Száguldás, Forma, szerelem
Szász László
2008-09-26
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732057668
Napi oldal:
41590
Jelenleg:
1645
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Ha egy földi halandó, mint én, kíváncsi, hogy mi van Szász Lászlóval, a formaautó és hegyi-menővel, többszörös bajnokunkkal, aki ma már leginkább csak külföldön versenyez, és körülnéz a neten, a saját honlapján is csak 2006-ig talál információkat… Na, de ennek vége! Telefonvégre kaptuk, hogy mi a helyzet vele manapság.

- Miért döntött anno a külföldi versenyek mellett?
- Régóta megyek már külföldön, 1996 óta. Azért megyek inkább ott, mint itthon, mert bajnokságot váltottunk, ahol van az autónknak kategóriája. A magyar bajnokságban volt, de megszűnt.

- Miért lehet Önről, az eredményeiről ilyen keveset hallani?
- Ez jó kérdés… Nem tudom megmondani rá a választ, de az biztos, hogy ez csak Magyarországon van így Külföldön van eredményem, sajtóm… Ha leadom a nevezésemet egy helyre, legalább háromszor hívnak fel különböző médiák előtte és kétszer utána. Svájctól Németországig így van. Hogy itthon mi az oka, azt nem tudom megmondani - biztos bennünk van a hiba. Mert az eredményeink és a tevékenységünk megvan.

- Nem, azt nem hiszem, hogy ott van a hiba, de nézzük globálisabban a kérdést: a tapasztalata szerint mennyire népszerű, mennyire volna igény itthon formaautókra, hegyi-, és pályaversenyeken?
- Úgy vettem észre, hogy hegyi versenyekre a pályaautók miatt jöttek ki az emberek, a gyors autók miatt. Mert azért az 500 lóerős forma-, és nagytúra autók a legerősebbek, leglátványosabbak. A rendezők külföldön például úgy állnak hozzánk, hogy tisztában vannak vele, hogy miattunk is jönnek - ezért az anyagi és erkölcsi elismerés ott nagyobb.

- Mivel erre nem tudjuk a megoldást, és igazából csak találgathatunk, beszéljünk vidámabb dolgokról. Meséljen a sikerekről!
- Abból nagyon sok van, hál'Istennek. Ami verseny külföldhöz fűz, az szinte mind siker - amit befejezünk, már sikerként könyveljük el. De szerencsére sokat jó helyen is tudunk befejezni. Két éve kicsit hátrébb csúsztam a ranglétrán, de idénre sikerült visszakapaszkodni az élmezőnybe, ami nagyon jóleső dolog számomra.

- Hány futam volt idén az Európa-bajnokságban?
- Tizenöt, és azt hiszem, idén befejeztük a versenyzést, a harmadik helyen.

- Milyen volt az idei év?
Mi kellett a visszacsúszás után, hogy meglegyen a harmadik hely?
- Átalakítottam a csapatot idénre, mert korábban nem igazán úgy működött, ahogy kellett volna. És minden verseny jó volt, ha egyet ki kéne választanom, bajban lennék... Nyilván, ahol jó eredményünk is volt, arra szívesebben emlékszem, ilyen például a cseh verseny, ahol négyszer tudtam már nyerni, de mindegyiket élveztem. Talán a két olasz futam volt, amit annyira nem - valahogy Olaszországban sosincs szerencsém... Ezeket leszámítva a többségén dobogós voltam.

- Kicsit meséljen az autójáról!
Kápráztassuk el az olvasókat: hány lóerős, hogy gyorsul...?
- Ez egy nagyon-nagyon jó, Forma-3000-es autó, ami Japánban a nemzeti bajnokságban ment. A motorja egy nagyon régi, megbízható motorom, amivel nagyon sok győzelmet tudhattam magaménak. Most Olaszországban egy 76 éves úriember csinálja a motoromat, és nagyon meg vagyok elégedve azzal, amit alkot. Ez egy nagyon gyors autó, és éppen ezért nagyon oda kell figyelnie az embernek, hogy egyáltalán megmaradjon benne ezeken a hegyi versenyeken. Kint ugyanis nem a kibetonozott hegyi pálya a jellemző - ha ott hibázik valaki, akkor nagyon súlyos árat fizet érte.
Egyébként 500 lóerős, a szabályoknak megfelelően, 560 kiló, de csak súlyozással, mert alapvetően könnyebb volna. Ha jól sikerült elkapni a rajtot vele, akkor két másodperc alatt van százon, és optimális esetben másfél másodperc alatt lassul kétszázról százra. Tehát itt komoly, két és fél G-s gravitációs erők vannak lassulásnál, kanyarodásnál, és mindezt persze egy hegyi versenyen kell elképzelni... Ahhoz, hogy ezt uralni lehessen 230 km/h-nál is, nagyon hinni kell a kocsi képességeiben, és a csapat munkájában.

- Miért pont a formaautózás volt, ami megfogta?
- Gokarttal kezdtem versenyezni 14 évesen, és onnan ez volt a következő lépcsőfok. A Forma-1 varázsa mindig elkapott, de mikor saját erőből kipróbálhattam egy Forma-3000-es autót, onnan nem volt visszaút, akkor eldöntöttem, hogy nekem ilyen autóval kell versenyeznem, mert olyan élményt nyújt, amit másban még nem éreztem.

- Ha idén úgy néz ki, vége az évének, mikor ül legközelebb versenyautóba?
- Remélem, hogy minél előbb...:)
Teszteket tervezünk még október-novemberben is, mert vannak még technikai dolgok, amiket meg kell oldanunk. Ki kell próbálni az itthon gyártott alkatrészeket, amiket mi gyártattunk le, valamint beállításokat fogunk próbálgatni - már muszáj készülnünk a jövő évre.

Ez a hír most jelenik meg 3249. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k