RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Spicivel rallyról, rallycrossról
Eger után, Máriapócs előtt... Két nagyinterjú, egyben!
2011-04-20
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
710359134
Napi oldal:
109395
Jelenleg:
2721
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Két interjú, egyben!
Spicivel Eger után, a múlt héten beszélgettünk a rallyról...
Majd most, a napkban a rallycrossról, hiszen hétvégén a máriapócsi húsvéti fesztiválon először debütál ebben a sportágban. Érdemes végigolvasni mindkét interjút...

R A L L Y

Ahogyan Spici fogalmazott az elején: „egy kormányközi egyeztetést hamarabb összehozunk, mint ahogy erre a beszélgetésre sort tudtunk keríteni”. Nem volt egyszerű Spicit szóra bírni, de végül mégis sikerült, aki idén hazai vizekre evezett újra, ám az első futam balszerencsésen végződött, hiszen már az első napon kiállásra kényszerültek a váltó hibája miatt.

 spicivel_rallyrol_rallycrossrol_5

Már a futam előtt sem sikerült beszélnünk, így kezdjük a legelején! Milyen céllal vágtatok neki az Eger Rallye-nak?
A cél mindig az első hely! Nyilván azért azt tudnunk és látnunk kellett, hogy ezzel az autóval nem igazán leszünk most még a topon, de mi úgy gondoltuk, hogy minél több pontot kell rabolnunk és a Miskolc Rally-tól tudunk majd igazán gyorsak is lenni. Új navigátorommal, Szőke Tomival az első kilométereket tettük meg az új kocsival, új csapattal. Jó lett volna, ha végig tudtunk volna menni, hiszen fontos volt, hogy összerázódjunk és összeszokjunk. Szerencsére azért minden jól működött és a kezdeti kis káosz után tökéletes lett minden és egy komoly csapatként tudtunk együttdolgozni. Bár vérmes reményeink nem voltak az első helyet illetően, azzal, hogy az autó idő előtt feladta a küzdelmet, a pontrablásról is lemondhattunk, pedig úgy gondolom és ott úgy láttuk, hogy ez azért sikerülhetett volna!

Befolyásolhatja a bajnokság végkimenetelét ez számotokra?
Ebben a 6 fordulós magyar bajnokságban nem a legjobban jön ki, hogy egyet eldobtunk máris, rögtön itt a legelején. Biztos, hogy nagyon-nagyon fog ez hiányozni a későbbiek során, de ettől függetlenül azt mondhatom, hogy nem feltett kézzel indulunk majd a csatába és mindenképpen a maximumot fogom nyújtani minden versenyen! Befogom bizonyítani, hogy mi igenis nagyon-nagyon gyorsak vagyunk és nagyon jól tudunk együttdolgozni!

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_2

Milyen az autó?
Pillanatnyilag még a gyermekbetegségeit éli… Ha majd belekerül az R4-es kit, onnan kezdve lesz majd abszolút versenytársa a többi autónak. Nagyon meg fogja gyorsítani, le tudunk majd menni a homológ súly környékére, szélesebb lesz a futóműve, tehát tényleg nagyon a jövőbe mutat! Úgy érzem, hogy egy-két versenyen belül sokkal gyorsabb tud majd lenni, mint a mostani "top kilencesek", hiszen azok a csúcsra vannak járatva, ebben az autóban pedig még óriási lehetőségek vannak, aminek a kiaknázásában az MML Sportnak óriási tekintélye és a legtöbb tapasztalata van. Az ő segítségükkel mi is fogunk tudni gyorsulni!

Mikor kerül bele az R4-es kit az autóba?
A napokban lesz kész az első kit sorozatgyártásban és akkor rögtön érkezik, és építik is bele. Miskolc Rally-n már mindenképp azzal megyünk.

Bár sokat nem mentetek, mennyire sikerült összeszokni az új navigátoroddal?
Számomra egy nagyon-nagyon kellemes meglepetés volt! Már a felkészülés során is éreztem, hogy rettentően céltudatos személy. Nem új ez az ismeretség közöttünk, hiszen már a régi csapatomnál is együtt dolgoztunk, sőt, azt hiszem, hogy a rallye iránti igazi megfertőzése is hozzám köthető, hiszen az első kilométereit velem tette meg egy Szilveszter Rallye-n, ahol sikerült nyernünk is. Remélem ez a jövőbe is mutat majd, hogy ismét tudunk majd együtt nyerni! :-) Tényleg jól dolgozott és maximálisan odateszi magát, mind navigátorként, mind csapattagként. Komoly fizikai és mentális felkészülést végez, és emellett 100 %-osan ott van mellettem és velem a tréningen is.

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_1

Milyen volt ez a verseny, ameddig Ti láttátok?
Maga a verseny szerintem nagyon jó volt. Én inkább a verseny előtti dolgokat látom kaotikusnak és ez nem a verseny rendezőjén múlott, hogy ilyen volt, ilyenné tették és ilyenné vált. Úgy gondolom, hogy óriási problémák vannak a szövetségben és a szakágban, ezeket jó lenne végérvényesen a helyére tenni, és jó lenne, ha egyenlő pályákon, egyenlő esélyekkel indulhatnának a versenyzők a futamokon, nem pedig részrehajlások lennének, mint ahogy ez a verseny elején és végén is abszolút kidomborodott.

Hogyan tovább?
Elkészül az R4-es autó és akkor mindenféleképpen szeretnénk egy nagyobb tesztet. Gondolkodtunk most itt, Egerben is, hogy cserélünk egy váltót és akkor a második napon szuperralizunk, de nem láttam értelmét, hiszen az autónak minden paramétere megváltozik hamarosan, így az itt begyűjtött tapasztalatokat úgysem tudtuk volna felhasználni. Emiatt az esti megbeszélésen úgy döntött a csapat, hogy inkább csinálunk egy 1-2 napos nagy tesztet a Miskolc Rally előtt, ahol már az R4-es autót tesztelhetjük és azoknak a beállításait fogjuk kitapasztalni, finomítani.

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_3

Más felkészülést igényel tőled ez az egynapos futam?
Nem hiszem, hiszen én tavaly nagyon jól hozzászoktam az ilyen futamokhoz Romániában. Reggel elindultunk és estig, egy nap alatt letudtuk az egész versenytávot. Számomra ez egyáltalán nem rossz. Akkor okozhat ez hátrányt, ha az ember ballábbal kel fel, mert akkor nincs másnap, nincs lehetőség a javításra. Maximális koncentrációt igényel az egynapos futam és megfelelő felkészülést természetesen, hiszen azon az egy napon kell eldönteni mindent.

Teljesen pozitívan ítéled meg, hogy egy nap alatt lezajlik a verseny?
Teljesen, és úgy gondolom, hogy a mai világban, amikor a költségmegtakarítás az elsődleges tényező, mindenképp szem előtt kell tartani ezeket a tényezőket is. Nem mindegy, hogy hány napig kell elszállásolni a csapatot, de a verseny rendezőjének is sokkal költségtakarékosabb így, hiszen kevesebbe kerül a mentő, a rendőr, a pályazár, pályabérlet, stb. Mindenhol a költségek óriási csökkenésével lehet így számolni, és ez a mai világban nagyon fontos, hogy megtudjuk őrizni ezt a sportot a maga valójában!

Legutóbbi beszélgetésünkkor, szinte semmiről nem tudtál érdemben nyilatkozni, így újra megkérdezem: mi lesz veled idén?
Mindenképpen teljes szezont versenyzünk a hazai bajnokságban, emellett 2-3 romániai futamot is tervezünk. Terveink között szerepel még vagy egy világbajnoki, vagy egy IRC futamon is rajthoz állni, de ennek a tárgyalása még folyamatban van.
A rallycross szakágban pedig szintén a teljes bajnoki szezonban szeretném megmérettetni magam. Óriási kihívás ez számomra, hiszen abban a szakágban még soha nem versenyeztem. A rallycross nagyon-nagyon tetszik, dinamikusan fejlődő és minden szempontból nagyon eladható sport, hiszen a zártpályás versenyeknek egyre nagyobb nézőközönsége van. Sok visszatérő van a rallycross szakágon belül is, magyar bajnokok térnek vissza, nagyon komoly technikákkal. Majd meglátjuk, hogy mire leszünk ott képesek! Ez a rallycross olyan nekem, mintha a Ferrari Kupát és a Rallye-t összegyúrnám, hiszen egyszerre sokan rajtolunk, de van benne egy kis ralizás is!

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_4

Zárásként pedig...
Jöhet az a rész, mint az Oscar-díj átadáson :-) Mindenkinek nagyon köszönök mindent! Sokan vannak - szerencsére - akik még bíznak bennem és ezért tényleg nagyon hálás vagyok! Köszönöm a versenyre kilátogató nézőknek azt, hogy még kitartanak emellett a sportág mellett!

Én pedig köszönöm Neked, hogy a nagy pörgés közepette mégiscsak sikerült beszélnünk! :-)

-----------------------------------------------

R A L L Y C R O S S

Spici, az elsőbálozó

Nem először beszélgettem Spicivel, de a rallycrossról mindenképp. Rögtön mentegetőzésbe is kezdtem, hogy nem igazán vagyok otthon a témában, de ő megnyugtatott, hogy „Kezet foghatunk akkor, mert én is csak okosan pislogok!” Spici élete első rallycross futamára készül a húsvéti hétvégén, az előkészületeket már megkezdték és most már ő is kíváncsian várja, hogy mit is rejteget ez a sportág számára.

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_16

Hogy állsz a felkészüléssel?
Voltunk lenn múlt hétvégén tesztelni a Rabócsi Ringen, ahol egyrészt a pályával, másrészt az új autóval is ismerkedtem. Többen is a segítségemre voltak, Rabócsi Tibi is nagyon kedves volt és segített a pálya megismerésében, valamint Mózer Attila is.

Eddig ismeretlen volt a pálya számodra?
Még 2002-ben mentem rajta egy rallye prológot sötétben, ráadásul az nem ezen a nyomvonalon volt. Abszolút másra emlékeztem a pályát illetően, de nem egy annyira bonyolult pálya, hogy ne lehetne megtanulni, de nyilván aki évek óta ezen versenyzik, annak számottevően könnyebb lesz.

Milyen az autó?
Egy Mitsubishi Evo VIII-as, a supercars szabályok szerint építve, négykerék meghajtású, 5-6 száz lóerő között van valahol a teljesítménye. Evo VIII-asból lett rallycross autónak építve, és bár nem egy kifejezetten csúcskategóriás kocsi, de én úgy gondolom, hogy nagyon nagy élmény és egész gyorsan lehet vele itt autózni.

Milyen céllal vágsz neki az első futamnak?
Elsődlegesen az időmérő futamokon próbálok meg minél jobban szerepelni, valamint megkóstolom ennek a sportágnak a feelingjét, hiszen itt elég komoly csaták szoktak lenni! Kíváncsian várom azt, hogy milyen, mikor egyszerre majd többen elrajtolunk a pályán és nem csak az ideális nyomvonalon tudok menni, hanem többen leszünk, akik erre törekszünk, hogy ott mehessünk. Kemény párharcok és csaták alakulnak  majd ki, az biztos!

Milyen a mezőny?
Van egy nagy visszatérője is a szakágnak, egy top kategóriás autóval, Révész Tomi, de nyilván ott vannak azok is, akik többszörös magyar bajnokok, úgyhogy egyáltalán nem lesz könnyű dolgom, nem mehetek feltartott kézzel a csatába. Biztos vagyok benne, hogy "kis újoncként" ők is megpróbálnak majd háttérbe szorítani engem, de azért leszünk ott, hogy minél jobban szerepeljünk és minél keményebben vívjam a csatát velük! Sportszerű csatát várok, hiszen nagyon komoly sportemberekről beszélhetünk ebben a mezőnyben. Tartok kicsit a lökdösődéstől, az egymás "összetörögetésétől"… a Ferrari Challenge sorozatban valamilyen szinten megtanultam a társaságban való versenyzést, amikor többen próbálunk harcolni az ideális nyomvonalért és kisebb lökdösődések ott is voltak, de mindig a sportszerűség határán belül maradtak, remélem majd itt is így lesz!

Milyen eredménnyel lennél elégedett?
Ez egy nagyon érdekes kérdés, amire egy nagyon érdekes választ tudok adni: fogalmam sincs! :-) Nyilván azért megyek oda, hogy nyerjek, de hogy mi a realitás, az majd ott fog kiderülni. Én mindig, minden versenyre úgy megyek el, hogy nyerni szeretnék, még akkor is, ha tudom, hogy nem túl sok sanszunk van rá, de itt azért azt semmiképp nem szabad elfelejteni, hogy „elsőbálozó” vagyok ebben a rallycrossban! Kíváncsian várom, hogy mire leszünk elegek, mennyire leszek gyors, mennyire lesznek gyorsak a többiek és biztos vagyok benne, hogy nagyon nehéz lenne jóslásokba belemenni most.

Egész évben láthatunk a rallycross futamokon?
Egészen pontosan 6 versenyt terveztünk, aztán majd esetleg még a külföldi futamokat később meglátjuk.

 

 a csapat támogatói:

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_6

 

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_7

 

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_8

 

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_9

 

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_10

 

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_11

 

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_12

 

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_13

 

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_14

 

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_17

Ez a hír most jelenik meg 4544. alkalommal
címkék: Spici, rallycross, Eger
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k