SzabóG 24 órája
Dubai élménybeszámoló
2007-01-18
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
732006150
Napi oldal:
199403
Jelenleg:
1218
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

24 órás verseny Dubaiban.
És a nevezők között több magyar között ott volt Szabó Gergő neve is, aki egy osztrák csapatban, berepülő pilótaként indult ezen a viadalon.
Hazaért, kipihente magát és telefonon nyilatkozott:


Gergő! Hogy tetszett?
A verseny nagyon jó volt, iszonyatosan élveztem.
Más 24 órás versenyen indulni, mint egy 20-25körös gyorsasági futamon.
Mentem már Porsche kupában, most azért annál jóval gyengébb autóval indultunk.

Hogy lett ez kitalálva? Szóltak, hogy gyere?
Neem, azért ilyenek csak a mesében vannak.
Volt kapcsolatunk, ismertük a csapatot és mondták, hogy van lehetőség beülni, viszonylag kevés pénzből. Sikerült rámozdítanunk a UPC-t és volt még lehetőségünk kisebb szponzorokat vinni az autóra, a ruhára, ebből alakult.
Igazából, amikor ezt kitaláltuk, nem is tudtam, hogy indul több magyar csapat is, csak amikor már biztossá vált és a nevezési listát böngésztem, akkor derült ki, hogy leszünk többen is, ami jó dolog volt. Ők is csodálkoztak, hogy mit keresek én itt…

Hányan voltatok az autóra és milyen volt a Volkswagen?
Négyen ültünk benne. Egy Golf V TDi volt az autó, ami 220 lóerős és iszonyú nyomatékos. Én különben is kifejezetten szeretem a dízel autókat, kis WRCknek tartom őket. Könnyű volt vezetni az autót, a pálya is könnyű volt, 4-5-6. fokozatban lehetett végigkocsizni, még a legnagyobb visszafordítókban sem kellett hármasba kapcsolni.
5.6 kilométer egy kör és a 24 óra alatt mi több, mint 400 kört mentünk, majdnem 3000 kilométert.

A szabályok szerint 2 óránként váltani kellett, de nagyon ritka volt az a csapat, aki kint is maradt két órát, hiszen a nagyobb autóknak sokkal sűrűbben kellett tankolni, gumit cserélni. Mi, a viszonylag gyengébb kis kocsinkkal kint köröztünk, míg a többiek a boxban szerelgettek. Talán ennek is köszönhető, hogy ennyire elöl voltunk, hogy nagyon kevés volt a boxkiállásunk.

Azért volt durvulás is rendesen…
Célegyenes végén, féktáv után elkezdek befordulni és hátulról úgy belém szálltak, azt se tudtam ki volt az… 150 métert mentem keresztben, összeszedtem nagy nehezen, de meg sem előzött aztán, valószínű ott maradt, vagy nem tudom mi lett vele… Ott akkor átvillant a fejemben, hogy most ezt bukta az egész csapat… Kijöttem, kicsit kalapálgatták és tudtam továbbmenni…

Mennyit kocsiztál?
3x két órát. Kemény volt…

Volt valami előzetes rákészülés? Vagy csak odaálltál a karácsonyi beiglievés után?
Rákészültünk! Kint volt előtte négy nap piálás :)
Kimentünk aklimatizálódni és megtaláltuk a legjobb helyeket…
Azért kemény volt. Az alvást ott közbe felejtsd el. Ugyan a konténerbe hoztak kempingágyakat, hogy majd azon pihenünk, de mikor nem te vezetsz, akkor is dolgozik benned az adrenalin, kíváncsi vagy, hogy mennek a társaid, hogy állunk a versenyben, ott izgulsz.

Mi volt a legnehezebb?
Az volt a furcsa, hogy itt nem volt olyan, hogy először elindul az A csoport, majd rá az N csoport… Itt elrajtolt mindenki, 80 autó körözött folyamatosan a pályán, olyan előzések és balesetek voltak és küzdelem, ami nagyon komoly volt. Jön mögötted valaki és dunsztod nincs, hogy az egy Porsche 300-al, vagy épp az, akivel küzdesz. Jön két lámpa és azt kell kitalálnod. Nagy odafigyelés volt. Mindig megtalálod az embered a pályán, akivel lehet hősködni, nagyon élveztem. Azt hittem, majd unalmas kis körözés lesz, de jó kis játék volt, nagyon tetszett!

Mi lett az eredmény?
Abszolútban 16. és 11 dízel csapat közül pedig az elsők.
A csapatban négyen voltunk, a három másik arc már évek óta kocsizik együtt. Én voltam a második leggyorsabb és a legügyesebb is csak 2 tizedet tudott adni a legjobb körében az én legjobb időmnek. Viszonylag jó időket mentem. Tetszett nekik és az is, hogy ha gondmentesen tudtam menni, akkor végig egy másodpercen belüli időket mentem folyamatosan. Volt amikor ennél gyorsabban, mert úgy adta ki a torlódás, volt mikor olyan dolgokat kellett kimozogni, amit a mai napig sem értem…

Lesz folytatás?
Igen!
Meghívtak Japánba, Tokióba a következő ilyen versenyre, júliusban.
Szerintem elmegyek, úgysem voltam még ott.

Szabó Gergő és a RALLY?
Nem tudom, hogy fogunk e itthon versenyezni…
Továbbra is azon dolgozunk, hogy az IRC bajnokságba tudjunk menni.
Az N csoportos Evo IX-es kész van, minden segítséget szívesen látunk…
Az autó itthon bérbeadósdit fog játszani, még nincs konkrétum, de érdeklődő már van rá.
A Focusra is van mozgolódás, itthonról és külföldről is. Talán a legérdekesebb, hogy Bruno Thiryék is bejelentkeztek rá, szeretnék kibérelni. Szerintem egy hónapon belül kiderül, mi lesz a WRC sorsa… Szólok, ha konkrétumot tudok…

 

Ez a hír most jelenik meg 7905. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k