Sziasztok!
Nagyon jó kezdeményezés a napi licenc lehetősége!
Van arra esetleg lehetőség, hogy az MNASZ illetékesei megvizsgálják a napi versenyzői licenc
kiváltásának lehetőségét más szakágakban is? Egyébként díjazzák a napi licenceseket?
Olvasom a szíves rally oldalon hogy Autócross európa bajnokunk a Rallycross felé kacsingat méghozzá az első kerekes kis mérges kocsik közt gondolkodik.Szabó Krisztián tehetséges fiú,megérdemelne egy jó támogatót és jó kocsit,jó autó is elérhető lenne mert a Bútor Rally Team biztos vagyok benne össze tudna hozni egy ütőképes S-1600 versenyautót,ők olyan kapcsolattal rendelkeznek hogy képesek lennének rá,az üzemeltetést is profi módon megoldanák,ne legyen a srác technikai hátrányban.Na de eszembe ötlött az anyagi keret megteremtése és így feleszméltem a vasárnapi eszmefuttatásból sajnos.
Látod, mi majndnem mindenben egyetértünk. Ha végigolvasod a hozzászólásokat, láthatod, én nem téged támadtalak, nem rád reagáltam és nem én kezdtem piszkálni a másik szakágát.
És szerintem ha élne sem Ranga, sem Janika, sem Ferjáncz, vagy a külföldiek közül Solberg, Grönholm, vagy akár Eklund nem állítaná, hogy a rallycross menői nem állnák meg a helyüket más szakágakban, vagy azt, hogy nekik ők nem komoly ellenfelek. De valóban nem ez a lényeg. Csak nem helyénvaló, ha valaki úgy alkot véleményt, hogy nincs tapasztalata, csak egy elképzelése. Te is élvezted a versenyt. Rallycross EB-re voltál kiváncsi, és rallycross Eb-t kaptál annak hazai és nemzetközi sztárjaival. Örüljünk, hogy ezt itthon megtehetted, megtehettük. Szerintem ez óriási dolog, és erre kell vigyáznunk, és nem "bekiabálni" hogy a rally az bezzeg sokkal jobb. Én motorsportos létemre, még focit is nézek, de meccs után nem írok a sportcsatornacsatorna focifórumára, hogy azért a rallycross Eb jobb volt, és azok ám az igazi sportolók.
:D
Janika...mert jó pár éve rc-n is ment, ahogy Ranga is, vagy Wieszt is...sorolhatnám... Sokan rc-ben kezdik, ahogy pályán is, akik majd rallyzni szeretnének. Nem mindegy hogy 10-12méter széles pályán kezded bontogatni a szárnyaid, olykor nagy bukóterekkel, vagy az erdőben egy nyomvonalon tanulsz 150-el.
Te rc-fan vagy, így nem is fogunk, meg nem is tudnánk meggyőzni, hogy a rally jobb, ahogy Engem se lehet meggyőzni fordítva.
Loeb tornász volt, Vouilloz többszörös Down hill világbajnok, vagy Rossit is meg lehet említeni. Egyáltalán nem számít mi voltál előtte, ha van hozzá tehetséged, de sok-sok pilóta csak saját szakágában tud saját országában tehetséges lenni.
Minden sportágban.
Nem kell ájulni!
1. Igen
2. Te így látod, én nem.
3. Igaz, de ezt hogyan kell érteni?
4. Mi a szégyen? Hányadik helyezéstől az?
5. ifj. Tóth János.
6. Ezt Te biztosan jobban tudod.
7. Ezt biztosan Asi tudja, modjuk egy igazán kiemelkedő pilóta szerintem biztosan beállította volna az autóját az az ezer kör alatt, amit a pócsi verseny előtt néhány nappal a verseny helyszinén megtett.
8. Te tudod, én nem ismerem. Azért az A-döntő, mint cél.....ez nyilván nagyon távlati cél.
9. Igen, magam is így kezdtem
10. Így van. Én azt jeleztem csak, hogy a tehetségesebbje, akinek jó a memóriája, a rallyban is végigmenne akár navigátor nélkül versenytempóban.
11. Igen, magam is így kezdtem
12. Igen
13. Nem tudom, nem vagyok rallyrajongó, de ha lesz itthon murvás VB, ígérem kimegyek, megpróbálom élvezni (nyilván fogom is) és másnap nem írom a fóumba, hogy azért Hansen, Kotán, vagy Doran szebben, jobban ment volna, és hogy a 35. helyen célbaért Gipsz Jakab gyenge volt...
Azért el ne ájuljunk má!
1. A Nyírádi futam EB volt, a legjobb rallycrossosok voltak.
2. Magyarok gyengék voltak, de igazatok van, Rallyban is azok nemzetközi színten.
3.Nem az számít hányadik vagy, hanem hogy kiktől kaptál ki, vagy kiket tudtál megverni!
4. Rallycrossban hébe-hóba indulnak olyan rally pilóták, akik rallyban is jók, Ők nem is vallnak szégyent!
5. Kiss, és Révész T. két kiemelkedő teljesítményű volt rc-ben, és rallyban?
6. Asi biztos hogy Nyírádon nem azért volt távol, mert félt volna!
7. Megnyert futama után azt mondta, jó az autó, de még a beállítások nem megfelelők.
8. Őt ismerve, csak tökéletes autóval indult volna az EB-n és a célja nem a C hanem az A döntő lett volna!
9. összehasonlítani teljesen felesleges, és értelmetlen a két szakágat.
10. A rallysok 30éve u.azon a gyorsokon mennek,míg a rc-ek 20éve ugyan azokat a 5-6kanyarokat gyakorolják kisebb nagyobb átalakításokkal.
11. Mindenre lehet kontrázni, és mindent lehet fikázni.
12. Nagyon jó futam volt az EB.
13. Egy rally szurkolónak 5x akkora élmény egy murvás rally VB.
Szerintem a szakágakat kár összehasonlítgatni. Mindegyiket lehet ajnározni, és a végletekig fikázni. Én rallycross rajongó vagyok, de vannak kedvenceim a rallyban is. Egy biztos: a rallycross versenyzés csúcsa az EB, és mi rendezünk ilyet. És bár nem vagyok rally rajongó, nagyon örülnék, ha lenne kishazánkban egy rally VB futam. Ugyan le lehet nézni a magyar rallycrossosokat, de kérdem, hogy a magyar rally-s technika vajon hány évvel van lemaradva a VB élmezőnyétől, milyen helyezéseket érnek el rendszeresen a magyar rallypilóták a VB futamokon? Mert Bánkuti, Harsányi és Kotán hosszú évek óta a legjobb 20 között számontartott versenyző, s mindegyiküknek van legjobb 10-es helyezése. Tudom, ez s***. Mert Asi elverte őket. Most hol volt Asi? Miért nem mutatta meg? Rally pilóták a rallycrossban? Igen, aki tehetséges, az sikeres is. Rallycrossosok a rallyban. Igen, Aki tehetséges az sikeres is. Ha a rallycross annyira könnyű, akkor a hazai rallyversenyzők miért nem szánnak egy kis pénzt (mert egy tízéves technikát hamar és olcsón össze lehet dobni) egy 60km-es RC EB futamra, és mutatják meg országnak- Európának? Végülis Nyirádon csak pár kanyart kellene megtanulni, nem úgy mint a nagy rallyban, ahol csak 30 éve mennek ugyanazokon a pályákon. Egy EB futamon max 6db gumit szabad felhasználni, amik ráadásul egyformák, tehát még el sem gumizhatod magad. Persze , hibázni, vagy rosszul rajtolni nem szabad, mert egy hiba-ami modjuk a rallyban 5 tized veszteség, az rallycrossban akár 3mp is lehet, mivel mindden ellenfeled elmegy melletted. Három másodperc akár 5-6 helyezés is lehet a selejtezőkben. Míg a rallyban lehet, addig a RC-ban nem lehet taktikázni, lazítani. Hiába gyakorolod be a kanyarokat, ha ideálisan soha nem vehetedbe őket az ellenfeleid miatt. Figyelni előre, hátra, oldalra, a technikára, és a pályára....tényleg hót egyszerű. Na mindegy. A lényeg, itt én (hál istennek) nem láttam alibizőfékezgetőennesmicsubicsisrotyorogtatós műmájerokat, szponzorpénzért síró szegény szerencsétlen pilótákat, és nem hallottam nézők elzárt helyen történt dolgokról meséket. Nem volt technikai óvás, és nem voltak csalós kocsik. Csak egy kiba jó versenyt láttam, amit kiváló pilóták vívtak. Akinek nem tetszik (bár kétlem, hogy lenne ilyen motorsportrajongó) az ne nézze. Akinek tetszett, az jövőre hozzon magával még egy embert. Aki jobban tudná csináni, az nevezzen, akár a következőre.
No de az sem semmi, hogy a rallyeban akár 20-25kilométert is padlózol mert nem tudod mennyit mentek előtted, vagy mennyit kapsz a mögötted indulótól, viszont a rc-ben látod a pillanatnyi helyzetet. Hagyjuk, nem is akarok meggyőzni egy volt rallyest, aki "átállt"....
Van benne valami, ugyanis Duval, H. Solberg, Grönholm is mutatott már fel szép eredményt rallycrossban, igaz nyerni közülük csak Grönholm tudott, egyetlen egy futamot! Bár a pilóta önmagában nem elég, a technika létfontosságú...