Salgótarján helyett Edelény
RTE közlemény
2009-09-09
információ • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
732104577
Napi oldal:
88499
Jelenleg:
1854
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

RTE közlemény
2009. szeptember 9.

A Rali-Túra Bajnokság korábban meghirdetett időpontban, október 3-4-én, a BRAD SE. által megrendezni tervezett salgótarjáni futama elmarad. Helyette, ugyanabban az időpontban, szintén a BRAD SE. rendezésében, de Edelény központtal lesz megtartva a futam.

A további információkat és az okokat hamarosan közzétesszük.

RTE Vezetősége nevében:
Pájer Ani

Derült égből sok-sok villám

A GREPTON Rali-Túra Bajnokság idei hetedik futamával kapcsolatban változások lesznek. Az Egyesület közleménye után hívtam Radyk Richárdot, a verseny egyik rendezőjét a részletek miatt.

- Mi lesz a salgótarjáni futammal?
- A helyszín változik csak, az időpont és a színvonal marad. Salakpályás prológgal tervezünk Edelény környékén.

- Mielőtt mindenki a térképhez nyúlna - mennyire van messze ez Salgótarjántól?
- Olyannyira van messze, hogy ez már nem is Nógrád, hanem Borsod-Abaúj-Zemplén megye: az előző, szendrői futamunkhoz esik közel.

- Mi lett a tervezett versennyel?
- Az engedélyek első kérelmeit idén januárban adtuk be, azóta mindenhonnan jöttek a visszajelzések, csak Cered Önkormányzatától nem. Ők egyfolytában húzták az időt, és nem adtak egyértelmű választ a kérvényünkre. Próbáltunk meghallgatást kérni, bejutni egy testületi ülésre, de folyton elutasítottak, és ez addig ment, amíg egyszer meghívás nélkül betoppantunk egy ilyen ülésre, hogy végre szóba álljanak velünk. Meghallgattak, ennek ellenére nem engedik a versenyt. Az indoklásuk szerint ezt a klasszikus 12 kilométeres szakaszt azért nem adják oda, mert féltik a frissen felújított utat. Erre mi utánajártunk, és az  Állami Közútkezelő Nógrád megyei Igazgatóságától kértünk egy állásfoglalást a kérdésben: egy autóverseny mennyire terhel meg, tesz tönkre egy utat? Ürmösi Ákos igazgatótól azt a választ kaptuk, hogy ez nem lehet indok, mert egy autóverseny nem befolyásolja ennyire az aszfalt minőségét, hiszen a leírása szerint több tonnás tengelyterhelésre, és évtizedekre tervezték az utat. Ugyanezt támasztotta alá az út készítője, a Magyar Aszfalt is. Ezeket a véleményeket a ceredi önkormányzat elé tártuk, ennek ellenére sem adták meg az engedélyt.

- Mit tudtak mondani az érveik ellenérveire?
- Egyrészt érzelmi okokra hivatkoztak, miszerint ők 20 éve várnak erre az útfelújításra, és most szeretnék minél tovább megőrizni. Ez ugyanaz, mintha veszünk egy mosógépet, azt valóban nem szabad a garancia lejártáig használni, nehogy baja legyen…
A másik indokuk pedig szerintem a legnagyobb badarság volt: azért nem engedélyezik, mert veszélyeztetjük a lakosságot… Az eddigi években nem, de most igen. Nem is értem, hogy mondhatták ezt: évek óta betartjuk a hatóságok utasításait az utolsó betűig, sosem volt velünk gond, munkát adunk a helyi polgárőröknek és a környék idegenforgalmát jócskán táplálta, ha túra-verseny ment oda… Komolyan nem értem.
Azt meg aztán főleg nem, hogy annak ellenére mondtak nemet, hogy felhívta őket az ügyben a salgótarjáni alpolgármester és a polgármester, a Közútkezelő vezetője, a rendőrség egyik osztályvezetője… Ez sem volt elég.

- Talán én nézek túl sok 'hálivúdi' filmet, de nem lehet emögött valami összeesküvés-elmélet…?
- Sejtéseink vannak, de bizonyítani nem tudunk semmit, úgyhogy ezt nem kommentálnám. Az viszont tény, hogy az utóbbi években, a környéken elszaporodtak a ralisprint versenyek - hivatalosak, nem hivatalosak egyaránt, plusz van az első-másodosztály, és a rali-túra. Nagyon nagy a túlkínálat - ennek ellenére mi még mindig csak egy évben egyszer, egy országos bajnokság részeként megyünk oda. Tavaly valóban sok verseny volt itt, de akkor ennél talán jobb indokokat kellett volna kitalálni…

- Nem lehetett volna ezt a szakaszt kihagyni, és egy másikat beiktatni helyette?
- Jó kérdés, de ezzel is az a baj, hogy a be nem jelentett, nem hivatalos sprint versenyek nagyon lerontották a renoméját ennek a sportnak, így a földeket sem engedik át versenypályának: volt ugye nekünk például egy szorospataki gyorsunk, amit éppen a korábbi, be nem tartott feltételek miatt nem adnak többet oda senkinek.

- Mit lehet tudni az edelényi pályákról?
- Terveink vannak, de pont emiatt a lemondás miatt addig nem szeretnék róluk semmit mondani, amíg ezer százalékosak nem lesznek… Ez pedig a hivatalos versenykiírás környékén várható.

- Akkor mit lehet mondani arról a versenyről? Hány százalék, hogy lesz, és hogy ott lesz?
- Az száz százalék. Apróságok vannak még a pályák körül, de ezek miatt sem akarunk a szánkból mást csinálni… Az azonban szintén biztos, hogy ahogy mondtam, a színvonalat nem szeretnénk alább adni. Mondjuk pont ezért sajnáljuk nagyon, hogy át kellett tennünk a versenyt, mert eddig azt hittük, hogy a nevünk, hogy a rendező a BRAD SE., már egyfajta garanciát jelent a minőségre, és a szavahihetőségre. Mindennek ellenére a jövőben is erre fogunk törekedni.

Ez a hír most jelenik meg 5557. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k