24 órás verseny Dubaiban.
És a nevezők között több magyar között ott volt Szabó Gergő neve is, aki egy osztrák csapatban, berepülő pilótaként indult ezen a viadalon.
Hazaért, kipihente magát és telefonon nyilatkozott:
Gergő! Hogy tetszett?
A verseny nagyon jó volt, iszonyatosan élveztem.
Más 24 órás versenyen indulni, mint egy 20-25körös gyorsasági futamon.
Mentem már Porsche kupában, most azért annál jóval gyengébb autóval indultunk.
Hogy lett ez kitalálva? Szóltak, hogy gyere?
Neem, azért ilyenek csak a mesében vannak.
Volt kapcsolatunk, ismertük a csapatot és mondták, hogy van lehetőség beülni, viszonylag kevés pénzből. Sikerült rámozdítanunk a UPC-t és volt még lehetőségünk kisebb szponzorokat vinni az autóra, a ruhára, ebből alakult.
Igazából, amikor ezt kitaláltuk, nem is tudtam, hogy indul több magyar csapat is, csak amikor már biztossá vált és a nevezési listát böngésztem, akkor derült ki, hogy leszünk többen is, ami jó dolog volt. Ők is csodálkoztak, hogy mit keresek én itt…
Hányan voltatok az autóra és milyen volt a Volkswagen?
Négyen ültünk benne. Egy Golf V TDi volt az autó, ami 220 lóerős és iszonyú nyomatékos. Én különben is kifejezetten szeretem a dízel autókat, kis WRCknek tartom őket. Könnyű volt vezetni az autót, a pálya is könnyű volt, 4-5-6. fokozatban lehetett végigkocsizni, még a legnagyobb visszafordítókban sem kellett hármasba kapcsolni.
5.6 kilométer egy kör és a 24 óra alatt mi több, mint 400 kört mentünk, majdnem 3000 kilométert.
A szabályok szerint 2 óránként váltani kellett, de nagyon ritka volt az a csapat, aki kint is maradt két órát, hiszen a nagyobb autóknak sokkal sűrűbben kellett tankolni, gumit cserélni. Mi, a viszonylag gyengébb kis kocsinkkal kint köröztünk, míg a többiek a boxban szerelgettek. Talán ennek is köszönhető, hogy ennyire elöl voltunk, hogy nagyon kevés volt a boxkiállásunk.
Azért volt durvulás is rendesen…
Célegyenes végén, féktáv után elkezdek befordulni és hátulról úgy belém szálltak, azt se tudtam ki volt az… 150 métert mentem keresztben, összeszedtem nagy nehezen, de meg sem előzött aztán, valószínű ott maradt, vagy nem tudom mi lett vele… Ott akkor átvillant a fejemben, hogy most ezt bukta az egész csapat… Kijöttem, kicsit kalapálgatták és tudtam továbbmenni…
Mennyit kocsiztál?
3x két órát. Kemény volt…
Volt valami előzetes rákészülés? Vagy csak odaálltál a karácsonyi beiglievés után?
Rákészültünk! Kint volt előtte négy nap piálás :)
Kimentünk aklimatizálódni és megtaláltuk a legjobb helyeket…
Azért kemény volt. Az alvást ott közbe felejtsd el. Ugyan a konténerbe hoztak kempingágyakat, hogy majd azon pihenünk, de mikor nem te vezetsz, akkor is dolgozik benned az adrenalin, kíváncsi vagy, hogy mennek a társaid, hogy állunk a versenyben, ott izgulsz.
Mi volt a legnehezebb?
Az volt a furcsa, hogy itt nem volt olyan, hogy először elindul az A csoport, majd rá az N csoport… Itt elrajtolt mindenki, 80 autó körözött folyamatosan a pályán, olyan előzések és balesetek voltak és küzdelem, ami nagyon komoly volt. Jön mögötted valaki és dunsztod nincs, hogy az egy Porsche 300-al, vagy épp az, akivel küzdesz. Jön két lámpa és azt kell kitalálnod. Nagy odafigyelés volt. Mindig megtalálod az embered a pályán, akivel lehet hősködni, nagyon élveztem. Azt hittem, majd unalmas kis körözés lesz, de jó kis játék volt, nagyon tetszett!
Mi lett az eredmény?
Abszolútban 16. és 11 dízel csapat közül pedig az elsők.
A csapatban négyen voltunk, a három másik arc már évek óta kocsizik együtt. Én voltam a második leggyorsabb és a legügyesebb is csak 2 tizedet tudott adni a legjobb körében az én legjobb időmnek. Viszonylag jó időket mentem. Tetszett nekik és az is, hogy ha gondmentesen tudtam menni, akkor végig egy másodpercen belüli időket mentem folyamatosan. Volt amikor ennél gyorsabban, mert úgy adta ki a torlódás, volt mikor olyan dolgokat kellett kimozogni, amit a mai napig sem értem…
Lesz folytatás?
Igen!
Meghívtak Japánba, Tokióba a következő ilyen versenyre, júliusban.
Szerintem elmegyek, úgysem voltam még ott.
Szabó Gergő és a RALLY?
Nem tudom, hogy fogunk e itthon versenyezni…
Továbbra is azon dolgozunk, hogy az IRC bajnokságba tudjunk menni.
Az N csoportos Evo IX-es kész van, minden segítséget szívesen látunk…
Az autó itthon bérbeadósdit fog játszani, még nincs konkrétum, de érdeklődő már van rá.
A Focusra is van mozgolódás, itthonról és külföldről is. Talán a legérdekesebb, hogy Bruno Thiryék is bejelentkeztek rá, szeretnék kibérelni. Szerintem egy hónapon belül kiderül, mi lesz a WRC sorsa… Szólok, ha konkrétumot tudok…