RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Slick gumikkal az osztrák murván
Schneebergland Rallye 2010
2010-07-29
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
710358092
Napi oldal:
108353
Jelenleg:
2701
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

A Schneebergland Rally teljesen új futamként, új pályákkal került be idén az osztrák bajnokság  programjába. Így nem tudtunk kitől tanácsot kérni a felkészítéssel és gumikkal kapcsolatban, ezért amint publikusak lettek a pályák, azonnal ott voltam Ausztriában, hogy körülnézzek. Amit tudtunk, első nap 70% aszfalt 30% murva, 6 gyorsasági, második nap 80% murva, 20% aszfalt, 9 gyorsasági szakaszon. Össz. táv: 350km, ebből gyors: 125 km.

Slick_gumikkal_az_osztrak_murvan_1


"Új-Zéland"

A Tiefental-i gyors volt az egyik amit meg tudtam nézni. 4km aszfalt után egy Bal 5, majd nem tudtam hirtelen, hogy Finnországba vagy Új- Zélandra csöppentem. 7 km álom útminőség, sima út fehér apró murva, ritmusváltások, erős és tempós kanyarok váltakozása. Ez a pálya másnap visszafelé volt. Így volt min agyalni, hogy milyen gumicserét engednek majd  meg a rendezők.
Az első napi pályákat ez a vegyes és egy San Remo típusú aszfalt alkotta. Nem volt kérdés, kevés pályabejárással, nem semmi kihívás lesz!

A másik két gyorsra nem juthattam be, mert magánterületen volt. Csak a hegyekre pillantva gondoltam valamit. Aztán a majorságban megkérdeztük a tulajt és ő megnyugtatott. Szívesen beengedne, de ez egy vadaskert pár ezer hektáron és most épp a szarvasokat etetik, ne zavarjuk inkább őket, és a pálya nagyon jó, nyugodjunk meg. Kicsit magasra megy föl. Talán a "beszélgetés hátterében" látható brutális Land Rover sejtetett valamit, de mi hittünk neki.

Hivatalos training
Az előző kettőre készültünk. A vadaskert a Haraseben délután 4-ig volt bejárható kétszer.

Döbbenetek sorozata. Csörlő és traktor.(Haraseben)
thumb_Slick_gumikkal_az_osztrak_murvan_5Már abban sem voltunk biztosak, hogy a rajtig eljutunk. Olyan emelkedő volt, hogy a Toyotánk alig tudott fölmenni egyesben. A helyiek megnyugtattak, hogy készülnek, lesznek ott emberek, traktor és csörlő, főleg ha esne, csak legyen vonószemünk! "Megnyugodtunk.." Aztán a pálya... Ezt láthatjátok a fotókon amit feltöltöttem. Kövek, sziklák, puha föld, sár, rönkök, erős emelkedő, kis híd, szakadék (korlát nélkül folyamatosan), és amit el tudsz képzelni egy vadonban lévő erdei úton.

A verseny
Sajnos besoroltak a H10-ba ahol három Evo 3-as, egy Evo 6-os, és egy Clio Williams rajtolt. Ráadásul vezetni is tudtak. Főleg az evosok. A 4. helyre volt sanszunk, ugye a Ladával egy Williams Cliot csak megeszünk valahogy, plusz a technika ördöge is beleszólhat. Mert a miénk ugye üzembiztos! De ez biztos?

Slickkel a murván.
Az aszfaltos pálya (Haselrast) csúcs volt. Jó időket is autóztunk, tiszta élvezet. Kicsit felhordásos lett, de nem esett senki a szakadékba, mert ugye ott is volt jócskán. Vicces, hogy a szállásunk a cél és a beíró között volt külső íven. Az utolsó bal kettő kívánta, hogy megpróbáljam ötödikkel, de nem akartam a szállásadó nénink garázsába bemenni 150-nel, így maradt a Bal 2 bukkan célkanyar negyedikben húzósan!
Tiefentalon a vegyesen, mikor az aszfaltról a murvára értünk, rögtön egy Jobb 2 és egy Bal 3 figyelmeztetett, hogy "vegyél vissza". Tűzforró slickekkel mintha kihúzták volna alólunk a szőnyeget. Járt az agyam közben, hogy ezzel mit kezdjek? Honnan hová? Hol fékezzek, lesz nyom, fog lassulni, befordul, orrtolás, kézi, mi legyen? Aztán kialakult a dolog, ha nem is az első körben, de a második és harmadik kör már élmény volt. Határozottan kellett autózni, mint anno a nagyok. A kanyar előtt már rég dönteni kellett, hogy mit akarok, mert a slickekkel nem volt lehetőség variálásra amikor már benne vagy a fordulóban..

Ellenfél

A Mitsukkal persze nem bírtunk, viszont a helyi "Veszprémi Barna" egy piros Escort RS2000-vel indult és nem ment gyengén! Ez nem a Kit Car, hanem az a kereklámpás hátsókerekes ős vadállat. Az úriember mint később megtudtam, a szomszéd faluban lakik, tehát első Schneeberg ide vagy oda, keményen nyomta. Utána hajtottunk és összesen egy pályán tudtuk megverni, másnap a vegyes talajún visszafelé.

Slick_gumikkal_az_osztrak_murvan_4


Diffi

Estére sajnos zúgott a 4:7-esünk. Az utolsó gyors előtt hallottam meg etapon. Nekem a Lada lelkivilágát még meg kell ismernem. Ami késik nem múlik, mindig a gyors után vetkőzés iziben, majd fülelés, hogy mi a helyzet? Mondjuk az osztrákok is füleltek! Az A-snak annyira jó a hangja, hogy az a netovább, Stohl csak úgy forgatta a fejét utána! Viszont az utolsón már olyan hangja volt a hajtásnak, hogy komolyan féltem tőle, de kibírta az ötödik nagy tempót is és beértünk a szervízbe. Másnap 4:44-vel mentünk.. A vadonban  elég volt ez is.

Haraseben (vadon)
Krózser Menya jött velünk a ralira mint csapat koordinátor. Szerencsére még a trainingen megérkezett és segített jó döntést hozni, hogy ne futamodjak meg a tereptől, hanem tekintsek rá úgy mint egy másfajta kihívásra. Hálás vagyok neki! Képes lettem volna hazajönni, mert fáj amikor a kocsi durván fogy egy-egy ilyen pályán. Itt a versenyen csak arra ügyeltem, hogy a Lada kibírja. A fenekét a puhában tartottam, a köveket kikerültem és igyekeztem a szűkekben a befordulást a kézivel segíteni, nem a hajtással. Végül élveztük!

Időjárás
A második napon szinte végig esett. A Tiefental-on (New-Zeland) a slicket az intermediate váltotta, na ez sem volt semmi a murván, majd gumicsere etapon terepgumira! Hihetetlen volt! Mint régen az út melletti szerviz és közben folyik a nyakunkba az eső. Még Baumschlagernek is! Ehhez a ralihoz egyébként dukált, hogy zuhogó esőben nyomjuk a murván!

thumb_Slick_gumikkal_az_osztrak_murvan_3A csapat és az autó
Kertész Krisztián navigált, aki itthon Hozmann Lacival megy a bajnokságban. (Renault Clio R3). Profin diktált, és tényleg csak azt kommentálta amit már nem lehetett szó nélkül hagyni! Tökéletes erőcsúsztatás!
Krózser Menya (Team Chief) sokat segített a német nyelvű kommunikációban, a jó hangulatban és abban, hogy ezt a hobby ralit is totál komolyan vegyük és csináljuk! Köszönjük neki!
Bodnár Attila és Csuri a szerviz. Az autónk mint Bodnár mester esetében elvárható, most is profi volt, kibírta ezt a nehéz versenyt és közben persze nagyon "szólt"! Csuri volt az egyetlen szervizes Attila mellett és nagyon jól dolgozott! Köszönjük nekik!

Sógorok
Kedvesek voltak velünk az osztrák rendezők és nagyon profin megcsinálták a ralit! Kb. 50 indulóval, de jó verseny volt! A nézők száma Ausztriában sem ugyanaz mint tíz éve a Semperiten..

Helyismeret
Végül a 22-es Ford Escort RS 2000-s, a helyi ralis "öreg" az utolsó előtti körben a Harasebenen beesett a fenyőfák közé. Szerencsére ők és az autó is megúszták, csak kijönni nem tudtak. OK tábla.. Így abszolútban a 21.-ek, az 1600-as kocsik között pedig a 3.-ok lettünk. A H10-et meg hagyjuk. Az csak adminisztratív volt a miénk.

Végül
A Ladázás hihetetlen nagy élmény!

Slick_gumikkal_az_osztrak_murvan_2
Ez a hír most jelenik meg 6553. alkalommal
Share |
2010.07.23-24.
Österreichische Rallye Staatsmeisterschaft 2010
Schneebergland Rallye
Rohr im Gebirge
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k