TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Szabó Gergő bajnoki címe
Román abszolút bajnok 2009
2009-11-09
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
701675582
Napi oldal:
31864
Jelenleg:
2350
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Szabó Gergő szép csendben végigmenetelt a Román Rallybajnokság futamain és már az utolsó bajnoki futam előtt megszerezte az abszolút bajnoki címet az N csoportos Mitsubishi Lancer Evo IX-el....

Gratulálok a román bajnoki címedhez!
Azt hiszem sokunkban felmerül a kérdés: miért nem itthon versenyez Szabó Gergő?
Tudjuk jól, hogy miért nem itthon, nem kell ezt ragozni. Ráadásul a HELL is erre adott pénzt, hogy kint versenyezzünk. Hiszen itthon már volt egy meglévő csapatuk.

Nem az első évadod a román bajnokságban. Csináltunk interjút egy évvel ezelőtt is, akkor nagyon tetszettek a kinti versenyek. Mi az idei év tapasztalata?
Ez már a második szezonom volt, majdnem minden versenyen úgy tudtunk indulni, hogy már korábban versenyeztünk ott és ez nagy segítséget adott. Tudtuk, hogy mi vár ránk, az autó beállításival képben voltunk. Tavaly második helyen végeztünk a bajnokságban, idén szerettük volna elhódítani a bajnoki címet és ez sikerült is.

Talán a legfontosabb ami kellett ahhoz, hogy meglegyen a bajnoki cím az az volt, hogy állandóan tudtuk hozni az eredményeket. A két év alatt 15 román versenyen indultunk és mind a 15 futamon célba is érkeztünk. Azt gondolom ez nagyon erős fegyvertény.

Ez mindenképp nagy dolog, gratulálok! Gondolok itt a technikai háttérre és ismerve Szabó Gergő stílusát, így is! :)
Azért volt, amikor odavertük egy kicsit az autót a brassói futamon, keskenynek bizonyult egy híd, de szerencsére csak a küszöb bánta, a futómű sértetlen maradt. És még így is a legjobb időt mentünk azon a gyorson… A csapat nagyon jól dolgozott egész évben és szerencsénk is volt.

Milyen a román bajnokság, milyen a mezőny?
A pályákat tekintve nagyon változatos. Idén öt murvás és három aszfaltos futam volt.
Kicsit rövidebbek a futamok, mint itthon. Ők azt szavazták meg maguknak, és itt a versenyzőkről beszélek, tehát az van, amit ők akarnak, szóval hogy 120 kilométernél ne legyen hosszabb verseny, főleg költségkímélésből. Én mentem volna hosszabb versenyeket is, de például van olyan futamuk, amihez képest a mi lőterünk egy autópálya, azon 120 kilométert menni is sok volt.

A mezőnyről inkább azt mondanám, hogy kevesebb, mintsem, hogy gyengébb.
A nevezési listákon év elején 60-65 autó volt, az utolsó futamra elfogyott a mezőny.
Négy különböző pilóta nyert versenyt idén.

Jarko a finn srác, akit ismerhetünk a tavalyi RallyShow-ról, Ő nagyon ügyes. Aszfalton tudtam megverni Őt, murván mindenkinél jobban ment, de nem volt szerencséje, többször hibázott. A csapatunk másik autójával ment, mindkettőnk autója egyforma.

Az olasz Tempestini-t is ismerhetjük, hiszen itt volt Veszprémben, ahol nem annyira brillírozott. Ennyit számít talán a hazai pálya előnye. Kint nagyon kemény ellenfél volt. Ráadásul idén átült egy S2000-es Peugeotba, kemény csatákat vívtunk.

Nagyon élveztem az egész évet. Sok barátot szereztem, például a Tempestini az egyik legnagyobb ellenfelem, de nagyon jó barátságban vagyunk, csakúgy, mint Jarkoval, a csapattársammal.

Már két éve mész olyan bajnokságban, ahol nincsenek WRC-k…
Mi a véleményed erről?
Sokkal kiegyenlítettebb így a küzdelem. Nem hiányoztak Romániában a WRC-k és azt gondolom látványos küzdelmek tanúi lehettek a nézők.
Aki mindenképp WRC-vel szeretne autózni, az továbbra is megteheti, hiszen lesz rá lehetősége, bár kíváncsi vagyok hányan vágnak majd neki a mezőny végén kocsizni egy ilyen drága autóval…

Egy felejthetetlen év végi kocsizás, WRC-vel...

Szerinted labdába lehet rúgni a magyar pályákon egy S2000-es autóval a top N4-es, turbós autók ellen?
Úgy érzem, hogy nehéz lesz jó eredményt elérni vele, hiszen nagyon gyorsak a magyar pályák. A S2000-es autók jobban szeretik a kanyargós, technikás pályákat, mintsem az itthoni lobogós, tempós szakaszokat. Meglátjuk, hogy mi lesz...

Mit lehet tudni Szabó Gergő 2010-es esztendejéről?
Nagyon bízom benne, hogy továbbra is mellettünk áll majd a HELL. Nagyon szeretnék továbbra is a román bajnokságban versenyezni. Még nincs aláírt szerződésünk, szóbeli ígéretünk van. Azt gondolom mindkét fél számára eredményes volt az idei év, szeretnénk ezt jövőre is megismételni hiszen mindannyian mindent megtettünk, hogy hosszabb távon is tudjon működni a kapcsolat.
Bízom benne, hogy tudjuk folytatni a versenyzést.

Egyre több minden köt Romániához. Lassan elkészül a panzió is, amit szerettem volna csinálni. Úgy tűnik, hogy a másik autómat is bérlik jövőre is kint, tehát továbbra is két autóval tudnánk kint versenyezni. Sokat kell kint dolgoznunk. Kint lesz műhely is, hogy ne kelljen hazacibálni az autókat. A táj, a környezet továbbra is gyönyörű kint. Szeretek kint lenni…

Kicsit elkeserítő volt amit az előbb mondtál, legalábbis a magyar nézők szemszögéből…
Mikor láthatunk itthon autózni? Esetleg egy jó kis mikulás rallye?
Készül egy A-s motorom és szeretnék az N-esnél erősebb autóval autózni… Nem mondom, hogy nem hiányzik a WRC. Ha lehetőségeim megengedik, szívesen mennék egy-egy versenyt WRC-vel, még ebben az S csoportban is…
Elképzelhető, hogy össze fogok rakni egy olyan autót, ami megfelel a román H csoport és az itthoni S csoport követelményeinek és elképzelhető, hogy elindulok itthon is egy-két versenyen vele.
A Mikulás Rallye-t most ki kell hagynom nagy bánatomra. Egy időben van a román rally bajnokság 2009-es díjkiosztójával és azt hiszem ott kell lennem Bukarestben…
Még sosem nyertem abszolútot, a legjobb eredményem itthon egy év végi harmadik helyezés volt a bajnokságban. Most ott sikerült a győzelem

Még egyszer sokunk nevében gratulálok a sikereidhez!
Sajnálom, hogy ezeknek az autózásaidnak nem lehettünk szemtanúi…
Köszönöm szépen!

Most készül a WRC-ket búcsúztató nyakbavaló sorozatunk második darabja. Az itthon indult SUBARU WRC-k után a SKODA Octavia/Fabia WRC-k emlékének adózva elárulhatjuk, természetesen Gergő is rajta van az új emléktárgyon…

Ez a hír most jelenik meg 10779. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k