RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Sok a három év kihagyás
Legalábbis Janika szerint, akinek tetszett a miskolci verseny
2015-05-04
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
710356986
Napi oldal:
107247
Jelenleg:
2658
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

sok_a_harom_ev_kihagyas_1

Janika az új szezon első futamán egy kis hiba miatt nem tudott a legjobbak közé kerülni. Miskolcon hatalmas csatában, az utolsó gyorson fordítva, 1.2 másodperc előnnyel sikerült a második helyet megszerezniük, de még úgy érzi, hiányoznak a másodpercek

Szezon előtt többször is beszélgettünk. Nem tudtad, hogy mi vár Rád, mennyire hamar tudsz belerázódni az új autóba. Azt mondtad, kell majd legalább három-négy verseny, hogy képben legyél. Nem kellett…
De kell! Nagyon sok a három év kihagyás.
Persze minden gyorsaságival közelebb kerülök az autóhoz, a verseny alatt is tudtunk gyorsulni, de természetesen helyén kell kezelni a dolgokat, van még hova gyorsulni.
Azért is mondom, hogy sok a három év kihagyás, mert pont az utolsó hiányzó másodperceket tart a legtovább, míg megtalálja az ember. Még sok feladatunk van, amihez kell még idő.
Nagyon optimista voltam, amikor a 3-4 futamot mondtam. Amikor a fénykorom volt, akkor is egy autót belakni minden körülmények között, az legalább egy szezon. Túl optimista voltam…
Dolgozunk és az a cél, hogy megtaláljuk azokat a másodperceket.

sok_a_harom_ev_kihagyas_2
Az eredmények szerintem jók, de ismerlek, tudom, hogy ennél maximalistább vagy… Komoly csaták voltak. Milyen volt ez belülről?
Volt egy nagyon jó tesztünk, ahol sikerült az autót átállítanunk az egri futam után. gyakorlatilag minden fontos elemét átállították Tagai Tomiék. Még a féket is kicserélték, de a hajtásláncot és a gátlókat is. Stabil, jó lett az autó. Sokszor nem is hittem el, hogy úton tudunk vele maradni a nagyobb tempóknál.
 
A verseny összességében tetszett.
Egy kérdés volt bennem a verseny előtt, hogy ezek a kis autógumik mennyire maradnak majd a helyükön. Sajnos sok elmozdult, eltűnt, vagy esetleg máshol került elő, olyan helyen, ahol egyáltalán nem számítottunk rá. Ez aggasztó volt kicsit, de amikor már elrajtolsz, nem ezzel foglalkozol, hanem az autóra figyelsz, a navigátorra és az útra.

sok_a_harom_ev_kihagyas_3
 
A vártnál tisztábbak maradtak az utak. Azt gondoltam, sokkal piszkosabb lesz a pálya, de aránylag elviselhetőek voltak, ami örömteli volt.
 
Az, hogy egy nap végigautóztuk a versenyt, ez önmagában fárasztó volt. Biztos, hogy lankad a figyelem a fáradtsággal. Néha elnézel egy féktávot, picit korábban fordítod be, rámész egy lassítógumira. Ilyen hibák egy ilyen hosszú verseny alatt előfordulnak. ERC futamon, vagy világbajnokságon ez normális, nem baj az, ha itthon, a magyar mezőny is megtapasztalja, hogy milyen is ez.

sok_a_harom_ev_kihagyas_5
 
Különben eléggé hullámzó volt a teljesítményünk, voltunk negyedikek is, ezt sem szabad elfelejteni. A végére azért össze tudtam szedni magam valamennyire.
 
Ezt mindenképp szerettem volna megemlíteni: a PowerStage-n egy nagyon komolyat autóztatok… Megnyertétek a szakaszt és megfordítottátok a helyezéseket a dobogón is, másodikak lettetek.
Azt mondhatjuk, ha volt olyan gyorsasági, ami sikerült ezen a versenyen, akkor az az utolsó volt. :)
Minden jól sikerült
 
Jön a murva…
Abban bízok, hogy egy kicsit könnyebb lesz majd menni, Aszfalton mindig nehezebb megtalálni a helyes sebességet és az optimális féktávot. Talán a murva egy kicsit könnyebb lesz, de nyugtával dicsérjük a napot, majd ha megcsináltuk, akkor elmondom :)
 
Gondolom lesz egy hosszabb tesztetek Szombathely előtt, hiszen ezzel az autóval nem mentél még murván.
Tervezzük, de nem tudom, hogy milyen hosszú lesz. Olyan hosszú nem, optimális esetben 50-70 kilométer között, ami nem rossz. Persze jó lenne 200 kilométert menni, de hát azt nem tudunk. Úgy tűnik, hogy a murva beállításokkal talán egyszerűbb a helyzet az autóval, de majd meglátjuk.

sok_a_harom_ev_kihagyas_4
 
Most raktam össze az ISEUM Rallye honlapját, ahol összegyűjtöttem a korábbi győzteseket. Már háromszor nyertél ott Peugeot-val.
Az első két évben volt egyfajta technikai előnyünk - még a 206 WRC idejében -, azt azért nem szabad elfelejteni. Nem mondhatjuk, hogy én nagyon kedvelném ezeket a szakaszokat, de ezt nyílván félre kell tenni és teljes erőbedobással azon kell dolgozni, hogy a lehető leggyorsabban tudjunk rajtuk menni.


Voltak jó élmények. Kétszer nyertünk Imivel és egyszer győztünk úgy Bahor Beával a 307 WRC-vel, hogy gyorsaságit sem nyertünk a verseny alatt, de olyan keresztbeverések voltak, hogy mégis mi nyertük a futamot.
Volt, amikor pár másodperccel elbuktam, Benik Balázs nyert 2003-ban.
Vegyesek az érzések, de nagyon várjuk a futamot.
 

sok_a_harom_ev_kihagyas_6
Ez a hír most jelenik meg 4325. alkalommal
címkék: Janika, Szőke Tamás, R5
Share |
Miskolc • rally ob
Országos Rallye Bajnokság 2015
21. Steelvent Miskolc Rally
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k