A közös, magyar-szlovák verseny előtt is körbetelefonáltunk:
Asi (Mitsubishi Lancer Evo IX, N4):
"Túl vagyunk a pályabejáráson, és azt mondhatom, hogy szerintem nagyon jó pályák lesznek szlovák oldalon. Vannak köztük magyar-jellegű szakaszok, de a 18 kilométeres szakasz szerintem a többségnek újdonság lesz - ha esik az eső, akkor pedig még izgalmas is... Nagyon sok a fehéraszfaltos, visszafordítós rész - ha csúszni fog az út, akkor hatványozottan figyelni kell majd mindenkinek. Az autó beállításait Eger óta csak finomítgatnunk kellett. Ma még lesz egy teszünk, de megint csak apró dolgokat csinálunk: próbálkozunk tovább finomítani a kocsit. Az itinerünk alapja a tavalyi volt, azt is csak pontosítgattuk a tréning alatt. Az első gyors nagyon fontos lesz - akár esik, akár nem. Egy azonban biztos, a gumiválasztás nagyon fontos lesz a hétvégén."
Herczig Norbert (Subaru Impreza S11 WRC):
"Az első és a második gyors nagyon tetszik, a hármas már kevésbé, de az is egy feladat, és pont azért, mert nem nagyon tetszett, ezért kellett többet foglalkozni vele, mint a többivel. Ez a harmadik egy picit jellegtelen, és a sok egyforma kanyarra nehéz tökéletes itinert írni - nem is élvezetes rajta menni. Elképzelhető, hogy a versenyautóval jó lesz - vasárnap többet tudok. Mindenesetre nagyon jó dolognak tartom a vérfrissítést, amit a rendező hozott erre a versenyre, és komoly kihívás lesz, már logisztikai szempontból is. Az egyes rajtszám nagyon ösztönzően hat rám, és nem érzem, hogy teher volna. Kellemes, bizsergető élmény ez a szám... az elől indulásnak biztos van hátránya is, de murván talán rosszabb lenne, úgyhogy most inkább csak örülök neki. Ma van a tesztünk, és ha szabad ezt mondani: nagyon elegáns dolgom van. Az olaszoknak mindig kiküldjük a pályák videóit, és ők már egy alap set up-pal érkeznek, amit a teszten már csak finomítgatnunk kell. Nagyon jó, hogy kényelmesen készülhetünk, és nem kell őrült hajtással tesztelni."
Hideg Krisztián (Mitsubishi Lancer Evo VI, A8):
"Nagyon jók a pályák, nagyon jó, hogy van ez a vérfrissítés. Az lenne az igazán jó, ha ilyen pályák Magyarországon is lennének - most még kicsit ugyan tartok a verseny szlovák felétől, de remélem, nem lesz semmi gond. A stílusuk azért alapvetően más a kinti szakaszoknak, de hellyel-közzel lehet hasonlítani is magyar pályákhoz, úgyhogy remélhetőleg egy jó versenyhétvégénk lesz. Annál is inkább, mert a magyar oldalon a Salgótarján körüli gyorsok tökéletesek, nagyon szeretem őket. Remélem, esni fog… Szakadjon!"
Kőváry Barna (Renault Clio R3, A7):
"A szlovák szakaszok közül az első, amivel kezdünk, az igazi ralipálya - kicsit a Zagyvaróna-Cered és Szuha keverékének mondanám. Ez nagyon fekszik a kis Clionak és szerintem nekünk is, a Kőváry Barna-Tóth Zsolt párosnak - Szabi megmaradt csapatvezetőnek, koordinátornak, ügyintézőnek és pszichiáternek... Tóth Zsoltival rójuk a köröket, és szerintem nagyon jól megtaláltuk a közös hangot: feldolgoztunk mindent, és szerintem becsülettel felkészültünk a futamra. A másik két szlovák gyors talán a magyarhertelendi szakaszhoz hasonlít, széles, és talán a Hondáknak jobban kedvez majd. Délután lesz egy tesztünk, jön a kamion, jön a Pirelli és Bútor Robi is ott lesz, úgyhogy minden egybe lesz holnapra. A cél mindenképpen a dobogó környéke - ez kell az év végi célunkhoz."
Pálinkás Zsolt (Volkswagen Polo S1600):
"Nagyon jók a pályák, és végre van egy kis változatosság: így mindenkinek lesz valami kihívás. Nagyon tetszenek a szakaszok, és bízom benne, hogy jól fogunk tudni szerepelni rajta - az erős S1600-os mezőnyben is a dobogó a célunk - igazán elégedett az első hellyel leszünk. Nincs tesztünk: az autót év elején felkészítettük, nem tesztelünk - bízom benne, hogy most sem lesz vele baj. A Salgótarján környéki pályákat egyébként nagyon szeretem, a Zagyvaróna-Cered kimondottan jó ralipálya, de a másik kettőt is szeretem. "
Tobak Zoli (Mitsubishi Lancer Evo VI, A8):
"Éppen még járjuk a pályákat, de azt már látom, hogy nagyon technikás szlovák szakaszokkal lesz dolgunk a hétvégén: Magyarországon talán nincs is ilyen. A hazai gyorsok közül a Zagyvarónát már ismerem, a másik kettő azonban még ismeretlen, teljesen meglepetés lesz versenyezni rajtuk. Jó lenne, ha nem esne az eső, mert bár van esőgumink, most új autóval állunk rajthoz, és még nem igazán volt lehetőségem és időm maximálisan összebarátkozni vele - a teszten még tovább ismerkedünk."
Váradi Mercis Gyuri (Mercedes 124 CE, Rallye2 F2):
"Ismerem ezeket a gyorsokat, mentem már rajtuk, és mindegyik nagyon-nagyon bejön... Jó szélesek, nagyon jól elfér rajtuk a nagy teknő, úgyhogy nagyon jó lesz. Jó lenne, ha nem esne, mert esőben nagyon félek, viszont nagyon jó mezőnyünk lesz: végre van F2, sőt F3-ban is sokan vannak. Az F csoport most igazán móka és kacagás lesz. Nagyon készülünk, és igyekszünk minél jobban végezni."
Wirtmann Ferenc (Ford Escort MK1 RS2000, Historic C3):
"Nagyon jók a szakaszok: a szlovákokról azt gondolom, hogy bár olyan lenne mindegyik Magyarországon. Minőségében, a kanyargósságuk, a technikásságuk - tökéletes. A 18 kilométeres szakasz kifejezetten a kedvencem lett: tükörsima, nem dobál, ezért az autó nem megy rajta tönkre, de nincs is rajta sok egyenes szakasz - jó kis, autóversenyzős pálya. Mivel a Historic mezőnye nem használhat versenygumikat, csak utcai sport gumikat, ezért jobb lenne, ha nem esne..."