Salgótarján elõtt...
versenyzõi interjúk
2006-06-29
interjúk • Pajer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
737515357
Napi oldal:
58910
Jelenleg:
1738
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 5.futam után
1. Kasza Kristóf
959
2.
Fónagy Kristóf
946
3. Gönczi Dániel
873
4. Osztás Ábel
794
5. Kozsuk Péter
787
6. Suborits Péter
786
7. Végh Krisz
783
8. Bíró-Ambrus Roland
759
9. Balogh Richárd
714
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

A Vectra-Line Rallye elõtt kérdezett körbe Pajer Ani a versenyzõk között:

Brád László:

Mennyire ismered a salgótarjáni pályákat?
Tavaly indultunk, és nagyon szeretem ezeket a pályákat. Nagyon jó gyorsok, jó technikásak, igazi rali terep. Szerintem talán a legjobbak az országban.
Tavaly egész jó eredményt sikerült elérnünk, de akkor még ugye nem volt ilyen erõs a mezõny, úgyhogy most biztos sokkal küzdelmesebb lesz, mint akkor volt. Most nagyon jó autók, nagyon jó pilótákkal vannak az élmezõnyben… jó verseny lesz, az a lényeg.

Valami extrával készülsz erre a jó versenyre? Egy körrel többet futsz, mint szoktál, vagy az autóval történik valami, hogy jobb legyen…?
Nem, minden marad a régiben, a megszokottban, sõt még a lelkesedésünk is a régi…:)

 

Határ István:

A salgótarjáni verseny hazai pálya. Mennyi elõnyt jelent a helyismeret?
Igen, itt a környéken szinte minden pályán mentem már, hisz nem vagyok túl fiatal…:) A ceredi nagyon jó. Én inkább a technikás, sokkanyaros pályákat szeretem, nem ezeket a bevállalós, nyújtott kanyarosokat, bár ez a rali-túrában ugye nem is jellemzõ, mert elég sok lassító van, úgyhogy a kanyaroknak a zöme sok helyen ezáltal meg is szûnik.
Abban az esetben, ha az ember sokat jár ezeken a pályákon, akkor nagyon sokat számít a hazai pálya. Ha nem jár erre nap, mint nap, akkor nagyjából csak ugyanúgy ismeri, mint a többiek. De az az elõny fontos, hogy közel van, és a lehetõsége megvan, hogy akár egy hétköznapon is tudjon barátkozni a gyorssal.

Ez a gyöngyösi verseny sem sikerült rosszul, sõt! Ezen a logikán haladva, lehet, hogy a salgótarjáni még jobban megy majd, vagy még vérmesebb reményekkel lehet belevágni?
:) Én már ezzel kapcsolatban elég pesszimista vagyok, mert itthon még eddig sosem sikerült jó eredményt elérni, mert mindig valami technikai problémánk akadt, de mindig bízom benne, hogy ez a sorozat most szakad meg…: Lehet jobb is. A Cered például, ahol 144 kanyar van, az fejbõl megy. Ez lehet az elõnyünk azokhoz képest, akik csak akkor járják be, amikor a verseny van.

Jelent valami különleges készülést, az, hogy otthoni pálya, és valamilyen szinten bizonyítani kell?
Mindenképpen. Hisz itt vannak a barátok, ismerõsök, akik csak a médiából, vagy a mi elbeszélésünkbõl értesülnek az eredményeinkrõl, nyilván ilyenkor élõben is szeretnék megnézni, hogy hogyan teljesítünk. Úgyhogy igen, jelent, hisz szeretnénk a legjobbat kihozni magunkból. Éppen ezért már tavaly is úgy volt, hogy a verseny elõtt mér egy héttel megpróbáltam kiszállni a mindennapos életbõl kiszakadni, és rákészülni a versenyre mentálisan is.
Már csak azért is, mert a tavalyihoz képest sokat változott a mezõny, sokat erõsödött. Az eleje inkább nehezebb lett, mint könnyebb. Jó volna az elsõ 5-ben végezni. De most inkább készülünk rá, aztán meglátjuk.

 

Ifj. Érdi Tibor:

Most egy kicsit talán nyugodtabban várod a salgótarjáni versenyt, ha jól gondolom…
Kicsit igen nyugodtabb vagyok, mint a gyöngyösi elõtt. Salgótarjánban mindig jól mentünk, nem nagyon szeretném megszakítani ezt a sorozatot, na de Ózd elõtt is ezt mondtam, úgyhogy most egy kicsit pesszimistábban álok a dolgokhoz.

Autóval történt valami, hogy jobban menjen?
Gyöngyös elõtt történt, megcsináltuk a hajtást, módosítva lett a motor meg a váltó, ami meg is látszott az eredményen, hisz akkora idõfölénnyel nyertünk, amekkora sosem volt még, mióta a rali túra bajnokságban indulok. Most bízunk magunkban, és szeretnénk egy jó versenyt, de úgy, hogy a többiek is ott lesznek, mert hallottam olyasmit, hogy néhányan nem jönnek, de ezt gondolom, majd elmondják õk. Szóval jó lenne, ha ott lenne mindenki, és versenyeznénk.

A salgótarjáni pályákat mennyire ismered, mennyire szereted?
Ha ugyanazok a pályák lesznek, ez a Kazár, Cered, akkor mondjuk, hogy ismerem õket. Nekem fekszenek, az autónak is. A kazári gyors ez a dobálós, egy szál út… nagyon ott kell lenni, mert nincs hibázási lehetõség, mert rögtön az árokban köt ki az ember. Ceredrõl meg azt tudom, hogy vérbeli technikás rali pálya, ahol nagyon nagy idõkülönbséget lehet csinálni, ha jól megy rajta az ember…

Mi a helyzet a "szerencsehozó" navigátoroddal, Horváth Tiborral, akivel sikerült a gyöngyösi sikert összehozni? 
Vele indulok Salgótarjánban. Tavaly az év második felében vele mentünk, és bajnokok lettünk, idén egy versenyt mentünk, és akkor is szerencsét hozott, úgyhogy jó lenne, ha a mázliját most sem hagyná otthon, hanem elhozná Salgótarjánba is. :)

Attól függetlenül, hogy ilyen sokszor mentetek már együtt, egy újrakezdésnél kell gyakorolnotok, hogy megint összeszokjatok?
Igazából verseny elõtt nem szoktunk elmenni és szokni egymást, amennyi a verseny elõtt van tréning, az bõven elegendõ nekünk, hogy összehangolódjunk.

 

Nagy Matyi:

Év elején említetted, hogy nem jössz talán végig. Salgótarjánnal mi a helyzet?
Indulunk, jövünk. Ez most 100%. Az év további részét még nem tudom, tolódik még a dolgunk, amitõl függ, úgyhogy majd elválik. Már majdnem biztos egyébként, hogy ez az utolsó versenyünk, de nem merem elkiabálni, mert nem tudjuk mi lesz. Jó lenne bajnokságot nyerni, de jó lenne még az év vége elõtt. :)

Hogy vagy a salgótarjáni pályákkal?
Ezelõtt 2 vagy 3 évvel mentem ott, az tetszett, ment is. Én -és a VFTS is- jobban szeretjük ezeket a kanyargós, technikás pályákat, a salgó pályái pedig ilyenek. Igyekszünk helytállni.

 

Mezriczki Zoltán:

Gyönyörûen sikerült a gyöngyösi verseny és akkor azt mondtad, két évet vártál erre az eredményre. Hogy ünnepeltél? :)
Ha egészen õszinte akarok lenni, nem volt olyan hatalmas ünneplés. Családi körben azért nagy öröm volt. Fõleg a feleségem és a két kislányom örült. Nagyon tetszett nekik a kupa. :) Mivel ez volt az elsõ kupa, amit hazavihettem túraversenyrõl, tényleg mindenki nagyon boldog volt.

Mire számítasz Salgótarjánban?
Szeretnénk megismételni ezt. Nagyobb vágyunk nem hinném, hogy lehet, hisz az Érdi Tibit nehezen érnénk utol, de ha egy ilyen második helyet sikerül majd elcsípnünk, annak nagyon fogok örülni.

Mennyire ismered a salgótarjáni pályákat?
Ez az egy, ami fájó pont nekem, hogy ezeket a pályákon még sosem mentem, hiába megyek már három éve a túrában, valahogy ez a verseny mindig kimaradt. Tréningben és fejben nagyon fel kel készülni, hisz tudjuk, hogy ez így nagyon kemény lesz. A maximális idõt ki fogjuk használni a tréningre. Ez az egyik, a másik, hogy próbálok olyan belsõket nézni, amibõl majd tudok tanulni, és azokat elemzem majd. Ezen kívül már csak fejben tudok majd készülni.

 

Niesz Feri:

Keringenek rémhírek, hogy nem jössz…
Nem, ez nem rémhír, ez tény.

Miért döntöttél így?
Hát, igazából a bajnokságot már elbuktuk, innentõl kezdve felesleges most pénzt ölni bele. Most szépen szétszedtük a Subarut, féket már vettünk rá, a váltó még mindig nem érkezett meg. A motorba már érkeznek a cuccok,  aztán ahogy kész lesz, erõs motorral, jó váltóval, jó fékekkel, mindennel ahogy kész lesz, akkor talán Esztergom, de Komló már száz százalék.

Csalódott vagy?
Nem, nem egyáltalán nem. Ez egy ilyen sport. Pénz nélkül nem lehet ezt csinálni. Esztergom az innen 30 km, úgyhogy az ilyen otthonalvós, kis költségvetésû verseny amúgy is. A Subarura most rá kell költeni egy csomó pénzt, hogy ütõképes legyen. Most is lehetne vele menni, mert ki van lakatolva is, de ezzel a rossz váltóval már nem akarok küzdeni, hogy megint lefogaz, vagy kiesünk miatta, a motor sem elég erõs, hogy felvegyük a versenyt az elejével, úgyhogy inkább kihagyjuk. A bajnokságnak úgyis vége, aztán legközelebb inkább egy jó autóval jövünk, és akkor az év vége lesz a tanulóévünk. Ezt az évet mindenképp ennek szántuk, de bíztunk abban, hogy úgy fog menni, mint amikor a BMW-re váltottunk, hogy jó kocsira váltottunk, de nagyon úgy tûnik, hogy télen a többiek sem ültök otthon és malmoztak, hanem fejlesztettek, aztán kicsit kevés lett ez az autó, ugyanúgy, mint ahogy a BMW is elég halovány idénre. 

Nagyon sajnálom, de bízom benne, hogy Esztergomban találkozhatunk veletek.
Esztergom az még 8 hét, úgyhogy arra össze akarom szedni magam, de Komló az ezermillió-egy

És hát ezek szerint Esztergom valamilyen szinten hazai…
Hazai, hazai, de minden évben ezen megyünk a legszarabbul. :) Nem tudom, hogy miért. Ezen a Lábatlan - Bajnán annyira rosszul megyünk minden évben, hogy az valami hihetetlen! A Tardos - Bikol az jó, az fekszik, de most kíváncsi leszek, hogy a Subarunak milyen, hiszen eléggé összkerekes pályák, csúszkálósak… Majd most kiderül, ha összejön. Most fejlesztünk, fejlesztünk, ezért nem is akarunk Salgótarjánba menni.
A Subaruból most veszem majd ki a motort, a WRC fékek már megérkeztek, a vált meg van rendelve. Szépen építgetünk, és arra készülünk, hogy Esztergomból abszolúttal szeretnénk hazajönni. Erre gyúrunk most.

 

Csikó Péter:

Megnyerted Gyöngyösön az A3-at. Mire számítasz Salgótarjánban?
Hát, nehéz ezt megmondani. Nekünk ez volt az elsõ versenyünk. Az elsõ két versenyen nem tudtunk indulni. Részben technikai gondunk támadt, hisz nem készült el az elsõ versenyre a motorunk, részben pedig anyagi jellegû. A második versenyre ezen kívül nem tudtam még navigátort sem szerezni. A tavalyi navigátorom most Bosch Petivel megy, most új navigátorom van. Vele nagyon jól ment, nagyon elégedett vagyok. Sokat edzettünk, és meglett az eredménye. A jobb oldallal nem lesz gond. :)

A salgótarjáni pályákkal m a helyzet? Szereted?
Hú, ez a verseny nekem vízválasztó. Tavaly féltengely-törés miatt estünk ki, tavalyelõtt elszakadt a kuplungtárcsánk… De ettõl függetlenül nagyon jók itt a pályák, ismerem és szeretem õket. Az idén pedig különösen jó szerintem, hogy az egyik pálya mindenkinek egyformán új lesz, így az esélyek is ugyanolyanok itt.
Jó lenne most kategóriát nyerni, mert ha ez nem megy most, nem nagyon lesz értelme tovább menni ebben az évben. Ha nincs mûszaki gondunk, reális esélyünk van nyerni, de hát ez egy technikai sport… Majd meglátjuk. Mi készülünk, ez a lényeg. :)

 

Bosch Péter:

Eddig úgy volt, hogy te sem jössz Salgótarjánba… Most kiderült, hogy mégis mi is történt?
Úgy volt, hogy bérbe vették az autót, és mennem kell szerelni Libanonba, az ottani bajnokság utolsó futamára bérelte ki egy srác. De visszalépett a bérlõ, így szabad az út, jövünk Salgótarjánba. :) Tudunk még készülni is, idõben megtudtunk, úgyhogy megpróbálkozunk.

A salgótarjáni pályák is ismeretlenek számodra?
Igen, teljesen újak. Úgyhogy a verseny elõtti tréning nekünk duplán fontos. Na meg az egyik pálya mindenkinek új lesz, ha jól tudom, úgyhogy így talán még a hátrányom sem lesz akkora.
Azt mondják, hogy nagyon jó pályák ezek, jó kanyargósak, technikásak, igazi rali pályák. A Micunak minden fekszik, nekem kell majd egy kicsit gyorsulnom.

Mi lesz az év többi részében?
Nagyon fel kell majd kötnöm a nadrágot az évad második felére, de már nagyon készülök. Fõleg fejben, de új gumikat vettem, többet tesztelek, edzeni járok, és majd próbálok minél jobb helyen végezni. Nem adom fel ilyen könnyen, küzdeni fogok az elsõ helyért, de szem elõtt tartom a biztonságot is - már csak anyagi megfontolásból is. Azért szerintem a második helyben sem lenne semmi szégyellnivaló, életem elsõ bajnokságában. De nem adom fel, és szerencsére még messze a vége. Majd meglátjuk. :)

 


Rafael Tamás:

Te mennyivel készülsz másképp egy hazai versenyre?
A navigátorom indul ezen a salgótarjáni versenyen - de most pilótaként. Ha õszinte akarok lenni, a készülõdés eleje navigátorkereséssel telt. :)

Hú, az jó kis készülés…:)
Igen, az. : Viszont megvan, kivel megyek. Õ Kovács György. Régen Lanciá-val ment, ugyancsak itt a Túrában. Õt elég régóta ismerem, még nem mentünk együtt, bár többször terveztük, csak sosem jött össze. Reméljük az összeszokással nem lesz gond, hisz barátok vagyunk.  A környéki pályákat egyébként mind ismerem, versenyeztem már rajtuk nem egyszer. Igaz, akkor navigátorként, szóval vezetni még nem vezettem itt, de azért ismerem a pályákat.

Mire számítasz így ezen a versenyen?
Egyáltalán te hogy viseled ezeket a változásokat, hogy például nem a jól megszokott partner ül melletted?
Igazából eddig mindig olyan ült mellettem, aki az életben is jó barátom volt, aztán könnyû volt összeszokni, most is ezzel próbálkozunk.

És mennyire érzed a hazai pálya nyomását?
Háromszor indultam eddig ezen a versenyen, és csak egyszer sikerült célba érnünk, mert mindig elromlott az autó. :) De egyébként nagyon nyomás nincs. Ugyanúgy szeretnék menni, mint eddig, semmivel nem szeretnék többet kockáztatni, mint egyébként, csak annyi, hogy talán kétszer annyira vigyázok az autóra. De egyébként nem nagyon szoktam ezzel foglalkozni, mert nem a visszhang érdekel, hanem saját örömömre autózom. :) Remélem az új navigátor meghozza majd a szerencsémet. Nem ártana. :)

 

Ez a hír most jelenik meg 4053. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31 010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21222324
2024.11.01-05.

részletes infóink

2024.11.02-03.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k