Az ózdi abszolút első hármat és a kategóriák győzteseit
hívtuk fel, hogy megkérdezzük, mi újság a salgótarjáni futam
előtt…
Csépe Teddi - Honda CIVIC - H1:
"Nagyon jól sikerült az ózdi versenyünk, rosszabb sose
legyen. Meg lett az új váltónk, tegnap rakták össze. Fogalmam sincs, hogy milyen
lett, de péntek délután megyek vele egy-két kanyart, és kipróbálom. A ceredi
gyors szerintem Magyarország egyik legjobb pályája, rengeteg kanyarral,
technikás, lobogós részekkel, változik az aszfalt… Nagyon nagy kihívás
mindenkinek. A kazári gyorsról nem sokat tudok, még belső felvételt sem láttam
róla. Tavaly elég rosszul sikerült ez a versenyünk, remélem ez idén nem
ismétlődik meg."
Hegedűs Attila - VAZ 21074 - A3:
"Nagyon tetszett az ózdi verseny. Elég kemény volt,
mert nem számítottunk rá, hogy a Jakab Laci ilyen kemény ellenfél lesz. Egész
nap ment az adok-kapok, folyamatosan nagyon szorosan versenyeztünk: a végén egy
tizeddel ugyan, de nyerni tudtunk. Az autó felkészítése még zajlik, de pörögve,
de kész leszünk a versenyre. A ceredi pályát nagyon szeretem, a kazárira meg
nagyon kíváncsi vagyok. Eddig mindig volt valami kalandunk a salgótarjáni
futamokon, tavaly például besokalltunk egy visszafordítóban, utána meg letörtem
a váltókart… Úgyhogy voltak bajaink, de másodikak tudtunk lenni. Reméljük, hogy
most elkerülnek a problémák. És nagyon örülnék egy igazi, esős versenynek. Nem
jó, amikor kicsit esik, kicsit süt, és ha már esik, essen rendesen. :)"
Kosztolányi Imre - BMW 316 - H2 (absz.3):
"Az ózdi verseny a várakozásainkon felül
sikerült, nagyon boldogok vagyunk. A fejlesztések, amikkel készültünk, beváltak,
bár az autón kisebb javítanivalók akadtak a verseny után. Az új, 18-as kerekünk
kicsit nagyobb volt a kerékjárati ívnél, és az utolsó körben meggyűrte a jobb
első sárvédőt. Ezen kívül kuplungot és féltengelyt kellett cserélnünk, de már
mindennel készen állunk a salgótarjáni rajtra. A környéki pályákat szeretem, bár
a minőségük már tavaly is hagyott némi kívánnivalót maguk után. Nagyon várom
már, hogy visszafelé mehessünk a pályákon, hisz az újdonság mindig izgalmasabbá
teszi a versenyeket. Így még ugyan nem mentem rajtuk, de legalább a szállásadó
gazdámnak, a salgótarjáni Brad Pitt (Imi itt Rafira céloz :) - a szerk.)
barátomnak lehet egy kis előnye… :)"
Lovász Pali - Mitsubishi LANCER Evo IX - A (absz.1):
"Ózdon csak apróbb csetlések-botlások voltak, például
elgumiztuk magunkat, elment a hangosításunk, és lekapcsolgattam az
áramtalanítót, de a végére csak összeállt minden, és sikerült harminc másodperc
körüli előnnyel nyertünk. Salgótarjánt szeretjük, mentem már Cereden, csak nem
ebben az irányban, Kazárt meg nagyon ismerem, mert kisgyerekkorom óta kijárunk
oda versenyt nézni. Technikai fejlesztésként az áramtalanítót megfordítottuk,
hogy ne tudjam leverni, csak, ha le akarom… :) Ahogy hallottam, a többiek is
nagyon készülnek, úgy tűnik, elegük van belőlünk… :) Rajta vagyunk azért az
ügyön, és a második, harmadik helynek is nagyon fogunk örülni, csak jó verseny
legyen, ez a lényeg. Hiányzik, hogy késélre menő csaták legyenek, de szerintem
már nincs messze ez az idő."
Mezriczky Zoli - Mitsubishi LANCER Evo VI - A (absz.2):
"Ózd jól sikerült, szerintem az autó képességeihez
képest nagyon jót mentünk. Az elején még óvatoskodtunk, mert nem a megfelelő
gumival mentünk, de utána jókat autóztunk, és nagyon örültünk a második helynek.
De most nagy változás van, mert eladtuk az autót, amivel Ózdon mentünk. Jött egy
nagyon jó lehetőség, hogy egy sokkal jobban felszerelt, igazi A-s autót meg
tudjunk venni, és ezt nem hagyhattuk ki. Jelenleg is folyik a felkészítése és az
összeszerelése. A salgói pályákat nagyon szeretem, bár a kazárin még nem mentem,
de azt mondják, nagyon jó kis gyors. A ceredi az ultra, az igazi vébés pálya,
reméljük, sikerül majd jól teljesítenünk. De ha megint csak másodikak leszünk,
annak is örülni fogunk. Vigyázni akarunk az autóra, mert nagyon szép."
Nagy Gergő - Trabant 601 - A1:
"Ózd nagyon jól sikerült, bár csak hárman voltunk. Most örömmel
láttam, hogy Salgótarjánban öten leszünk. Szeretem ezeket a pályákat, bár így
fordítva még nekem is újdonság lesz. Tavaly harmadikak lettünk, de most
felújítottuk a motort: majd kiderül, hogy az autó mennyire fogja bírni."
Nyilas András - Suzuki SWIFT - N1:
"Ózdon reggel picit bealudtunk, de végülis jól jött össze
minden. A legnagyobb problémánk utána az volt, hogy a salakot levakargassuk
róla… Nagyjából ismerem csak ezeket a salgótarjáni gyorsokat, mentem itt már
sprintversenyen, bár a kazári sokat változott az elmúlt években. Így már nem is
tetszik annyira…"
Pádár Alfréd - Honda CIVIC - N2:
"Ózdon minden tökéletes volt, úgy ment minden, ahogy a nagy
könyvben meg volt írva. Az autót is csak le kellett mosnunk. A salgótarjáni
versenyeket szeretem, Ceredet kifejezetten, bár egy meglehetősen pilótát próbáló
szakasz, tavaly estünk is ott egy jó nagyot. Kazáron mentem már ebben az
irányban, egy kicsit gyenge gyors, meg rövid is, úgyhogy itt sok motiváció
nincs. Hibázni nem szabad majd a hétvégén, ennyi a lényeg. Most is örülnénk egy
tökéletes versenynek…"
Szabó Erik - Fiat SEICENTO -
A2:
"Nem jövünk Salgótarjánba, mert nem lett kész az
autó. Ózdon szétment a sebváltónk, szétszakadt a teljes váltóház, minden mozgó
alkatrész kuka, és az sem tett túl jót neki, hogy miután elfolyt, olaj nélkül
mentünk a parc ferméig… Most pedig nincs alkatrész hozzá, pedig már
felforgattunk mindent érte. Most megrendeltük az olaszoktól, de nem kapkodják el
a szállítást, négy-hat hetes határidővel vállalják. Mehettünk volna
szériaváltóval, de nem sok értelmét láttuk. De a következőn már ott a helyünk."
A rendezőt, Braun Krisztiánt
is megkérdeztük.
- Hányan neveztek?
-
125 körüli indulónk lesz, előfutókkal, H3-asokkal együtt.
-
Milyen gyorsok?
- A Zagyvaróna és Cered közötti tizenkét és fél
kilométeres gyorsasági, és a Kazár-Salgótarján közötti öt kilométeres. Annyit
kell tudni a pályákról, hogy a zagyvarónai szakasz már évek óta megy a
programunkban, de idén megfordítottuk. Ez lényegesen más próbatétel elé állítja
majd a versenyzőket, izgalmasabb lesz szerintem. A minősége évek alatt nem
változott, ugyanolyan dobálós, mint eddig, bár ki lett kátyúzva. Zagyvarónától
felfelé egy négy kilométeres szakaszon új az aszfalt, viszont Rónabányától
Ceredig nagyon dobálós és fehéraszfaltos részek várnak a mezőnyre. Ez az irány
túrában mindenkinek újdonság lesz, talán egyedül Határ Pista bácsi ment már
rajta errefelé… A kazári pályán szintén fordítottunk, és ezzel kapcsolatban még
annyi újdonság van, hogy a régi, dobálós, keskeny aszfaltos szakasz az idénre
egy széles, jó minőségű gyorssá vált. Szerintem mondhatom, hogy két, teljesen új
pálya vár majd a mezőnyre, és ez azt jelenti, hogy mindenkinek újból kell majd
kezdeni az itinerek írását.
- A nézőknek mely részeket tudnád
javasolni?
- A ceredi stop előtti lejtős szakaszon lehet izgalmakat
látni majd, domboldalról, biztonságosan. A másik gyorson szintén a cél előtti
rész lehet a legizgalmasabb. Mindenhol azt kérem a nézőket, hogy tartsák be a
pályabírók és a biztonságiak utasításait. Konkrétan nézők elől elzárt terület
nem lesz, de vannak fokozottan veszélyes helyek, ahová nem állhat senki, mert
legfőbb a biztonság.
- A verseny főbb helyszínei ugyanazok, mint
tavaly voltak?
- Igen, többnyire. A versenyiroda és az
adminisztratív átvétel a Borbély Lajos Szakközépiskolában, a technikai átvétel
évek óta ugyanott, a Postaautó szerviz telephelyén lesz. A szervizpark helye
visszaköltözött a régi, jól bevált salgótarjáni külső pályaudvarra, ahol tényleg
bőséggel elfér a mezőny. A parc fermé helyszíne az egyetlen, ami megváltozott:
az Ipari Park területén lesz, a 21-es főút mentén, Salgótarján elején, a jobb
oldalon van ez az Ipari Park, ahol a trélerek is elférnek, úgyhogy egy helyen
lesz minden.
Mindenképpen egy izgalmas rendezvény vár a
versenyzőkre és a nézőkre, sok indulóval és újdonságokkal május 17-18-án,
Salgótarjánban, Nógrád megye aszfaltútjain.