Salgó előtt mondták a túrások
interjúk
2008-05-16
interjúk • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732043806
Napi oldal:
27728
Jelenleg:
1044
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Az ózdi abszolút első hármat és a kategóriák győzteseit hívtuk fel, hogy megkérdezzük, mi újság a salgótarjáni futam előtt…

Csépe Teddi - Honda CIVIC - H1:
"Nagyon jól sikerült az ózdi versenyünk, rosszabb sose legyen. Meg lett az új váltónk, tegnap rakták össze. Fogalmam sincs, hogy milyen lett, de péntek délután megyek vele egy-két kanyart, és kipróbálom. A ceredi gyors szerintem Magyarország egyik legjobb pályája, rengeteg kanyarral, technikás, lobogós részekkel, változik az aszfalt… Nagyon nagy kihívás mindenkinek. A kazári gyorsról nem sokat tudok, még belső felvételt sem láttam róla. Tavaly elég rosszul sikerült ez a versenyünk, remélem ez idén nem ismétlődik meg."

Hegedűs Attila - VAZ 21074 - A3:
"Nagyon tetszett az ózdi verseny. Elég kemény volt, mert nem számítottunk rá, hogy a Jakab Laci ilyen kemény ellenfél lesz. Egész nap ment az adok-kapok, folyamatosan nagyon szorosan versenyeztünk: a végén egy tizeddel ugyan, de nyerni tudtunk. Az autó felkészítése még zajlik, de pörögve, de kész leszünk a versenyre. A ceredi pályát nagyon szeretem, a kazárira meg nagyon kíváncsi vagyok. Eddig mindig volt valami kalandunk a salgótarjáni futamokon, tavaly például besokalltunk egy visszafordítóban, utána meg letörtem a váltókart… Úgyhogy voltak bajaink, de másodikak tudtunk lenni. Reméljük, hogy most elkerülnek a problémák. És nagyon örülnék egy igazi, esős versenynek. Nem jó, amikor kicsit esik, kicsit süt, és ha már esik, essen rendesen. :)"

Kosztolányi Imre - BMW 316 - H2 (absz.3):
 "Az ózdi verseny a várakozásainkon felül sikerült, nagyon boldogok vagyunk. A fejlesztések, amikkel készültünk, beváltak, bár az autón kisebb javítanivalók akadtak a verseny után. Az új, 18-as kerekünk kicsit nagyobb volt a kerékjárati ívnél, és az utolsó körben meggyűrte a jobb első sárvédőt. Ezen kívül kuplungot és féltengelyt kellett cserélnünk, de már mindennel készen állunk a salgótarjáni rajtra. A környéki pályákat szeretem, bár a minőségük már tavaly is hagyott némi kívánnivalót maguk után. Nagyon várom már, hogy visszafelé mehessünk a pályákon, hisz az újdonság mindig izgalmasabbá teszi a versenyeket. Így még ugyan nem mentem rajtuk, de legalább a szállásadó gazdámnak, a salgótarjáni Brad Pitt (Imi itt Rafira céloz :) - a szerk.) barátomnak lehet egy kis előnye… :)" 

Lovász Pali - Mitsubishi LANCER Evo IX - A (absz.1):
"Ózdon csak apróbb csetlések-botlások voltak, például elgumiztuk magunkat, elment a hangosításunk, és lekapcsolgattam az áramtalanítót, de a végére csak összeállt minden, és sikerült harminc másodperc körüli előnnyel nyertünk. Salgótarjánt szeretjük, mentem már Cereden, csak nem ebben az irányban, Kazárt meg nagyon ismerem, mert kisgyerekkorom óta kijárunk oda versenyt nézni. Technikai fejlesztésként az áramtalanítót megfordítottuk, hogy ne tudjam leverni, csak, ha le akarom… :) Ahogy hallottam, a többiek is nagyon készülnek, úgy tűnik, elegük van belőlünk… :) Rajta vagyunk azért az ügyön, és a második, harmadik helynek is nagyon fogunk örülni, csak jó verseny legyen, ez a lényeg. Hiányzik, hogy késélre menő csaták legyenek, de szerintem már nincs messze ez az idő."

Mezriczky Zoli - Mitsubishi LANCER Evo VI - A (absz.2):
"Ózd jól sikerült, szerintem az autó képességeihez képest nagyon jót mentünk. Az elején még óvatoskodtunk, mert nem a megfelelő gumival mentünk, de utána jókat autóztunk, és nagyon örültünk a második helynek. De most nagy változás van, mert eladtuk az autót, amivel Ózdon mentünk. Jött egy nagyon jó lehetőség, hogy egy sokkal jobban felszerelt, igazi A-s autót meg tudjunk venni, és ezt nem hagyhattuk ki. Jelenleg is folyik a felkészítése és az összeszerelése. A salgói pályákat nagyon szeretem, bár a kazárin még nem mentem, de azt mondják, nagyon jó kis gyors. A ceredi az ultra, az igazi vébés pálya, reméljük, sikerül majd jól teljesítenünk. De ha megint csak másodikak leszünk, annak is örülni fogunk. Vigyázni akarunk az autóra, mert nagyon szép."

Nagy Gergő - Trabant 601 - A1:
"Ózd nagyon jól sikerült, bár csak hárman voltunk. Most örömmel láttam, hogy Salgótarjánban öten leszünk. Szeretem ezeket a pályákat, bár így fordítva még nekem is újdonság lesz. Tavaly harmadikak lettünk, de most felújítottuk a motort: majd kiderül, hogy az autó mennyire fogja bírni."

Nyilas András - Suzuki SWIFT - N1:
 "Ózdon reggel picit bealudtunk, de végülis jól jött össze minden. A legnagyobb problémánk utána az volt, hogy a salakot levakargassuk róla… Nagyjából ismerem csak ezeket a salgótarjáni gyorsokat, mentem itt már sprintversenyen, bár a kazári sokat változott az elmúlt években. Így már nem is tetszik annyira…"

Pádár Alfréd - Honda CIVIC - N2:
 "Ózdon minden tökéletes volt, úgy ment minden, ahogy a nagy könyvben meg volt írva. Az autót is csak le kellett mosnunk. A salgótarjáni versenyeket szeretem, Ceredet kifejezetten, bár egy meglehetősen pilótát próbáló szakasz, tavaly estünk is ott egy jó nagyot. Kazáron mentem már ebben az irányban, egy kicsit gyenge gyors, meg rövid is, úgyhogy itt sok motiváció nincs. Hibázni nem szabad majd a hétvégén, ennyi a lényeg. Most is örülnénk egy tökéletes versenynek…"

Szabó Erik - Fiat SEICENTO - A2:
 "Nem jövünk Salgótarjánba, mert nem lett kész az autó. Ózdon szétment a sebváltónk, szétszakadt a teljes váltóház, minden mozgó alkatrész kuka, és az sem tett túl jót neki, hogy miután elfolyt, olaj nélkül mentünk a parc ferméig… Most pedig nincs alkatrész hozzá, pedig már felforgattunk mindent érte. Most megrendeltük az olaszoktól, de nem kapkodják el a szállítást, négy-hat hetes határidővel vállalják. Mehettünk volna szériaváltóval, de nem sok értelmét láttuk. De a következőn már ott a helyünk."


A rendezőt, Braun Krisztiánt is megkérdeztük.

- Hányan neveztek?
- 125 körüli indulónk lesz, előfutókkal, H3-asokkal együtt.

- Milyen gyorsok?
- A Zagyvaróna és Cered közötti tizenkét és fél kilométeres gyorsasági, és a Kazár-Salgótarján közötti öt kilométeres. Annyit kell tudni a pályákról, hogy a zagyvarónai szakasz már évek óta megy a programunkban, de idén megfordítottuk. Ez lényegesen más próbatétel elé állítja majd a versenyzőket, izgalmasabb lesz szerintem. A minősége évek alatt nem változott, ugyanolyan dobálós, mint eddig, bár ki lett kátyúzva. Zagyvarónától felfelé egy négy kilométeres szakaszon új az aszfalt, viszont Rónabányától Ceredig nagyon dobálós és fehéraszfaltos részek várnak a mezőnyre. Ez az irány túrában mindenkinek újdonság lesz, talán egyedül Határ Pista bácsi ment már rajta errefelé… A kazári pályán szintén fordítottunk, és ezzel kapcsolatban még annyi újdonság van, hogy a régi, dobálós, keskeny aszfaltos szakasz az idénre egy széles, jó minőségű gyorssá vált. Szerintem mondhatom, hogy két, teljesen új pálya vár majd a mezőnyre, és ez azt jelenti, hogy mindenkinek újból kell majd kezdeni az itinerek írását.

- A nézőknek mely részeket tudnád javasolni?
- A ceredi stop előtti lejtős szakaszon lehet izgalmakat látni majd, domboldalról, biztonságosan. A másik gyorson szintén a cél előtti rész lehet a legizgalmasabb. Mindenhol azt kérem a nézőket, hogy tartsák be a pályabírók és a biztonságiak utasításait. Konkrétan nézők elől elzárt terület nem lesz, de vannak fokozottan veszélyes helyek, ahová nem állhat senki, mert legfőbb a biztonság.

- A verseny főbb helyszínei ugyanazok, mint tavaly voltak?
- Igen, többnyire. A versenyiroda és az adminisztratív átvétel a Borbély Lajos Szakközépiskolában, a technikai átvétel évek óta ugyanott, a Postaautó szerviz telephelyén lesz. A szervizpark helye visszaköltözött a régi, jól bevált salgótarjáni külső pályaudvarra, ahol tényleg bőséggel elfér a mezőny. A parc fermé helyszíne az egyetlen, ami megváltozott: az Ipari Park területén lesz, a 21-es főút mentén, Salgótarján elején, a jobb oldalon van ez az Ipari Park, ahol a trélerek is elférnek, úgyhogy egy helyen lesz minden. 

Mindenképpen egy izgalmas rendezvény vár a versenyzőkre és a nézőkre, sok indulóval és újdonságokkal május 17-18-án, Salgótarjánban, Nógrád megye aszfaltútjain.

 

Ez a hír most jelenik meg 3495. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k