Schuck Jani nyerni akart
RTE bajnokai - sorozat - A/2
2008-02-08
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732032604
Napi oldal:
16526
Jelenleg:
1425
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

2007-ben, A/2-ben lett talán a legszorosabb a végeredmény: az első három páros négy ponton belül végzett! Nem volt tehát könnyű dolga Schuck Jánosnak és Muschitz Attilának, ha meg akarták nyerni a kategóriát. Márpedig ők meg akarták. Janival erről beszélgettünk.

- Egyáltalán nem volt sétagalopp az év, sőt, de azért mi lettünk a bajnokok. Abszolút kiemelem, hogy mi, hiszen ketten csináltunk, ketten ülünk az autóban és ezt mindig így szeretném. Év elején az volt a terv, hogy az első háromban végezzünk, ugyanis az előző évben néhány ponttal maradtunk le a dobogóról. Ez volt tehát a célkitűzés, de ezzel, hogy bajnokok lettünk, kicsit túlteljesítettük a dolgot.

- Annak ellenére lettél bajnok, és nekem ez a legfurcsább, ha az eredménylistát megnézzük, hogy egyetlen futamot se nyertél meg, viszont mindegyiken célba értél. Mindegyiken magabiztosan beértetek a célba és ez elég volt ahhoz, hogy győzzetek. Miért nem sikerült például futamot nyerni?
- Hogy miért nem sikerült, azt igazából nem tudom. Ez lett volna a másik célkitűzés, hogy legalább egy-két futamot meg tudjunk nyerni. Ez nem sikerült, viszont a stabil pontszerzés többet ért. Erősek az ellenfelek, nehéz velük. A mi technikánk egy kicsit gyengébb a többiekénél, viszont a szerencsének és a többiek kiesésének köszönhetően értünk szerintem az első helyre végül.  

- Talán a ti kategóriátokban volt a legszorosabb a küzdelem. Az első három helyezett négy ponton belül végzett. Mennyire motivál ez téged, vagy mennyire zavar az ekkora feszültség?
- Abszolút motivál. Igazából nem csak a végeredményen látszik ez a szorosság, mert nem csak a pontok, hanem minden futamon tized másodpercekben küzdöttünk egymással. Ez abszolút jó így. Megint csak azt mondom, hogy az előző években olyan autóval és olyan kategóriákban mentünk, ahol nem tudtunk eredményt elérni és pontosan ez volt a baj, hogy a nagy űrben lebegtünk. Jobb így ez.

- Miért nem tudtatok eddig eredményt elérni?
- Egy Peugeot-val mentünk 2003-tól, 2004-től. Nagyon erős autók voltak a kategóriánkban, és egyszerűen ugyanilyen időkkel, amiket a Skodával mentünk, ott, abban a kategóriában a huszadik hely környékén voltunk. Főként nem is mi gyorsultunk, csak a saját kategóriánkhoz képest.

- Mióta versenyzel?
- Rali túrában 2002-2003-tól, nem is emlékszem pontosan. Előtte csak amatőr versenyeken vettem részt.

- Attilával mióta ültök egy autóban?
- A legelső versenyünk óta. Illetve korábban navigáltam rali-túrában, de amióta én vezetek, azóta Attila ül mellettem.

- Mitől ilyen jó az együttműködésetek, hogy ilyen hosszú éveken keresztül tudtok együtt dolgozni?
- Eleinte úgy kezdődött, hogy nem igazán tudtuk eldönteni, ki fog majd vezetni és ki navigálni. Az első egy-két alkalommal rögtön kiderült, hogy én nem lennék jó navigátor, túl szétszórt vagyok ehhez. Attila pedig abszolút erre a pozícióra született, a jobboldalra.

- Elég ehhez az, hogy kiegészítitek egymást?
- Én azt gondolom, hogy igen.

- Mi lesz veletek 2008-ban?
- Ez a kényesebb kérdés, egyelőre nem tudok erre válaszolni, fogalmam sincs, hogy mi lesz. Dolgoztunk egy-két komoly terven is, de családi elfoglaltságok miatt valószínűleg nem tudunk teljes évet menni egyik bajnokságban sem, úgyhogy valószínűleg egy-két versenyt megpróbálunk, de szeretnénk feljebb lépni - Rallye2 vagy első osztály - ezt majd meglátjuk. Autót is mindenképpen váltani kellene, ezt sem tudom most megmondani, hogy mi a jó irány. Nagyon sokszor megfordult a fejemben, nagyon tetszik a hátsókerekes autó. Versenyen még nem mentem ilyennel, de nagyon szívesen kipróbálnám. De a négykerekes vonz a legjobban.

- Ennyivel nagyobb kategóriára gondolsz?
- A legszívesebben igen. A hátsókerekes autóval kapcsolatban azt gondolom, hogy nem vagyok már annyira fiatal, nem tudom azokkal felvenni a versenyt, akik már 10-15 éve Ladában ülnek mondjuk, vagy bármilyen hátsókerekesben. Eredményesen nem hiszem, hogy tudnánk hátsókerekes autóval versenyezni. A látvány miatt tetszene, de akkor már inkább azt mondom, hogy a négy kerék meghajtás.

- Az már egészen biztos, hogy túrában idén nem jöttök?
- Egyáltalán nem biztos. Vannak kedvenc versenyeink, azokon megpróbálunk azért elindulni. Ha nem is teljes évet fogunk menni, egy-két versenyen mindenképpen el szeretnénk indulni.

- Melyikek ezek a versenyek?
- Nekünk a komlói verseny az egyik ilyen - egyrészt a pályák miatt, másrészt meg baráti társaságunk van Komlón és környékén, oda nagyon szívesen megyünk. A pályák miatt még a szendrői verseny nagyon tetszik. És szinte hazai verseny, az esztergomi, mert Pesthez közel van, az pedig emiatt.

- Kicsit beszéljünk a családotokról!
- Én nős vagyok, van egy lányom, két és fél éves és áprilisban jön még egy, valószínűleg lány lesz ő is. Pontosan ezt mondtam az előbb családi oknak, hogy valószínűleg az év eleji versenyeket ezért nem fogom tudni vállalni, és ezért nem tudunk majd egész évet menni. Attila nem nős, de barátnője van. Az ő terveit igazából nem tudom.

- A feleséged hogy viselte azt, hogy hétvégenként eltűntél autóversenyezni?
- Velem kapta ezt a dolgot. Igazából, mielőtt versenyeztem, nagyon régóta rali első osztályban szervizeltem, és az még több időt vett igénybe. Ott a verseny inkább négy nap, mint kettő, a felkészítések sokszor éjszakába nyúlóan tartottak, úgyhogy az nekem sokkal több időt vett igénybe. Herczig Norbinak szervizeltem egész addig, amíg Octáviával nem ment és azóta viszont versenyzem. Ezek otthon nálunk megszokott dolgok.

- Tulajdonképpen örül neki, hogy átjöttél a túrába?
- Arra gondolsz, hogy több időt töltök otthon? Amiatt biztos. De egyébként nem mondom, hogy örült. Egy kicsit biztos félt. Azt gondolom, hogy szerencsém van, hogy ilyen feleségem van, aki jól viseli a dolgokat.

- A hétköznapokban mivel foglalkozol?
- Autóértékesítő vagyok.

- Erről jut eszembe: mi lesz az autóval, ha ti nem versenyeztek már vele?
- Ebbe nagyon jól beletaláltál, mert ha lenne komoly érdeklődő, akkor lehet, hogy eladnám a kocsit. Elkótyavetyélni nagyon nem akarom. Olyan nagyon sokat ez az autó már nem ér egyébként, de fillérekért nem akarok megválni tőle. Ha tényleg valaki ilyen autóval szeretne versenyezni, azt tudni kell, hogy azért ennek az autónak van múltja. Ez egy gyári építésű versenyautó, nem egy Magyarországon összetákolt valami. Akkor is, ha viharvert, ezért is szerintem ér valamit ez a kocsi. Ha el tudom adni normális pénzért, akkor eladom. Ha nem, akkor elmegyünk vele majd kisebb versenyekre.
Ez a hír most jelenik meg 3555. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k