelte a mezőnyt, hiszen az előző napi
zápornak köszönhetően jóval nehezebben száradt, mint a ceredi. Ezúttal jobban
megtisztelték a párosok a szakaszokat, hiszen 79-en látták meg végül a célt. Az
55 kilométeres versenytávot követően a bajnokságot később megnyerő
Lovász-Berényi (Mitsubishi Lancer) páros nyakába akaszthatták a babérkoszorút.
Őket követte a Tóth-Bahor duó, szintén Mitsubishivel valamint hatalmas
meglepetésre a Csikó-Nazareczki egység Ladával. A nógrádi kupát ezúttal az
abszolút értékelésben nyolcadik Kiss Róbert vihette haza.
< K É P E I N K >
Az eddigi futamok alapján megállapítható, hogy akik Salgótarjánban jól
szerepeltek, azok az év végi értékelésben is a csúcson végeztek. Mi sem
bizonyítja jobban a verseny "keménységét", hogy eddig minden évben más-más
nógrádi csapatnak sikerült elhódítani a Legjobb Nógrádi Versenyzőpárosnak kijáró
különdíjat.
De mi lesz idén?
Mindenképpen egy izgalmas rendezvény, sok indulóval és újdonságokkal május
17-18-án, Salgótarjánban, Nógrád megye aszfaltútjain.
Info: www.rte.hu