Mivel aszfaltra szánt Xsara-ját totálkárosra törte, ezért már Korzikán azzal az autóval kell indulni Manfred Stohlnak, amivel csak Japánban szeretett volna.
A két OMV-és pilóta teljesen más beállításokkal áll rajthoz a korzikai világbajnoki futamon. Németországi második, és spanyolországi ötödik helyével Francois Duval bebizonyította, hogy a legjobb aszfalt menők közé tartozik. A belga pilóta most ismét szeretne felállni a dobogóra. "Spanyolországban ez volt a legtöbb, amit ki tudtam hozni magamból, de Krozikán tiszta lappal indulunk újra, és nagyon bizakodom. Ez a rally teljesen más, és ezzel sokkal jobban fekszik nekem" - örült a belga pilóta, hogy Korzikán is rajthoz állhat.
Manfred Stohlnak más taktikát kell alkalmaznia a korzikai futamon. Számára a legfontosabb, hogy Xsara-ja ezúttal egyben maradjon, és ne legyen semmi baja, mivel a mostani verseny után a kocsi azonnal utazik tovább Japánba, hogy majd az ottani világbajnoki futamon is szerepeljen. Így az osztrák pilóta megpróbál óvatosabban menni.
"Természetesen az ember nem tudja kiverni a fejéből a történteket. Ennek ellenére a megszokott tempómban fogok autózni, hiszen annak sem látom értelmét, hogy csak végig guruljak a szakaszokon."
Könnyű dolga egyik pilótának sem lesz, hiszen a korzikai futamot a 10000 kanyar versenyének is becézik, nem véletlenül. A gyors, egyenletes spanyol pályákkal szemben, melyek szinte körpályás jelleggel bírnak, a sziget szakaszai klasszikus rallys pályáknak számítanak.
A főváros Ajaccio környéki szűk utakon az aszfalt helyenként fel van repedezve, egyik hajtűkanyar a másikat követi, az egyenes fogalmát szinte nem is ismerik errefelé. A kocsik hajtása és felfüggesztése ugyan olyan erős igénybevételnek van kitéve, mint a pilóták koncentrációja és keze. Hegynek felfelé a motorok teljesítménye számít, míg a cseppet sem pihentetőbb lejtmenetnél nem árt a jó fékrendszer.
A futam a gyári és a privát WRC-ék partnerének a BFGoodrichnek az év egyik legnagyobb kihívását jelenti. A különböző burkolatok, és ezek töredezettsége miatt a 16 gyorson hihetetlen mértékben elkopnak a gumik, a pályán lévő por miatt ráadásul a tapadásuk sem az igazi. A kanyarok gyors egymásutánja miatt a gumiknak nincs idejük regenerálódni a gyorsítások, fékezések, kanyarodások közt. Ezen kívül meg kell birkózniuk a kocsik súlyeloszlásának állandó változásával is. Így bátran kijelenthetjük, hogy Korzika csak a turistáknak jelent kikapcsolódást.
Csak hab a tortán a változékony időjárás. Ezen a helyzeten az sem javított, hogy idén április helyett októberben rendezik a futamot. A csapatoknak nem csak az őszi viharoktól, de a heves esőzésektől is tartaniuk kell és, hogy még egyszerűbb legyen a dolog, az eső időnként csak a hegy egyik oldalán csapódik le, míg a másik oldal teljesen száraz marad.
Az idei versenyre összesen 17 WRC nevezett, és a megszokott csapatok, mint a Ford, a Citroen vagy a Subaru mellett a Suzuki is rajthoz áll. Az új SX4 WRC volánja mögött az aszfalton igen erős Nicolas Bernardi foglal majd helyet.