Sandlander.com
a duen.hu hivatalos off-road partnere
2009-01-22
információ • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732069422
Napi oldal:
53344
Jelenleg:
1643
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Ha valakinek van egy autója, és fejleszteni szeretné, vagy professzionálisan kezelni, viszonylag egyszerű dolga van, hiszen autószerelő műhelyek vannak, vezetéstechnikai képzések vannak.
Ha valakinek terepautója van, már egy kicsit nehezebb dolga van, mert a 4x4 talán speciálisabb műszer, mint egy sima személyautó. Már műszakilag, és másképp kell vezetni is. Akinek ilyen problémái voltak, azoknak nyújt segítséget a Sandlander. Arról nem is beszélve, hogy az idei évtől szoros együttműködő partnerünk lett a társaság – ezt az alábbi képek is bizonyítják. Pócsik Lászlóval, a Sandlander vezetőjével a cégről, a terepraliról és számos egyéb témáról beszélgettünk, aminek köze van a 4x4-hez, így a Sandlanderhez is.

- Mivel foglalkozik a Sandlander?
- Alapvetően autóátépítéssel, ez az egyik lábunk, a másik pedig, hogy versenyautók fejlesztése, és üzemeltetése. Tulajdonképpen a terepjárók, a 4x4 körüli autózás két ágát fogjuk össze: a hobbi, és a verseny oldalt. Hobbi oldalon az ügyfél igényei szerint autóépítés az elsődleges profil, míg professzionális versenyautók építése és üzemeltetése Magyarországon az RTL Klub Motorsport Klub Palik Racing Teammanagement tevékenységéből és működtetéséből áll. De ezen kívül a Hungaroring Adventure Park üzemeltetése mellett foglalkozunk rendezvényszervezéssel, és egyéni, továbbá céges 4x4 vezetéstechnikai képzésekkel is, tehát ami a 4x4 környékén fellelhető azt felölel a Sandlandert is működtető cégcsoport.

- Magyarul, ha nekem van egy terepjáróm, az utcáról is beeshetek Önökhöz, és tudnak segíteni.
- Abszolút! A tevékenységünk nagy része az utcai autókkal foglalkozik. Ha bejön valaki, leülünk, átbeszéljük, hogy mire használja, vagy mire akarja használni az autóját, és ennek függvényében építjük át, olyanok vagyunk, mint egy úri szabóság.

- Volt már olyan, amire nemet mondtak?
- Igen.

- Nem tudták, vagy nem akarták megcsinálni?
- Nem akartuk. Mi mindig az ügyfél igényeit tartjuk szem előtt, és Magyarországon ennek még nem feltétlenül van meg a kultúrája. Ha az ügyfél olyat akar, amiről tudjuk, hogy hosszú távon nem szolgálja elképzeléseit és megfogalmazott elvárásait, ezáltal felesleges pénzkidobásnak tartjuk, akkor arra nemet mondunk.

   
   
   

- Anélkül, hogy árakról beszélnénk: mennyire luxus igénybe venni a Sandlander segítségét egy hétköznapi terepjárósnak?
- Szerintem abszolút nem, sőt! Általában olcsóbb, ha minket választ valaki, mintha saját kútfőből akarja megoldani a terepjárója fejlesztését. Például mi nagy tételben rendelünk alkatrészeket, ezért mi jelentős kedvezménnyel tudjuk ezeket beszerezni, amely kedvezményt részben ügyfeleink számára tovább tudunk adni. És persze a felesleges kisérletezés is sokba kerül, ez velünk megspórolható.

- Mi volt előbb: a hobbi-, vagy a versenyautók?
- A hobbi előbb volt, mert ez nekem már egy 20 éve az életem. Ebből alakult ki utána az, hogy csak terepjárókkal foglalkozik a cég, innen pedig egyenes út vezetett a versenyautók építéséhez és üzemeltetéséhez.

- A honlapjukon, a www.sandlander.com oldalon azt olvastam, hogy Önöknek van Közép-Kelet Európa egyik legfelszereltebb műhelye. Mekkora, hányan dolgoznak, és mitől ez a legfelszereltebb?
- 2000 négyzetméter, ebből 1300 csak a műhelyterület, és 8 ember dolgozik itt főállásban reggeltől-estig, úgyhogy mondhatjuk, hogy a régióban a legnagyobbak vagyunk.

- Ez a nyolc ember mind autószerelő, vagy az autós szakma több ágát is képviselik?
- Szakképzett, hosszú évek tapasztalatával rendelkező, elhivatott lakatos, karosszérialakatos, autószerelő, autóvillamossági szerelő van köztük; ezzel teljes mértékben lefedjük a tevékenységünkhöz nélkülözhetetlen területeket. 

- A duen.hu-val való együttműködés alapköve egy gyönyörű Suzuki Grand Vitara. Milyen ez az autó? Átépített, vagy egy sima utcai kocsi?
- Ma még az az autó egy utcai változat, ennek kettő oka van: az egyik, hogy az együttműködés a Dakar előtti utolsó pillanatokban indult, és nem volt sem idő, sem kapacitás, hogy azzal az autóval foglalkozzunk. De most, hogy hazajöttünk, átépítjük ezt az autót is, és olyan lesz, ami megfelel a DuEn felhasználási igényeinek: ki fog tudni menni vele a ralis gyorsasági szakaszokra, akár terepen is, és viszonylag nagy sebességgel is tudja ezt majd megtenni.

- Ezek szerint Ön is kint volt a Dakaron?
- Igen, az MAN kamionban navigáltam végig a versenyt.

- Most volt ez először?
- Nem, 2007-ben már navigáltam a Dakaron, és emellett a csapatvezetői teendőket láttam el.

- Hogy tetszett most ez a verseny?
Lehet választani, melyik jobb: az afrikai, vagy a dél-amerikai?
- Ez teljesen más volt, már csak hangulatában is, és nem is csak nekem, hanem szerintem mindenkinek. Bennem nem maradt meg igazi Dakarnak, olyan volt Inkább volt, mint egy megahosszú Baja verseny. De természetesen egy hatalmas élmény volt ez a viadal, és a helyi emberek lelkesedése is, amit európai fejjel szinte felfogni sem lehet. Szinte minden szakaszon elképesztő mennyiségű néző volt, nem tudtunk úgy megállni, tankolni, vagy végigmenni akár egy kisebb faluban, hogy sok száz ember ne vett volna körbe minket. Ebből a szempontból mindenképpen élmény volt, bár a pályák jellege nem teljesen „Dakaros” volt.

- Kanyarodjunk vissza a céghez, aminek nem a duen.hu-val való együttműködés az egyetlen rally projektje. Mi a terv a KIÁ-kkal?
- Tervezünk egy KIA Kupát. Ez a rali-projekt idén indul, a KIA Europe-pal szoros együttműködésben. Egyelőre két autó versenyez majd teszt és fejlesztés jelleggel, és ezek eredményeitől függ majd, hogy hogyan alakulnak a további lépések.

- Ezek milyen autók?
- N-es, dízelek. Az a cél, hogy relatív olcsó, de professzionális versenyautókat állítsunk csatasorba, és igazából szeretnénk felkarolni azokat a tehetségeket Magyarországon, akiknek jó kezük van, és minden adottságuk megvan ahhoz, hogy sikeresek legyenek, kivéve a versenyzéshez szükséges anyagi hátterüket. Ebben szeretnénk segíteni a KIA Europe-pal együttműködve; a hosszú távú cél a KIA Kupa létrehozása.

- Hol versenyeznek majd?
- Az ORB a cél; idén mindenképpen. De hogy ez majd hová fejlődik majd, nem lehet még tudni, hisz a KIA Europe és a KIA Motors Hungary mögöttünk áll, az sem kizárt, hogy külföldön is feltűnünk.

- Építettek már korábban raliautókat?
- Eddig tereprali volt a fő profilunk, de a munkatársaink többsége már foglalkozott raliautókkal. Számukra nem újdonság, mi pedig management-szinten a terepralival megegyező működési mechanizmusok alapján tevékenykedünk.

- Palik László és csapata, együttműködésben a Magyar Honvédséggel, létrehozták a Dream Team nevű csapatot, amit az olvasóink már megismerhettek. A Sandlander foglalkozik vezetéstechnikai képzéssel is, esetleg ezt a csapatot is Önök fogják képezni?
- Igen, lesz közünk hozzá, februárban kezdünk, és az a cél, hogy a honvéd Dream Team a magyar tereprali bajnokságot végigversenyezze. Aztán jöhet a nemzetközi megmérettetés.

- Már húsz éve ez a hobbija, a Sandlander hét éve működik.
Mik a tapasztalatai?
- A tereprali szerintem egyre népszerűbb, sőt az elmúlt 2-3 évben a különböző szakágak között az egyik legdinamikusabban fejlődő autósport. Maga a terepjárózás és a 4x4 is rendkívül népszerű, de hogy jó irányba halad-e hosszú távon, abban nem vagyok teljesen biztos...

- Ezt hogy érti?
- Ha nem az autósportra gondolok, akkor szerintem sokkal jobban kellene harmóniában lenni a természettel, a környezetünkkel. Nagyon féltem a magyar 4x4-et, és így a magyar terepralit is, hogy át fogunk esni a ló túloldalára, és nemsokára ott találjuk magunkat, ahol Ausztria és Németország. Ezekben az országokban néhány pályán kívül gyakorlatilag nem lehet lemenni az aszfaltútról, mert olyan szinten szigorúak lettek a környezetvédelmi normák. Egy picit jobban kellene tisztelni a környezetünket, a földeket, erdőket, nemzeti parkokat, és akkor tovább lehetne megőrizni a ma még meglévő, de már ingatag harmóniát.


Ez a hír most jelenik meg 4305. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k