Szamos Miklós válaszolt
interjú az MNASZ lemondott Elnökével
2008-10-13
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732057598
Napi oldal:
41520
Jelenleg:
1619
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Szamos Miklóst eleinte a Generali Nyirád Rallye sajtótájékoztatóján említett és tervezett Bajnokok Tornája miatt akartam felhívni, de időközben az MNASZ honlapjára kikerült egy Elnökségi közlemény, ami égetőbb, és jelen pillanatban aktuálisabb kérdéseket taglalt…

- A Bajnokok Tornájáról korábban nem tudott még részleteket mondani. Változott ez a sajtótájékoztató óta?
- A szervezésben nem vagyok benne, így elvi dolgokat tudok csak, azokat természetesen nagyon szívesen elmondom, de szervezési részletekkel nem tudok szolgálni.

- Ki szervezi majd a Tornát?
- Az eseménynek a Szövetség lesz a rendezője, és természetesen lesznek támogatói. Mivel még nincs minden területen lekötött és fix megállapodás, ezért egyértelműen nem nevezném őket meg, de hamarosan megjelennek majd. Gyakorlatilag valamennyi szakágunkat, és azt a két bajnokságunkat érinti, amelyikben nincs önálló szakág, de szövetségi bajnokság van. Ez azt jelenti, hogy 8 bajnoksági területről hívjuk meg erre a versenyre a bajnokokat, a volt bajnokokat, vagy aki bármikor, valamikor bajnok volt.

- Ezek csak az abszolút bajnokok?
- Nem. Aki azt a címet viseli, hogy magyar bajnok, ez nálunk a kategóriánál is van, őket is. Ezek közül az a baj, hogy nem mindeni jut autóhoz, nem mindenki tud autót hozni, így valószínűleg nem lesz itt hiánytalanul mindenki.

- Hogy fog kinézni maga ez a verseny?
- Elsősorban, és az időbeosztás alapján úgy döntöttünk, hogy 60 résztvevőben limitáljuk a résztvevők számát. 60-an először selejtező futamokat fognak futni, és a selejtező futamokból a legjobb 16 fog döntő futamot futni.

- Ezeket milyen autóval teszik?
- Még nincs aláírva, de azt gondolom, hogy már mondhatom: az autókat a Suzuki fogja adni, aki hosszú évek óta együttműködő partnere a szövetségnek, és elsőnek rögtön vállalta ezt. Ezek versenyautók lesznek, 1,6-os Swiftek.

- Mikor lesz versenykiírás? Ki lesz az, aki bővebben be tud erről számolni?
- Már megalakult a szervezőbizottság, amelynek a vezetője a Szövetség részéről a Kassai András, ő majd tud részleteket. Én úgy tudom, hogy hétfőn fel fog kerülni egy invitáló levél is az MNASZ honlapjára, amiben lesznek már részletek is. A kiírás jövő hét közepére áll össze.

- Milyen pályán zajlik majd?
- A rendezvény területe a Hungaroring lesz, ahol ki fogunk alakítani egy szinkronpályát. Ez azt jelenti, hogy mint a Möbius-vonal, egymásba húzódik a két pálya, egymás mellől fognak rajtolni a versenyautók, csak egy rövid időszak után mindegyik a saját pályáján elkülönül, majd egy hidas kereszteződés után visszakanyarodik a másik pályára. Tehát mindkét versenyző mindkét nyomvonalat teljesíti.

- Mutatnak arra jelek, hogy ebből esetleg hagyomány lehet a továbbiakban?
- Igen, már tavaly szerettük volna, de nem sikerült összehozni. Nem is a sportértékével akarunk ennek rangot adni és a győztes dicsősége végett, hanem inkább egy autós, év végi szórakoztató közönség- és médiatalálkozó lenne. Mindenkit meghívtunk, minden versenyzőt minden szakágunkból, a terület biztosítva van. Box-csoportok lesznek kiosztva a szakágainknak, azokhoz a versenyzőikkel, bajnokaikkal, nem bajnokaikkal mindenki ott hagyja a technikáját, versenyjárművét kiállíthatja. Sőt, szervezünk egy bemutatót is, ahol mindenki, ha saját járművével jelentkezik, legyen az gokart, vagy WRC raliautó, bemutatót is fog tudni tartani. Gumifüstöltetéstől kezdve bójakerülgetésig minden. Ez igazából csak egy része a szórakoztató programnak, gyakorlatilag a verseny előtt pár nappal fog összeállni a tényleges program.

- Arra is lesz mód, hogy a nézők beülhessenek ezek mellé a versenyzők mellé?
- Igen, ezt is tervezzük. Mivel ezekre még visszaigazolások nincsenek, de több versenyző jelezte már, hogy szeretné egyrészt a saját szponzorainak, szponzori körének tisztségviselőit autóztatni, és arra is vállalkozott, hogy a nézők között valamilyen sorsolási rendszer alapján egy-két embert körbevigyen a pályán is, akár.



- Időközben az MNASZ oldalára felkerült egy Elnökségi közlemény. Én nem nagyon értek a sportpolitikához, de azért felmerült bennem néhány kérdés, ami lehet, hogy esetleg az olvasókat érdekli.
Miért kell az alapszabályt módosítani?
- Minden társadalmi szervezet, nemcsak az MNASZ, egy bíróság által elfogadott és jóváhagyott alapszabály szerint kell, hogy működjön. Ezt az alapszabályt 1996 óta, amióta megalakult a Szövetség, pontosan mióta kettévált a motorosoktól, gyakorlatilag a bejegyzésnél a bíróság elfogadta, jóváhagyta, az időszakonkénti módosításokat befogadta, jóváhagyta, és jelenleg aszerint működünk. A törvényességi felügyeletet minden társadalmi szervezetnél a Legfőbb Ügyészség látja el. Az a dolguk, hogy arra ügyeljenek, hogy az érvényben lévő jogszabályoknak megfelelően működjön minden társadalmi szervezet, beleértve azt is, hogy az alapszabálya is teljes körűen megfelel a hatályos magyar jogszabályoknak. A két évvel ezelőtti választás után történt, hogy tagszervezetünk jelezte az Ügyészség felé, hogy nem teljesen az alapszabály szerint történt a választás, és maga az alapszabály sem teljesen felel meg azoknak a demokratikus elveknek, amelyek alapján ilyen társadalmi szervezet és a rávonatkozó törvények szerint ennek ki kellene néznie. Ez alapján megvizsgálta az Ügyészség az alapszabályunkat és megállapította, hogy a választások alapszabály szerintiek, tehát abban nem volt kivetni valója és nem is nyúlt bele, nem rendelt el módosítást, viszont azt megállapította, hogy több pontban vagy nem felel meg az érvényben lévő jogszabályoknak, vagy a szövegezése több formában vagy több rendben értelmezhető. Ezért elrendelte egy úgynevezett ügyészségi felszólalással, hogy ezt a Szövetség a következő közgyűlésén módosítsa. Hogy egy laikus is megértse: 2004 óta van érvényben az új sporttörvény és a mienk még több helyen a 2000. évire hivatkozik, tehát élből egy jogszabály-bukfenc van benne. Ez is benne van az alapszabályban, tehát ezt is a közgyűlés tudja módosítani.

- Miért nem sikerült ezt eddig módosítani?
- Azért nem sikerült, mert az általunk előterjesztett alapszabály módosításoknak a meghatározó része azokból a pontokból áll, amiket az ügyészség előírt, kvázi tételesen megfogalmazott, hogy milyen jelleggel kell megváltoztatni. Mivel alkalom volt, egy pár ésszerű saját javaslat is volt benne és volt benne pár olyan dolog is, ahol terminológiai elírás volt, amit ráadásul még az ügyészség sem vett észre. Ez a három kategória volt benne. Igazából nem volt benne semmi olyan lényeges dolog, ami bántotta volna a tagokat. Azért nem lett alapszabály-módosítás egyáltalán, azért nem került sorra, mert a tagjainkat nem ez vezérelte, hogy összejöjjenek, hanem kifejezetten a csoportérdekeltségnek nem megfelelő személyi összetétel ellen tiltakozott. Innentől kezdve a tagságunk úgy gondolta, hogy addig, amíg nincs rendbe téve a tisztségviselői állomány az ő elképzelése szerint, addig ne fogjunk bele alapszabály-módosításba.

- Azáltal, hogy most az elnökség lemondott…
- Többek között ezzel kívánjuk elősegíteni, hogy legyen alapszabályunk. Az Ügyészségi Törvény alapján a Legfőbb Ügyészség felszólította a Szövetséget, hogy egy éven belül rendezzük a kérdést. Semmi nem történt, bár az is egy történés lett volna, ha az alapszabály-módosítással foglalkozik a közgyűlés, és azt mondja, hogy így meg így, ezért, meg ezért nem módosítja. Napirendre sem került sem januárban, sem márciusban, és az ügyészség ezt nem tudja másképpen értékelni, mint hogy nem működik a szövetség és ezért működésképtelenség miatt kezdeményezni fogja a bíróságnál a megszüntetését. Ezért kellett nekünk lemondanunk, mert bízunk abban, hogy ezáltal legalább az alapszabálya elkészül a Szövetségnek, és nem fogja felszámolni a bíróság.

- Ennek ellenére, ha jól olvasom, Önök újraválaszthatók, ha a tagság úgy dönt, hogy szeretné Önöket.
- Igen. Nem vonulunk vissza, nem vagyunk megsértődve, ha erre gondol. Két szempont vezérelt minket: az egyik egyértelműen az, hogy demonstrálni akartuk azt, hogy mi nem ragaszkodunk ehhez a pozícióhoz. A másik, hogy lehetőséget adtunk, hogy a tagság ne ez iránti elkötelezettsége miatt ne készítsen el alapszabályt.


- Lehet olyan híreket hallani, hogy a Szövetség túlköltekezett már az idei évben a tervezett bevételekhez képest. Ebből mennyi az igazság?
- A Szövetség költségvetés szerint gazdálkodik. Ez azt jelenti, hogy az év elején, január-február magasságában megtervezzük a tervezhető bevételeket és az ehhez igazítható kiadásokat. Ez gyakorlatilag úgy néz ki, hogy mi költségviselő helyeknek nevezzük azokat a szervezeti egységeinket, amelyek önálló gazdálkodást folytatnak. Ilyen mind a hat szakágunk, külön-külön a rali, a gyorsasági, az autocross, ralicross, gokart, tereprali, és külön van az Intézőbizottság, akinek szintén van gazdálkodási kerete, és külön van az Elnökség. Mindenki több lépcsőben ellenőrzött és elfogadott költségvetési terv szerint gazdálkodik, és az adott terület vezetője felelősségével, de a teljes testület döntése alapján használja fel a pénzt a meghatározott sorokra, amelyeket előre, tételesen megfogalmaztak - például utazási költségre, eszközvásárlásra. Ugyanez igaz az Elnökségre, az Intézőbizottságra és a szakágakra. Ezt a költségvetést mi minden évben olyan irányban terveztük, és a régi elnökség is, hogy a nulla közelében legyen. Soha nem terveztünk maradványértéket, mert mi azt gondoltuk, hogy az adott gazdálkodási évben a sportba befolyó összeget el kell költeni. De természetesen egy bizonyos kis rátartással, de minimális pozitív szaldóval készül mindig ez a költségvetés. Ez így történt ebben az évben is. Mindig, általában negyedévenként, de legalább félévenként egy ellenőrző korrekciót tartunk, hogy tételesen bejöttek-e a bevételek, és ha nem, akkor annak megfelelően csökkentjük a kiadásokat. Eddig hál' Istennek az elmúlt időszakok zömében az volt a jellemző, hogy a bevételekből inkább egy picivel több jött be, mint amennyit terveztünk, és mindig a rendelkezésre álló összegek, tehát amit el lehet költeni, emelkedtek, mindegyik költségviselő helynél. Egy Szövetségnél nem lehet ám pontosan éves szinten becsülni és időarányosan eltervezni, hogy mi mikor jön be, de ebben az évben is az eredeti rendnek megfelelően történt. Azt tudom viszont mondani, hogy az Elnökség, saját hatáskörben - és ez az ő jogköre, és ezt fenntartja -, a költségvetésen túl fordított a sportra és támogatásokra pénzt. Ott egy minimális mínusz van jelenleg, de ez elhanyagolható. Azt kell mondjam, hogy költségvetés közeli állapotban vagyunk. A többi szakágnál általában inkább pozitív az eredmény, ott még azt sem lehet mondani, hogy többet költöttek volna, mint amit a költségvetés megengedne.

- Miután Önök lemondtak, a következő közgyűlésen el kell, hogy fogadja a tagság a költségvetés beszámolóját?
- Az alapszabály szerint a gazdálkodó évet követő közgyűlésen, jelen esetben majd most decemberben, a Szövetség Elnöksége beszámol visszamenőleg, de a költségvetést az Intéző Bizottság készíti el az Elnökség számára, és az elfogadja. Ez mindig is így volt. De nem tudom, hogy szabad-e ezzel a laikus olvasókat terhelni, mert minden mondat egy újabb kérdést vet fel, és aki tényleg nincs ebben benne, az ahelyett, hogy kérdezne, véleményt formál. Ez egyébként mindig rossz irányba szokta terelni a laikusok véleményét, különösen a mai magyar valóságban, mert pozitív dolgokat nem igazán él meg az ember.

- Miért volt szükség arra, hogy visszavonják az RSB-nek a WRC-re vonatkozó határozatát?
- Ez a kérdés két éve napirenden van. 2007 januárjában az Elnökség úgy döntött, hogy egyértelműen elhatározta, hogy 2008. december 31-ig engedi a WRC-ket és utána pedig szakmai alapon dönt, hogy 2009. január 1-től mi lesz. Ez a döntés nagyon nehezen született meg. Sokat szenvedett vele a Szövetség és a tagság minden részegysége, de végül is februárban a rali szakág bizottsága az Elnökség tudtával és egyetértésével, de saját szakmai határozataként közzétette, hogy az országos bajnokságban nem vehetnek részt a WRC-k, illetve az A/8-as autók, követve a nemzetközi tendenciát. Ez akkor közzétételre került, és semmilyen hivatalos, írásos kifogás a közzététel időszakában nem érkezett a Szövetség felé. Van egy olyan nemzetközi és hazai szabály, hogy szabálymódosításokat legalább egy évvel korábban közzé kell tenni. Én ezt már akkor is egy kicsit későinek tartottam, mert a terveink szerint egyébként ez január 1-jével meg kellett volna, hogy jelenjen. Ez a 2009-es bajnokságra vonatkozik. Ezek után a szakágvezető váltást követően az új szakág-vezető, a Dudás Kokó kezdeményezésére a Rali Bizottság ismét elővette ezt a kérdést, átgondolták és úgy döntöttek, hogy azt a bizonyos februári, szintén rali bizottsági döntést hatályon kívül helyezik, és mehetnek jövőre is a WRC-k. Ezt nagyon sok versenyző megkifogásolta, és ezért ezzel az Elnökség foglalkozott, és arra a megállapításra jutott, hogy a Szövetség egyrészt az érvényben lévő sportszabály-változtatásokra vonatkozó egy éves határidő szabály betartása miatt, valamint a Szövetségi döntéshozatali rendszer hitelessége miatt nem engedélyezi ezt a rali bizottsági változtatást, ezért ezt az utolsót hatályon kívül helyezte és marad az eredeti. Szeretném azt kifejezetten kihangsúlyozni, hogy most semmilyen szakmai szempont nem döntött pro vagy kontra a kérdésben, hanem kifejezetten a szabályt működtető rendszer és az érvényben lévő egyéb általános szabály volt a mérvadó.

- Valóban a versenyzők aláírásgyűjtésbe kezdtek, hogy ne legyen WRC?
- Ugyanúgy, ahogy a múltkor aláírásgyűjtésbe kezdtek, hogy legyen WRC, most is úgy tudom, hogy itt a versenyen ezzel foglalkoznak. De nekünk meggyőződésünk, hogy nem szavazás kérdése a sportszabályok alakítása, mert itt minden esetben érdekek fognak sérülni, akár WRC van, akár nincs WRC. De mivel ezt egyszer megléptük, két évvel előre előirányoztuk, hogy csak 2008-ig garantált a WRC-k ORB-ben való részvétele, majd egy évvel előtte megtette azt a Rali Bizottság szakmai megfontolások alapján, hogy az ORB-ből kiveszi. Nem tiltjuk meg magyarországi versenyeztetésében, sőt, külön bajnokságban futtatják és az Elnökség arra kérte a Rali Bizottságot, hogy egy olyan versenyrendszert dolgozzon ki a WRC és A/8-as autók részére, amely vonzóvá teszi, hogy érdemes legyen mégis menni vele, akinek van ilyen.
- Ön mit gondol: Akár a nézők, akár a versenyzők szempontjából jót tesz a magyar rali sportnak, hogy nem értékelik őket a magyar rali bajnokságban, vagy árt neki?
- Nem mondok nemet sem, meg igent sem. Tényleg őszintén mondom, hogy nem tudom. Nagyon régóta benne vagyok az autósportban, és bárkivel, akivel összefutok, bárkivel beszélgetek, ebben a kérdésben pro és kontra mindig hallottam érveket. Megmondom őszintén, nem tudom eldönteni, nem tartom magam képesnek arra, hogy a jövő szempontjából melyik megközelítés a helyes és melyik az előnyös a magyar autósport számára. Tudnám azt is mondani, hogy a nézők, a média a WRC-kért jön ki. Tudom azt is, hogy attól ilyen rangos a magyar bajnokság, hogy nagyon sok WRC van nálunk, irigykedve néznek ránk a külföldi országok bajnokságaiban indulók. Azt is tudom, hogy ez a különleges az utca népének, a nézőknek, hiszen ez nem egy utcai autó, ebben lát igazi autósport technikát. Ez az egyik oldal. De azt is tudom, hogy nemzetközi területen mindenhonnan kirekesztenek minket. Azt is tudom, hogy óriási pénzt visz el egyébként az autósport területén megtalálható támogatói pénzkörökből, és ezért sokaknak, másoknak nem jut belőle. Azt is tudom, hogy nem igazságos a bajnokságnak, mert nagyon sok tehetséges versenyző, mivel ehhez a technikához anyagi okokból nem fér hozzá, meg se tudja mutatni, lehetősége sincs arra, hogy előre kerüljön. Nagyon sokat lehet pro és kontra mondani, és én nem tudom megmondani és vallom azt, hogy nem tudnám egyedül eldönteni, melyik a jobb.

Ez a hír most jelenik meg 5823. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k