Spici S2000-es kocsizása
interjú a murvás teszt után
2008-02-21
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
732032237
Napi oldal:
16159
Jelenleg:
1256
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Teljesen egyszerű riportot csinálni egy versenyzővel.
Főleg, ha a navigátora küld egy SMSt, hogy érdemes ránézni a weblapjukra.
Szerda este hívtam Spitzmüller Csabát, hogy meséljen a tesztről, épp dokinál volt, csütörtök délben visszahívott. Beszéltünk, felvettem a telefonnal. Majd itthon kiderült, hogy a telefon csak a kérdéseket rögzítette, a válaszok helyén néma csend volt.
Szerencsére Spici türelmes ember, este újra nekifutottunk a beszélgetésnek:

Mesélj kérlek a tesztről… (már másodszor…)
Vááárj, úgy teszek, mintha nem kérdezted volna ezt ma még… :) :) :)
Képzeld el… :) …mivel nagyon jó kapcsolatot ápolunk a GRIFONE team-el, mióta versenyeztünk együtt, ezért meghívtak egy S2000-es tesztre. Itt két autóról kellett véleményt alkotnunk. Egy Super2000-es Fiat Punto és egy hasonló kategóriájú Toyota Corolla volt terítéken. Mind a két autó fejlesztésében részt vesz a csapat. A Punto-t a gyár számára, míg a Corollá-t egy kicsit öncélúan, hiszen csak belevágtak a Toyota fejlesztésébe.

A Punto-t még csak csak értem, de mi újság a Corollával? A Grifone kitalálta, hogy készít egy ilyen autót, vagy a gyár mögötte áll?
Ez egy érdekes dolog. Eddig csak jobbkormányosban létezett S2000-es Toyota. Vettek egyet Dél-Afrikából, ott egy nagy importőr fejlesztette az ausztrálokkal egyetemben. A Grifone megvett egy ilyen autót, átépítette balkormányosra. Ez az egyetlen a világon, ami balkormányos, amivel mi most mentünk. Nincs mögöttük teljes mértékű gyári támogatás, már csak azért sem, hiszen ez már egy kifutó modell. Az Auris lesz majd, amit homologizálni fognak. Ha ezek a privát fejlesztések jól alakulnak, akkor nem kizárt, hogy a konszern is bekapcsolódik ebbe, de ezek még nem hivatalos dolgok.

Akkor talán egy kicsit zsákutca ez a Corolla S2000… nem?
Először én is úgy gondoltam… Az biztos, hogy a két autó ugyanazon a pályán való tesztelése Auriolnál és nálam is meglepő eredményt hozott: azonos időket tudtunk futni a két autóval.
Ha ezt a privát fejlesztést így folytatják, akkor meglepő eredményekre lesznek képesek vele.
A Toyota egyértelműen a Forma1-et támogatja, de szerintem a háttérben egy kicsit ebben is részt vesz. Nem hinném, hogy csak néhány márkakereskedő összefogna egy ilyenbe, ráadásul csak a gyártó tud homologizálni. Az Aurisnak pedig már folyamatban van a homologizációja…
Ezek talán megfontolt lépések, szerintem. Ha bejön, örülnek, ha nem, akkor azt mondják, hogy ez csak egy ilyen privát próbálkozás volt…

Nem mentél korábban még S2000-es kocsival…
Ez így van. Az Almerával mentem, annak hasonló volt a motorja, bár ezek az autók forradalmian újak. Érdekes, hogy a Fiaton egyértelműen érződik, hogy több éves fejlesztői munka eredménye, viszont érzésre, látványra és mint kiderült időben is élvezetesebb a Corollát vezetni.

A Fiatban úgy érezted, hogy nem megy, nem haladsz, erőtlen de nagyon jó a futóműve, a fékei, a kormányzása. A Corollában azt érzed, hogy iszonyatosan erős, a futóműve hagy némi kívánni valót még és a hajtása is, de ennek ellenére mind a két autóval a két nap alatt ugyanazokat az időket produkáltuk.

Itt murván nem látszott lényegi különbség a két autó között.
A jövő héten lesz egy két napos aszfalt teszt, oda is meg vagyunk hívva. Azt hiszem ott majd többet fogok tudni mondani az autókról, mert ez a teszt kicsit rosszul sikerült az időjárás miatt: végig esett az eső, köd volt. Autózni élvezetes volt, de kevés dolgot tudtunk az autókhoz hozzátenni.

A két teszt között is van egy rövid teszt, ahol a kisebb módosításokat az autón megcsinálták és Auriol kontrolálta, hogy mennyire váltak ezek be.

Mesélj egy kicsit a francia kollégádról!
Azt gondolom nagyon prominens pilóta társaságában kaptam meghívást a tesztre. Nem először találkoztam most vele, de újra lenyűgözött a barátságosságával, egyszerűségével és a tudásával.

Két napig együtt volt a szállásunk egy XIII.századi kúrián. Ott volt a navigátora is. Esténként borozgattunk és természetesen sztorizgattunk.
Abszolút képben vannak Magyarországgal és a magyar mezőnnyel kapcsolatban.
Sok versenyzőt ismernek, például tudták hallották a Mitsubishis esésünket és különben nagyon jó véleménnyel voltak a magyar bajnokságról.

Ami borzasztóan rokonszenves volt még Bennük, hogy nem adták fel, a vérükben van a versenyzés. A navigátor például onnan egy finn versenyre utazott, ahol egy norvég srácnak navigál. Igazi rallysták… :)

Ki volt a gyorsabb?
:) :) :)
Nem tudom! Nem hasonlítgattuk össze az időket. Ő is nézte, hogy megyek, én is Őt. Mindketten begyalogoltunk a gyorsaságira a szakadó esőben és megnéztük, hogy autózik a másik. Nem nézegettük az időket, de valószínűleg ő biztos gyorsabb volt :)
Ez csak feltételezés, de hát Ő világbajnok, biztos gyorsabb volt…

Ok, nem tudjuk meg, hogy mi a különbség köztetek…
De mi a különbség egy N4-es autó és a Super2000-e között?
Nem tudom…
Borzasztóan érdekes érzéseim vannak. A S2000-es gyengébb, mint az N-es autó. Viszont a futóműve, a fékjei, a súlykülönbség borzasztóan segíti. És talán úgy gondolom, hogy egy picit jobb, mint egy N csoportos autó.
De van egy nagy hátránya: és ez magyarországi viszonylatban biztos nem lebecsülendő, hogy nincs végsebessége. Rövid az áttételezése. Itthon az N-es autóval sokat megyünk kiforgott ötödik fokozatban, egy rövid áttétellel borzasztó nagy hátrányba lehet kerülni ezeken a pályákon. Viszont a gyorsulásban és a féktávokon a súlya miatt talán vissza lehet nyerni…

Auriol is nemrég tesztelt Carlossal és Kankkunennel Evo IX-eseket és nekik is hasonló volt a véleményük: nehéz autó az N csoportos.

És ami biztos: a Super2000-es autóban borzasztó sokat kell dolgozni. Ehhez képest egy N csoportos kocsival sétakocsikázás egy-egy gyorsasági…

És Spici idén melózni fog a kormánnyal, vagy inkább taxit vezet?
:) :)
Nem tudom még!
Szívesen tenném ezt is, azt is.
Szeretem a kényelmet, de mivel sportember vagyok, szívesen melóznék is a kanyarokban…
Most pillanatnyilag nem tudok választ adni erre.
És nyilván nem feltétlenül a kedv, hanem a pénz fogja majd erre megadni a választ. És az, hogy a partnereink mit várnak tőlünk.

Az biztos, hogy piros autóval fogunk odaállni az egri rajthoz Kazár Mikivel és autózunk egy jót.

 

Ez a hír most jelenik meg 8154. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k