Kivonat az RSB versenyzőket érintő szabálymódosító javaslataiból.
Az alábbi szabálymódosító javaslatok a versenyzőket érintő változásokat tartalmazzák a teljesség igénye nélkül, melyek az Intéző Bizottság jóváhagyása után lépnek hatályba.
(vastag betűvel kiemeltük a változásokat)
III. fej. ORB szabályai (60. old)
1. Általános előírások
Kiírásra kerül a Szuper 2000 Bajnokság (a Szuper 1600 Bajnokságnak megfelelően), és törlésre kerül a „Prológ és Szuperspeciál” valamint a Márkabajnokság.
III. fej. ORB szabályai (62. old)
4. Az ORB versenyein elfogadott járművek
Átdolgozásra került a „H” csoport géposztály besorolása, hogy a 2007-re lejáró homológizációval rendelkező gépkocsik is megfelelően tudjanak versenyezni:
9. géposztály: legfeljebb 1400 ccm
10. géposztály: nagyobb, mint 1400 ccm, de legfeljebb 1600
11. géposztály: nagyobb, mint 1600 ccm, de legfeljebb 2000
12. géposztály: 2000 ccm felett
13. géposztály: Lada VFTS (nemzeti homológ)
Egyben kiadásra kerül a Lada VFTS (B-222) pontosított, nemzeti homológizációja is.
III. fej. ORB szabályai (63. old)
5.1 Az ORB versenyeinek kiírása
A versenykiírások postázása a posta megbízhatatlansága miatt megszűnik.
Így: az RSB által jóváhagyott „Versenykiírást” a verseny előtt 30 nappal közzé kell tenni a verseny hivatalos honlapján. A versenyzőpárosok részére, akik neveztek az eseményre, 1 pld-ban át kell adni az itiner átvételénél.
III. fej. ORB szabályai (63. old)
5.3 Az ORB versenyei és azok jellemzői
Az ORB aszfaltos versenyein a gyorsasági szakaszok össztávját 140 – 160 km értékek közé tervezni.
Az ORB murvás versenyein a gyorsasági szakaszok össztávját 120 – 140 km értékek közé tervezni
Egy versenyen csak egy helyszínen lehet szervizparkot kialakítani.
III. fej. ORB szabályai (64. old)
5.4 Pályabejárás
a Az egyes gyorsasági szakaszokon minimum 4 áthaladást kell biztosítani, ezt azonban a rendező időben korlátozhatja, és teljesítési limitidőket írhat ki.
b RSB jóváhagyásával az egyes gyorsasági szakaszok bejárása során a terep és téli mintázatú gumiabroncsok használatát megtiltani, vagy a profilmélységét meghatározni, ezt ellenőrizni és a pályabejárás szabályainak megszegése szerint büntetni.
III. fej. ORB szabályai (65. old)
5.5 Nevezés, nevezési zárlat …
A versenyenkénti nevezési díj maximuma 2007. évben: 102.500 Ft,- + ÁFA.
A nevező köteles eljuttatni a kitöltött nevezési lapot a nevezési zárlatig a rendező részére faxon vagy e-mail-en a kiírásban megadott címre. Az eredeti példányt a nevező aláírásával együtt az itiner átvételénél kell leadni a rendező részére.
A rendező köteles a verseny előtt 14. nappal a verseny honlapján közzétenni az általa elfogadott nevezések alapján a verseny nevezési listáját, és az átvételi időket, amennyiben azt a kiírás nem tartalmazza.
III. fej. ORB szabályai (68. old)
8.1 Szuper rallye
Ez a pont törlésre kerül.
III. fej. ORB szabályai (70. old)
10. Szervizpark
Az RSB engedélyével az FIA szervizidőktől el lehet térni, de a murva versenyeken a 20 perc helyett ajánlott a 30 perc.
III. fej. ORB szabályai (71. old)
11. Tankoló zóna
,,Napindító szervizpark” után kötelező a tankoló zóna ( kivéve ha szervizparkon belül engedélyezett a tankolás )
A tankoló zónát csak közönségtől elzárt területen lehet kialakítani, ahová ellenőrizhető módon csak autónként 2 fő segítő személyzet léphet be.
III. fej. ORB szabályai (72. old)
15. Az ORB versenyeinek díjazása
A géposztályokban a szabályosan elrajtolt versenyzők számától függően, az alábbiak szerint változik a díjazás:
1-3 indulónál 1. helyezett páros
4-6 indulónál 1-2. helyezett páros
6 feletti indulónál 1-3. helyezett páros
III. fej. ORB szabályai (72. old)
16. Az ORB éves értékelése
7 vagy több értékelhető verseny esetén az éves értékelésben a hat legjobb eredményt kell figyelembe venni. Kevesebb értékelhető verseny esetén valamennyi eredményt figyelembe kell venni.
III. fej. ORB szabályai (72. old)
17. Egyéni értékelés
Pontegyenlőség esetén:
• elsősorban a több jobb helyezés,
• másodsorban azon a versenyen elért jobb helyezés dönt, amelyen mindkét versenyző rajthoz állt és a ahol a teljesített gyorsasági szakaszok össztávolsága a leghosszabb volt.
III. fej. ORB szabályai (77. old)
22. Historic Rallye Kupa
A Hisoric Kupa több versenyzőjének kérése alapján az RSB javasolja, hogy önálló szakágként folytassa működését a Historic.
IV. fej. Rallye2 szabályai (81. old)
3. A Rallye2 versenyeire nevezhető versenyzők
A Rallye2 versenyeire nevezhető, illetve a versenyeken részt vehet mint vezető versenyző vagy navigátor, minden - a rallye szakágra érvényes - B jelű licenccel rendelkező versenyző, valamint mint navigátor, minden - a rallye szakágra érvényes - N vagy A jelű licenccel rendelkező versenyző.
IV. fej. Rallye2 szabályai (82. old)
4. A Rallye2 versenyein elfogadott járművek
A Rallye2 versenyein a Kit-Car (VK) gépkocsik és a Super 1600 gépkocsik N ill. A csoportba nem nevezhetők.
F2 géposztályban korrigált lökettérfogat: nagyobb mint 1600 ccm de legfeljebb 3400 ccm .
Turbófeltöltős autók számára kötelező az FIA homológ turbószűkítőt.
A Rallye2 Bajnokságban csak Matador gumiabroncsok használhatók. Az „M” géposztályban induló versenyzők az ORB szabályai szerint választhatnak gumiabroncsot.