TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Shake Baby, shake!
Jordán Rally 2011 - 4.élménybeszámoló
2011-04-14
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
701702529
Napi oldal:
58811
Jelenleg:
2682
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Shake, baby! Shake!
Vééégre! Motorhangok, por, repülő kövek… Igen, lehet ennek is örülni. És kifejezetten örültünk, hogy elkezdődött ez a nap.

Igaz, megint 'elfelejtettünk' aludni. Imi kiküldött tudósítóként hajnali 3-kor ért vissza a szállodába, én pedig néhány perccel előtte fejeztem be az élménybeszámoló írását a tréning két napjáról.

shake_baby_shake_1

Felfogadott fotósom a késői (korai) időpont ellenére fel volt nagyon spannolva, mesélt a három rendőrautóról és arról, ahogy a konvoj megérkezett hajnalban a szervizparkba. Elvitte a fényképezőgépet, már kellett, hogy lásd a képeket! (ugye nem kell egyesével feketepontot osztogatni azoknak, akik nem? :)

Reggel két autóval vágott neki a 6 tagú csapat a szervizpark ismerős útjának. 50 kilométer, csak lefelé, egyenesen a Holt Tenger partjához, a Toyotát sikerült leadnunk, helyette a hajóról lekerült kamionból megszereztük a tréningautót.

Már az indulásnál rájöttünk, kitérőt kell tennünk egy gumishoz. Az ismert Belga számot rosszul idézve elmondhattuk: Hé gyerek 'lapos' a jobbhátsó! Szerencsére tudtuk, hogy pár kilométerre van egy gumis, csak remélni tudtuk, hogy már nyitva van ilyenkor… Mikor bementünk a kapun belülre rájöttünk, nemhogy nyitva van, hanem gőzerővel üzemel az ammani Autószöv. Legalább 8 álláson mostak autót és a gumis helyen azonnal fogadtak. Még szerencse, hogy nem kellett bejelentkezni, viszonylag rosszul értjük és ha lehet mondani annál is rosszabbul írjuk az arab nyelvet. 
A szaki azonnal megállapította, hogy lyukas a kerék, megmutatta a szöget. Aztán mutatott még egyet. És még egyet. Mielőtt félreértené az Olvasó: nem sündisznókon autóztunk az előző este, hanem mostanra fáradt el bérautó gumija, mert mind a három szögön látszott, nem tegnap került be a 'rendszerbe'. Megállapítottuk, hogy amikor az étteremből hazafelé jövet a jól lakott napközisekkel telezsúfolt autóban Frici kicsit bátrabban húzta meg a kézit az utolsó körforgalomban, valószinűleg akkorr jelezte a gumi, hogy három szöggel ezt már nem akarja tovább csinálni és elengedte a levegőt.
Szerencsére a gumis emberünk nagyon értette a dolgát, mert még azelőtt végzett, mielőtt a csapat masszőre (Ki más? TóTimi…) nem szorongatta volna meg mindannyiunk vállát 8 napon túl gyógyuló sebesüléseket okozva.
A gumis salesmanagere mondta, hogy 3 JD (ejtsd in inglis: DzsiDí, ejtsd in hangérien: Jordán Dínár) a javítás. Aztán mikor azonnal rábólintottunk, érezte, hogy van még ebben a projektben és mondta (mutatta), hogy egy darab szög annyi, de nekünk három volt. Ekkor már mi is próbáltuk felvenni a helyi szokásokat és 6 helyi pénzt hagytunk ott nekik. Viszont jól dolgoztak a srácok, hiszen ma gyorsan leteszteltük a tesztpályára menet és jól vizsgázott a gumisműhely, tele volt a gumi levegővel…
A szervizbe érve végre olyan kép fogadott bennünket, amit már két napja kellene látnunk. Kamionok a helyükön, versenyautók a sátrak alatt.

shake_baby_shake_2

Az MM Motorsportnál is minden a helyén. Mindenki végzi a dolgát. Markko például az új székeket csomagolja és egyszer csak előkerül a kamion mélyéről a csapatvíz. Nem, nem írtam el! Nem csapvizet akartam írni (amit ugye itt az arab világban nem illik meginni és nem azért mert megsérted a helyieket, hanem azért mert megsérted a saját gyomorműködésed…). Szóval az észt brigádnak saját vize van. Mondhatnám, hogy észtvesztő, de ezt a poént később akartam elsütni.

shake_baby_shake_3

Érdekesség még, hogy a Pirelli Star Driver egyik gyöngyszeme, az M-Sporttal 5 éves szerződést aláírt Ott Tanak, aki ugye elvileg csak azért van itt, hogy éljen azzal a lehetőséggel, hogy letréningezze a pályákat és nem indul, szóvak ez a kissrác előlépett szerelővé (remélem, ez a mondat melengeti minden szerelő Olvasó szívét!) és szerelt az istennadta. De nem immelámmal, rendesen. Jó ezt látni!

Én is szereltem. Az onboard kamerát a csövek közé. Most találkoztam először a Ford Fiesta belsejével és elmondhatom: így becsövezve nem nagy hely van benne. Persze arra épp elég, hogy elférjen a két pótkerék és a sisakok, de hosszúhétvégére már nem mennék el egy S2000-es versenyautóval piknikezni. Persze versenyezni, az más! Amiatt jöttek most páran Jordániába erre a hétvégére.

shake_baby_shake_5

És akik jöttek, azok délben shakedownra mentek.
A szervizparkhoz közel volt a rövid, szerintem maximum két, két és fél kilométeres pálya. Semmilyen matrica, nyakbavaló nem kellett ahhoz, hogy bemenjünk a szakasz közepére azon az úton, amit láthattál ellenkező irányban az Al-Attiyah tesztvideón.

shake_baby_shake_4

Mire odaértünk már elvileg kellett volna mennie a WRC mezőnynek, az SWRC-sek csak fél kettőtől jöhettek. Jöttek is. Nasser meggyőzően, látszik, hogy elemében van ezen az útfelületen. Idén már kocsizott hasonló vagy éppen teljesen más utakon és láss csodát, még a Dakart is megnyerte. Kemény dió lesz felvenni vele a versenyt, de hát mindenki nyerni jött, nem? :)

shake_baby_shake_6

Jött Frici is, elsőre kicsit még bólogatva (ne felejtsük el, ezek voltak az első kilométerei az autóval murván!), másodikra viszont már sokkal határozottabban. A többiek is jól mozogtak, de az látszik: a turbós kisebb motorok sokkal kakasabbak, mint a Super2000-es versenyautók. Aki azt gondolja, hogy sikerült őket egy szintre hozni, az nagyon téved.

shake_baby_shake_7

Volt egy kis riadalom a shakedown végén, már Fricit vártuk a harmadik felfutásra, mikor jött a hír, hogy nem indul az autó és jön segítségre a szerviz. Nem mondom, hogy nem futott át az agyunkon egy pillanatra, hogy mennyi idő van a rajtceremóniára indulásig és vajon addig meg tudják e javítani a hibát.

shake_baby_shake_8

A szervizbe érve hamar rájöttünk, hogy nem lehet nagy a baj, az autó szélvédőjét mosogatták a srácok és mint számunkra kiderült, csak szoftverhiba okozta a riadalmat, egyszerűen annyi történt, hogy a sok ácsorgás után lepadlózva kell indítani az autót, hogy a tankból kikerüljön a felesleges levegőt. Mivel ez a jelenség a kinti teszten nem jelentkezett mínusz 29 fokban, így egy rövid oktatás után (Frici update) már minden ment tovább a saját medrében. Annyira, hogy azonnal indulni is kellett a 90 kilométerre lévő Jerash településre, ahol pár napja még gladiátorok 'harcoltak' a romok között.

shake_baby_shake_9

Nem irigyeltük Friciéket, amiért a versenyautóval a jordán főváros délutáni forgatagában kellett végigkocsizniuk. Szerencsére Ők is, mi is időben odaértünk.

Szép környezetben, rengeteg csadoros VIP ember és még több ujjongó kiskatona és helyi emberke előtt vonultak végig a rajtdobogón a párosok. Nem tudom, nekem nem tetszett a romok között felállított könnyűszerkezetes rajtdobogó. A környezet gyönyörű volt, lehetett volna valami jobban ideillőt összeácsolni. Markó Tibiék hangulatosabbat faragnak Komlón a sprinten, de hát biztos csak hazahúz már a szívem. Annyi ember nem volt, mint Egerben, de helyi TV szerintem élőben nyomhatta , mert a kamerákra nagyon ügyeltek. A srácainknak pedig nagyon nagy dolog ez, nem tudom volt e korábban már magyar indulója ennek a versenynek.

shake_baby_shake_10

Átjöttek, örültek, örültünk, eljöttünk.
Holnap (ááá, már megint ma) a 'rendes' pénteki programnak megfelelően a 7. gyorsasági szakasszal kezdődik a verseny. 6 gyorsasági szakaszon kell a lehető leggyorsabban áthaladni és ebből 2 a hosszú, korábban már részletezett 40 kilométeres gyors. Nehéz lesz. Szurkoljatok!

Ez a hír most jelenik meg 4908. alkalommal
címkék: DuEn, Jordánia
Share |
2011.04.15-17.
World Rally Championship 2011
Jordan Rally 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k